Dysze spryskiwaczy z Insigni w AG i AH
- wojtek08339
- Posty: 892
- Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: PIŁA
Dysze spryskiwaczy z Insigni w AG i AH
Jeśli ktoś chce wymieniać dysze w AG i AH, to pasują te od Insigni.
A krok po kroku wygląda to tak:
1. Zdejmujemy zaślepki z ramion wycieraczek
2. Odkręcamy ramiona kluczem 16
3. Podważamy z jednej strony plastikowe podszybie po czym na całej jego długości wyciągamy je spod uszczelki przy przegrodzie czołowej
4. Lekko, lecz zdecydowanie pociągamy za podszybie - będzie stopniowo otwierać się z zaczepów, które są pod dolną krawędzią szyby
5. Po rozczepieniu odwracamy podszybie spodem do góry i opierając o coś twardego naciskamy je w okolicach dysz w celu ich wypchnięcia. Po naciśnięciu powinny wyskoczyć. Może się zdarzyć, że trzeba je lekko podważyć śrubokrętem.
6. Po wypchnięciu starych dysz ściągamy z nich gumowe wężyki, ten plastikowy trzeba pociągnąć, aż wyskoczy.
7. Na nowe dyszki naciągamy/przyczepiamy wężyki po czym wciskamy je w otwory, aż będzie słychać charakterystyczny "klik"
8. Montujemy podszybie zwracając uwagę na ww. uszczelkę i prawidłowe wciśnięcie zaczepów
9. Zakładamy wycieraczki regulując ich wysokość, przykręcamy kluczem 16, zakładamy zaślepki i cieszymy się dyszami z insignii.
Czas pracy ok 20-30 minut.
A krok po kroku wygląda to tak:
1. Zdejmujemy zaślepki z ramion wycieraczek
2. Odkręcamy ramiona kluczem 16
3. Podważamy z jednej strony plastikowe podszybie po czym na całej jego długości wyciągamy je spod uszczelki przy przegrodzie czołowej
4. Lekko, lecz zdecydowanie pociągamy za podszybie - będzie stopniowo otwierać się z zaczepów, które są pod dolną krawędzią szyby
5. Po rozczepieniu odwracamy podszybie spodem do góry i opierając o coś twardego naciskamy je w okolicach dysz w celu ich wypchnięcia. Po naciśnięciu powinny wyskoczyć. Może się zdarzyć, że trzeba je lekko podważyć śrubokrętem.
6. Po wypchnięciu starych dysz ściągamy z nich gumowe wężyki, ten plastikowy trzeba pociągnąć, aż wyskoczy.
7. Na nowe dyszki naciągamy/przyczepiamy wężyki po czym wciskamy je w otwory, aż będzie słychać charakterystyczny "klik"
8. Montujemy podszybie zwracając uwagę na ww. uszczelkę i prawidłowe wciśnięcie zaczepów
9. Zakładamy wycieraczki regulując ich wysokość, przykręcamy kluczem 16, zakładamy zaślepki i cieszymy się dyszami z insignii.
Czas pracy ok 20-30 minut.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Dodam, że są to spryskiwacze mgłowe, które jednym psiknięciem pokrywają płynem całą szybę. Przeklada się to na mniejsze zużycie płynu i dokładniejsze i szybsze czyszczenie szyby.
Koszt ok. 25 zł w ASO za komplet L+R.
Polecam.
Koszt ok. 25 zł w ASO za komplet L+R.
Polecam.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- Muttley
- Posty: 364
- Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Generalnie bardzo fajna opcja, sam kiedys zamontowalem sobie takie do corsy c i bylo idealnie, musialem tylko troche pld katem je dac ale efekt najlepszy
- wojtek08339
- Posty: 892
- Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: PIŁA
Falcon, a to "oszczędzanie" płynu to sprawdzone?
Ja mam wrażenie, że chyba nawet więcej psika.
Chociaż z drugiej strony przy normalnych dyszach, żeby dokładnie umyć szybę trzeba było psikać albo dłużej, albo kilka razy, a tu raz i po temacie. Może i faktycznie masz rację.
