[manual] Sprzężone drogowe + przeciwmgłowe
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
[manual] Sprzężone drogowe + przeciwmgłowe
Długo szukałem sposobu na sprzężenie drogowych z halogenami. Z początku miałem połączone diodą 25 A zasilanie żarówek drogowych z żarówkami halogenów tak by prąd z halogenów nie przepływał do drogowych. To rozwiązanie miało poważny minus: prąd rozpływał się na 4 żarówki przez co świeciły słabiej.
Szukałem pomysłu jak włączyć przeciwmgłowe z ich szyny zasilającej. Halogenami steruje MUT co utrudniało sprawę.
W sumie i tak okazało się, że najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze
Wystarczy dodatkowy przekaźnik (najlepiej tego samego typu co są w oryginale).
Założenia:
- załączenie drogowych powoduje włączenie halogenów (w każdej sytuacji gdy drogowe dają się włączyć, bez wyjątków - na zapłonie, bez zapłonu, bez świateł, ze światłami mijania, itd.)
- załączenie halogenów nie wpływa na pracę drogowych (można z nich korzystać bez obaw o zwarcia itp)
- drogowe i halogeny zasilane są z własnych bezpieczników
Schemat:
K2 i K4 to przekaźniki wyciągnięte z samochodu, K0 - dowolny przekaźnik samochodowy. * Dioda i kondensator są opcjonalne, do opóźnienia wyłączenia halogenów (patrz filmik na dole),
podłączenie musi być identyczne jak na scheacie.
Uproszczony schemat, z użyciem jedynie diody prostowniczej i opcjonalnego wyłączenia tutaj:
[manual] Sprzężone drogowe + przeciwmgłowe
W prostych słowach, sterowanie przekaźnika K2 (światła drogowe) łączymy równolegle ze sterowaniem naszego dodatkowego przekaźnika K0. To samo robimy po drugiej stronie, tyle że na stykach sterowanych.
Proponuję do przekaźników K2 i K4 "wpiąć" się w taki sposób: Chodzi o to by przekaźniki weszły na swoje pierwotne miejsca.
a do K0 w dowolny sposób, np. konektorkami.
Całość po złożeniu wygląda tak: Przekaźnik, kolejno K2 i K4: Przekaźnik K0 z kondensatorem i diodą pod zieloną koszulką termokurczliwą: Prezentacja opóźnienia:
[External Link Removed for Guests]
Zdaję sobie sprawę, że dla kogoś może to być niejasne, od tego jest forum by te niejasności rozwiewać.
Szukałem pomysłu jak włączyć przeciwmgłowe z ich szyny zasilającej. Halogenami steruje MUT co utrudniało sprawę.
W sumie i tak okazało się, że najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze
Wystarczy dodatkowy przekaźnik (najlepiej tego samego typu co są w oryginale).
Założenia:
- załączenie drogowych powoduje włączenie halogenów (w każdej sytuacji gdy drogowe dają się włączyć, bez wyjątków - na zapłonie, bez zapłonu, bez świateł, ze światłami mijania, itd.)
- załączenie halogenów nie wpływa na pracę drogowych (można z nich korzystać bez obaw o zwarcia itp)
- drogowe i halogeny zasilane są z własnych bezpieczników
Schemat:
K2 i K4 to przekaźniki wyciągnięte z samochodu, K0 - dowolny przekaźnik samochodowy. * Dioda i kondensator są opcjonalne, do opóźnienia wyłączenia halogenów (patrz filmik na dole),
podłączenie musi być identyczne jak na scheacie.
Uproszczony schemat, z użyciem jedynie diody prostowniczej i opcjonalnego wyłączenia tutaj:
[manual] Sprzężone drogowe + przeciwmgłowe
W prostych słowach, sterowanie przekaźnika K2 (światła drogowe) łączymy równolegle ze sterowaniem naszego dodatkowego przekaźnika K0. To samo robimy po drugiej stronie, tyle że na stykach sterowanych.
Proponuję do przekaźników K2 i K4 "wpiąć" się w taki sposób: Chodzi o to by przekaźniki weszły na swoje pierwotne miejsca.
a do K0 w dowolny sposób, np. konektorkami.
