Montaż świateł dziennych w AH
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 28 sty 2009, 16:05
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Montaż świateł dziennych w AH
Witam
Poniżej krótka relacja z moich prac w temacie świateł dziennych w miejscach na halogeny...
Cały montaż przeprowadziłem bez demolki - nie demontowałem zderzaka, lamp itp.
Pozwoliłem sobie wykonać mały schemat obrazujący "konstrukcję" na której zamocowana jest lampa LED - jeśli się komuś w ogóle przyda ta relacja to schemat powinien pomóc.
Dłuuugo myślałem nad tym jak zamontować lampy i sposób w jaki to zrobiłem jest chyba najmniej skomplikowany i wystarczający. Fakt - wpadł mi przez chwilę pomysł żeby przymocować je do przedniej belki (lampa LED jest w metalowym kloszu i szkiełko z przodu) ze względu na to, że troszkę waży, ale na zderzaku trzyma się zadziwiająco dobrze!
Jest bardzo stabilnie i nic nie ma prawa się odkształcić.
Poniższe zdjęcia zobrazują wspornik który wykonałem z profilu aluminiowego 25mm (jak dobrze pamiętam - taki miałem akurat "pod ręką" [kątownik również aluminiowy]).
Potrzebne elementy: (nie wspominam o maskownicach pod halogeny)
- profil lub kątownik aluminiowy (stal zupełnie niekonieczna) 60cm w zupełności wystarczy na dwie strony.
- 10cm kątownika aluminiowego (do przeniesienia płaszczyzny w poziom [do dolnej listwy zderzaka])
- kilkanaście wkrętów
- popularna "wkrętarka"
- szlifierka kątowa
- dodatkowe dwie ręce
- cierpliwość i ciut zdolności manualnych...
Poniższe zdjęcia zobrazują montaż: (zapożyczone z allegro, google)
A to mały schemat:
Montaż lamp:
Sorry, ale zdjęcia robiłem z pod samochodu - nie demontowałem zderzaka...
Montaż radzę rozpocząć od prawej strony - jest dużo miejsca na "kombinowanie" - z lewej analogicznie lustrzane odbicie "pracy".
POWODZENIA!
ZESTAW:
Podłączenie:
CZERWONY - "+" do akumulatora
CZARNY - "-" do akumulatora
POMARAŃCZOWY - "+" do żarówki postojowej np... Ja podłączyłem się w lewą lampę.
Uwaga:
Musisz sprawdzić pod który kabelek do żarówki się wpiąć (ja zwyczajnie oskrobałem przewód i przylutowałem) najlepiej włóż przewód w jeden ze styków gdzie jest żarówka (do oprawki) i włącz zapłon. Jeśli komputer nie pokaże "spalona żarówka" to wybrałeś dobry przewód
Takim sposobem światła dzienne współgrają z czujnikiem zmierzchu - same włączają się naprzemienne ze światłami mijania!
Moduł od tych świateł a raczej jego umieszczenie było kolejnym wyzwaniem...
Pod maską jest naprawdę mało miejsca (1.9) a przewody niestety również do najdłuższych nie należą.
Nie chciałem ciąć i przedłużać oryginalnych przewodów (są naprawdę fajne - i te otuliny - szkoda było to niszczyć)
Poniżej zdjęcie kolegi kobe24la gdzie go zaznaczyłem umiejscowienie modułu sterującego (pod atrapą) oraz gdzie poprowadziłem przewody (przewody oczywiście wystarczyły oryginalne):
Zasada działania modułu:
Zaskoczyło mnie to, że z modułu do zasilania wychodziły tylko trzy przewody - sprzedawca zapewniał, że włączą się po odpaleniu samochodu, zgasną po zgaszeniu silnika oraz po włączeniu świateł pozycyjnych/mijania...
