Montaż przycisku SPORT
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sty 2011, 21:39
- Imię: Damian
- Auto: była Astra GTC/ jest Insignia ST
- Silnik: 1.9 DTJ / 2.0 DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk / Warszawa
Montaż przycisku SPORT
Witam,
Niedawno aktywowałem tryb sport w mojej astrze 1.9 DTJ. Najbardziej zależało mi na możliwości wyłączenia ESP.
Aby dodać przycisk sport najlepiej zabrać się w pierwszej kolejności za zegary. Należy je wykręcić i sprawdzić jakie posiadają oznaczenie, gdyż od tego zależy czy przycisk sport będzie działał czy też nie. Na tej stronce można sprawdzić czy licznik posiada taką opcję, [External Link Removed for Guests]
Mój nie posiadał, więc musiałem wymienić zegary. Kupiłem je razem z panelem przycisku sport z rozbitej astry. (W takim wypadku miałem pewność, że zegary obsłużą przycisk)
Podłączyłem zegary z panelem. Pin 11 z licznika łączymy z pinem 17 panela z przyciskiem, a pin 41 licznika z pinem 8 panela.
Odrębna kwestia to zalogowanie zegarów oraz przestawienie przebiegu na oryginalny (tutaj koszt ok 100-150zł).
Jeśli posiadacie licznik, który obsługuje tryb sport, sprawa jest banalnie prosta. Sprawdzacie czy z wtyczki wychodzą wspomniane kable. Jeśli tak to kupujecie panel z przyciskiem i podłączacie. Jeśli nie, należy jeszcze pociągnąć te dwa kabelki.
Jest jeszcze kwestia aktywowania. Ja miałem to ustawiane TECHem. W liczniku trzeba ustawić tryb sport na "ze sportowym zawieszeniem" gdyż z tego co się orientuję tylko przy tym ustawieniu można wyłączyć ESP.
Działanie trybu sport można sprawdzić nie posiadając panela z przyciskiem. Wystarczy jeden z wymienionych kabli zetknąć z masą.
Na zakończenie koszta, które poniosłem to 250 zł za licznik razem z panelem przycisku sport + 150 aktywacja i ustawienie oryginalnego przebiegu.
Mam nadzieję, że opis jest w miarę zrozumiały. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.
Niedawno aktywowałem tryb sport w mojej astrze 1.9 DTJ. Najbardziej zależało mi na możliwości wyłączenia ESP.
Aby dodać przycisk sport najlepiej zabrać się w pierwszej kolejności za zegary. Należy je wykręcić i sprawdzić jakie posiadają oznaczenie, gdyż od tego zależy czy przycisk sport będzie działał czy też nie. Na tej stronce można sprawdzić czy licznik posiada taką opcję, [External Link Removed for Guests]
Mój nie posiadał, więc musiałem wymienić zegary. Kupiłem je razem z panelem przycisku sport z rozbitej astry. (W takim wypadku miałem pewność, że zegary obsłużą przycisk)
Podłączyłem zegary z panelem. Pin 11 z licznika łączymy z pinem 17 panela z przyciskiem, a pin 41 licznika z pinem 8 panela.
Odrębna kwestia to zalogowanie zegarów oraz przestawienie przebiegu na oryginalny (tutaj koszt ok 100-150zł).
Jeśli posiadacie licznik, który obsługuje tryb sport, sprawa jest banalnie prosta. Sprawdzacie czy z wtyczki wychodzą wspomniane kable. Jeśli tak to kupujecie panel z przyciskiem i podłączacie. Jeśli nie, należy jeszcze pociągnąć te dwa kabelki.
Jest jeszcze kwestia aktywowania. Ja miałem to ustawiane TECHem. W liczniku trzeba ustawić tryb sport na "ze sportowym zawieszeniem" gdyż z tego co się orientuję tylko przy tym ustawieniu można wyłączyć ESP.
Działanie trybu sport można sprawdzić nie posiadając panela z przyciskiem. Wystarczy jeden z wymienionych kabli zetknąć z masą.
Na zakończenie koszta, które poniosłem to 250 zł za licznik razem z panelem przycisku sport + 150 aktywacja i ustawienie oryginalnego przebiegu.
Mam nadzieję, że opis jest w miarę zrozumiały. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sty 2011, 21:39
- Imię: Damian
- Auto: była Astra GTC/ jest Insignia ST
- Silnik: 1.9 DTJ / 2.0 DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk / Warszawa
Dla mnie chodziło głównie o możliwość wyłączenia ESP. Sam przycisk zmienia reakcje pedału gazu. Lekko naciskasz a samochód przyspiesza jakbyś mocniej depnął. Ja mam DTJ więc w przyszłości może szarpnę się na tuning 150KM bez przycisku a pod przyciskiem 180KM.
-
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 sty 2011, 15:22
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z19DTJ
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Pomocny: 5 razy
Też ma dtj i mam ten przycisk. Przy włączonym oczywiście czuję większą dynamikę. Interesowało mnie głównie jakie sinik ma wtedy osiągi. ESP nie próbowałem jeszcze wyłączać.
pozdrawiam
Andrzej
Andrzej
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 lut 2007, 12:54
- Imię: Błajo
- Auto: Astra H HB
- Silnik: 1.7 CDTI 101KM
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
dede czy można kupić sam guzik z panelem... tzn. znalazłem na allegro panel ale ma tylko sport i centralny zamek... ja mam jeszcze grzanie foteli... ale jeden guzik mam pusty... czy moge go wyjąć i na jego miejsce wstawić SPORT czy muszę trafić na taki z grzaniem i sportem?
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sty 2011, 21:39
- Imię: Damian
- Auto: była Astra GTC/ jest Insignia ST
- Silnik: 1.9 DTJ / 2.0 DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk / Warszawa
Sprawdzałeś już czy masz dobry licznik?? Nie wiem czy sama przekładka przycisku będzie działała. W tym pustym przycisku chyba nie ma diody do podświetlenia. Z drugiej strony czytając wypowiedzi niektórych magików to chyba nie ma rzeczy niemożliwych Zawsze można rozebrać ten panel, przełożyć któryś z przycisków i spróbować.
- KIT GTO
- Posty: 2287
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
- Imię: astra
- Silnik: DESTRUKCJA
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: lublin
- Kontakt:
nie przełożysz przycisku chodź by dla tego że nie ma zadrukowanej płytki z tyłu
-
- Posty: 460
- Rejestracja: 11 mar 2011, 9:44
- Imię: Piotr
- Auto: Opel Astra H kombi 2007/8
- Silnik: Z19DTL 137PS 328Nm
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
No dokładnie, trzeba z całą płytką. Tylko teraz pytanie jak stwierdzic że zegary z wersji sport podejda pod dane auto ( np. moje ) i czy po dolozeniu przycisku i tych zegarow od sportu wsio bedzie działac, czyli : ESP off, szybsza rekacja na pedał gazu jak i zmniejszona siła wspomagania.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 sty 2011, 21:39
- Imię: Damian
- Auto: była Astra GTC/ jest Insignia ST
- Silnik: 1.9 DTJ / 2.0 DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk / Warszawa
Ja nie czuje tej różnicy we wspomaganiu. Licznik można sprawdzić ze stronki, którą podałem. Ważne żeby nie wstawić do benzyny zegarów od diesel-a i odwrotnie. Dodatkowo jeśli się ma AFL, IDS+, i tempomat trzeba sprawdzić czy owe zegary obsługują te dodatki.
- KIT GTO
- Posty: 2287
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
- Imię: astra
- Silnik: DESTRUKCJA
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: lublin
- Kontakt: