Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

kamil9480

Astro-maniak
Posty: 131
Rejestracja: 18 cze 2015, 18:31
Imię: Kamil
Auto: Astra G 1,6 16V LPG
Silnik: X16XEL
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz

Re: Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka

#61

Nieprzeczytany post autor: kamil9480 »

Jak dasz nawiew na szybę to lampka gaśnie i włącza się obieg zewnętrzny. Tak musi być.
Jak sprawdzić czy działa? Wykręć schowek i zobacz czy po wciśnięciu przycisku zmiany obiegu otwiera Ci się lub zamyka przysłona na dmuchawie.
A jeśli nie chce Ci się wyciągać schowka to ustaw nawiew na 4 poziom i zauważ, że na obiegu wewnętrznym dmuchawa pracuje głośniej niż na zewnętrznym

Kuba2020

Klubowicz AKP
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#62

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Moja metoda na sprawdzenie obiegu zamkniętego jest prosta bez demontażu schowka:
Włączam obieg zamknięty i po chwili zaczynają parować szyby. Wyłączam obieg zamknięty i szyby są odparowane.

Czyli działa...

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2101
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#63

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Metoda zimowa. W lecie tak nie sprawdzisz.

Kuba2020

Klubowicz AKP
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#64

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

topiq77 pisze:
27 gru 2021, 12:48
Metoda zimowa. W lecie tak nie sprawdzisz.
Tak masz rację ja tylko po przeczytaniu tego tematu wykonałem z racji tego że jest zima wyżej wymieniony test.
Z racji tego że mamy dużo na minusie nie chciało mi się demontować schowka i dlatego w poście 62 tak napisałem.

Tak czy tak test wyszedł poprawnie i wiem że działa.

soltysviara

Astro-maniak
Posty: 87
Rejestracja: 03 kwie 2019, 7:54
Imię: Adam
Auto: ASTRA H 1.4 90KM benzyna 2010
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2010
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łowicz
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 9 razy

#65

Nieprzeczytany post autor: soltysviara »

Wystarczy włączyć obieg wewnętrzny i nasłuchiwać pracy silniczka, jeśli słychać go jakieś 3-4sekundy i się wyłącza to powinno być ok. A jeśli mieli dłuższy czas to znaczy że ośka jest połamana.
Jutro będę jechał do pracy to zmierzę ile u mnie pracuje silniczek.

Kuba2020

Klubowicz AKP
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#66

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Nie wytrzymałem 8-)

Właśnie wróciłem od auta. Zdemontowałem schowek bo chciałem mieć pewność na 100% (4 wkręty i już) na 1 i 2 biegu dmuchawy klapa się otwiera i zamyka normalnie zaś na 3 biegu już ma leki problem. Na 4 biegu już ma duże problemy i prawie że się nie przestawia. Radko używam biegu 4 więc mam to gdzieś.

Na jedynce i dwójce klapa dolega do kratki po wyłączeniu obiegu wewnętrznego ale robi to tak na trzy razy dojdzie do kratki i się troszkę wróci po czym jeszcze raz i dopiero dolega na stałe.

Coś jak na tym filmie:

[External Link Removed for Guests]

Tak ma być?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#67

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Takie zachowanie jak na filmie jest oznaką uszkodzonej osi silniczka.
Przypatrz się na biały element w lewym górnym rogu - non stop się obraca a powinien się ruszać równo z klapką.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Kuba2020

Klubowicz AKP
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#68

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Dziękuję.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5089
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 191 razy
Pomocny: 306 razy

#69

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Ten silniczek w ogóle dziwnie się zachowuje, cały się rusza tak jakby był nie dokręcony do obudowy klapy. Czy tak ma być ? Pozdrawiam.

Kuba2020

Klubowicz AKP
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#70

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Szkoda bo jednak system obiegu wewnętrznego bardzo się przydaję szczególnie w dużych zakorkowanych miastach gdzie syf z rurek wydechowych przoduje.

Zimą rano przydaję się bo zaciągając powietrze z obiegu wew. szybciej możemy nagrzać wnętrze natomiast latem używając obiegu wew. możemy schłodzić wnętrze pojazdu nie zaciągając żaru z zew.

ODPOWIEDZ