Polerowanie i przyciemnianie lamp przednich astra G
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 sty 2012, 14:20
- Imię: Kamil
- Auto: ASTRA 2 (G) SPORTIVE
- Silnik: 1,8 16V
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Zamość/Lublin
Polerowanie i przyciemnianie lamp przednich astra G
Witam. Ostatnio robiłem u siebie w Astrze polerke przednich lamp, oraz przy okazji pomalowałęm ramki na czarno (czyli tzw. przyciemnianie lamp). Była to moja pierwsza taka przygoda wiec w sumie robiłem to na czuja, posilajac się wyłącznie info. z różnych forum. Nie widziałem żadnego dokładnego manuala (szczególnie dotyczacego lamp astry g) więc postanowiłem dokładnie opisać swoje działania, coby inni mieli łatwiej.
A wiec po pierwsze (tak jak w moim konkretnym przypadku) musimy mieć astre G – bo głównie tego modelu tyczy się ten manual.
[External Link Removed for Guests]
kolejnym krokiem, bedzie próba dostania sie do lamp. Musimy je wykręcić całkowicie z pojazdu. W tym celu potrzebne jest sciagnięcie całego zderzaka. Czytałem gdzieś ze nie jest to konieczne, ze można lampy wykręcić odginajac zderzak (śruby mocowania lamp znajdują sie pod obudowa zderzaka) niestety jest to nie prawda! Przynajmniej w moim przypadku. Śruby są pod zderzakiem i zeby sie do nich dostać trzeba odkręcić zderzak. Ale nie trzeba sie zrażac ) jest to bardzo proste i zajmuje góra 15 min. NIe trzeba podnosić auta (chyba ze mocna gleba xD) i nie trzeba na kanał. Jeżeli auto nie było bite z przodu i wszystkie śrubki są na miejscu jak to fabryka zrobiła, to poniżej schemat gdzie owe śrubki się znajduja. Schemat takze pokazuje umieszczenie śrub mocujacych lampe
[External Link Removed for Guests]
i moje zdj. czyli jak to wyglada w praktyce
śrubki z przodu od góry 2 szt.
[External Link Removed for Guests]
śrubka boczna i boczna „odspodnia”
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
takie same są i z drugiej strony ;p więc to pomine. Pomine takze śrubki przednie „odspodnie” bo brak zdj ;p a jak sie schylicie to zobaczycie. potem sciagamy zerzak uwarzajac na zatrzaski.
[External Link Removed for Guests]
teraz przechodzimy do lampek. 3 śrubki łączące, jak na schemacie wyżej – oraz nalezy pamiętać o wykreceniu kabli żarówek.
[External Link Removed for Guests]
i tu srubka, której nie mogliśmy wykrecić przez zderzak.
[External Link Removed for Guests]
po odkręceniu lampy:
[External Link Removed for Guests]
przyszedł czas na oddzielenie klosza od całości. Wszedzie mówili że to trudne zadanie, ale wcale tak nie jest dziecinnie proste i nieskomplikowane. Najpierw ściagamy gumową uszczelke, którą jest opleciona wkoło lampa – poprzyczepiana na takie śmieszne guziki. A potem? Wystarczy suszarka i cienki śrubokręt. Nagrzewamy kawałek lampy w częsci gdzie sie łaczy klosz z plastikową obudową i lekko wsuwamy śruboskr w tą szparke i podwarzamy. I tak w koło. Potem staramy się odkleić obie te części. Silikon po nagrzaniu zachowuje sie jak guma do żucia z tym ze troche mocniej trzyma. Na zdj dokładnie to widać:)
[External Link Removed for Guests]
po odklejeniu klosza, mamy już 3 częsci składowe naszej lampy: klosz, obudowe tylna i ramke
[External Link Removed for Guests]
teraz już będzie z górki najpierw umyłem, zmatowiłem lekko, drobnym papierkiem ściernym , odtłuściłem i wysuszyłem ramke do malowania. Robiłem 3 podejścia nakładajac 3 warstwy czarnej matowej farby w sprayu. Oczywiście czekajac az uprzednio nałozona wyschnie.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
niektórzy proponują pomalowanie dolnego odbłyśnika na czarny mat dla fajniejszego efektu, ja sie jednak nie skusiłem. I tu UWAGA bo odbłyśniki są naprawde delikatne, szczególnie na starszej lampie. U mnie np. to sreberko się kruszyło gdy chciałem je przetrzec. ;p
[External Link Removed for Guests]
w miedzyczasie schnięcia ramki, polerka klosza. Z tego fotek już nie mam ;p ale robiłem to w ten sposób:
papier 1000 i polerka na mokro przez 30 min
papier 1500 i polerka na mokro przez 30 min
papier 2000 i polerka na mokro przez 30 min
następnie po wyschnięciu pasta tempo i polerka.
