Demontaż zegarów (wymiana tarcz na indiglo)
- Dido
- Posty: 2616
- Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
- Imię: Jarek
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: Z16XE
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomocny: 8 razy
Demontaż zegarów (wymiana tarcz na indiglo)
Może się to komuś przyda :]
Nadszedł czas zamontować nowe tarcze Indiglo.
Do demontażu zegarów wystarczą - śrubokręt krzyżakowy
- śrubokręt gwiazdkowy (torks)
Demontaż jest prosty i zajmuje 3 minuty wystarczy odkręcić 8 śrub, dwie w korpusie kolumny kierownicy, cztery w osłonie zegarów i dwie trzymające same zegary.
I zegary mamy w ręce. Zdjęcia Nr 1 - 8.
Teraz możemy na spokojnie zabrać się w zaciszu domowym do rozbierania na części pierwsze zegarów.
-Zaczynamy od zdjęcia osłony na zegarach (jest na zatrzaskach)i osłony z tyłu zegarów (śrubokręt torks)
-zdejmujemy alu ramki (jeżeli mamy)
-demontujemy wskazówki zegarów (przydatny jest widelec którym robimy dźwignie)
-wyciągamy zegary z głównej obudowy. Zdjęcia Nr 9 - 13
Zaczynamy montaż tarcz.
Na stare tarcze nakładamy nowe za pomocą taśmy dwustronnej aby się nie przesunęły podczas wkładania do obudowy.
Musimy to zrobić dokładnie tak by wszystkie otwory pasowały.
Teraz możemy włożyć zegary do głównej obudowy i zamontować wskazówki oraz ramki zegarów.
Sprawdzamy czy po wsadzeniu do obudowy tarcze świecą (można podłączyć do małego akumulatora lub zasilacza 12V)
Zakładamy przednią i tylną osłonę zegarów i po skręceniu wszystkich śrub w obudowie jeszcze raz sprawdzamy czy zegary świecą.
Zasilanie tarcz możemy podłączyć do żarówki lub diody podświetlającej stare tarcze (ja przylutowałem do diody)
Należy pamiętać o zachowaniu biegunowości tak by nie spalić inwertera zasilającego tarcze.
Montujemy zegary do auta w odwrotnej kolejności niż demontowaliśmy
A teraz cieszymy się z dobrze wykonanej pracy !!!!!!!!!!!!!
Podsumowując - jest trochę pracy przy montażu tarcz ale efekt końcowy daje dużo satysfakcji i rekompensuje włożony trud.
Kilka uwag co do montażu.
- należy uzbroić się w cierpliwość
- nic na siłę tylko sposobem
- lepiej wolniej a dokładniej niż szybko i źle
- czytamy dokładnie instrukcję i stosujemy się do niej
Pozdrawiam wszystkich auto maniaków i życzę miłej lektury.
Jeżeli będą jakieś pytania chętnie odpowiem i poradzę na ile będę potrafił.
Nadszedł czas zamontować nowe tarcze Indiglo.
Do demontażu zegarów wystarczą - śrubokręt krzyżakowy
- śrubokręt gwiazdkowy (torks)
Demontaż jest prosty i zajmuje 3 minuty wystarczy odkręcić 8 śrub, dwie w korpusie kolumny kierownicy, cztery w osłonie zegarów i dwie trzymające same zegary.
I zegary mamy w ręce. Zdjęcia Nr 1 - 8.
Teraz możemy na spokojnie zabrać się w zaciszu domowym do rozbierania na części pierwsze zegarów.
-Zaczynamy od zdjęcia osłony na zegarach (jest na zatrzaskach)i osłony z tyłu zegarów (śrubokręt torks)
-zdejmujemy alu ramki (jeżeli mamy)
-demontujemy wskazówki zegarów (przydatny jest widelec którym robimy dźwignie)
-wyciągamy zegary z głównej obudowy. Zdjęcia Nr 9 - 13
Zaczynamy montaż tarcz.