Całość po złożeniu wygląda tak: Przekaźnik, kolejno K2 i K4: Przekaźnik K0 z kondensatorem i diodą pod zieloną koszulką termokurczliwą: Prezentacja opóźnienia:
[External Link Removed for Guests]
Zdaję sobie sprawę, że dla kogoś może to być niejasne, od tego jest forum by te niejasności rozwiewać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2017, 12:05 przez FalconTech, łącznie zmieniany 1 raz.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
liczylem bardziej na jakas fotke gdzie co wpiac a tak to dla mnie czarna magia
kupie podłokietnik przód astra g
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Wyciągasz przekaźniki od drogowych i p.mgłowych, do nich lutujesz dodatkowy przekaźnik i wkładasz je z powrotem na swoje miejsce.
- grzechu86tonie
- Posty: 1284
- Rejestracja: 09 cze 2009, 19:17
- Imię: Grzegorz
- Auto: byla Astra F jest Astra G
- Silnik: 1,4 8v / 1,6 8v
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Okolice Ostroleki
- Kontakt:
rozumiem ze k0 ma tylko 2 styki i kable od nich biegnace laczymy z 2 stykami tego przekaznika z auta i po zabawie tak? przeciwmglowe i drogowe maja oddzielny przekaznik i w kazdym wpinam sie w ten sam styk dobrze rozkminiam?
kupie podłokietnik przód astra g
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
K0 to już zależy jaki weźmiesz, na schemacie umieściłem styki które wykorzystuje czyli zwierne (NO). Standardowe przekaźniki mają zwierne (NO) i rozwierne (NC).
W przekaźniku drogowych wpinasz się w te wąskie styki (5 mm szerokości) i łączysz je z wąskimi przekaźnika dodatkowego. W przekaźniku p.mgłowych wpinasz się w szersze styki (6 mm szerokości) i łączysz je ze stykami NO dodatkowego przekaźnika. Wieczorem dodam zdjęcia jak to dokładnie u mnie wygląda, teraz nie mam dostępu do żadnego hostingu.
Dodałem jeszcze opóźnienie wyłączenia przekaźnika p.mgłowych (gasną chwilę po drogowych, taki mały efekt stopniowego wygaszania góry i dołu).
Uproszczona symulacja, nacisnąć na stycznik wskazany przez strzałkę.
- = EDIT = -
Aktualizacja pierwszego posta.
W przekaźniku drogowych wpinasz się w te wąskie styki (5 mm szerokości) i łączysz je z wąskimi przekaźnika dodatkowego. W przekaźniku p.mgłowych wpinasz się w szersze styki (6 mm szerokości) i łączysz je ze stykami NO dodatkowego przekaźnika. Wieczorem dodam zdjęcia jak to dokładnie u mnie wygląda, teraz nie mam dostępu do żadnego hostingu.
Dodałem jeszcze opóźnienie wyłączenia przekaźnika p.mgłowych (gasną chwilę po drogowych, taki mały efekt stopniowego wygaszania góry i dołu).
Uproszczona symulacja, nacisnąć na stycznik wskazany przez strzałkę.
Kod: Zaznacz cały
http://symulator.majsterkowicza.pl/pokaz/195
Aktualizacja pierwszego posta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2017, 12:07 przez FalconTech, łącznie zmieniany 1 raz.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
Nie wiem czy po takim zabiegu autko przejdzie OBT - raczej nie powinno.. Światła przeciwmgielne przednie mogą się dać włączyć tylko wraz ze światłami mijania,ewentualnie z pozycyjnymi.. Nie bierzmy złych przykładów z wielkich ciężarówek obładowanych na masce setką lamp - niezgodnie z przepisami..
Z przodu auto może mieć max 2 pary świateł..
Jak rozumiem - z blindą też się będą świecić ?? To już całkowicie odpada - jazda w dzień na tych światłach jest wręcz zabroniona..
[External Link Removed for Guests]
Z przodu auto może mieć max 2 pary świateł..
Jak rozumiem - z blindą też się będą świecić ?? To już całkowicie odpada - jazda w dzień na tych światłach jest wręcz zabroniona..
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
- wacek
- Posty: 1024
- Rejestracja: 13 sty 2011, 15:38
- Imię: Sebastian
- Auto: OMEGA B FL
- Silnik: Y32SE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Ja nie rozumiem oburzenia ludzi.
Przecież jak są połączone z drogowymi to i jak mają prawko kogoś oślepić, jak drogowe się wyłącza podczas mijania z drugim uczestnikiem ruchu
Jak się jedzie za kimś to i tak nie używa się drogowych, więc i też halogeny nie będą włączone.