Wszystko ręcznie ;/ trochę reka boli, ale jak ktoś jest zmotywowany – to nie problem. Na początku nie ma efektu, jest nawet gorzej, ale potem już jest całkiem nieźle NIe wolno się bac. Wrazie co papier 2500 na mokro wszystko naprawi.
A gdy już jest wszystko gotowe, pomalowane i suche, przystępujemy do całkiem odwrotnych czynności. Gdzieś czytałem że nie trzeba nowego silikonu dawac pomiedzy klosz i obudowe. Że bedzie sie trzymało na fabrycznym i przestrzegam was przed tym zdaniem. Moze by i trzymal, ale trzeba go od nowa nagrzewac by stał się gumowy by całość skleic. Tubka sylikonu kosztuje ok 5 zł nie ma co szczedzić na tym bo bedziecie sie meczyc. 1 Lampe próbowałem skleić na fabrycny sylikon jedynie uzupełniajac nowym i co? I taki efekt ze klosz z obudową do końca się nie złaczyły po a długo walczyłem i się z tym meczyłem. A więc, lepiej zedzrzeć do czysta stary i w rant łaczenia wlać nowy sylikon równomiernie. Też nie trudne i nie trzeba sie bać, bo jak za duzo dacie to sie nic nie stanie. Wytrzecie tylko nadmiar ktory wypłynał.
[External Link Removed for Guests]
i gdy już złączycie lampke i poczekacie aż sylikon zastygnie (ok10min), można przystąpić do montowania jej na aucie a to nic innego, jak odwrotność tego co tu wypisałem ) z tym że trochę trudniej przykrecić zderzak wiadomo, łatwiej zdemontowac niż zamontowac. Ale nie dygajcie – 20min i jest na swoim miejscu.
po zamontowaniu lampek można się rozkoszować naszym dziełem. Ale to nie wszystko ;p zanim wyjedziecie w trase trzeba będzie ponownie ustawić światła. U mnie sie przestawiły i biły zbyt wysoko, ale to już pestka. Ja to robiłem na oko, wieczorkiem stojąc przodem do muru ;p tyl lampy ma takie pokretła, badz srubki ktore jak się przekreci to się reguuje światła. I tylo..
Efekt, ale i jak zwykle nie moze zabraknoć zdania „na żywo o wiele lepiej niż na zdjąciu”
Było:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Jest:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
A wiec po pierwsze (tak jak w moim konkretnym przypadku) musimy mieć astre G – bo głównie tego modelu tyczy się ten manual.
[External Link Removed for Guests]
kolejnym krokiem, bedzie próba dostania sie do lamp. Musimy je wykręcić całkowicie z pojazdu. W tym celu potrzebne jest sciagnięcie całego zderzaka. Czytałem gdzieś ze nie jest to konieczne, ze można lampy wykręcić odginajac zderzak (śruby mocowania lamp znajdują sie pod obudowa zderzaka) niestety jest to nie prawda! Przynajmniej w moim przypadku. Śruby są pod zderzakiem i zeby sie do nich dostać trzeba odkręcić zderzak. Ale nie trzeba sie zrażac ) jest to bardzo proste i zajmuje góra 15 min. NIe trzeba podnosić auta (chyba ze mocna gleba xD) i nie trzeba na kanał. Jeżeli auto nie było bite z przodu i wszystkie śrubki są na miejscu jak to fabryka zrobiła, to poniżej schemat gdzie owe śrubki się znajduja. Schemat takze pokazuje umieszczenie śrub mocujacych lampe
[External Link Removed for Guests]
i moje zdj. czyli jak to wyglada w praktyce
śrubki z przodu od góry 2 szt.
[External Link Removed for Guests]
śrubka boczna i boczna „odspodnia”
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
takie same są i z drugiej strony ;p więc to pomine. Pomine takze śrubki przednie „odspodnie” bo brak zdj ;p a jak sie schylicie to zobaczycie. potem sciagamy zerzak uwarzajac na zatrzaski.
[External Link Removed for Guests]
teraz przechodzimy do lampek. 3 śrubki łączące, jak na schemacie wyżej – oraz nalezy pamiętać o wykreceniu kabli żarówek.
