Montaż świateł dziennych w AH
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Re: Montaż świateł dziennych w AH
Po za tym, najwięcej akumulator dostaje po "tyłku" właśnie w lecie, kiedy mamy mijania, klimę i wtedy też altek również ma niezłe obciążenie. Na paliwie się może wiele nie oszczędzi, ale regeneracja alternatora czy reflektorów, o wymianie akumulatora nie wspomnę, trochę po kieszeni daje.
Odezwał się sprzedawca tych DLR, które wstawiłem. Plus tam szukamy po stacyjce jednak. Czyli trzeba się gdzieś w skrzynkę wpinać.
Gdzie byście się Panowie wpinali, żeby CAN się nie buntował? Mam tam instalację gazową, może gdzieś pod bezpiecznik? Muszę zobaczyć czy on napięcie po stacyjce dostaje. Z tego co widziałem, kabla tam nie brakuje. Chciałbym to zrobić zgodnie ze sztuką a nie druciarstwo. Najlepiej bym wykorzystał jakiś wolne gniazdo bezpiecznika od nieużywanego podzespołu. Ostatecznie zleciłbym to elektrykom, ale jak się trafi jakiś niekumaty i będzie mi obdzierał kable z izolacji, żeby się dolutować, to tak to ja sam potrafię. Zastanawiam się czy w jakiś sposób można wykorzystać wiązkę od przeciwmgielnych, których nie posiadam. Są co prawda też takie zestawy, co mają i przeciwmgielne, i DRL w jednej lampie, ale to już przesada jak dla mnie.
Odezwał się sprzedawca tych DLR, które wstawiłem. Plus tam szukamy po stacyjce jednak. Czyli trzeba się gdzieś w skrzynkę wpinać.
Gdzie byście się Panowie wpinali, żeby CAN się nie buntował? Mam tam instalację gazową, może gdzieś pod bezpiecznik? Muszę zobaczyć czy on napięcie po stacyjce dostaje. Z tego co widziałem, kabla tam nie brakuje. Chciałbym to zrobić zgodnie ze sztuką a nie druciarstwo. Najlepiej bym wykorzystał jakiś wolne gniazdo bezpiecznika od nieużywanego podzespołu. Ostatecznie zleciłbym to elektrykom, ale jak się trafi jakiś niekumaty i będzie mi obdzierał kable z izolacji, żeby się dolutować, to tak to ja sam potrafię. Zastanawiam się czy w jakiś sposób można wykorzystać wiązkę od przeciwmgielnych, których nie posiadam. Są co prawda też takie zestawy, co mają i przeciwmgielne, i DRL w jednej lampie, ale to już przesada jak dla mnie.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Widzisz Grześ,że Twój avatar w prawym górnym rogu "wyświeca" napis ONLINE.. i teraz wiem, że otworzyłeś się na Forum .Taki sobie gadżecik...a cieszy .
Dodano po 8 minutach 35 sekundach:
Dodano po 8 minutach 35 sekundach:
Grześ nie mam tych dylematów - po prostu nawijam kilometry.W tym miesiącu już zrobiłem 1600 km,a w poprzednim 1587 km,ale zimą chyba sobie odpuszczę . Pewnie na Forum są więksi połykacze.Na moje obecne warunki to i tak sporo.Jadę i wkurzam sie na te rózne świecidełka,które dają mi po oczach,bo co z tego,że światła może i dobrze są ustawione,ale jezdnie już nie bardzo i taka podskakująca "żaba" daje ci po oczach.
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Janku, Ty nawijasz kilometry a ja drepcę wokół komina. W trasie na spokojnie doładujesz sobie akumulator a mój po mieście zdechnie w 2-3 lata. Nie chcę go dobijać niepotrzebnym świeceniem w dzień, bo niestety ale już nie pamiętam czy tak było, czy mi się coś uroiło, w mieście nie było kiedyś wymogu włączania oświetlenia w dzień. Rozumiem w trasie po za miastem, ale po co w mieście? No ale tak sobie wymyślili no i trzeba męczyć elektronikę. Niby dostęp do H7 nie jest jakiś bardzo ciężki, gorzej z drogowymi, ale bez drogowych można się obejść. Mijania są potrzebne do jazdy w nocy a do tego by mnie widziano, bo czarne auto w dzień w mieście jest ultraniewidzialne, bo dziś kierowcy są bardziej ślepi niż te 10-20 lat temu. No to już wolę, niech sobie tam świeci niżej i nie oświetla kierowcom przy hopkach i leżących policjantach, których u nas jest multum na węższych drogach koło szkół i na osiedlach. A planują coraz więcej, szczególnie przed przejściami dla pieszych.
Ok. My tu gadu gadu o pierdołach a ja nadal nie wiem, gdzie się mogę podpiąć do UECa z plusem ze stacyjki. Mam dziś spokój, bo nie muszę jechać po żonę to jeszcze podjadę do elektronika z dobrymi opiniami. Wypytam o cenę i metodę ich montażu. Jak pisałem, drutowanie to sam mogę zrobić. Ja online bywam na chwilkę, piszę, czekam jakieś 5-10 minut i jak nie ma odpowiedzi to uciekam. Nie wiem z jakim opóźnieniem ten status działa.
Ok. My tu gadu gadu o pierdołach a ja nadal nie wiem, gdzie się mogę podpiąć do UECa z plusem ze stacyjki. Mam dziś spokój, bo nie muszę jechać po żonę to jeszcze podjadę do elektronika z dobrymi opiniami. Wypytam o cenę i metodę ich montażu. Jak pisałem, drutowanie to sam mogę zrobić. Ja online bywam na chwilkę, piszę, czekam jakieś 5-10 minut i jak nie ma odpowiedzi to uciekam. Nie wiem z jakim opóźnieniem ten status działa.
- Automat
- Posty: 4511
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Pisz,jak temat opanujesz-przyda się.Jutro przede mną 300 km-pestka dla AH(w tym 25 km na S11) .
Trafne spostrzeżenie.
- topiq77
- Posty: 2101
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Serwis elektroniczny życzy sobie od 80 zł wzwyż. W zależności czy trzeba zdejmować zderzak. Cóż, zostawię sprawę na wiosnę, bo przy obecnych temperaturach grzebanie pod maską jest średnio przyjemne, a i tak się teraz praktycznie na mijania by jeździło.
Zderzaka nie trzeba zdejmować na 101 %. Założyłem 4 komplety dziennych w różnych autach i w żadnym nie trzeba było zdejmować zderzaka, nawet w mikrze mk3, która praktycznie nie ma nic miejsca przed kołem.
Z plusem po stacyjce to nie wiem, bo nie robiłem w astrze. W fokusie znalazłem w skrzynce bezpieczników, a w innych autach automat był podpinany bezpośrednio do akumulatora (wykrywał wzrost napięcia w instalacji po uruchomieniu silnika).
Z plusem po stacyjce to nie wiem, bo nie robiłem w astrze. W fokusie znalazłem w skrzynce bezpieczników, a w innych autach automat był podpinany bezpośrednio do akumulatora (wykrywał wzrost napięcia w instalacji po uruchomieniu silnika).
- nismo
- Posty: 3685
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Plus bierzesz ze skrzynki pod maska, wpinasz się baypasem bezpiecznika w np obwód automatycznej skrzyni biegów(jesli nie masz). Ogólnie zrobienie instalacji pod DRL i sam montaż w AH to chwila moment. Kupujesz sterownik który aktywuje światła dzienne po osiągnięciu 13.6V Baypass bezpiecznika i same światła. 15-30 minut i zamontowanegdzie się mogę podpiąć
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]