Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka
- fafa91
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 sty 2017, 19:23
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20 lel
- Województwo: śląskie
Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka
chętnie kupie ten układzik ograniczający prąd na silniczku od klapki oraz klapkę . jeżeli ktoś posiada proszę o kontakt.
Co może powodować, że jak mocniej uderzę w silniczek zaczyna on działać, kilkanaście razy zadziała po czym przestaje w ogóle reagować? Opisywany magnes, który lubi się odklejać może być przyczyną?
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Może być magnes. Ale też bardzo często klinują się tryby z racji wieku.
Siniczek ma duże przełożenie i jest mocny więc potrafi się mocno zakleszczyć. Stąd pomysł montowania wyłączników krańcowych. Raz by odciąć prąd po skończonej pracy a dwa by to wyłączenie nastąpiło chwilę przed dojechaniem do pozycji w której możliwe jest zaklinowanie się.
Siniczek ma duże przełożenie i jest mocny więc potrafi się mocno zakleszczyć. Stąd pomysł montowania wyłączników krańcowych. Raz by odciąć prąd po skończonej pracy a dwa by to wyłączenie nastąpiło chwilę przed dojechaniem do pozycji w której możliwe jest zaklinowanie się.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- vis78
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:53
- Imię: Irek
- Auto: astra g
- Silnik: 1,7dti
- Województwo: dolnośląskie
Cześć, Karol koralm jakim cudem wyjąłeś ten magnes z silniczka tzn, całe wnetrze, u mnie siedzi próbuję śrubokrętem podważyć różnymi sposobami i ani drgie
- vis78
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 kwie 2017, 20:53
- Imię: Irek
- Auto: astra g
- Silnik: 1,7dti
- Województwo: dolnośląskie
Ok, nikt nie odpowiedział, udało mi się otworzyć silniczek. Nie wiem, jak innym, ale ja musiałem zeszlifować trochę te miejsca gdzie jest zagięcie obudowy silniczka i przytrzymuje ono plastik. Nie mogłem ich odgiąć, żeby otworzyć silnik. Trudno było też podważyć śrubokrętem plastikową pokrywę silnika. Aby wysunąć magnes, musiałem też sztywnym drucikiem wypchać go przez otwory z przodu silnika. Ja skleiłem go zwykłym klejem typu kropelka, ale klei on szybko i trzeba w miarę sprawnie wsunąć magnes z powrotem w obudowę. Niestety po włożeniu w mechanizm, cały mechanizm działał odwrotnie i musiałem odlutować i przylutować odwrotnie przewody. Odwrotnie tzn. zamiast otwierać obieg powietrza zamykał go. Albo coś poszło nie tak z magnesem,albo to dlatego, że włożyłem obudowę z wnętrzem na pokrywę plastikową ze szczotkami z innego mechanizmu, który wcześniej mi się też zepsuł. Fakt faktem, że narazie działa, a ok 200 zł za nowy mechanizm zaoszczędzone. Swoją drogą bosch produkuje dziadostwo, i aby działało najlepiej chcą aby znowu u nich kupić
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra G 1,6 16V LPG
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witajcie pozwolę sobie odświeżyć temat po widzę bardzo długim czasie.
Nawiązując do wypowiedzi sebo z 03 lip 2015, 11:56
Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka
>>>>>>>>>
<<<<<<< czy ktoś próbował montować tą diodę? Z tego co się orientuję to w Astrze H i G zasadza działania i usterki jest taka sama. Dioda faktycznie tania nie jest (74,45zł) ale jeśli by pomogło do Astry G to jest to wydaje mi się najmniej czasochłonny i najmniej inwazyjny sposób. Znalazłem jakiś manual montażu tego ale do Astry H [External Link Removed for Guests]
Ktoś to ma lub też próbował coś działaś w kwestii tej diody?
EDIT:
Ma ktoś schemat i zdjęcia do tej metody z krańcówkami? bo w pierwszym poście linki wygasły i nie ma zdjęć
Nawiązując do wypowiedzi sebo z 03 lip 2015, 11:56
Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka
>>>>>>>>>
sebo pisze:QR_BBPOST Dzięki przemty za podpowiedź, porozmawiam ze znajomym, który jest elektronikiem w firmie, może dorobi mi coś takiego, a jak nie to napisze na tym drugim forum.
EDIT:
A może ktoś z Was wie czy coś takiego:
link do tego: [External Link Removed for Guests]
zda egzamin, podobno opel montował to aby silniczek nie wyłamywał tej klapki, ale może się mylę.
Nie wiem wyczytałem, że to jest dioda dwukierunkowa przeciw przepięciom, ale nie znam się na tym i nie wiem czy to o to chodzi.
A jeżeli narazie odłączę kabelek od tego silniczka, to będą mi jakieś błędy wyskakiwały czy nie?
Znalazłem jeszcze coś takiego: file:///C:/Documents%20and%20Settings/Sebastian/Moje%20dokumenty/diode.pdf
Ok przemty, jak piszesz tak, to poczekam na znajomego elektryka i pomęczę go, aby zrobił mi tą płytkę, chociaż trochę nosem kręci, że on nie orginalnych rzeczy w samochodzie nie będzie montował, ale może go namówie, a jak nie to będę szukał kogoś innego.
<<<<<<< czy ktoś próbował montować tą diodę? Z tego co się orientuję to w Astrze H i G zasadza działania i usterki jest taka sama. Dioda faktycznie tania nie jest (74,45zł) ale jeśli by pomogło do Astry G to jest to wydaje mi się najmniej czasochłonny i najmniej inwazyjny sposób. Znalazłem jakiś manual montażu tego ale do Astry H [External Link Removed for Guests]
Ktoś to ma lub też próbował coś działaś w kwestii tej diody?
EDIT:
Ma ktoś schemat i zdjęcia do tej metody z krańcówkami? bo w pierwszym poście linki wygasły i nie ma zdjęć
- topiq77
- Posty: 2105
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Dzięki za linkacza do pdf. Popołudniu zerknę, czy u mnie takie coś zastosowano, w co raczej wątpię. Jednak chyba wolę modyfikację od FalconTech.
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Niestety nie mam już tych zdjęć Kilka razy przeszukałem wszystkie nośniki jakie mam.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 28 cze 2021, 18:56
- Auto: Opel Astra G 1.6 16V LPG
- Rocznik: 2000
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam podłącze się do tematu bardzo mi parują szyby w aucie jak sprawdzić czy ten obieg prawidłowo działa lampka się zapala we wszystkich położeniach a jak dam na szybę przednia lampka gaśnie
Żeby szyby nie parowały to ma lampka się palić na tym przycisku auta z strzałka czy nie?
Dzięki
Żeby szyby nie parowały to ma lampka się palić na tym przycisku auta z strzałka czy nie?
Dzięki