Mnie nic nie oślepiają halogeny tych z naprzeciwka, przecież one świecą nisko.
A blinda(miganie światłami drogowymi) jest bardziej skuteczne(lepiej widać, bo na naszych pięknych drogach auta tak czasami skaczą, że nie wiadomo czy to była dziura czy mignięcie, a tak to widać wyraźnie, że ktoś mignął).
I wiadomo w nocy liczy się choćby najmniejszy dodatkowy strumień świtała.
A żeby nie było kompletnego offtopu.
Ja proponuje na przeglądy i upierdliwych policjantów dać ukryty, ale łatwo dostępny wyłącznik na przewodzie który steruje przekaźnikami od sprzężonego zapalania się halogenów z drogowymi.
Przecież jak są połączone z drogowymi to i jak mają prawko kogoś oślepić, jak drogowe się wyłącza podczas mijania z drugim uczestnikiem ruchu
Jak się jedzie za kimś to i tak nie używa się drogowych, więc i też halogeny nie będą włączone.
Mnie nic nie oślepiają halogeny tych z naprzeciwka, przecież one świecą nisko.
A blinda(miganie światłami drogowymi) jest bardziej skuteczne(lepiej widać, bo na naszych pięknych drogach auta tak czasami skaczą, że nie wiadomo czy to była dziura czy mignięcie, a tak to widać wyraźnie, że ktoś mignął).
I wiadomo w nocy liczy się choćby najmniejszy dodatkowy strumień świtała.
A żeby nie było kompletnego offtopu.
Ja proponuje na przeglądy i upierdliwych policjantów dać ukryty, ale łatwo dostępny wyłącznik na przewodzie który steruje przekaźnikami od sprzężonego zapalania się halogenów z drogowymi.
Kiedyś samochody były projektowane przez inżynierów, a dziś... przez księgowych
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
Piszesz na GG pierwszy raz do mnie to się przedstaw nickiem i jakiego forum jesteś, unikniemy w ten sposób nieporozumień
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
@UP - nic dodać nic ująć, wyczerpałeś wszystkie możliwości
Przełącznik nie problem, można go umieścić na dowolnym przewodzie przekaźnika K0 bo w każdym miejscu spełni swoje zadanie.
P.S. Jak wiemy w AG, światła drogowe świecą dość precyzyjnie daleko w przód i to właśnie halogeny (pod warunkiem dobrego ustawienia) dopełniają oświetlenie na bokach. A jak ktoś nie widzi różnicy to ma źle ustawione światła.
I jeszcze jedna funkcja takiego zestawienia - resocjalizacyjna - ktoś dostanie takim zestawem po oczach za jazdę na halogenach to od razu je gasi
O blindę właśnie chodziło i o wspomniane "w nocy liczy się choćby najmniejszy dodatkowy strumień świtała". A jazda w dzień na drogowych jest wręcz zabroniona, więc jedno wyklucza drugie.silvo44 pisze:Jak rozumiem - z blindą też się będą świecić ?? To już całkowicie odpada - jazda w dzień na tych światłach jest wręcz zabroniona.
Przełącznik nie problem, można go umieścić na dowolnym przewodzie przekaźnika K0 bo w każdym miejscu spełni swoje zadanie.
P.S. Jak wiemy w AG, światła drogowe świecą dość precyzyjnie daleko w przód i to właśnie halogeny (pod warunkiem dobrego ustawienia) dopełniają oświetlenie na bokach. A jak ktoś nie widzi różnicy to ma źle ustawione światła.
I jeszcze jedna funkcja takiego zestawienia - resocjalizacyjna - ktoś dostanie takim zestawem po oczach za jazdę na halogenach to od razu je gasi
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 03 paź 2008, 14:12
- Imię: Andrzej
- Auto: ZAFIRA A
- Silnik: 1,8 16v +lpg X18xe1
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce OPO
- Kontakt:
Falcon masz jakieś foto tego bo nie mogę nic otworzyć a chętnie to u siebie w zafirce bym zrobił
Moja geeesssa
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;
Astra GSI SIWY_OPOLE" onclick="window.open(this.href);return false;
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Proszę bardzo, poprawione. Po przenosinach wszystkie BBCode wymagają aktualizacji, do tego posta jeszcze nie doszedłem