Oryginalne podgrzewanie foteli
- zaki1989
- Posty: 717
- Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 150KM IDS+
- Województwo: mazowieckie
Oryginalne podgrzewanie foteli
Hej, ciężko znaleźć coś konkretnego na ten temat, wiec opiszę krok po kroku może się komuś przydać
NA wstępie warto zobaczyć czy nasz samochód ma już odpowiednią wiązkę:
Wyjmujemy z pod fotela kostkę nie trzeba jej rozpinać ale jeśli chcecie pamiętamy o odłączenia akumulatora, aby uniknąć błędu airbag. jeśli nie chcecie rozpinać obydwie wtyczki mają odpinane tyły.. odpinamy naturalnie od tej wychodzącej z podłogi.
Wiązka od maty ma kostkę koloru czarnego jeśli jest możemy iść dalej..
Ponadto powinny się tam znajdować kostki koloru:
żółta (airbag)
zielona i niebieska ( napinacz i czujnik zapiętych pasów)
biała(jeśli fotel pasażera, mata objętościowa)
Mamy okablowanie jedziemy dalej, Potrzebne są:
Panel z guzikami
maty grzewcze
bezpieczniki 15A
przekaźnik
Op com, tech 2
Wymiana guzików jest banalna: wyjmujemy radio, panel klimy, odkręcamy panel z nawiewami, jeśli mamy cały nowy panel wystarczy wpiąć, nic nie trzeba dorabiać, żadnych kabli ciągnąć. Jeśli mamy same przyciski, to trzeba jeszcze zrobić dziurki na nowe guziki od grzania..
mata: trzeba rozgrzebać fotel, nie będę tu tego opisywał, ale robiłem to juz w kilku samochodach i nie wymaga nadzwyczajnych umiejętności, trochę czasu i cierpliwości, maty wklejone, wpinamy kostkę maty składamy wszystko...
bezpieczniki: skrzynka w bagażniku, wpinamy bezpieczniki 15A w gniazda f39 i f40 (lewy i prawy fotel)
wpinamy przekaźnik nr 4 odpowiedzialny za "sterowanie fotelami"
[External Link Removed for Guests]
Na koniec podpinamy się pod komputer gdzie pozostaje tylko aktywować fotele (potrzebny Car pass!!)
cieszymy się grzanymi fotelami
Już z samymi bezpiecznikami guziki będą się świecić, a do fotel dochodzi prąd, ale nie dajmy się zmylić, do mat musi dochodzić jeszcze 2 prąd, ten pierwszy jet za niski, i maty nie będą grzały..
Maty można sprawdzić zwykłym miernikiem, ustawionym na sprawdzanie obwodu, mierzymy oporność, jeśli się podnosi obwód się zamyka = mata nie jest przepalona
Koszty?
mata nowa na allegro kosztuje ~ 150zł sztuka
przekaźnik~ 90-zł
bezpieczniki 10zł (2 komplety)
guziki od 50zł w górę
Car pass (jak ktoś nie ma) 150zł
Manual przyda się też osobom takim jak ja które montowały całe wnętrze, i próbują uruchomić grzanie..
PS odradzam wszystkim wizytę w ASO- niczego się tam nie dowiecie, a koszty są zaporowe.. jedyne po co warto sie tam udać to car pass.
Edyta: na zdjęciu nie ma jeszcze przekaźnika, ale jest on żółty.. zdjęcie jest do góry nogami bo imageshack robi co chce
NA wstępie warto zobaczyć czy nasz samochód ma już odpowiednią wiązkę:
Wyjmujemy z pod fotela kostkę nie trzeba jej rozpinać ale jeśli chcecie pamiętamy o odłączenia akumulatora, aby uniknąć błędu airbag. jeśli nie chcecie rozpinać obydwie wtyczki mają odpinane tyły.. odpinamy naturalnie od tej wychodzącej z podłogi.
Wiązka od maty ma kostkę koloru czarnego jeśli jest możemy iść dalej..
Ponadto powinny się tam znajdować kostki koloru:
żółta (airbag)
zielona i niebieska ( napinacz i czujnik zapiętych pasów)
biała(jeśli fotel pasażera, mata objętościowa)
Mamy okablowanie jedziemy dalej, Potrzebne są:
Panel z guzikami
maty grzewcze
bezpieczniki 15A
przekaźnik
Op com, tech 2
Wymiana guzików jest banalna: wyjmujemy radio, panel klimy, odkręcamy panel z nawiewami, jeśli mamy cały nowy panel wystarczy wpiąć, nic nie trzeba dorabiać, żadnych kabli ciągnąć. Jeśli mamy same przyciski, to trzeba jeszcze zrobić dziurki na nowe guziki od grzania..
mata: trzeba rozgrzebać fotel, nie będę tu tego opisywał, ale robiłem to juz w kilku samochodach i nie wymaga nadzwyczajnych umiejętności, trochę czasu i cierpliwości, maty wklejone, wpinamy kostkę maty składamy wszystko...
bezpieczniki: skrzynka w bagażniku, wpinamy bezpieczniki 15A w gniazda f39 i f40 (lewy i prawy fotel)
wpinamy przekaźnik nr 4 odpowiedzialny za "sterowanie fotelami"
[External Link Removed for Guests]
Na koniec podpinamy się pod komputer gdzie pozostaje tylko aktywować fotele (potrzebny Car pass!!)
cieszymy się grzanymi fotelami
Już z samymi bezpiecznikami guziki będą się świecić, a do fotel dochodzi prąd, ale nie dajmy się zmylić, do mat musi dochodzić jeszcze 2 prąd, ten pierwszy jet za niski, i maty nie będą grzały..
