Montaż foteli od Omegi B

dhaeraow

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 22 lip 2016, 10:37
Auto: Astra G kombi
Silnik: Z18XE
Województwo: pomorskie

Montaż foteli od Omegi B

#1

Nieprzeczytany post autor: dhaeraow »

Cześć, jestem świeżo po wymianie foteli fabrycznych na fotele z Omegi. Postaram się podzielić doświadczeniem i spostrzeżeniami.
Fotele zakupiłem z poduszkami, elektryczną regulacją wysokości oraz podgrzewaniem. W moim astrixie z tego asortymentu miałem tylko poduchy. Po wizji lokalnej wyszło, że wiązki do siedzeń nie mają nic ponad to co potrzebne.
Z wskazówkami kolegi "marwisn" dokopałem się do złącza pod słupkiem od strony kierowcy. Analizując elektrykę auta w moim wyposażeniu (Njoy) wyszło, że w skrzynce mam nieużywany bezpiecznik od tylnych szyb elektrycznych (a mam korbotronik). Kabel od bezpiecznika szedł do złącza i tam się kończył. Przekrój 2,5mm2 jest wręcz idealny tak więc temat zasilania był rozwiązany. Poniżej schemat według którego zrobiłem instalację.
schemat fotele.jpg
Złącze wiązki z siedzeniem okazało się takie same jednak u mnie nie było wyposażone w piny do podłączenia zasilania regulacji i grzania. Zakupiłem złączkę 4 pinową, do tego przekaźnik i przełącznik ASW-14D z podświetleniem do załączania ogrzewania. Taki jeden komplet przypada na jedno siedzenie.
20170205_124558.jpg
Przełącznik ASW-14D, gniazdko przekażnika, złączka 4 pinowa, przekażnik.

Po zdjęciu siedzeń wrzuciłem przewody w peszle pod siedzeniami i dalej poprowadziłem w następujący sposób. Plus zasilania z obu siedzeń do słupka A do przewodu zasilania tylnych szyb elektrycznych. Minus każdego siedzenia do odpowiedniego kołka masy przy przednich słupkach. Sterowanie (+) podgrzewania z plusa zapalniczki, masę do podświetlenia przełącznika również z zapalniczki. Sterowanie z zapalniczki ma tą zaletę, że po przekręceniu kluczyka wyłączy nam się podgrzewanie.
Tak to wyglądało od strony wiązki
20170205_124523.jpg
A tak od fotela:
20170205_134657.jpg
Co do mechaniki. W fotelach należy odciąć wspornik (?) dospawany lub donitowany do jednej z szyn w każdym fotelu.
Przed
20170205_130806.jpg
Po
20170205_131103.jpg
Należy wywiercić otwory na odpowiedniej odległości (są w innych miejscach niż w astrze). Proponuję wywiercić dwa obok siebie i zrobić "fasolkę". Łatwiej to później przykręcić.
Pasy zamontowałem do śruby mocującej poprzeczkę pod fotelem.
20170205_165726.jpg
Co do tego rozwiązania, temat jeszcze mi "leży na wątrobie". Może wymyślę jakąś obejmę pod siedzenie czy coś takiego. Oryginalnie pas zamocowany był śrubą M10 a tu jest M8. Nie wiem czy w razie W nie zetnie tej śruby.

Sterowanie podgrzewaniem zamontowałem w zaślepce pod popielniczką. W wersjach astry z podgrzewaniem tam właśnie były przełączniki od podgrzewania. W mojej wersji jednak nie było ani gniazdek ani nawet kabli do podłączenia oryginalnych. Mam w tym miejscu dorobione USB i właśnie te ogrzewanie.
Poduchy i napinacze podpięte bez problemu, błędu nie wyświetla, w tyłek też grzeje jak potrzeba no i o wiele wygodniej. Całość prezentuje się tak:
20170205_165539.jpg
20170205_165716.jpg
Uwagi końcowe.
Siedzenia są szersze niż oryginały. Więc regulacja ich jest dość trudna przy zamkniętych drzwiach. Maskownica pod popielniczką jest lekko wklęsła co w połączeniu z plastykowymi nakrętkami przełączników nie pozwala ich dokręcić "na mocno", temat do poprawienia. Przekaźnik, złączki i ogólnie flaki pod siedzeniami trzeba upiąć jak najwyżej, inaczej haczą pomiędzy fotelem a podłogą przy niskim ustawieniu fotela. Mocowanie pasa chyba przewiercę i dam śrubę M10 zdystansowaną nakrętkami.

Mam nadzieję, że to komuś pomoże.


Zmieniłem mocowanie pasa. Przewierciłem ramę siedzenia i zamocowałem za pomocą śruby M10.
nowe mocowanie.jpg
Jakoś spokojniej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 8:32 przez dhaeraow, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