UWA / dodanie do wyposażenia / instrukcja
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 mar 2011, 22:10
- Imię: Krzysztof
- Auto: Signum 2008 + Vectra C 2008
- Silnik: CDTi x 2
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
UWA / dodanie do wyposażenia / instrukcja
Cześć,
tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować
Wygląda to tak:
Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.
Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA
Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE
Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.
Mikrofon wygląda tak:
Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.
Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potem słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.
!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłączamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)
TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!
Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.
Koszt dodania okablowania???
150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie
Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.
Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.
!!! UWAGA !!!
Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąć CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
DZIAŁA !!!!!!!
tak jak obiecałem wrzucam instrukcję instalacji UWA.
Proszę nie pytajcie mnie co to jest i jak to działa, jestem tu by napisać jak to zainstalować
Wygląda to tak:
Od dawien dawna uważamy że moduł UWA (bezprzewodowy portal, który łączy nasz telefon z radiem w aucie) jest czymś mistrzowskim.
Postanowiłem więc obalić twierdzenie, że nie da się dostawić UWA
Kostka do naszego modułu ma następujące przewody, podaję razem z numerem pinu w kostce:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
11 żółto brązowy – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
13 zielony - CAN
14 biały – CAN
16 brąz – MASA
23 czarny – kostka radia – komunikacja z radiem - MUTE
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
27 żółty – kostka radia – komunikacja z radiem - DŹWIĘK
32 czerwony – ZASILANIE
Zajmijmy się teraz mikrofonem.
Niestety mi nie działały mikrofony od innych zestawów, więc wyszukałem oryginał.
Udało mi się testować fabryczny mikrofon od Mercedesa C klasy - działał.
Mikrofon wygląda tak:
Aby go podłączyć trzeba troszkę pokombinować ale na pewno będzie się opłacało.
Fabrycznie przewody od mikrofonu idą podsufitką na tył a potem dołem wracają do modułu UWA.... ech, kto to projektował.
Ja robię inaczej:
9 czarny – MIKROFON MASA !!!
25 niebieski – MIKROFON SYGNAŁ !!!
prowadzę od modułu UWA (zazwyczaj montuję do w AH lub ZB za wyświetlaczem) 2 przewody za schowkiem, potem słupkiem pasażera wędruję na górę no i górą do lampek gdzie fabrycznie montowany jest mikrofon.
!!! UWAGA !!!
W mikrofonie są 3 piny a potrzebne są tylko 2. Podłączamy masę pod masę (czarny) a sygnał pod biały (brązowy pozostaje wolny)
TO CAŁE CZARY, NIE MA INNYCH TAJNYCH CHWYTÓW !!!
Vectra C, Zafira B, Astra H czy Corsa D mogą mieć inaczej zrobione okablowanie dlatego magistralą CAN można poczęstować się z wyświetlacza...biało zielone kabelki.
Koszt dodania okablowania???
150zł okablowanie wraz z dodaniem pinów, mikrofonem oraz samą kostką - orientacyjnie
Trochę uzupełnienia do opisu po spotkaniu z TIS-em.
Opis wyprowadzeń we wtyczce UWA:
13 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
14 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
29 (zielony) - MS CAN +, -> do szyny CAN średniej prędkości
30 (biały) - MS CAN -, -> do szyny CAN średniej prędkości
Piny 17, 1, 18, 2, 5, 21, 19, 3, 20, 4, 22, 6 i 15 dotyczą dodatkowo UWB i idą do złącza x169 (connector phone) czyli do tunelu i stopki.
!!! UWAGA !!!
Pin 29 i 30 to wyjście magistrali CAN, można zatem wypiąć CAN z wyświetlacza, wejść na 13 i 14 pin, wyjść z 29 i 30 i podać w miejsce skąd wypięliśmy CAN BEZ LUTOWANIA !!!!!
DZIAŁA !!!!!!!
Diagnostyka TECH2 (aktywacja funkcji /BC/ światła itp. , kasowanie błędów) ....służę pomocą...
[External Link Removed for Guests] - zapraszam na moją NOWĄ stronę.
tel 696 704 841
[External Link Removed for Guests] - zapraszam na moją NOWĄ stronę.
tel 696 704 841
- marcinsu
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Htb
- Silnik: A16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Zakupiłem uwa i mam pewien problem. Moduł mam z ramką i z tego co przychodzi mi do głowy to chyba wpina się bokiem pod tą stalową rurę za radiem (sądząc po uchwycie), zgadza się?
Druga sprawa - mikrofon. Ma być gdzieś na zewnątrz? przy lampce?
Czy ma ktoś zdjęcia kostki radia, uwa i mikrofonu (już razem podłączone)?
