Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
- Imię: Kamil
- Auto: Astra G 1,6 16V LPG
- Silnik: X16XEL
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
Re: Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka
Jak dasz nawiew na szybę to lampka gaśnie i włącza się obieg zewnętrzny. Tak musi być.
Jak sprawdzić czy działa? Wykręć schowek i zobacz czy po wciśnięciu przycisku zmiany obiegu otwiera Ci się lub zamyka przysłona na dmuchawie.
A jeśli nie chce Ci się wyciągać schowka to ustaw nawiew na 4 poziom i zauważ, że na obiegu wewnętrznym dmuchawa pracuje głośniej niż na zewnętrznym
Jak sprawdzić czy działa? Wykręć schowek i zobacz czy po wciśnięciu przycisku zmiany obiegu otwiera Ci się lub zamyka przysłona na dmuchawie.
A jeśli nie chce Ci się wyciągać schowka to ustaw nawiew na 4 poziom i zauważ, że na obiegu wewnętrznym dmuchawa pracuje głośniej niż na zewnętrznym
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Moja metoda na sprawdzenie obiegu zamkniętego jest prosta bez demontażu schowka:
Włączam obieg zamknięty i po chwili zaczynają parować szyby. Wyłączam obieg zamknięty i szyby są odparowane.
Czyli działa...
Włączam obieg zamknięty i po chwili zaczynają parować szyby. Wyłączam obieg zamknięty i szyby są odparowane.
Czyli działa...
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Tak masz rację ja tylko po przeczytaniu tego tematu wykonałem z racji tego że jest zima wyżej wymieniony test.
Z racji tego że mamy dużo na minusie nie chciało mi się demontować schowka i dlatego w poście 62 tak napisałem.
Tak czy tak test wyszedł poprawnie i wiem że działa.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 03 kwie 2019, 7:54
- Imię: Adam
- Auto: ASTRA H 1.4 90KM benzyna 2010
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2010
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łowicz
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 9 razy
Wystarczy włączyć obieg wewnętrzny i nasłuchiwać pracy silniczka, jeśli słychać go jakieś 3-4sekundy i się wyłącza to powinno być ok. A jeśli mieli dłuższy czas to znaczy że ośka jest połamana.
Jutro będę jechał do pracy to zmierzę ile u mnie pracuje silniczek.
Jutro będę jechał do pracy to zmierzę ile u mnie pracuje silniczek.
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Nie wytrzymałem
Właśnie wróciłem od auta. Zdemontowałem schowek bo chciałem mieć pewność na 100% (4 wkręty i już) na 1 i 2 biegu dmuchawy klapa się otwiera i zamyka normalnie zaś na 3 biegu już ma leki problem. Na 4 biegu już ma duże problemy i prawie że się nie przestawia. Radko używam biegu 4 więc mam to gdzieś.
Na jedynce i dwójce klapa dolega do kratki po wyłączeniu obiegu wewnętrznego ale robi to tak na trzy razy dojdzie do kratki i się troszkę wróci po czym jeszcze raz i dopiero dolega na stałe.
Coś jak na tym filmie:
[External Link Removed for Guests]
Tak ma być?
Właśnie wróciłem od auta. Zdemontowałem schowek bo chciałem mieć pewność na 100% (4 wkręty i już) na 1 i 2 biegu dmuchawy klapa się otwiera i zamyka normalnie zaś na 3 biegu już ma leki problem. Na 4 biegu już ma duże problemy i prawie że się nie przestawia. Radko używam biegu 4 więc mam to gdzieś.
Na jedynce i dwójce klapa dolega do kratki po wyłączeniu obiegu wewnętrznego ale robi to tak na trzy razy dojdzie do kratki i się troszkę wróci po czym jeszcze raz i dopiero dolega na stałe.
Coś jak na tym filmie:
[External Link Removed for Guests]
Tak ma być?
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Takie zachowanie jak na filmie jest oznaką uszkodzonej osi silniczka.
Przypatrz się na biały element w lewym górnym rogu - non stop się obraca a powinien się ruszać równo z klapką.
Przypatrz się na biały element w lewym górnym rogu - non stop się obraca a powinien się ruszać równo z klapką.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Ten silniczek w ogóle dziwnie się zachowuje, cały się rusza tak jakby był nie dokręcony do obudowy klapy. Czy tak ma być ? Pozdrawiam.
-
- Posty: 605
- Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Rocznik: 2006
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 113 razy
- Pomocny: 26 razy
Szkoda bo jednak system obiegu wewnętrznego bardzo się przydaję szczególnie w dużych zakorkowanych miastach gdzie syf z rurek wydechowych przoduje.
Zimą rano przydaję się bo zaciągając powietrze z obiegu wew. szybciej możemy nagrzać wnętrze natomiast latem używając obiegu wew. możemy schłodzić wnętrze pojazdu nie zaciągając żaru z zew.
Zimą rano przydaję się bo zaciągając powietrze z obiegu wew. szybciej możemy nagrzać wnętrze natomiast latem używając obiegu wew. możemy schłodzić wnętrze pojazdu nie zaciągając żaru z zew.