Ja mam wrażenie, że chyba nawet więcej psika.
Chociaż z drugiej strony przy normalnych dyszach, żeby dokładnie umyć szybę trzeba było psikać albo dłużej, albo kilka razy, a tu raz i po temacie. Może i faktycznie masz rację.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?
- Muttley
- Posty: 364
- Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Ja Ci mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że mniej płynu schodziło
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Bo aż się chce szybę myć, przy najmniejszej okazji trzeba sobie psiknąć dla fanuwojtek08339 pisze:Ja mam wrażenie, że chyba nawet więcej psika.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 213
- Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Według mnie nie trzeba ściągać podszybia. W AH zrobiłem to w 10 minut bez ruszania podszybia. 2 dni wcześniej psiknąłem WD40 wokoło starych sprysków. Podniosłem podszybie, ręką można wyczuć blokadę sprysku. Odchylałem ręką lekko blokadę, drugą małym młoteczkiem z wyczuciem puknąłem stary sprysk od góry i wyskoczył. Drugi to samo. Potem przełożenie węży i założenie nowych sprysków to już 2 minuty
- marti_ns
- Posty: 248
- Rejestracja: 31 maja 2011, 6:03
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z19DTL
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
- Kontakt:
[BBvideo 560,340][External Link Removed for Guests][/BBvideo]
ja robiłem dziś zgodnie z z powyższym filmem. prostota i 20 minut roboty.
efekt przed i po
[BBvideo 560,340][External Link Removed for Guests][/BBvideo]
ja robiłem dziś zgodnie z z powyższym filmem. prostota i 20 minut roboty.
efekt przed i po
[BBvideo 560,340][External Link Removed for Guests][/BBvideo]
Było: Astra F C14SE + LPG '96 sedan czerwony - 8 l LPG/100 km
Jest: Astra H Z19DTL '06 kombi Panacotta - 6.4 l ON/100 km
oraz Meriva A Z16SE '04 Spirmint Silver - 8 l Pb/100 km
CanSmartModule - to jest to czego zawsze mi brakowało
Jest: Astra H Z19DTL '06 kombi Panacotta - 6.4 l ON/100 km
oraz Meriva A Z16SE '04 Spirmint Silver - 8 l Pb/100 km
CanSmartModule - to jest to czego zawsze mi brakowało
- wojtek08339
- Posty: 892
- Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
- Imię: Wojtek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: PIŁA
No to gratulacje. Skoro jest szybszy sposób.
U was też przy wyższych prędkościach część płynu leci gdzieś lecz nie wiadomo gdzie?
Wygląda na to, że pęd powietrza dociska mgiełkę w stronę podszybia i zamiast psikać wszystko na szybę, to rozprasza płyn gdzieś po bokach.
U was też przy wyższych prędkościach część płynu leci gdzieś lecz nie wiadomo gdzie?
Wygląda na to, że pęd powietrza dociska mgiełkę w stronę podszybia i zamiast psikać wszystko na szybę, to rozprasza płyn gdzieś po bokach.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Niestety, nie są to dysze ze zmienną geometrią czy kątem wtrysku możesz sobie ustawić by na autostradzie było dobrze a na postoju zraszanie dachu.
Osoboscie wolę mieć ustawione optymalnie dla postoju, bo to zazwyczaj po wejściu do auta trzeba przykładowo po deszczu umyć szybę z pyłu. A w trasie i tak znakomicie dają radę.
Taka uwaga, osoby które narzekają na te spryskiwacze, że słabo itp. zazwyczaj okazuje się, że mają wymienioną pompkę na zamiennik.
Osoboscie wolę mieć ustawione optymalnie dla postoju, bo to zazwyczaj po wejściu do auta trzeba przykładowo po deszczu umyć szybę z pyłu. A w trasie i tak znakomicie dają radę.
Taka uwaga, osoby które narzekają na te spryskiwacze, że słabo itp. zazwyczaj okazuje się, że mają wymienioną pompkę na zamiennik.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.