[manual] Sprzężone drogowe + przeciwmgłowe
: 08 lip 2013, 20:38
Długo szukałem sposobu na sprzężenie drogowych z halogenami. Z początku miałem połączone diodą 25 A zasilanie żarówek drogowych z żarówkami halogenów tak by prąd z halogenów nie przepływał do drogowych. To rozwiązanie miało poważny minus: prąd rozpływał się na 4 żarówki przez co świeciły słabiej.
Szukałem pomysłu jak włączyć przeciwmgłowe z ich szyny zasilającej. Halogenami steruje MUT co utrudniało sprawę.
W sumie i tak okazało się, że najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze
Wystarczy dodatkowy przekaźnik (najlepiej tego samego typu co są w oryginale).
Założenia:
- załączenie drogowych powoduje włączenie halogenów (w każdej sytuacji gdy drogowe dają się włączyć, bez wyjątków - na zapłonie, bez zapłonu, bez świateł, ze światłami mijania, itd.)
- załączenie halogenów nie wpływa na pracę drogowych (można z nich korzystać bez obaw o zwarcia itp)
- drogowe i halogeny zasilane są z własnych bezpieczników
Schemat:
K2 i K4 to przekaźniki wyciągnięte z samochodu, K0 - dowolny przekaźnik samochodowy. * Dioda i kondensator są opcjonalne, do opóźnienia wyłączenia halogenów (patrz filmik na dole),
podłączenie musi być identyczne jak na scheacie.
Uproszczony schemat, z użyciem jedynie diody prostowniczej i opcjonalnego wyłączenia tutaj:
[manual] Sprzężone drogowe + przeciwmgłowe
W prostych słowach, sterowanie przekaźnika K2 (światła drogowe) łączymy równolegle ze sterowaniem naszego dodatkowego przekaźnika K0. To samo robimy po drugiej stronie, tyle że na stykach sterowanych.
Proponuję do przekaźników K2 i K4 "wpiąć" się w taki sposób: Chodzi o to by przekaźniki weszły na swoje pierwotne miejsca.
a do K0 w dowolny sposób, np. konektorkami.
Całość po złożeniu wygląda tak: Przekaźnik, kolejno K2 i K4: Przekaźnik K0 z kondensatorem i diodą pod zieloną koszulką termokurczliwą: Prezentacja opóźnienia:
[External Link Removed for Guests]
Zdaję sobie sprawę, że dla kogoś może to być niejasne, od tego jest forum by te niejasności rozwiewać.
Szukałem pomysłu jak włączyć przeciwmgłowe z ich szyny zasilającej. Halogenami steruje MUT co utrudniało sprawę.
W sumie i tak okazało się, że najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze
Wystarczy dodatkowy przekaźnik (najlepiej tego samego typu co są w oryginale).
Założenia:
- załączenie drogowych powoduje włączenie halogenów (w każdej sytuacji gdy drogowe dają się włączyć, bez wyjątków - na zapłonie, bez zapłonu, bez świateł, ze światłami mijania, itd.)
- załączenie halogenów nie wpływa na pracę drogowych (można z nich korzystać bez obaw o zwarcia itp)
- drogowe i halogeny zasilane są z własnych bezpieczników
Schemat:
K2 i K4 to przekaźniki wyciągnięte z samochodu, K0 - dowolny przekaźnik samochodowy. * Dioda i kondensator są opcjonalne, do opóźnienia wyłączenia halogenów (patrz filmik na dole),
podłączenie musi być identyczne jak na scheacie.
Uproszczony schemat, z użyciem jedynie diody prostowniczej i opcjonalnego wyłączenia tutaj:
[manual] Sprzężone drogowe + przeciwmgłowe
W prostych słowach, sterowanie przekaźnika K2 (światła drogowe) łączymy równolegle ze sterowaniem naszego dodatkowego przekaźnika K0. To samo robimy po drugiej stronie, tyle że na stykach sterowanych.
Proponuję do przekaźników K2 i K4 "wpiąć" się w taki sposób: Chodzi o to by przekaźniki weszły na swoje pierwotne miejsca.
a do K0 w dowolny sposób, np. konektorkami.
Całość po złożeniu wygląda tak: Przekaźnik, kolejno K2 i K4: Przekaźnik K0 z kondensatorem i diodą pod zieloną koszulką termokurczliwą: Prezentacja opóźnienia:
[External Link Removed for Guests]
Zdaję sobie sprawę, że dla kogoś może to być niejasne, od tego jest forum by te niejasności rozwiewać.