[manual] dodanie elektrycznych szyb z tyłu
- kisiol
- Posty: 377
- Rejestracja: 27 maja 2009, 23:17
- Imię: Krzysiek
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: 1.9 CDTi @ 165KM
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
[manual] dodanie elektrycznych szyb z tyłu
1. Założenia :
Ten poradnik powstał podczas wyposażania Opla Astry H Kombi w sterowanie elektryczne szybami przednimi. Założenie było, żeby całość działała w sposób jak najbardziej zbliżony do oryginału. Wszystkie funkcje miały być dostępne i działające. Samochód, na którym została przeprowadzona operacja, jest modelem przed liftem. Zakładam, że dla auta po lifcie niewiele się zmieni (inna wtyczka do drzwi przednich). W aucie nie było poprowadzonej wiązki wewnątrz auta i wszystko trzeba było dołożyć. Wiązka w drzwiach kierowcy nie została wymieniona (brakujące kable zostały puszczone wewnątrz drzwi). Poniższy poradnik nie opisuje procedury demontażu tapicerki, progów oraz opis wymiana silnika podnoszenia szyb. Oczywiście każdy robi to na własną odpowiedzialność, ja nie biorę odpowiedzialności, jeśli coś nie będzie działać, po prostu opisałem jak to u mnie wyglądało.
2. Potrzebne elementy i narzędzia :
Poniżej przedstawiam listę, którą ja miałem. Jednak bez niektórych części można się obejść i je zastąpić. - Wiązka kabli do drzwi tylnych (2 sztuki),
- Podnośnik szyb tylnych (2 sztuki),
- Przyciski do drzwi tylnych (2 sztuki),
- Tapicerka drzwi tylnych z otworami na przycisk (2 sztuki),
- Przycisk szyb w drzwiach kierowcy dla sterowania na 4 szyby (1 sztuka),
- Bezpiecznik 25A (należy go umieścić w REC, nr 23),
- Wtyczka XR3, wiązka drzwi przednich kierowcy jakakolwiek), oraz wtyczka do drzwi kierowcy od strony samochodu (okrągła),
- Nowe wiązki (kable 2.5 mm2 oraz 0.5 mm2 w różnych kolorach),
- Kombinerki, szczypce,
- Śrubokręty torx,
- Nitownica oraz nity 5.
Jeśli chodzi o nowe wiązki to trzeba było dołożyć:
- Wiązkę pomiędzy REC (bagażnik), a wtyczką do drzwi tylnych lewych i prawych (zasilanie),
- Wiązkę pomiędzy REC (bagażnik), a wtyczką do drzwi tylnych lewych i prawych (moduł komfortu),
- Wiązkę pomiędzy drzwiami przednimi, a drzwiami tylnymi lewymi i prawymi (po 3 kable do każdych drzwi (plus, minus oraz blokada.
Rysunek 1 Wiązki zakupione, żeby wyciągnąć piny
Rysunek 2 Wyciągnięte oraz podpisane piny
3. Schematy elektryczne wiązek :
Po kolei przedstawię, które wiązki należy poprowadzić.
a. Wiązka zasilająca (stały plus)
Ta wiązka zasila silnik. Trzeba ją pociągnąć od pinu 13 złącza XR3 do pinu 1 we wtyczce drzwi tylnych lewych oraz od pinu 12 złącza XR3 do pinu 1 we wtyczce drzwi tylnych prawych. Jest to kabel czerwony o grubości 2.5 mm2. U mnie w złączu XR3 brakowało tych dwóch pinów, aby je wypełnić kupiłem taką wtyczkę i wyciągnąłem z niej 2 piny, które przełożyłem do mojej wtyczki. Jeśli chodzi o wtyczkę do drzwi tylnych to brakujący pin wziąłem z wtyczki do drzwi przednich (kupiłem, były tam 2 duże piny, które wykorzystałem do obu drzwi).
Rysunek 3 Trasa wiązek od REC do tylnych drzwi
b. Wiązka do modułu komfortu
Dzięki temu jesteśmy w stanie aktywować domykanie szyb z pilota w drzwiach tylnych. Wiązkę trzeba dołożyć pomiędzy pinem 10 złącza XR5 (kolor kabla czarno-brązowy) oraz pinem 19 w drzwiach lewych i prawych. U mnie pin 10 był zajęty na potrzeby drzwi przednich, więc wystarczyło się odpowiednio wlutować w kabel. Aby dodać pin 19 do wtyczki drzwi wykorzystałem piny, które są w gniazdku do przełącznika szyb w drzwiach kierowcy (pasują idealnie, natomiast piny z wtyczki do drzwi przednich były za duże).