Na stare tarcze nakładamy nowe za pomocą taśmy dwustronnej aby się nie przesunęły podczas wkładania do obudowy.
Musimy to zrobić dokładnie tak by wszystkie otwory pasowały.
Teraz możemy włożyć zegary do głównej obudowy i zamontować wskazówki oraz ramki zegarów.
Sprawdzamy czy po wsadzeniu do obudowy tarcze świecą (można podłączyć do małego akumulatora lub zasilacza 12V)
Zakładamy przednią i tylną osłonę zegarów i po skręceniu wszystkich śrub w obudowie jeszcze raz sprawdzamy czy zegary świecą.
Zasilanie tarcz możemy podłączyć do żarówki lub diody podświetlającej stare tarcze (ja przylutowałem do diody)
Należy pamiętać o zachowaniu biegunowości tak by nie spalić inwertera zasilającego tarcze.
Montujemy zegary do auta w odwrotnej kolejności niż demontowaliśmy
A teraz cieszymy się z dobrze wykonanej pracy !!!!!!!!!!!!!
Podsumowując - jest trochę pracy przy montażu tarcz ale efekt końcowy daje dużo satysfakcji i rekompensuje włożony trud.
Kilka uwag co do montażu.
- należy uzbroić się w cierpliwość
- nic na siłę tylko sposobem
- lepiej wolniej a dokładniej niż szybko i źle
- czytamy dokładnie instrukcję i stosujemy się do niej
Pozdrawiam wszystkich auto maniaków i życzę miłej lektury.
Jeżeli będą jakieś pytania chętnie odpowiem i poradzę na ile będę potrafił.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2016, 22:53 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Porządna foto-relacja
To jest kolor niebieski czy seledyn? Widzę mocno się różni kolor w porwaniu do podświetlenia radyjka.
Teraz jeszcze wyświetlacz na konsoli środkowej do kompletu wyposażyć pod kolor i będzie
Ja mam w planach założenie tylko podkładki Indiglo z racji tego, że mam białe zegary i nie chcę stracić takiego wyglądu.
To jest kolor niebieski czy seledyn? Widzę mocno się różni kolor w porwaniu do podświetlenia radyjka.
Teraz jeszcze wyświetlacz na konsoli środkowej do kompletu wyposażyć pod kolor i będzie
Ja mam w planach założenie tylko podkładki Indiglo z racji tego, że mam białe zegary i nie chcę stracić takiego wyglądu.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- Dido
- Posty: 2616
- Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
- Imię: Jarek
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: Z16XE
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomocny: 8 razy
Radio w kolor niebieski a tarcze :/ yyy według producenta biało-błękitny.
Konsola środkowa niedługo będzie dokończona ale na razie krucho z czasem.
Konsola środkowa niedługo będzie dokończona ale na razie krucho z czasem.
[External Link Removed for Guests]
- mjeciu
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 mar 2011, 21:28
- Imię: Lechu
Po demontazu licznika chcac dobrac sie do kontrolek w celu wymiany diody to jakis problem bedzie ? Na jakichs zatrzaskach to siedzi ?
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Pozwolę sobie posiłkować się zdjęciami kolegi wyżej
Zatrzaski to te zaznaczone w kółeczka, kwadratem zaznaczyłem miejsce w którym jest wyświetlacz. Musisz odczepić tą metalową "ramkę" by wyciągnąć samą zieloną płytkę. Później delikatnie z białym plastikiem, wyświetlaczowi nic nie powinno się stać ale lepiej się niepotrzebnie nie narażać.
[External Link Removed for Guests]
Aha, będziesz musiał też wyciągnąć to białe "coś" co zaczepia złącze zegarów, zapamiętaj jego położenie
Zatrzaski to te zaznaczone w kółeczka, kwadratem zaznaczyłem miejsce w którym jest wyświetlacz. Musisz odczepić tą metalową "ramkę" by wyciągnąć samą zieloną płytkę. Później delikatnie z białym plastikiem, wyświetlaczowi nic nie powinno się stać ale lepiej się niepotrzebnie nie narażać.