Wyjaśniam: Moduł wykrywa wzrost napięcia powyżej 13V (gdy zacznie pracować alternator napięcie na akumulatorze wzrasta) - w efekcie włącza lampy dzienne. Chwilę po zgaszeniu silnika lampy gasną Przewód pomarańczowy daje impuls do modułu, impuls ten rozłącza dzienne (można go podłączyć do jakiejkolwiek żarówki, ale uwaga na wskazania komputera).
PRAWA STRONA:
OD FRONTU:
Listwę bardzo łatwo zdemontować...( widać górny wkręt [z podkładką] mocujący)
LEWA STRONA:
Radzę zacząć od prawej - jest więcej miejsca. Tutaj mamy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy - naprawdę ciasno...
I KILKA SZYBKICH ZDJĘĆ EFEKTU FINALNEGO:
Lampy prezentują się naprawdę zjawiskowo - szczerze powiem, że nie myślałem, że efekt będzie AŻ TAKI.
Świecą bardzo mocnym, jasnym światłem. Myślę, że można je spokojnie porównać efektywnością do oryginalnych LEDowych dziennych świateł w nowych samochodach...
Chętnie odpowiem na pytania dot. montażu.
P.S. Kolego wozny83 wcześniej zadałeś pytanie czy takie dzienne będą współdziałać z xenonami (oryginalnymi).
Jestem pewien na 90% że będą współdziałać! Jeśli masz czujnik zmierzchu i światła włączają Ci się gdy ciemniej jest na dworze a w jasny dzień nic się nie świeci wystarczy podpiąć się "pomarańczowym" przewodem do jakiejkolwiek żarówki...
Światła będą działać naprzemienne - albo xenon albo dzienne - analogicznie tak jak u mnie. Wyżej opisałem zasadę działania modułu.
Pozdrawiam
Paweł
Poniżej krótka relacja z moich prac w temacie świateł dziennych w miejscach na halogeny...
Cały montaż przeprowadziłem bez demolki - nie demontowałem zderzaka, lamp itp.
Pozwoliłem sobie wykonać mały schemat obrazujący "konstrukcję" na której zamocowana jest lampa LED - jeśli się komuś w ogóle przyda ta relacja to schemat powinien pomóc.
Dłuuugo myślałem nad tym jak zamontować lampy i sposób w jaki to zrobiłem jest chyba najmniej skomplikowany i wystarczający. Fakt - wpadł mi przez chwilę pomysł żeby przymocować je do przedniej belki (lampa LED jest w metalowym kloszu i szkiełko z przodu) ze względu na to, że troszkę waży, ale na zderzaku trzyma się zadziwiająco dobrze!
Jest bardzo stabilnie i nic nie ma prawa się odkształcić.
Poniższe zdjęcia zobrazują wspornik który wykonałem z profilu aluminiowego 25mm (jak dobrze pamiętam - taki miałem akurat "pod ręką" [kątownik również aluminiowy]).
Potrzebne elementy: (nie wspominam o maskownicach pod halogeny)
- profil lub kątownik aluminiowy (stal zupełnie niekonieczna) 60cm w zupełności wystarczy na dwie strony.
- 10cm kątownika aluminiowego (do przeniesienia płaszczyzny w poziom [do dolnej listwy zderzaka])
- kilkanaście wkrętów
- popularna "wkrętarka"
- szlifierka kątowa
- dodatkowe dwie ręce
- cierpliwość i ciut zdolności manualnych...
Poniższe zdjęcia zobrazują montaż: (zapożyczone z allegro, google)
A to mały schemat:
Montaż lamp:
Sorry, ale zdjęcia robiłem z pod samochodu - nie demontowałem zderzaka...
Montaż radzę rozpocząć od prawej strony - jest dużo miejsca na "kombinowanie" - z lewej analogicznie lustrzane odbicie "pracy".
POWODZENIA!
ZESTAW:
Podłączenie:
CZERWONY - "+" do akumulatora
CZARNY - "-" do akumulatora
POMARAŃCZOWY - "+" do żarówki postojowej np... Ja podłączyłem się w lewą lampę.