Z dołączonych kabli mam coś takiego:
nie bardzo wiem jak to ugryźć
Prosiłbym o poradę.
EDIT:
Takie coś byłoby najlepiej zrobić, bez ingerencji w kostkę radia.
EDIT_2:
Mam jeszcze taki problem, mikrofon okazuje się że powinien być w plastiku obok oświetlenia. U mnie wygląda to inaczej, mam samą plastikową szybkę oświetlenia:
Ma ktoś pomysł gdzie zamontować mikrofon?
Druga sprawa - mikrofon. Ma być gdzieś na zewnątrz? przy lampce?
Czy ma ktoś zdjęcia kostki radia, uwa i mikrofonu (już razem podłączone)?
Z dołączonych kabli mam coś takiego:
nie bardzo wiem jak to ugryźć
Prosiłbym o poradę.
EDIT:
Takie coś byłoby najlepiej zrobić, bez ingerencji w kostkę radia.
EDIT_2:
Mam jeszcze taki problem, mikrofon okazuje się że powinien być w plastiku obok oświetlenia. U mnie wygląda to inaczej, mam samą plastikową szybkę oświetlenia:
Ma ktoś pomysł gdzie zamontować mikrofon?
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Zasilanie podpinasz pod to od radia.
Mikrofonem wchodzisz na mic+ i mic- w radiu. Trzeciego nie podpinasz.
CAN high i low wypinasz z wyświetlacza i wchodzisz na UWA. Kolejnymi pinami wychodzisz z UWA i wracasz na wyświetlacz.
Mute z UWA dajesz na radio.
Ja mam mikrofon na lampce zamocowany.
Mikrofonem wchodzisz na mic+ i mic- w radiu. Trzeciego nie podpinasz.
CAN high i low wypinasz z wyświetlacza i wchodzisz na UWA. Kolejnymi pinami wychodzisz z UWA i wracasz na wyświetlacz.
Mute z UWA dajesz na radio.
Ja mam mikrofon na lampce zamocowany.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marcinsu
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Htb
- Silnik: A16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Dzięki.
Chyba podłączenie już trochę widzę (mam schemat pinów radio<->uwa<->mikrofon).
Pewnie przylutuję do kabli przed kostką od radia (odwinę izolacje).
Masz może taką samą lampkę jak u mnie widać na zdjęciu i tam włożyłeś mikrofon?
Czy można gdzieś dokupić takie piny do kostki? jakoś się konkretnie nazywają?
Chyba podłączenie już trochę widzę (mam schemat pinów radio<->uwa<->mikrofon).
Pewnie przylutuję do kabli przed kostką od radia (odwinę izolacje).
Masz może taką samą lampkę jak u mnie widać na zdjęciu i tam włożyłeś mikrofon?
Czy można gdzieś dokupić takie piny do kostki? jakoś się konkretnie nazywają?
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Tu masz rozpiske pinów mikrofonu :
A tutaj schemat jak wyjśc z radia na UWA i wrócić do wyświetlacza :
Czyli :
1. wypinam can dochodzący do wyświetlacza z radia (piny 20,19)
2. wpinam go we wtyczke UWA
- 20 na pin 13
- 19 na pin 14
3. wychodzę z wtyczki UWA (pinami 29,30) spowrotem na wtyczkę wyświetlacza
- 29 na pin 20
- 30 na pin 19
Poza tym podpinasz tylko :
1. zasilanie
- BAT czyli +
- GND czyli masa
2. mute (z UWA na mute w radiu)
3. mikrofon (jak na fotce u góry)
- MIC+
- MIC-
4. dźwięk z UWA na radio
- PH+ na Tel Audio +
- PH - na Tel Audio -
Mikrofon ma zamontowany w taki sposób :
Piny pasują od takiej. Na szrocie za grosze od astry G lub H.
A tutaj schemat jak wyjśc z radia na UWA i wrócić do wyświetlacza :
Czyli :
1. wypinam can dochodzący do wyświetlacza z radia (piny 20,19)
2. wpinam go we wtyczke UWA
- 20 na pin 13
- 19 na pin 14
3. wychodzę z wtyczki UWA (pinami 29,30) spowrotem na wtyczkę wyświetlacza
- 29 na pin 20
- 30 na pin 19
Poza tym podpinasz tylko :
1. zasilanie
- BAT czyli +
- GND czyli masa
2. mute (z UWA na mute w radiu)
3. mikrofon (jak na fotce u góry)
- MIC+
- MIC-
4. dźwięk z UWA na radio
- PH+ na Tel Audio +
- PH - na Tel Audio -
Mikrofon ma zamontowany w taki sposób :
Piny pasują od takiej. Na szrocie za grosze od astry G lub H.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marcinsu
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Htb
- Silnik: A16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Trochę nie było czasu na dokończenie instalacji, dziś się wezmę.
