zamiana podnośnika szyb na sterowany elektrycznie

Awatar użytkownika
daisan1

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:50
Imię: Andrzej
Auto: Astra G,Astra J
Silnik: X17DTL
Województwo: mazowieckie

zamiana podnośnika szyb na sterowany elektrycznie

#1

Nieprzeczytany post autor: daisan1 »

Witam wszystkich klubowiczów i forumowiczów.Jestem tu nowy,więc to moja pierwsza wizyta...dlatego proszę o wyrozumiałość.Jako że moja Astra miała "bliskie spotkanie" z samochodem,została mi po niej niemiła pamiątka w postaci wgiętych drzwi kierowcy.W końcu przyszedł czas na zmianę.Zakupiłem drzwi w kolorze na znanym portalu aukcyjnym,trochę czekania i wreszcie są.I tu od razu niemiła niespodzianka...mechanizm podnoszenia szyb mechaniczny,na korbkę,a ja miałem elektryczne.Po dokładnych oględzinach doszedłem do wniosku że przekładam całość,włącznie z instalacją sterowania podnoszeniem szyb.Co jest potrzebne:
-wkrętaki płaski mały i drugi krzyżowy
-nitownica
-kilka sztuk nitów
komplet kluczy Torx
-wiertarka z wiertłem 4 mm do rozwiercenia nitów.
Ja u siebie użyłem dłuta stolarskiego i młotka.
Malym płaskim śrubokrętem wyjmujemy zespół włączników umieszczony w boczku drzwi,i odpinamy wtyczkę.Śrubokrętem krzyżowym odkręcamy śruby trzymające boczek,dwie u dołu,jedną pod zaślepką na uchwycie drzwi i dwie pod obudową uchwytu.Teraz szarpnięcie do góry,i poszło.Jeśli mamy mechanizm korbkowy,konieczne jest zdobycie całej wiązki kabli w drzwiach,mechanizmu z napędem i oczywiście innego boczka już od drzwi z elektryką.Opuszczamy mechanizm do dołu aby mieć dostęp do śrub mocujących.Są na klucz typu Torx,przed dalszymi pracami musimy je odkręcić i wyjąć szybę.Teraz rozwiercamy lub ścinamy łby nitów.Ostatnia,skrajna prowadnicą ma zostać nietknięta,nie jest połączona z mechanizmem więc nie ma potrzeby jej ruszać.Ucinamy łby nitów,w moim konkretnym przypadku było ich 5,i wypychamy mechanizm lekko do środka by swobodnie opadł po czym wyjmujemy go na zewnątrz.
W następnej kolejności wypinamy złącze główne w boku drzwi.Wystarczy trochę wcisnąć plastikowe zaczepy i wyciągnąć złącze do środka.Ostrożnie wyciągamy całą wiązkę,po czym w analogiczny sposób montujemy drugą,ze złączem do zasilania silnika.Podpinamy złącze do centralnego zamka,resztę pozostawiamy jeszcze niepodpiętą.Wkładamy do wnętrza drzwi nowy mechanizm trafiając na otwory.Mechanizm ze sterowaniem elektrycznym będzie miał o jeden punkt mocowania więcej.Teraz w te punkty wkładamy nity,nitownica i gotowe.Podpinamy włącznik i zasilanie silnika,sprawdzamy działanie.Ponownie mechanizm do dołu,wkładamy szybę mocując ją w prowadnicach,przykręcamy śruby mechanizmu do szyby...Teraz tylko montaż boczku i zespołu włączników.Gotowe.

Awatar użytkownika
Dido

Moderator Forum
Posty: 2616
Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
Imię: Jarek
Auto: Opel Astra G
Silnik: Z16XE
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Pomocny: 8 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: Dido »

Na przyszłość zapoznaj się z układem działów na forum.
Przeniosłem do odpowiedniego działu.
I taka rada jeżeli ma to komuś pomóc, robiąc tutorial miło by było dołączyć fotki lub filmik.
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
daisan1

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 17 kwie 2017, 14:50
Imię: Andrzej
Auto: Astra G,Astra J
Silnik: X17DTL
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: daisan1 »

Oczywiście mój błąd...nie robiłem fotek.Nie jestem mechanikiem,i sam nie byłem pewien czy mi się uda i to zadziała.Zadziałało...i wtedy zrozumiałem że popełniłem błąd.Natomiast sprawa wymiany mechanizmu jest na tyle prosta że naprawdę powinno to wystarczyć.Sam szukałem informacji jak to zrobić,znalazłem porady typu "tą część odcinamy i dospawujemy migomatem..."Wydaje mi się że mój opis jest dużo prostszy.Nitownica i nity przeważnie jest w niemal każdym podręcznym warsztacie w przeciwieństwie do migomatu...

ODPOWIEDZ