Uwaga:
Musisz sprawdzić pod który kabelek do żarówki się wpiąć (ja zwyczajnie oskrobałem przewód i przylutowałem) najlepiej włóż przewód w jeden ze styków gdzie jest żarówka (do oprawki) i włącz zapłon. Jeśli komputer nie pokaże "spalona żarówka" to wybrałeś dobry przewód
Takim sposobem światła dzienne współgrają z czujnikiem zmierzchu - same włączają się naprzemienne ze światłami mijania!
Moduł od tych świateł a raczej jego umieszczenie było kolejnym wyzwaniem...
Pod maską jest naprawdę mało miejsca (1.9) a przewody niestety również do najdłuższych nie należą.
Nie chciałem ciąć i przedłużać oryginalnych przewodów (są naprawdę fajne - i te otuliny - szkoda było to niszczyć)
Poniżej zdjęcie kolegi kobe24la gdzie go zaznaczyłem umiejscowienie modułu sterującego (pod atrapą) oraz gdzie poprowadziłem przewody (przewody oczywiście wystarczyły oryginalne):
Zasada działania modułu:
Zaskoczyło mnie to, że z modułu do zasilania wychodziły tylko trzy przewody - sprzedawca zapewniał, że włączą się po odpaleniu samochodu, zgasną po zgaszeniu silnika oraz po włączeniu świateł pozycyjnych/mijania...
Wyjaśniam: Moduł wykrywa wzrost napięcia powyżej 13V (gdy zacznie pracować alternator napięcie na akumulatorze wzrasta) - w efekcie włącza lampy dzienne. Chwilę po zgaszeniu silnika lampy gasną Przewód pomarańczowy daje impuls do modułu, impuls ten rozłącza dzienne (można go podłączyć do jakiejkolwiek żarówki, ale uwaga na wskazania komputera).
PRAWA STRONA:
OD FRONTU:
Listwę bardzo łatwo zdemontować...( widać górny wkręt [z podkładką] mocujący)
LEWA STRONA:
Radzę zacząć od prawej - jest więcej miejsca. Tutaj mamy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy - naprawdę ciasno...
I KILKA SZYBKICH ZDJĘĆ EFEKTU FINALNEGO:
Lampy prezentują się naprawdę zjawiskowo - szczerze powiem, że nie myślałem, że efekt będzie AŻ TAKI.
Świecą bardzo mocnym, jasnym światłem. Myślę, że można je spokojnie porównać efektywnością do oryginalnych LEDowych dziennych świateł w nowych samochodach...
Chętnie odpowiem na pytania dot. montażu.
P.S. Kolego wozny83 wcześniej zadałeś pytanie czy takie dzienne będą współdziałać z xenonami (oryginalnymi).
Jestem pewien na 90% że będą współdziałać! Jeśli masz czujnik zmierzchu i światła włączają Ci się gdy ciemniej jest na dworze a w jasny dzień nic się nie świeci wystarczy podpiąć się "pomarańczowym" przewodem do jakiejkolwiek żarówki...
Światła będą działać naprzemienne - albo xenon albo dzienne - analogicznie tak jak u mnie. Wyżej opisałem zasadę działania modułu.
Pozdrawiam
Paweł
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lut 2009, 9:11
- Auto: ASTRA J ST
- Silnik: A20DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Wyszła naprawdę fajnie... Gratuluję!
Jestem ciekaw, czy wysokość montażu w/w świateł mieści się w normie?
U mnie fabrycznie mam halogeny w tym miejscu i nie wiem co z tym począć...
Jestem ciekaw, czy wysokość montażu w/w świateł mieści się w normie?
U mnie fabrycznie mam halogeny w tym miejscu i nie wiem co z tym począć...
