Montaż przycisku SPORT

dede

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sty 2011, 21:39
Imię: Damian
Auto: była Astra GTC/ jest Insignia ST
Silnik: 1.9 DTJ / 2.0 DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

Montaż przycisku SPORT

#1

Nieprzeczytany post autor: dede »

Witam,
Niedawno aktywowałem tryb sport w mojej astrze 1.9 DTJ. Najbardziej zależało mi na możliwości wyłączenia ESP.
Aby dodać przycisk sport najlepiej zabrać się w pierwszej kolejności za zegary. Należy je wykręcić i sprawdzić jakie posiadają oznaczenie, gdyż od tego zależy czy przycisk sport będzie działał czy też nie. Na tej stronce można sprawdzić czy licznik posiada taką opcję, [External Link Removed for Guests]
Mój nie posiadał, więc musiałem wymienić zegary. Kupiłem je razem z panelem przycisku sport z rozbitej astry. (W takim wypadku miałem pewność, że zegary obsłużą przycisk)
Podłączyłem zegary z panelem. Pin 11 z licznika łączymy z pinem 17 panela z przyciskiem, a pin 41 licznika z pinem 8 panela.
Odrębna kwestia to zalogowanie zegarów oraz przestawienie przebiegu na oryginalny (tutaj koszt ok 100-150zł).
Jeśli posiadacie licznik, który obsługuje tryb sport, sprawa jest banalnie prosta. Sprawdzacie czy z wtyczki wychodzą wspomniane kable. Jeśli tak to kupujecie panel z przyciskiem i podłączacie. Jeśli nie, należy jeszcze pociągnąć te dwa kabelki.
Jest jeszcze kwestia aktywowania. Ja miałem to ustawiane TECHem. W liczniku trzeba ustawić tryb sport na "ze sportowym zawieszeniem" gdyż z tego co się orientuję tylko przy tym ustawieniu można wyłączyć ESP.
Działanie trybu sport można sprawdzić nie posiadając panela z przyciskiem. Wystarczy jeden z wymienionych kabli zetknąć z masą.
Na zakończenie koszta, które poniosłem to 250 zł za licznik razem z panelem przycisku sport + 150 aktywacja i ustawienie oryginalnego przebiegu.
Mam nadzieję, że opis jest w miarę zrozumiały. W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą.

andkan

Astro-maniak
Posty: 623
Rejestracja: 15 sty 2011, 15:22
Imię: Andrzej
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z19DTJ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomocny: 5 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: andkan »

Co daje taki przycisk w AH 1,9 120KM? Głównie chodzi mi o osiągi silnika, wymierne osiągi.
pozdrawiam
Andrzej

dede

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sty 2011, 21:39
Imię: Damian
Auto: była Astra GTC/ jest Insignia ST
Silnik: 1.9 DTJ / 2.0 DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

#3

Nieprzeczytany post autor: dede »

Dla mnie chodziło głównie o możliwość wyłączenia ESP. Sam przycisk zmienia reakcje pedału gazu. Lekko naciskasz a samochód przyspiesza jakbyś mocniej depnął. Ja mam DTJ więc w przyszłości może szarpnę się na tuning 150KM bez przycisku a pod przyciskiem 180KM.

andkan

Astro-maniak
Posty: 623
Rejestracja: 15 sty 2011, 15:22
Imię: Andrzej
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z19DTJ
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pomocny: 5 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: andkan »

Też ma dtj i mam ten przycisk. Przy włączonym oczywiście czuję większą dynamikę. Interesowało mnie głównie jakie sinik ma wtedy osiągi. ESP nie próbowałem jeszcze wyłączać.
pozdrawiam
Andrzej

Błajo

Astro-maniak
Posty: 151
Rejestracja: 11 lut 2007, 12:54
Imię: Błajo
Auto: Astra H HB
Silnik: 1.7 CDTI 101KM
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Błajo »

dede czy można kupić sam guzik z panelem... tzn. znalazłem na allegro panel ale ma tylko sport i centralny zamek... ja mam jeszcze grzanie foteli... ale jeden guzik mam pusty... czy moge go wyjąć i na jego miejsce wstawić SPORT czy muszę trafić na taki z grzaniem i sportem?
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

dede

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sty 2011, 21:39
Imię: Damian
Auto: była Astra GTC/ jest Insignia ST
Silnik: 1.9 DTJ / 2.0 DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

#6

Nieprzeczytany post autor: dede »

Sprawdzałeś już czy masz dobry licznik?? Nie wiem czy sama przekładka przycisku będzie działała. W tym pustym przycisku chyba nie ma diody do podświetlenia. Z drugiej strony czytając wypowiedzi niektórych magików to chyba nie ma rzeczy niemożliwych :) Zawsze można rozebrać ten panel, przełożyć któryś z przycisków i spróbować.

Awatar użytkownika
KIT GTO

ex-Staff
Posty: 2287
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
Imię: astra
Silnik: DESTRUKCJA
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: KIT GTO »

nie przełożysz przycisku chodź by dla tego że nie ma zadrukowanej płytki z tyłu

adnim

Astro-maniak
Posty: 460
Rejestracja: 11 mar 2011, 9:44
Imię: Piotr
Auto: Opel Astra H kombi 2007/8
Silnik: Z19DTL 137PS 328Nm
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin

#8

Nieprzeczytany post autor: adnim »

No dokładnie, trzeba z całą płytką. Tylko teraz pytanie jak stwierdzic że zegary z wersji sport podejda pod dane auto ( np. moje ) i czy po dolozeniu przycisku i tych zegarow od sportu wsio bedzie działac, czyli : ESP off, szybsza rekacja na pedał gazu jak i zmniejszona siła wspomagania.

dede

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 16 sty 2011, 21:39
Imię: Damian
Auto: była Astra GTC/ jest Insignia ST
Silnik: 1.9 DTJ / 2.0 DTH
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk / Warszawa

#9

Nieprzeczytany post autor: dede »

Ja nie czuje tej różnicy we wspomaganiu. Licznik można sprawdzić ze stronki, którą podałem. Ważne żeby nie wstawić do benzyny zegarów od diesel-a i odwrotnie. Dodatkowo jeśli się ma AFL, IDS+, i tempomat trzeba sprawdzić czy owe zegary obsługują te dodatki.

Awatar użytkownika
KIT GTO

ex-Staff
Posty: 2287
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
Imię: astra
Silnik: DESTRUKCJA
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: KIT GTO »

ta lista jest dość niekompletna i niespójna

ODPOWIEDZ