Montaż świateł dziennych w AH

pawel88

Astro-maniak
Posty: 95
Rejestracja: 28 sty 2009, 16:05
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Montaż świateł dziennych w AH

#1

Nieprzeczytany post autor: pawel88 »

Witam

Poniżej krótka relacja z moich prac w temacie świateł dziennych w miejscach na halogeny...

Cały montaż przeprowadziłem bez demolki - nie demontowałem zderzaka, lamp itp.

Pozwoliłem sobie wykonać mały schemat obrazujący "konstrukcję" na której zamocowana jest lampa LED - jeśli się komuś w ogóle przyda ta relacja to schemat powinien pomóc.

Dłuuugo myślałem nad tym jak zamontować lampy i sposób w jaki to zrobiłem jest chyba najmniej skomplikowany i wystarczający. Fakt - wpadł mi przez chwilę pomysł żeby przymocować je do przedniej belki (lampa LED jest w metalowym kloszu i szkiełko z przodu) ze względu na to, że troszkę waży, ale na zderzaku trzyma się zadziwiająco dobrze!
Jest bardzo stabilnie i nic nie ma prawa się odkształcić.

Poniższe zdjęcia zobrazują wspornik który wykonałem z profilu aluminiowego 25mm (jak dobrze pamiętam - taki miałem akurat "pod ręką" [kątownik również aluminiowy]).

Potrzebne elementy: (nie wspominam o maskownicach pod halogeny)
- profil lub kątownik aluminiowy (stal zupełnie niekonieczna) 60cm w zupełności wystarczy na dwie strony.
- 10cm kątownika aluminiowego (do przeniesienia płaszczyzny w poziom [do dolnej listwy zderzaka])
- kilkanaście wkrętów
- popularna "wkrętarka"
- szlifierka kątowa
- dodatkowe dwie ręce
- cierpliwość i ciut zdolności manualnych...

Poniższe zdjęcia zobrazują montaż: (zapożyczone z allegro, google)

Obrazek

Obrazek


A to mały schemat:
Obrazek


Montaż lamp:
Sorry, ale zdjęcia robiłem z pod samochodu - nie demontowałem zderzaka...

Montaż radzę rozpocząć od prawej strony - jest dużo miejsca na "kombinowanie" - z lewej analogicznie lustrzane odbicie "pracy".
POWODZENIA!

ZESTAW:
Obrazek

Podłączenie:
CZERWONY - "+" do akumulatora
CZARNY - "-" do akumulatora
POMARAŃCZOWY - "+" do żarówki postojowej np... Ja podłączyłem się w lewą lampę.

Uwaga:
Musisz sprawdzić pod który kabelek do żarówki się wpiąć (ja zwyczajnie oskrobałem przewód i przylutowałem) najlepiej włóż przewód w jeden ze styków gdzie jest żarówka (do oprawki) i włącz zapłon. Jeśli komputer nie pokaże "spalona żarówka" to wybrałeś dobry przewód ;)

Takim sposobem światła dzienne współgrają z czujnikiem zmierzchu - same włączają się naprzemienne ze światłami mijania!

Moduł od tych świateł a raczej jego umieszczenie było kolejnym wyzwaniem...
Pod maską jest naprawdę mało miejsca (1.9) a przewody niestety również do najdłuższych nie należą.
Nie chciałem ciąć i przedłużać oryginalnych przewodów (są naprawdę fajne - i te otuliny - szkoda było to niszczyć)

Poniżej zdjęcie kolegi kobe24la gdzie go zaznaczyłem umiejscowienie modułu sterującego (pod atrapą) oraz gdzie poprowadziłem przewody (przewody oczywiście wystarczyły oryginalne):

Obrazek

Zasada działania modułu:
Zaskoczyło mnie to, że z modułu do zasilania wychodziły tylko trzy przewody - sprzedawca zapewniał, że włączą się po odpaleniu samochodu, zgasną po zgaszeniu silnika oraz po włączeniu świateł pozycyjnych/mijania...

Wyjaśniam: Moduł wykrywa wzrost napięcia powyżej 13V (gdy zacznie pracować alternator napięcie na akumulatorze wzrasta) - w efekcie włącza lampy dzienne. Chwilę po zgaszeniu silnika lampy gasną :) Przewód pomarańczowy daje impuls do modułu, impuls ten rozłącza dzienne (można go podłączyć do jakiejkolwiek żarówki, ale uwaga na wskazania komputera).

PRAWA STRONA:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

OD FRONTU:
Listwę bardzo łatwo zdemontować...( widać górny wkręt [z podkładką] mocujący)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

LEWA STRONA:
Radzę zacząć od prawej - jest więcej miejsca. Tutaj mamy zbiorniczek płynu do spryskiwaczy - naprawdę ciasno...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I KILKA SZYBKICH ZDJĘĆ EFEKTU FINALNEGO:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Lampy prezentują się naprawdę zjawiskowo - szczerze powiem, że nie myślałem, że efekt będzie AŻ TAKI. :D
Świecą bardzo mocnym, jasnym światłem. Myślę, że można je spokojnie porównać efektywnością do oryginalnych LEDowych dziennych świateł w nowych samochodach...

Chętnie odpowiem na pytania dot. montażu.