Pozdrawiam,
Robert
Robert
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 01 lip 2011, 16:40
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7cdti
- Województwo: świętokrzyskie
Gratuluje pomysłu i wykonania. W swoim Asterixie też montowałem ledy z tym, że Philipsa. Z racji ich kształtu wkomponowałem je w maskonice. Musiałem jedynie powycinać w nich miejsce na światełka, uchwyty przykręcając do zderzaka. Pozdrawiam
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 maja 2011, 18:53
- Imię: Tom
- Auto: Astra
- Województwo: Zagranica - Azja
Opel i Philips produkują już światła dzienne pod konkretny model pojazdu. Światła fabrycznie wmontowane w zaślepki. Wystarczy je podmienić, podłączyć pare kabelków. Wadą niestety jest cena.
Wygląda to na nic innego, jak na PHILIPS LED DAYLIGHT 8.
Wygląda to na nic innego, jak na PHILIPS LED DAYLIGHT 8.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2011, 15:04 przez tomlud, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 28 sty 2009, 16:05
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DT
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
tomlud pisze:Philips produkuje już światła dzienne pod konkretny model pojazdu. Światła fabrycznie wmontowane w zaślepki. Wystarczy je podmienić, podłączyć pare kabelków. Wadą niestety jest cena.
Witam
Dokładnie tomlud ja również stałem przed takim wyborem, ale chęci do majsterkowania i zdolności manualne dają dużą oszczędność i niewspółmiernie większą radość oraz satysfakcję
Pozdrawiam
Paweł
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 06 maja 2007, 11:16
- Imię: Paweł
- Auto: Insignia B GS
- Silnik: B15XFT
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jakie swiatla polecacie jesli posiadam halogeny a nie chciałbym ich demontować
- Quakow
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 gru 2006, 21:30
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J ST OPC Line 160+++
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3City
- Kontakt:
[External Link Removed for Guests] ja mam i są ok wszystko na automacie--- same się włączają i zmieniają na mijaniaKeny pisze:jakie swiatla polecacie jesli posiadam halogeny a nie chciałbym ich demontować
----Diagnozy OP-COM-programowanie także ASTRA J---
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 15 cze 2011, 20:15
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 CDTI
Panowie pomóżcie.Zamontowałem światełka do jazdy dziennej masa do aku plus po stacyjce i plus do świateł postojowych. Światła się włączają w momencie zapłonu ale nie gasną po włączeniu świateł mijania czy pozycyjnych .Dlaczego?
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 10 maja 2011, 18:53
- Imię: Tom
- Auto: Astra
- Województwo: Zagranica - Azja
Niesprawny układ dołączony do zestawu- przekaźnik nie rozłącza obwodu.
Ewentualnie wcinka w pozycję nie ma przejścia- brak sygnału załączenia świateł.
Sprawdź jakość połączenia, oraz jego poprawność (czy aby w dobre miejsce się wciąłęś).
Możesz ten przewód (od pozycji) podłączyć bezpośrednio pod + aku.
Jeżeli światła zgasną- układ sprawny, połączenie nie ma przejścia.
Jeżeli nie zgasną- wadliwy układ sterujący zestawu.
Ja swój zestaw też trafiłem brakowy.
Wymagał ode mnie zastosowania przekaźnika.
Akurat tak znalazłem sposób na usterkę, choć to tylko czasowe rozwiązanie.
Czeka mnie wizyta u sprzedawcy.
Ewentualnie wcinka w pozycję nie ma przejścia- brak sygnału załączenia świateł.
Sprawdź jakość połączenia, oraz jego poprawność (czy aby w dobre miejsce się wciąłęś).
Możesz ten przewód (od pozycji) podłączyć bezpośrednio pod + aku.
Jeżeli światła zgasną- układ sprawny, połączenie nie ma przejścia.
Jeżeli nie zgasną- wadliwy układ sterujący zestawu.
Ja swój zestaw też trafiłem brakowy.
Wymagał ode mnie zastosowania przekaźnika.
Akurat tak znalazłem sposób na usterkę, choć to tylko czasowe rozwiązanie.
Czeka mnie wizyta u sprzedawcy.