Dysze spryskiwaczy z Insigni w AG i AH

Awatar użytkownika
wojtek08339

Astro-maniak
Posty: 892
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
Imię: Wojtek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: PIŁA

Dysze spryskiwaczy z Insigni w AG i AH

#1

Nieprzeczytany post autor: wojtek08339 »

Jeśli ktoś chce wymieniać dysze w AG i AH, to pasują te od Insigni.

A krok po kroku wygląda to tak:
1. Zdejmujemy zaślepki z ramion wycieraczek
2. Odkręcamy ramiona kluczem 16
3. Podważamy z jednej strony plastikowe podszybie po czym na całej jego długości wyciągamy je spod uszczelki przy przegrodzie czołowej
4. Lekko, lecz zdecydowanie pociągamy za podszybie - będzie stopniowo otwierać się z zaczepów, które są pod dolną krawędzią szyby
5. Po rozczepieniu odwracamy podszybie spodem do góry i opierając o coś twardego naciskamy je w okolicach dysz w celu ich wypchnięcia. Po naciśnięciu powinny wyskoczyć. Może się zdarzyć, że trzeba je lekko podważyć śrubokrętem.
6. Po wypchnięciu starych dysz ściągamy z nich gumowe wężyki, ten plastikowy trzeba pociągnąć, aż wyskoczy.
7. Na nowe dyszki naciągamy/przyczepiamy wężyki po czym wciskamy je w otwory, aż będzie słychać charakterystyczny "klik"
8. Montujemy podszybie zwracając uwagę na ww. uszczelkę i prawidłowe wciśnięcie zaczepów
9. Zakładamy wycieraczki regulując ich wysokość, przykręcamy kluczem 16, zakładamy zaślepki i cieszymy się dyszami z insignii.
Czas pracy ok 20-30 minut.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Dodam, że są to spryskiwacze mgłowe, które jednym psiknięciem pokrywają płynem całą szybę. Przeklada się to na mniejsze zużycie płynu i dokładniejsze i szybsze czyszczenie szyby.
Koszt ok. 25 zł w ASO za komplet L+R.

Polecam.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Generalnie bardzo fajna opcja, sam kiedys zamontowalem sobie takie do corsy c i bylo idealnie, musialem tylko troche pld katem je dac ale efekt najlepszy :-)

Awatar użytkownika
wojtek08339

Astro-maniak
Posty: 892
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
Imię: Wojtek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: PIŁA

#4

Nieprzeczytany post autor: wojtek08339 »

Falcon, a to "oszczędzanie" płynu to sprawdzone?
Ja mam wrażenie, że chyba nawet więcej psika.
Chociaż z drugiej strony przy normalnych dyszach, żeby dokładnie umyć szybę trzeba było psikać albo dłużej, albo kilka razy, a tu raz i po temacie. Może i faktycznie masz rację.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?

Awatar użytkownika
Muttley

Astro-maniak
Posty: 364
Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#5

Nieprzeczytany post autor: Muttley »

Ja Ci mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że mniej płynu schodziło :-)

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

wojtek08339 pisze:Ja mam wrażenie, że chyba nawet więcej psika.
Bo aż się chce szybę myć, przy najmniejszej okazji trzeba sobie psiknąć dla fanu :D

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

certino

Astro-maniak
Posty: 213
Rejestracja: 18 lut 2014, 19:21
Auto: Astra H
Silnik: Z14XEP
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#7

Nieprzeczytany post autor: certino »

Według mnie nie trzeba ściągać podszybia. W AH zrobiłem to w 10 minut bez ruszania podszybia. 2 dni wcześniej psiknąłem WD40 wokoło starych sprysków. Podniosłem podszybie, ręką można wyczuć blokadę sprysku. Odchylałem ręką lekko blokadę, drugą małym młoteczkiem z wyczuciem puknąłem stary sprysk od góry i wyskoczył. Drugi to samo. Potem przełożenie węży i założenie nowych sprysków to już 2 minuty

Awatar użytkownika
marti_ns

Astro-maniak
Posty: 248
Rejestracja: 31 maja 2011, 6:03
Imię: Marcin
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z19DTL
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marti_ns »

[BBvideo 560,340][External Link Removed for Guests][/BBvideo]

ja robiłem dziś zgodnie z z powyższym filmem. prostota i 20 minut roboty.

efekt przed i po

[BBvideo 560,340][External Link Removed for Guests][/BBvideo]
Było: Astra F C14SE + LPG '96 sedan czerwony - 8 l LPG/100 km
Jest: Astra H Z19DTL '06 kombi Panacotta - 6.4 l ON/100 km
oraz Meriva A Z16SE '04 Spirmint Silver - 8 l Pb/100 km

CanSmartModule - to jest to czego zawsze mi brakowało :)

Awatar użytkownika
wojtek08339

Astro-maniak
Posty: 892
Rejestracja: 02 sty 2012, 20:42
Imię: Wojtek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTH
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: PIŁA

#9

Nieprzeczytany post autor: wojtek08339 »

No to gratulacje. Skoro jest szybszy sposób.
U was też przy wyższych prędkościach część płynu leci gdzieś lecz nie wiadomo gdzie?
Wygląda na to, że pęd powietrza dociska mgiełkę w stronę podszybia i zamiast psikać wszystko na szybę, to rozprasza płyn gdzieś po bokach.
A Ty kiedy ostatnio czytałeś KODEKS DROGOWY?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Niestety, nie są to dysze ze zmienną geometrią czy kątem wtrysku ;) możesz sobie ustawić by na autostradzie było dobrze a na postoju zraszanie dachu.
Osoboscie wolę mieć ustawione optymalnie dla postoju, bo to zazwyczaj po wejściu do auta trzeba przykładowo po deszczu umyć szybę z pyłu. A w trasie i tak znakomicie dają radę.

Taka uwaga, osoby które narzekają na te spryskiwacze, że słabo itp. zazwyczaj okazuje się, że mają wymienioną pompkę na zamiennik.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

ODPOWIEDZ