Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

koralm

Astro-maniak
Posty: 756
Rejestracja: 08 paź 2007, 18:36
Imię: Karol
Auto: Octavia II 2.0 TDI CR
Silnik: CFHC
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

#11

Nieprzeczytany post autor: koralm »

Wielkie dzięki za schemat i fotopogląd.

Ja zastosowałem diody 1N4002
Magnes kleiłem na klej dwuskładnikowy epoksydowy Dragon? (jakoś tak się nazywał), ale podobno można też poxipolem.

Załączam swoje fotki.

Tak wygląda silniczek z luźnym magnesem. Silniczek praktycznie nie działał w ogóle.
Obrazek

Pan pająk, czyli przygotowanie okablowania wewnątrz obudowy.
Obrazek

Po kompresji razem z diodami.
Obrazek

Efekt końcowy. Wystają aby mikro przełączniki odcinające zasilanie.
Obrazek
UNO 0,9 --> Astra G 2.0 DTI --> Octavia 1,9 TDI --> Vectra B 2,0 -- > Astra G 1,7 DTI

Awatar użytkownika
sebo

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 19 kwie 2014, 21:02
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: śląskie
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: sebo »

Witam Panowie, w końcu zabrałem się za naprawę ułamanej czy obrobionej rolki klapki, ale mam mały problem, na zdjęciu (nie moim) pokazany jest silniczek i wtyczka z przewodami, właśnie o tą wtyczkę mi chodzi nie mogę jej wyjąć, czy ona tak mocno siedzi, czy ją się da odłączyć, nie chce urwać przewodów. Może ktoś z Was doradzi, kto to robił, ciągnąć na chama aż wyjdzie?
Obrazek

Trudno nikt nie chciał pomóc, może nikt nie wiedział, wkońcu wymontowałem wszystko, zrobie zdjęcia i opisze.

Awatar użytkownika
sebo

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 19 kwie 2014, 21:02
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: śląskie
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: sebo »

Wymontowałem silniczek, ale u mnie w astrze h wygląda to trochę inaczej, nie wiem może w astrze g jest inaczej, co to za element zaznaczony na czerwono, rozumiem że muszę to dokupić, ale jak to się nazywa, o co pytać w sklepie i w jakim tego szukać?
Obrazek

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: przemty »

W astrze H wygląda to tak jak na tej stronie [External Link Removed for Guests]
Jest tam tez pokazany układ który odciąża silniczek w skrajnych położeniach i nie ułamuje już klapki. Można go samemu zrobić lub jeden z kolegów takie sprzedawał...
Układ nie potrzebuje krańcówek, Jest wpinany bezpośrednio w przewody idące do silniczka i tyle...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
sebo

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 19 kwie 2014, 21:02
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: śląskie
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: sebo »

Dzięki przemty za odpowiedź, oglądałem to forum, tylko ze zrobieniem tego układu w moim przypadku, to problem nie znam się ma tym poprostu, może masz namiary kto to sprzedawał?

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#16

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Układy sprzedawał ten kolega z forum Opel24 [External Link Removed for Guests]
Z tym, że były to "gołe" układy czyli sama płytka z polutowanymi elementami, bez obudowy. Ja nie zakładałem obudowy tylko taką płytkę dałem do auta przykręcając ją na jednej śrubie mocującej silniczek.
Jest jeszcze druga opcja, dac jakiemuś elektronikowi w okolicy aby taką płytkę zrobił...
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
sebo

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 19 kwie 2014, 21:02
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: śląskie
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: sebo »

Dzięki przemty za podpowiedź, porozmawiam ze znajomym, który jest elektronikiem w firmie, może dorobi mi coś takiego, a jak nie to napisze na tym drugim forum.

EDIT:
A może ktoś z Was wie czy coś takiego:
Obrazek
Obrazek

link do tego: [External Link Removed for Guests]

zda egzamin, podobno opel montował to aby silniczek nie wyłamywał tej klapki, ale może się mylę.
Nie wiem wyczytałem, że to jest dioda dwukierunkowa przeciw przepięciom, ale nie znam się na tym i nie wiem czy to o to chodzi.

A jeżeli narazie odłączę kabelek od tego silniczka, to będą mi jakieś błędy wyskakiwały czy nie?

Znalazłem jeszcze coś takiego: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Sebastian/Moje%20dokumenty/diode.pdf

Ok przemty, jak piszesz tak, to poczekam na znajomego elektryka i pomęczę go, aby zrobił mi tą płytkę, chociaż trochę nosem kręci, że on nie orginalnych rzeczy w samochodzie nie będzie montował, ale może go namówie, a jak nie to będę szukał kogoś innego.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2015, 12:29 przez sebo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Nie bierz tego jako opinia bo nawet o czymś takim nigdy nie słyszałem.
Ale wydaje mi się, że skoro założenie takiej diody załatwia temat, to nikt by nie wymyślał bardziej rozbudowany układ.
W końcu po co wyważać otwarte drzwi ;)

Cena kosmiczna tego kabelka, wykonanie układu z przesyłką wychodzi taniej :lol:
A znajomy nic nie musi montować, niech ci tylko wykona płytkę a ty sam ją zamontujesz
U mnie wygląda to tak:
Obrazek
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Nie jest to jakoś skomplikowane, nawet dla uproszczenia mógłbym zrobić kilka sztuk bez płytki lub na płytce uniwersalnej.
Na rysowanie i trawienie musiałbym mieć więcej czasu wolnego.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
sebo

Astro-maniak
Posty: 143
Rejestracja: 19 kwie 2014, 21:02
Imię: Sebastian
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: śląskie
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: sebo »

Nie wiem czy dobrze rozumiem FalconTech możesz zrobić taką płytkę? Oczywiście nie za darmo.

Na razie odłączyłem wtyczkę od tego silniczka, resztę poskręcałem, nawiew chodzi, klimatyzacja też, nie wiem czy jakieś błędy wyskoczą, ale przed jesienią muszę to zrobić, bo parowanie szyb mnie "wykończy".

ODPOWIEDZ