P.S. Kolego wozny83 wcześniej zadałeś pytanie czy takie dzienne będą współdziałać z xenonami (oryginalnymi).
Jestem pewien na 90% że będą współdziałać! Jeśli masz czujnik zmierzchu i światła włączają Ci się gdy ciemniej jest na dworze a w jasny dzień nic się nie świeci wystarczy podpiąć się "pomarańczowym" przewodem do jakiejkolwiek żarówki...
Światła będą działać naprzemienne - albo xenon albo dzienne - analogicznie tak jak u mnie. Wyżej opisałem zasadę działania modułu.

Pozdrawiam
Paweł

exen

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2009, 9:11
Auto: ASTRA J ST
Silnik: A20DTH
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Gliwice

#2

Nieprzeczytany post autor: exen »

Wyszła naprawdę fajnie... Gratuluję!

Jestem ciekaw, czy wysokość montażu w/w świateł mieści się w normie?
U mnie fabrycznie mam halogeny w tym miejscu i nie wiem co z tym począć...
Pozdrawiam,
Robert

pawel88

Astro-maniak
Posty: 95
Rejestracja: 28 sty 2009, 16:05
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: pawel88 »

Oczywiście, że mieszczą się w normie...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 12:03 przez silvo44, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: zbędny cytat

Kędzior83

Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 01 lip 2011, 16:40
Imię: Kamil
Auto: Astra H
Silnik: 1.7cdti
Województwo: świętokrzyskie

#4

Nieprzeczytany post autor: Kędzior83 »

Gratuluje pomysłu i wykonania. W swoim Asterixie też montowałem ledy z tym, że Philipsa. Z racji ich kształtu wkomponowałem je w maskonice. Musiałem jedynie powycinać w nich miejsce na światełka, uchwyty przykręcając do zderzaka. Pozdrawiam

tomlud

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 10 maja 2011, 18:53
Imię: Tom
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#5

Nieprzeczytany post autor: tomlud »

Opel i Philips produkują już światła dzienne pod konkretny model pojazdu. Światła fabrycznie wmontowane w zaślepki. Wystarczy je podmienić, podłączyć pare kabelków. Wadą niestety jest cena. :mrgreen:
Wygląda to na nic innego, jak na PHILIPS LED DAYLIGHT 8.
Ostatnio zmieniony 15 lip 2011, 15:04 przez tomlud, łącznie zmieniany 1 raz.

pawel88

Astro-maniak
Posty: 95
Rejestracja: 28 sty 2009, 16:05
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: pawel88 »

tomlud pisze:Philips produkuje już światła dzienne pod konkretny model pojazdu. Światła fabrycznie wmontowane w zaślepki. Wystarczy je podmienić, podłączyć pare kabelków. Wadą niestety jest cena. :mrgreen:

Witam

Dokładnie tomlud ja również stałem przed takim wyborem, ale chęci do majsterkowania i zdolności manualne dają dużą oszczędność i niewspółmiernie większą radość oraz satysfakcję ;)

Pozdrawiam
Paweł

Keny

Astro-maniak
Posty: 72
Rejestracja: 06 maja 2007, 11:16
Imię: Paweł
Auto: Insignia B GS
Silnik: B15XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Keny »

jakie swiatla polecacie jesli posiadam halogeny a nie chciałbym ich demontować

Awatar użytkownika
Quakow

V.I.P.
Posty: 877
Rejestracja: 21 gru 2006, 21:30
Imię: Tomek
Auto: Astra J ST OPC Line 160+++
Silnik: A20DTH
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: 3City
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Quakow »

Keny pisze:jakie swiatla polecacie jesli posiadam halogeny a nie chciałbym ich demontować
[External Link Removed for Guests] ja mam i są ok wszystko na automacie--- same się włączają i zmieniają na mijania
----Diagnozy OP-COM-programowanie także ASTRA J---

tombo77

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 15 cze 2011, 20:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra H
Silnik: 1.7 CDTI

#9

Nieprzeczytany post autor: tombo77 »

Panowie pomóżcie.Zamontowałem światełka do jazdy dziennej masa do aku plus po stacyjce i plus do świateł postojowych. Światła się włączają w momencie zapłonu ale nie gasną po włączeniu świateł mijania czy pozycyjnych .Dlaczego?

tomlud

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 10 maja 2011, 18:53
Imię: Tom
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#10

Nieprzeczytany post autor: tomlud »

Niesprawny układ dołączony do zestawu- przekaźnik nie rozłącza obwodu.
Ewentualnie wcinka w pozycję nie ma przejścia- brak sygnału załączenia świateł.
Sprawdź jakość połączenia, oraz jego poprawność (czy aby w dobre miejsce się wciąłęś).
Możesz ten przewód (od pozycji) podłączyć bezpośrednio pod + aku.
Jeżeli światła zgasną- układ sprawny, połączenie nie ma przejścia.
Jeżeli nie zgasną- wadliwy układ sterujący zestawu.
Ja swój zestaw też trafiłem brakowy.
Wymagał ode mnie zastosowania przekaźnika.
Akurat tak znalazłem sposób na usterkę, choć to tylko czasowe rozwiązanie.
Czeka mnie wizyta u sprzedawcy. :mrgreen:

ODPOWIEDZ