Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

Psujący się silniczek obiegu powietrza

#41

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

ja osobiscie bardziej sklaniam sie do rozwiazan elektronicznych
poniewaz uwazam ze mechaniczne elementy sa bardziej zawodne
przyklejenie krancowek moze sie skonczyc tym ze krancowka za 2 lata sie odklei naprzyklad
jest przy tym wiecej rzezby
a przy rozwiazaniu elektronicznym robi sie uklad ktory wpina sie w kabel i koniec
pudelko mocuje sie na trytke gdziekolwiek i po robocie
takie moje zdanie
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

kamil9480

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
Imię: Kamil
Auto: Astra G 1,6 16V LPG
Silnik: X16XEL
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#42

Nieprzeczytany post autor: kamil9480 »

też bardziej ufam tym elektronicznym a do kleju jakoś nie mam za bardzo zaufania bo jak kolega napisał może się odkleić i problem powraca a moduł wepnę i po problemie bez lutowania i klejenia. Także zamawiam układzik i zaczynam działać

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#43

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

ja nie mowie ze rozwiazanie z krancowkami jest zle
jest poprostu inne niz moje
to ze mam wieksze zaufanie do elektroniki to moje subiektywne odczucie

pozatym na alle widzialem fajne malutkie zasilacze do ledow po 15 zeta
robia stabilne male napiecia z 12/24v
idealnie sie nadadza do zasilania takiego ukladu
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

kamil9480

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
Imię: Kamil
Auto: Astra G 1,6 16V LPG
Silnik: X16XEL
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#44

Nieprzeczytany post autor: kamil9480 »

tylko, że do tego trzeba 4-6 V do zasilania ale to wezmę ze starej ładowarki samochodowej

robertsz

Astro-maniak
Posty: 411
Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
Imię: Robert
Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
Silnik: A16LET
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 24 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: robertsz »

Witam,

pamiętam ten silniczek z mojej zafiry, po jakimś czasie też przestał działać.
Wydaje mi się, że tu problem leży w samym silniczku i jeśli nie chce wystartować to żadne kombinacje z wyłącznikami i elektroniką nie pomogą. Pamiętam, że u siebie wyciągnąłem całe to pudełko z silniczkiem i przekładnią, rozłożyłem i okazało się, że przekładnia chodziła leciutko, była dobrze nasmarowana, natomiast silniczek jak wyjąłem to po podłączeniu do 12V kręcił ładnie w obie strony, ale brakowało mu momentu i po złożeniu w całość nie miał siły ruszyć z miejsca. Skończyło się na wymianie na używkę.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

kamil9480 pisze:QR_BBPOST Także zamawiam układzik i zaczynam działać
Koniecznie daj znać jak wyszło.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#47

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

kamil9480 pisze:QR_BBPOST tylko, że do tego trzeba 4-6 V do zasilania ale to wezmę ze starej ładowarki samochodowej
tam mozna bylo ustawiac wartosci wyjsciowe
kumpel zrobil z tego zasilacz samochodowy do laptopa czy tam tableta
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Pietrii

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2012, 17:43
Imię: Damian
Auto: Astra F
Silnik: 1.7 TDS 82KM
Województwo: dolnośląskie

#48

Nieprzeczytany post autor: Pietrii »

Można prosić schemat z pierwszego postu.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#49

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Schemat dołożony w pierwszym poście. Niestety nie zachował mi się oryginał więc nie chcę wprowadzać w błąd z kierunkami.
Trzeba sobie sprawdzić "na krótko" i najwyżej zamienić miejscami diody. Są tylko 2 możliwości więc nie powinno być problemu.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Pietrii

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 08 lis 2012, 17:43
Imię: Damian
Auto: Astra F
Silnik: 1.7 TDS 82KM
Województwo: dolnośląskie

#50

Nieprzeczytany post autor: Pietrii »

Dzięki.

Dodam małą ciekawostkę. Silniczki boscha są używane do wielu marek aut.
Ostatnio kupiłem od Reno Espace III, różnił się dźwignią która jest wymienna.
Wiec jeśli ktoś sprzedaje silnik do astry g za 40 zł można poszukać od innego auta i dźwignie wymienić żeby było taniej.
Ja za silnik zapłaciłem 6zł.

Uwaga. Nie wszystkie silniczki mają kompatybilne złącz dźwigni.

ODPOWIEDZ