Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
Psujący się silniczek obiegu powietrza
ja osobiscie bardziej sklaniam sie do rozwiazan elektronicznych
poniewaz uwazam ze mechaniczne elementy sa bardziej zawodne
przyklejenie krancowek moze sie skonczyc tym ze krancowka za 2 lata sie odklei naprzyklad
jest przy tym wiecej rzezby
a przy rozwiazaniu elektronicznym robi sie uklad ktory wpina sie w kabel i koniec
pudelko mocuje sie na trytke gdziekolwiek i po robocie
takie moje zdanie
poniewaz uwazam ze mechaniczne elementy sa bardziej zawodne
przyklejenie krancowek moze sie skonczyc tym ze krancowka za 2 lata sie odklei naprzyklad
jest przy tym wiecej rzezby
a przy rozwiazaniu elektronicznym robi sie uklad ktory wpina sie w kabel i koniec
pudelko mocuje sie na trytke gdziekolwiek i po robocie
takie moje zdanie
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra G 1,6 16V LPG
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
też bardziej ufam tym elektronicznym a do kleju jakoś nie mam za bardzo zaufania bo jak kolega napisał może się odkleić i problem powraca a moduł wepnę i po problemie bez lutowania i klejenia. Także zamawiam układzik i zaczynam działać
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
ja nie mowie ze rozwiazanie z krancowkami jest zle
jest poprostu inne niz moje
to ze mam wieksze zaufanie do elektroniki to moje subiektywne odczucie
pozatym na alle widzialem fajne malutkie zasilacze do ledow po 15 zeta
robia stabilne male napiecia z 12/24v
idealnie sie nadadza do zasilania takiego ukladu
jest poprostu inne niz moje
to ze mam wieksze zaufanie do elektroniki to moje subiektywne odczucie
pozatym na alle widzialem fajne malutkie zasilacze do ledow po 15 zeta
robia stabilne male napiecia z 12/24v
idealnie sie nadadza do zasilania takiego ukladu
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
- Imię: Robert
- Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 24 razy
Witam,
pamiętam ten silniczek z mojej zafiry, po jakimś czasie też przestał działać.
Wydaje mi się, że tu problem leży w samym silniczku i jeśli nie chce wystartować to żadne kombinacje z wyłącznikami i elektroniką nie pomogą. Pamiętam, że u siebie wyciągnąłem całe to pudełko z silniczkiem i przekładnią, rozłożyłem i okazało się, że przekładnia chodziła leciutko, była dobrze nasmarowana, natomiast silniczek jak wyjąłem to po podłączeniu do 12V kręcił ładnie w obie strony, ale brakowało mu momentu i po złożeniu w całość nie miał siły ruszyć z miejsca. Skończyło się na wymianie na używkę.
pamiętam ten silniczek z mojej zafiry, po jakimś czasie też przestał działać.
Wydaje mi się, że tu problem leży w samym silniczku i jeśli nie chce wystartować to żadne kombinacje z wyłącznikami i elektroniką nie pomogą. Pamiętam, że u siebie wyciągnąłem całe to pudełko z silniczkiem i przekładnią, rozłożyłem i okazało się, że przekładnia chodziła leciutko, była dobrze nasmarowana, natomiast silniczek jak wyjąłem to po podłączeniu do 12V kręcił ładnie w obie strony, ale brakowało mu momentu i po złożeniu w całość nie miał siły ruszyć z miejsca. Skończyło się na wymianie na używkę.
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Koniecznie daj znać jak wyszło.kamil9480 pisze:QR_BBPOST Także zamawiam układzik i zaczynam działać
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- JEMI
- Posty: 709
- Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
- Imię: MARCIN
- Auto: Gx2
- Silnik: x18xe1 oraz z18xe
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
tam mozna bylo ustawiac wartosci wyjsciowekamil9480 pisze:QR_BBPOST tylko, że do tego trzeba 4-6 V do zasilania ale to wezmę ze starej ładowarki samochodowej
kumpel zrobil z tego zasilacz samochodowy do laptopa czy tam tableta
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 lis 2012, 17:43
- Imię: Damian
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.7 TDS 82KM
- Województwo: dolnośląskie
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Schemat dołożony w pierwszym poście. Niestety nie zachował mi się oryginał więc nie chcę wprowadzać w błąd z kierunkami.
Trzeba sobie sprawdzić "na krótko" i najwyżej zamienić miejscami diody. Są tylko 2 możliwości więc nie powinno być problemu.
Trzeba sobie sprawdzić "na krótko" i najwyżej zamienić miejscami diody. Są tylko 2 możliwości więc nie powinno być problemu.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 08 lis 2012, 17:43
- Imię: Damian
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.7 TDS 82KM
- Województwo: dolnośląskie
Dzięki.
Dodam małą ciekawostkę. Silniczki boscha są używane do wielu marek aut.
Ostatnio kupiłem od Reno Espace III, różnił się dźwignią która jest wymienna.
Wiec jeśli ktoś sprzedaje silnik do astry g za 40 zł można poszukać od innego auta i dźwignie wymienić żeby było taniej.
Ja za silnik zapłaciłem 6zł.
Uwaga. Nie wszystkie silniczki mają kompatybilne złącz dźwigni.
Dodam małą ciekawostkę. Silniczki boscha są używane do wielu marek aut.
Ostatnio kupiłem od Reno Espace III, różnił się dźwignią która jest wymienna.
Wiec jeśli ktoś sprzedaje silnik do astry g za 40 zł można poszukać od innego auta i dźwignie wymienić żeby było taniej.
Ja za silnik zapłaciłem 6zł.
Uwaga. Nie wszystkie silniczki mają kompatybilne złącz dźwigni.