[External Link Removed for Guests]
i tu srubka, której nie mogliśmy wykrecić przez zderzak.
[External Link Removed for Guests]
po odkręceniu lampy:
[External Link Removed for Guests]
przyszedł czas na oddzielenie klosza od całości. Wszedzie mówili że to trudne zadanie, ale wcale tak nie jest dziecinnie proste i nieskomplikowane. Najpierw ściagamy gumową uszczelke, którą jest opleciona wkoło lampa – poprzyczepiana na takie śmieszne guziki. A potem? Wystarczy suszarka i cienki śrubokręt. Nagrzewamy kawałek lampy w częsci gdzie sie łaczy klosz z plastikową obudową i lekko wsuwamy śruboskr w tą szparke i podwarzamy. I tak w koło. Potem staramy się odkleić obie te części. Silikon po nagrzaniu zachowuje sie jak guma do żucia z tym ze troche mocniej trzyma. Na zdj dokładnie to widać:)
[External Link Removed for Guests]
po odklejeniu klosza, mamy już 3 częsci składowe naszej lampy: klosz, obudowe tylna i ramke
[External Link Removed for Guests]
teraz już będzie z górki najpierw umyłem, zmatowiłem lekko, drobnym papierkiem ściernym , odtłuściłem i wysuszyłem ramke do malowania. Robiłem 3 podejścia nakładajac 3 warstwy czarnej matowej farby w sprayu. Oczywiście czekajac az uprzednio nałozona wyschnie.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
niektórzy proponują pomalowanie dolnego odbłyśnika na czarny mat dla fajniejszego efektu, ja sie jednak nie skusiłem. I tu UWAGA bo odbłyśniki są naprawde delikatne, szczególnie na starszej lampie. U mnie np. to sreberko się kruszyło gdy chciałem je przetrzec. ;p
[External Link Removed for Guests]
w miedzyczasie schnięcia ramki, polerka klosza. Z tego fotek już nie mam ;p ale robiłem to w ten sposób:
papier 1000 i polerka na mokro przez 30 min
papier 1500 i polerka na mokro przez 30 min
papier 2000 i polerka na mokro przez 30 min
następnie po wyschnięciu pasta tempo i polerka.
Wszystko ręcznie ;/ trochę reka boli, ale jak ktoś jest zmotywowany – to nie problem. Na początku nie ma efektu, jest nawet gorzej, ale potem już jest całkiem nieźle NIe wolno się bac. Wrazie co papier 2500 na mokro wszystko naprawi.
A gdy już jest wszystko gotowe, pomalowane i suche, przystępujemy do całkiem odwrotnych czynności. Gdzieś czytałem że nie trzeba nowego silikonu dawac pomiedzy klosz i obudowe. Że bedzie sie trzymało na fabrycznym i przestrzegam was przed tym zdaniem. Moze by i trzymal, ale trzeba go od nowa nagrzewac by stał się gumowy by całość skleic. Tubka sylikonu kosztuje ok 5 zł nie ma co szczedzić na tym bo bedziecie sie meczyc. 1 Lampe próbowałem skleić na fabrycny sylikon jedynie uzupełniajac nowym i co? I taki efekt ze klosz z obudową do końca się nie złaczyły po a długo walczyłem i się z tym meczyłem. A więc, lepiej zedzrzeć do czysta stary i w rant łaczenia wlać nowy sylikon równomiernie. Też nie trudne i nie trzeba sie bać, bo jak za duzo dacie to sie nic nie stanie. Wytrzecie tylko nadmiar ktory wypłynał.
[External Link Removed for Guests]
i gdy już złączycie lampke i poczekacie aż sylikon zastygnie (ok10min), można przystąpić do montowania jej na aucie a to nic innego, jak odwrotność tego co tu wypisałem ) z tym że trochę trudniej przykrecić zderzak wiadomo, łatwiej zdemontowac niż zamontowac. Ale nie dygajcie – 20min i jest na swoim miejscu.
po zamontowaniu lampek można się rozkoszować naszym dziełem. Ale to nie wszystko ;p zanim wyjedziecie w trase trzeba będzie ponownie ustawić światła. U mnie sie przestawiły i biły zbyt wysoko, ale to już pestka. Ja to robiłem na oko, wieczorkiem stojąc przodem do muru ;p tyl lampy ma takie pokretła, badz srubki ktore jak się przekreci to się reguuje światła. I tylo..
