Wymiana matrycy w GID Siemens VDO - rozlany wyświetlacz
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 09 maja 2012, 9:20
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,6 / Z16 XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 2 razy
Wymiana matrycy w GID Siemens VDO - rozlany wyświetlacz
Jako że przytrafiło mi się kupić Astrę z już uszkodzoną matrycą, myślałem o zmianie całego wyświetlacza, niestety okazało się, że ceny sprawnych (czasem nie wiadomo) wyświetlaczy GID wahają się od 200 zł niewylogowane do 400 zł wylogowane. Czyli de facto zabawa z logowaniem i wylogowaniem może kosztować dodatkowo parę gorszy postanowiłem szukać rozwiązania przy którym mógłbym zamknąć się w 200zł max.
Uszkodzenie nie tyle co przeszkadzało w odczycie niektórych funkcji, co denerwowało swoją obecnością.
Jako że wyświetlacze GID do Vectry C są o wiele tańsze postanowiłem, że przełożę tylko matrycę. Z pomocą kolegi z forum Lolopolozo, który to uświadomił mnie, że matryca pasować będzie wtedy gdy oba wyświetlacze będą produkcji Siemens VDO.
Dodatkowo trzeba pamiętać że wyświetlacz musi pochodzić z Vectry C wersji poliftowej (jeśli się nie mylę 2005-2009 r.)
Mała relacja zdjęciowa z przekładki:
Nie będę zajmował się rozpisywaniem na temat rozbierania deski rozdzielczej bo jest to w miarę dobrze opisane na stronie [External Link Removed for Guests] można puścić stronę przez tłumacza google, ale moim zdaniem zdjęcia spokojnie wystarczą.
Gdy już wyjmiemy wyświetlacz z samochodu należy wyjąć środek (matryca + elektronika) z czarnej obudowy, obudowa jest zamknięta za pomocą 4 zatrzasków, należny je delikatnie podważyć płaskim śrubokrętem, niestety plastik jest kruchy, oczywiście jak któryś pęknie to nie ma końca świata.
Poniżej zdjęcia i różnice między wyświetlaczami (Astra H: KP13111163 / Vectra C: SD13178765)
Na zdjęciach zaznaczyłem elementy których nie ma na matrycy oraz na płycie prz wyświetlaczu z Vectry C, nie wiem dokładnie co to jest. Może to jakieś ekranowanie, może jakiś element do odprowadzania ładunków elektrostatycznych z wyświetlacza, nie wiem, wyświetlacz działa bez tego...
Wyjmowanie matrycy należy zacząć od odpięcia taśm z obu stron płyty, taśma jest wpięta we wtyk i zablokowana zatrzaskiem który trzeba wyciągnąć / poważyć (delikatnie) jednocześnie z dwóch stron. (zaznaczone na zdjęciu)
Pod matrycą znajdują się dwie plastikowe płytki, biała mleczna jako pierwsza od razu nad diodami, oraz półprzezroczysta soczewkowa wyżej, tuż przed samą matrycą. Jako że były delikatnie zabrudzone od kurzu, umyłem je.
Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności uważając, żeby nie uszkodzić taśm oraz nie uszkodzić matrycy.
A potem cieszymy się efektem końcowym
Całość kosztowała mnie 150zł z przesyłką + 1 godzinę czasu własnego. W gratisie mam kratkę nawiewu do Vectry C, którą upłynnię na allegro
Uszkodzenie nie tyle co przeszkadzało w odczycie niektórych funkcji, co denerwowało swoją obecnością.
Jako że wyświetlacze GID do Vectry C są o wiele tańsze postanowiłem, że przełożę tylko matrycę. Z pomocą kolegi z forum Lolopolozo, który to uświadomił mnie, że matryca pasować będzie wtedy gdy oba wyświetlacze będą produkcji Siemens VDO.
Dodatkowo trzeba pamiętać że wyświetlacz musi pochodzić z Vectry C wersji poliftowej (jeśli się nie mylę 2005-2009 r.)
Mała relacja zdjęciowa z przekładki:
Nie będę zajmował się rozpisywaniem na temat rozbierania deski rozdzielczej bo jest to w miarę dobrze opisane na stronie [External Link Removed for Guests] można puścić stronę przez tłumacza google, ale moim zdaniem zdjęcia spokojnie wystarczą.
Gdy już wyjmiemy wyświetlacz z samochodu należy wyjąć środek (matryca + elektronika) z czarnej obudowy, obudowa jest zamknięta za pomocą 4 zatrzasków, należny je delikatnie podważyć płaskim śrubokrętem, niestety plastik jest kruchy, oczywiście jak któryś pęknie to nie ma końca świata.
Poniżej zdjęcia i różnice między wyświetlaczami (Astra H: KP13111163 / Vectra C: SD13178765)
Na zdjęciach zaznaczyłem elementy których nie ma na matrycy oraz na płycie prz wyświetlaczu z Vectry C, nie wiem dokładnie co to jest. Może to jakieś ekranowanie, może jakiś element do odprowadzania ładunków elektrostatycznych z wyświetlacza, nie wiem, wyświetlacz działa bez tego...
Wyjmowanie matrycy należy zacząć od odpięcia taśm z obu stron płyty, taśma jest wpięta we wtyk i zablokowana zatrzaskiem który trzeba wyciągnąć / poważyć (delikatnie) jednocześnie z dwóch stron. (zaznaczone na zdjęciu)
Pod matrycą znajdują się dwie plastikowe płytki, biała mleczna jako pierwsza od razu nad diodami, oraz półprzezroczysta soczewkowa wyżej, tuż przed samą matrycą. Jako że były delikatnie zabrudzone od kurzu, umyłem je.
Montujemy wszystko w odwrotnej kolejności uważając, żeby nie uszkodzić taśm oraz nie uszkodzić matrycy.
A potem cieszymy się efektem końcowym
Całość kosztowała mnie 150zł z przesyłką + 1 godzinę czasu własnego. W gratisie mam kratkę nawiewu do Vectry C, którą upłynnię na allegro
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 sty 2008, 16:52
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,6 benzyna
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Na alledrogo można częściej spotkać wyświetlacze o symbolu "DO", poliftowe, tez opisane na niebiesko. Myślisz, że to ta sama matryca?
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 09 maja 2012, 9:20
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,6 / Z16 XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 2 razy
Z tego co się orientuje to są "DD" ale może "DO" też. w każdym razie komputer musi mieć plecki taki jak na zdjęciu (niebieskie złącze chyba też). Ja szukałem po takim kluczu: nowsza poliftowa kratka nawiewu vectry C (ten klucz eliminował 70% ofert na allegro)
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 07 lut 2013, 20:29
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,6
- Województwo: kujawsko-pomorskie
U mnie było to samo. Problem rozwiązał się sam. Dwa gorące dni na słońcu i plama znikła sama. Już chciałem skorzystać z rady kolegi ale na szczęście plama wyschła sama. Podejrzewam iż wilgoć zebrała się przez zimę a potem sama wyparowała na wskutek słońca i temperatury. Pozdrawiam. J.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 07 lut 2013, 20:29
- Imię: Jacek
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,6
- Województwo: kujawsko-pomorskie
U mnie proces wysychania trwał pare dni. Nie jest to tak natychmiast. Po prostu parę dni na słońcu- plamka się zmniejszała az z czasem znikła. Cierpliwości.
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 09 maja 2012, 9:20
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,6 / Z16 XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 2 razy
u mnie ta plamka była od kupna samochodu, całe lato tak było... zapewniam, że to rozlanie nie chciało się samo naprawić przez długie miesiące
[External Link Removed for Guests]