[External Link Removed for Guests]
Aha, będziesz musiał też wyciągnąć to białe "coś" co zaczepia złącze zegarów, zapamiętaj jego położenie
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- sebaino
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2011, 23:27
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra II 3D HB
- Silnik: X16XEL 1.6 16V 101KM
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Inowrocław
Witam
Dido2@ - nie mogę zdemontować wskazówek zegarów. Tzn. próbowałem widelcem ale jakoś bardzo ciasno siedzą. Jak podglądam pod spód wskaźnika to jest on na takiej przezroczystym patyku (u was tez tak było? ). Boje się ze przesadzę bo wskazówka już się bardzo wygina a nawet na milimetr nie chce zejść.) Może u mnie jest jakoś inaczej bo według Twoich zdjęć mam trochę inna tylna obudowę wiec może ze wskazówkami tez coś jest inaczej (nie chce ich wyłamać.)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Dido2@ - nie mogę zdemontować wskazówek zegarów. Tzn. próbowałem widelcem ale jakoś bardzo ciasno siedzą. Jak podglądam pod spód wskaźnika to jest on na takiej przezroczystym patyku (u was tez tak było? ). Boje się ze przesadzę bo wskazówka już się bardzo wygina a nawet na milimetr nie chce zejść.) Może u mnie jest jakoś inaczej bo według Twoich zdjęć mam trochę inna tylna obudowę wiec może ze wskazówkami tez coś jest inaczej (nie chce ich wyłamać.)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
One naprawdę ciężko siedzą. Wprawdzie ja je ściągałem obejmując trzema palcami (tak jakbym chciał wepchnąć palce pod wskazówki) no i puściły. Bałem się że uszkodzę silniczek ale z 10 razy je ściągałem i nadal ciasno siedzą i działają.
Chyba że poprzedni właściciel użył u Ciebie kleju
Chyba że poprzedni właściciel użył u Ciebie kleju
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- sebaino
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2011, 23:27
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra II 3D HB
- Silnik: X16XEL 1.6 16V 101KM
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Inowrocław
Wq... się ale udało się . Jadę dalej z dalszą częścią pracy.
Pozdr.
Pozdr.
- sebaino
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 cze 2011, 23:27
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra II 3D HB
- Silnik: X16XEL 1.6 16V 101KM
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Inowrocław
Wracam do pracy tylko mam pytanie do kolegów co już to robili.
Chciałbym podłączyć zasilanie tarcz indiglo do środkowej żarówki tylko nie wiem na którym styku jest plus a na którym minus.
Podpowiedzcie bo nie mam jak sprawdzić a auto stoi ok 0,5km od domu.
[External Link Removed for Guests]
Chciałbym podłączyć zasilanie tarcz indiglo do środkowej żarówki tylko nie wiem na którym styku jest plus a na którym minus.
Podpowiedzcie bo nie mam jak sprawdzić a auto stoi ok 0,5km od domu.
[External Link Removed for Guests]
- Dido
- Posty: 2616
- Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
- Imię: Jarek
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: Z16XE
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomocny: 8 razy
Wsadź licznik do auta w takim stanie jak na zdjęciu , weź miernik i sprawdź biegunowość.
Albo wsadź w to gniazdo zamiast żarówki diodę jak zaświeci to będziesz znał biegunowość.
Dioda musi mieć dolutowany rezystor 1 kom żeby się nie spaliła.
Albo wsadź w to gniazdo zamiast żarówki diodę jak zaświeci to będziesz znał biegunowość.
Dioda musi mieć dolutowany rezystor 1 kom żeby się nie spaliła.
[External Link Removed for Guests]