Efekt, ale i jak zwykle nie moze zabraknoć zdania „na żywo o wiele lepiej niż na zdjąciu”
Było:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Jest:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 12 mar 2012, 10:11 przez Szubi17, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skała
- Posty: 1234
- Rejestracja: 13 sty 2011, 19:45
- Imię: Marek
- Auto: 2xG-QP Bertone i 5HB
- Silnik: Z18XE i Z16XE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
manual zrobiony wprost wyśmienicie
gratulacje dla kolegi
gratulacje dla kolegi
Polub Lubelski Klub Opla na Facebook'u -->>[External Link Removed for Guests]
- waldekkasta
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 sty 2012, 17:03
- Imię: KASTA
- Auto: OPEL ASTRA G KARAWAN
- Silnik: 1,6 16V
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Gostyń / Poznań
Mnie czeka wymiana reflektora więc manual jak na zawołanie.
Wielkie dzięki!!!
Wielkie dzięki!!!
[External Link Removed for Guests]
- waldekkasta
- Posty: 106
- Rejestracja: 15 sty 2012, 17:03
- Imię: KASTA
- Auto: OPEL ASTRA G KARAWAN
- Silnik: 1,6 16V
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Gostyń / Poznań
Jednak wymiana nie była konieczna. Miałem tak zmatowiały reflektor, że nie sądziłem iż poler cokolwiek pomoże.
Było tak:
[External Link Removed for Guests]
Teraz jest tak:
[External Link Removed for Guests]
Polerkę wykonał warsztat w Poznaniu. Cena polerki jednego reflektora to 50 pln.
Było tak:
[External Link Removed for Guests]
Teraz jest tak:
[External Link Removed for Guests]
Polerkę wykonał warsztat w Poznaniu. Cena polerki jednego reflektora to 50 pln.
[External Link Removed for Guests]
- Konradopel
- Posty: 607
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 19:24
- Imię: Konrad
- Auto: "Czekoladka"
- Silnik: A14NET
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Fajny manual, mnie kusi malowanie ramek w kolor nadwozia
MOC BŁYSKAWICY W ZAKLĘTYM KRĘGU - OPEL
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
Fotki ze zlotów i wypraw - [External Link Removed for Guests]
Moja Astra - [External Link Removed for Guests]
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
manual git, tyle ze zdjecie zderzaka nie jest konieczne sciagalem lampy i nie sciagalem zderzaka, w sumie nie przeszkadzal mi w niczym a i nitowany jest od dolu
kupie podłokietnik przód astra g
-
- Posty: 1643
- Rejestracja: 02 kwie 2009, 20:29
- Imię: Tomek
- Auto: Astra F Astra G
- Silnik: X16SZ Z20LET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Jeśli zderzak ci w niczym nie przeszkadzał, to chyba masz połamane dolne zaczepy w lampach, do których bez ściągania zderzaka dojście to męczarnia.
MOJA ASTRA
[External Link Removed for Guests]
- GOTI
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 sty 2014, 17:27
- Imię: Sebastian
- Auto: Zafira A 2.0 DTI
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: śląskie
Fajny tutek i co najciekawsze idealnie pasuje do Zafiry A, bo to przecież tylko "większa" siostra
Zastanawiam sie właśnie nad pomalowaniem w swojej ZA tej ramki tylko pytanie: mat czy połysk? Wiadomo to rzecz gustu, no ale...
Mogli byście wrzucić fotki swoich AG z matem i połyskiem tak dla porównania - niestety co do ZA mało kto maluje wkłady.
Zastanawiam sie właśnie nad pomalowaniem w swojej ZA tej ramki tylko pytanie: mat czy połysk? Wiadomo to rzecz gustu, no ale...
Mogli byście wrzucić fotki swoich AG z matem i połyskiem tak dla porównania - niestety co do ZA mało kto maluje wkłady.
- dida
- Posty: 37
- Rejestracja: 13 maja 2009, 18:33
- Imię: Dawid
- Auto: Astra G
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Zabrzeż/ KNS
Można pomalować jeszcze dolny odbłyśnik dla lepszego efektu, bo nie odpowiada za świecenie
co do pasty to tempo da rade ? czy szukac czegoś lepszego albo specjalnego do plastiku ? jakaś pasta plexi ?
co do pasty to tempo da rade ? czy szukac czegoś lepszego albo specjalnego do plastiku ? jakaś pasta plexi ?
Zapraszam
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 mar 2014, 21:49
- Auto: Astra G
- Silnik: x20DTL
- Województwo: dolnośląskie
czy próbował ktoś przyciemnić szkło przedniego reflektora ? folią lub spray ?