Masę dla uwa brałem bezpośrednio z tej przedniej belki. Nie bardzo lubię ingerować w fabryczną instalacje.
Czy 12v mogę np. pociągnąć z zapalniczki, tam chyba łatwiej znaleźć jakąś kostkę 1pin i zrobić osobny obwód tzn. nowy pin w kostce zapalniczki -----(kostka(pin meski-pin damski od zapalniczki)), gdzie od męskiego wychodzi dodatkowy dla uwa.
Edycja
@marwisn
Z dolutowaniem nie mam problemów, właściwie wszystko na koniec pakuje w folię termokurczliwą.
Tak czy siak masz racje. Druga sprawa że konektory oplowskie są inne niż "łatwo dostępne" w sklepach.
Dzięki za pomoc ogólnie udzieloną na forum. Jak dokończę już wszystko co planuje zrobić w astrze to pomyślę jak się odwdzięczyć
Masę dla uwa brałem bezpośrednio z tej przedniej belki. Nie bardzo lubię ingerować w fabryczną instalacje.
Czy 12v mogę np. pociągnąć z zapalniczki, tam chyba łatwiej znaleźć jakąś kostkę 1pin i zrobić osobny obwód tzn. nowy pin w kostce zapalniczki -----(kostka(pin meski-pin damski od zapalniczki)), gdzie od męskiego wychodzi dodatkowy dla uwa.
Edycja
@marwisn
Z dolutowaniem nie mam problemów, właściwie wszystko na koniec pakuje w folię termokurczliwą.
Tak czy siak masz racje. Druga sprawa że konektory oplowskie są inne niż "łatwo dostępne" w sklepach.
Dzięki za pomoc ogólnie udzieloną na forum. Jak dokończę już wszystko co planuje zrobić w astrze to pomyślę jak się odwdzięczyć
Ostatnio zmieniony 30 lip 2015, 12:19 przez marcinsu, łącznie zmieniany 4 razy.
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Pewnie możesz ale to taka rzeźba, że aż strach...
Zdejmujesz izolacje z kawałka przewodu zasilania radia, zawijasz na nim odizolowaną końcówkę przewdu zasilania do UWA i całość lutujesz. Potem zabezpieczasz taśmą lub koszulka termokurczliwą...
Zdejmujesz izolacje z kawałka przewodu zasilania radia, zawijasz na nim odizolowaną końcówkę przewdu zasilania do UWA i całość lutujesz. Potem zabezpieczasz taśmą lub koszulka termokurczliwą...
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marcinsu
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Htb
- Silnik: A16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
W mikrofonie jest pewna różnica, sygnał miałem pod pinem 1, masę pod 3.
Po podłączeniu do komputera miałem chyba z 20 błędów, prawdopodobnie przez to że robiłem na raty. Już wykasowałem.
Jedyne co mnie martwi to brak komunikacji z modułem multimedialnym - EHU. Wydaje mi się że przed z zestawem TID & CD30 miałem dostęp, a jedyny brak dostępu pojawiał się przy REC (którego nie ma).
Po podłączeniu do komputera miałem chyba z 20 błędów, prawdopodobnie przez to że robiłem na raty. Już wykasowałem.
Jedyne co mnie martwi to brak komunikacji z modułem multimedialnym - EHU. Wydaje mi się że przed z zestawem TID & CD30 miałem dostęp, a jedyny brak dostępu pojawiał się przy REC (którego nie ma).
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
To działa cze nie
U mnie UWA z CD30 jakoś się nie dogadywała i były problemy. Na CD70 śmiga elegancko.
U mnie UWA z CD30 jakoś się nie dogadywała i były problemy. Na CD70 śmiga elegancko.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marcinsu
- Posty: 181
- Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H Htb
- Silnik: A16XER
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Radio działa, jedynie nie sprawdziłem AUX (muszę sobie polutować kabel z wtyczkami).
UWA również nie sprawia problemów, zastanawiałem się czy nie będzie problemów z androidem - ale wszytko jest dobrze.
Ten brak komunikacji to jak podłącze do komputera przez interfejs, w op-com/vaux-com.
EDYCJA:
Obecnie w EHU mam taki sam "Stan" jak w REC.
UWA również nie sprawia problemów, zastanawiałem się czy nie będzie problemów z androidem - ale wszytko jest dobrze.
Ten brak komunikacji to jak podłącze do komputera przez interfejs, w op-com/vaux-com.
EDYCJA:
Obecnie w EHU mam taki sam "Stan" jak w REC.
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module