Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

Psujący się silniczek obiegu powietrza

#31

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

silniki sie zacinaja i trzeba w niego pier.dolnac zeby ruszyl
ja mam tak w obu astrach
obie kopulki mam zamkniete i wtyczki z silownikow wyjete
mi osobiscie to nieprzeszkadza bo obiegu zamknietego nie uzywam wogole
dla mnie ten guzik moglby wogole nie istniec
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

kamil9480

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
Imię: Kamil
Auto: Astra G 1,6 16V LPG
Silnik: X16XEL
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#32

Nieprzeczytany post autor: kamil9480 »

Próbowałem czymś puknąć a nawet rozpędzić ale nic z tego, silnik tylko brzęczy i nie kręci się, A pasuje mi to zrobić bo na wewnętrznym obiegu się szybciej nagrzewa wnętrze

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#33

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

i szybciej paruja szyby

pisalem o pier.dolnieciu a nie puknieciu
ja musialem solidnie mu walnac i to kilka razy zeby zadzialal
tyle ze u mnie to nie bylo zadnego objawu dzialania typu brzeczenie
byl zupelny trup w obu
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 11:30 przez JEMI, łącznie zmieniany 1 raz.
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#34

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Mogły się zakleszczyć tryby. U mnie pomagało zdjęcie cięgna, wtedy odpuszczał.
Jak tobie silniczek wydaje jakieś dźwięki to mógł się już magnes odkleić. Jak masz dużo cierpliwości i zdolności manualnych to możesz rozebrać sam silniczek i wkleić magnes. Mimo to finalnie może się okazać, że i tak działać nie będzie.

Szyby parują przy dodatnich temperaturach jak się klime wyłączy. Na mrozie nie parują.
W dodatku latem wydajniej klima chodzi na zamkniętym obiegu.

Jak dla mnie jest to ważny układ i w AG zrobiłem to porządnie by nie mieć żadnych wątpliwości co do działania.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#35

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

dla niektorych tak dla innych nie
w obu astrach mam klime ale w zadnej nie uzywam
na dobra sprawe niewiem czy dziala
niepotrzebowalem nigdy klimy i nie potrzebuje dla mnie to urzadzenie w samochodzie
jest niepotrzebne
takze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

kamil9480

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
Imię: Kamil
Auto: Astra G 1,6 16V LPG
Silnik: X16XEL
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#36

Nieprzeczytany post autor: kamil9480 »

FalconTech pisze:QR_BBPOST Jak dla mnie jest to ważny układ i w AG zrobiłem to porządnie by nie mieć żadnych wątpliwości co do działania.
Jak to zrobiłeś ? wyłączniki krańcowe czy zwykły przełącznik, a może zupełnie coś innego? bo dla mnie też to ważny układ i potrzebuje to też zrobić jakoś porządnie.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 12:17 przez kamil9480, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#37

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Jak to zrobiłem jest tutaj:
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=813683
Niestety szukałem po dyskach i nie znalazłem zdjęć, które zniknęły z ww. tematu :(

Jak to się robi w AH:
http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=831877

Sposób w AG jest lepszy bo całkowicie odcina napięcie od silniczka po dojściu w skrajne położenie. Sposób z AH to pół środek bo wyłączniki krańcowe się tam nie mieszczą.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#38

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

sposob z krancowkami jest dosyc skomplikowany
nie prosciej wsadzic tam jakis wylacznik przeciazeniowy ?
takie cos jest w podnosnikach elektrycznych szyb
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

kamil9480

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
Imię: Kamil
Auto: Astra G 1,6 16V LPG
Silnik: X16XEL
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

#39

Nieprzeczytany post autor: kamil9480 »

wyłącznik przeciążeniowy? brzmi ciekawie

wygląda to na najlepsze wyjście
[External Link Removed for Guests]

cena 26 zł
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 08 sty 2017, 16:21 przez kamil9480, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#40

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

26 zł. Plus układ obniżający napięcia zasilania do wymaganego 4-6 V. Np przetwornica step-down dająca na wyjściu 5 V - cena 30 do 40 zł.
I trzeba pokombinować z podłączeniem. Do silniczka wchodzą dwa kabelki, które zamieniają się potencjałem w zależności czy ma się zamknąć czy otworzyć.
JEMI pisze:QR_BBPOST sposob z krancowkami jest dosyc skomplikowany
Nie rozumiem co jest skomplikowanego w przyklejeniu dwóch krańcówek i podłączeniu ich do silniczka przez dwie diody?

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