Maty można sprawdzić zwykłym miernikiem, ustawionym na sprawdzanie obwodu, mierzymy oporność, jeśli się podnosi obwód się zamyka = mata nie jest przepalona
Koszty?
mata nowa na allegro kosztuje ~ 150zł sztuka
przekaźnik~ 90-zł
bezpieczniki 10zł (2 komplety)
guziki od 50zł w górę
Car pass (jak ktoś nie ma) 150zł
Manual przyda się też osobom takim jak ja które montowały całe wnętrze, i próbują uruchomić grzanie..
PS odradzam wszystkim wizytę w ASO- niczego się tam nie dowiecie, a koszty są zaporowe.. jedyne po co warto sie tam udać to car pass.
Edyta: na zdjęciu nie ma jeszcze przekaźnika, ale jest on żółty.. zdjęcie jest do góry nogami bo imageshack robi co chce
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 sty 2008, 16:52
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,6 benzyna
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tego co piszesz wynika, że do instalacji konieczne jest posiadanie modułu REC. Jeśli nie masz go w bagażniku to nawet nie masz po co się schylać pod siedzenia w poszukiwaniu kabelków.
- zaki1989
- Posty: 717
- Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 150KM IDS+
- Województwo: mazowieckie
o ile posiadanie modułu oznacza automatycznie posiadanie wiązki pod fotelem to tak..
od siebie dodam jeszcze że:
robi sie to mało opłacalne.. można w podobnej cenie kupić całe fotele.. ewentualnie jak ktoś ma duży skład cześci/szrot pod domem i wygrzebie taką asterkę z podgrzewanymi fotelami.. wystarczy tylko miernikiem sprawdzić czy maty nie są poprzepalane..
od siebie dodam jeszcze że:
niestety potrzebne są cztery takie maty.. jeden fotel -mata na siedzisko i mata na oparcie..Koszty?
mata nowa na allegro kosztuje ~ 150zł sztuka
robi sie to mało opłacalne.. można w podobnej cenie kupić całe fotele.. ewentualnie jak ktoś ma duży skład cześci/szrot pod domem i wygrzebie taką asterkę z podgrzewanymi fotelami.. wystarczy tylko miernikiem sprawdzić czy maty nie są poprzepalane..
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 27 sty 2014, 20:32
- Imię: Michał
- Auto: Astra H
- Silnik: z16xep
- Województwo: śląskie
- niunio92
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 23:38
- Imię: Konrad
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z16XER
- Województwo: lubelskie
ja podepnę się pod temat czy możliwe że mam podgrzewane fotele nie mając przycisków podgrzewania? Mam wrażenie, że podczas jazdy grzeje w plecy pasażerowie jak jeżdżą to samo zauważyli
- drahe
- Posty: 612
- Rejestracja: 23 mar 2008, 18:59
- Imię: Irek
- Auto: Astra H Cosmo
- Silnik: Z18XE
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Zabrze
Raczej niemożliwe ale sprawdź czy w module REC masz żółty przekaźnik (zdjęcie masz w pierwszym poście).
Chyba że masz jakąś samoróbkę sterowaną bóg wie jak.
Możesz sobie rozkodować VIN to się dowiesz z jakim wypasem auto opuściło fabrykę.
Chyba że masz jakąś samoróbkę sterowaną bóg wie jak.
Możesz sobie rozkodować VIN to się dowiesz z jakim wypasem auto opuściło fabrykę.
- KIT GTO
- Posty: 2287
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:01
- Imię: astra
- Silnik: DESTRUKCJA
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: lublin
- Kontakt:
osobiście zamkną bym ten temat albo przerzucił do technicznego bo co to za tutek jeśli autor wymienia z czego sie składa opcja posiadania grzanych foteli
nic nie pokazane nic nie opisane
nic nie pokazane nic nie opisane
- zaki1989
- Posty: 717
- Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 150KM IDS+
- Województwo: mazowieckie
raczej mało możliwe.. ale nie niemożliwe może poprzedniemu właścicielowi było permanentnie zimno w plecy i wsadził matę w plecy, i spiął tak że dostaje zasilanie "po kluczyku" aczkolwiek to rozwiązanie hardkorowe zwłaszcza latemja podepnę się pod temat czy możliwe że mam podgrzewane fotele nie mając przycisków podgrzewania? Mam wrażenie, że podczas jazdy grzeje w plecy pasażerowie jak jeżdżą to samo zauważyli
Sprawdź dokładnie fotel, poszukaj jakiejś nieoryginalnej wiązki..
albo jeszcze łatwiej podwiń odrobinę materiał z oparcia i sprawdź czy nie ma czegoś przyklejonego do gąbki.. można to zrobić w 5 minut bo materiał oparcia trzyma się z tyłu na plastikowych listwach..
w sumie tak.. ale z drugiej strony co tu opisywać, i podpierać zdjęciami? jak się wyjmuje środkowa konsole? czy jak okręcić fotel od podłogiosobiście zamkną bym ten temat albo przerzucił do technicznego bo co to za tutek jeśli autor wymienia z czego sie składa opcja posiadania grzanych foteli
nic nie pokazane nic nie opisane
opis jest po to żeby można było łatwo sprawdzić czy w aucie mamy wiązkę i czy posiadając fabryczne graty (maty i guziki) trzeba coś więcej kombinować
całkiem sporo ludzi trafia na ten temat i dostaje sporo wiadomości..
Ale był też przypadek że mimo wiązki w podłodze w skrzynce bezpieczników w bagażniku nie było pinów w miejscu bezpieczników dla foteli..
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM
- sosnabdg
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 sie 2014, 10:26
- Imię: Marcin
- Auto: Astra H
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Witam mam pytanie dotyczące opla. Szukałem z tyłu bezpieczników i są tam puste wejścia