c. Wiązka pomiędzy przełącznikiem sterowania szyb kierowcy, a drzwiami tylnymi prawymi
Ta wiązka składa się z 3 kabli. Została poprowadzona prawym progiem, następnie za schowkiem, potem za radiem (niestety trzeba było radio wyciągnąć). Pod kierownica to kable zostały przyklejone, tak żeby nie latały. Najtrudniejszą częścią było przewiercenie się przez wtyczkę do drzwi, żeby kable podłączyć bezpośrednio do przełącznika szyb. Wtyczkę rozpina się bardzo prosto. Wystarczy odsunąć czerwoną zatyczkę i przekręcić wtyczkę. Następnie trzeba ją wyjąć do wewnątrz auta. Ja u siebie musiałem zdemontować wtyczkę (rys 9), która przeszkadzała. Aby ją otworzyć, trzeba ją odkręcić. Trzyma się ona na dwóch śrubach, które trzeba odkręcić kluczem nasadowym. Potem poszło już gładko. Trzeba sprawdzić, w którym miejscu nie ma pinów i można zrobić dziurę. Trzeba uważać, żeby nachodziła ona na siebie po dwóch stronach, żeby kabel spokojnie przeszedł. Ogólnie potrzeba miejsca na 5 kabli 0.5 mm2, więc tragedii nie ma.
Schemat połączenia jest następujący:
- Drzwi prawe tył pin 7 -> przełącznik szyb u kierowcy pin 8 (sygnał niski),
- Drzwi prawe tył pin 8 -> przełącznik szyb u kierowcy pin 9 (sygnał wysoki),
- Drzwi prawe tył pin 9 -> przełącznik szyb u kierowcy pin 10 (blokada).
Rysunek 4 Wiązka do drzwi tylnych prawych
Rysunek 5 Doprowadzenie kabli prawym bokiem
Rysunek 6 Wtyczka w drzwiach prawych tylnych
Rysunek 7 Wiązka do drzwi kierowcy
Rysunek 8 Podłączenie na krótko, w celu sprawdzenia poprawności połączenia
Link do poradnika:
[External Link Removed for Guests]
wszelkie uwagi oraz komentarze mile widziane.
pozdrawiam,
Krzysiek
Przeniosłem do właściwego działu.
Dido2@
Ten poradnik powstał podczas wyposażania Opla Astry H Kombi w sterowanie elektryczne szybami przednimi. Założenie było, żeby całość działała w sposób jak najbardziej zbliżony do oryginału. Wszystkie funkcje miały być dostępne i działające. Samochód, na którym została przeprowadzona operacja, jest modelem przed liftem. Zakładam, że dla auta po lifcie niewiele się zmieni (inna wtyczka do drzwi przednich). W aucie nie było poprowadzonej wiązki wewnątrz auta i wszystko trzeba było dołożyć. Wiązka w drzwiach kierowcy nie została wymieniona (brakujące kable zostały puszczone wewnątrz drzwi). Poniższy poradnik nie opisuje procedury demontażu tapicerki, progów oraz opis wymiana silnika podnoszenia szyb. Oczywiście każdy robi to na własną odpowiedzialność, ja nie biorę odpowiedzialności, jeśli coś nie będzie działać, po prostu opisałem jak to u mnie wyglądało.
2. Potrzebne elementy i narzędzia :
Poniżej przedstawiam listę, którą ja miałem. Jednak bez niektórych części można się obejść i je zastąpić. - Wiązka kabli do drzwi tylnych (2 sztuki),
- Podnośnik szyb tylnych (2 sztuki),
- Przyciski do drzwi tylnych (2 sztuki),
- Tapicerka drzwi tylnych z otworami na przycisk (2 sztuki),
- Przycisk szyb w drzwiach kierowcy dla sterowania na 4 szyby (1 sztuka),
- Bezpiecznik 25A (należy go umieścić w REC, nr 23),
- Wtyczka XR3, wiązka drzwi przednich kierowcy jakakolwiek), oraz wtyczka do drzwi kierowcy od strony samochodu (okrągła),
- Nowe wiązki (kable 2.5 mm2 oraz 0.5 mm2 w różnych kolorach),
- Kombinerki, szczypce,
- Śrubokręty torx,
- Nitownica oraz nity 5.
Jeśli chodzi o nowe wiązki to trzeba było dołożyć:
- Wiązkę pomiędzy REC (bagażnik), a wtyczką do drzwi tylnych lewych i prawych (zasilanie),
- Wiązkę pomiędzy REC (bagażnik), a wtyczką do drzwi tylnych lewych i prawych (moduł komfortu),
- Wiązkę pomiędzy drzwiami przednimi, a drzwiami tylnymi lewymi i prawymi (po 3 kable do każdych drzwi (plus, minus oraz blokada.
Rysunek 1 Wiązki zakupione, żeby wyciągnąć piny
Rysunek 2 Wyciągnięte oraz podpisane piny
3. Schematy elektryczne wiązek :
Po kolei przedstawię, które wiązki należy poprowadzić.
a. Wiązka zasilająca (stały plus)
Ta wiązka zasila silnik. Trzeba ją pociągnąć od pinu 13 złącza XR3 do pinu 1 we wtyczce drzwi tylnych lewych oraz od pinu 12 złącza XR3 do pinu 1 we wtyczce drzwi tylnych prawych. Jest to kabel czerwony o grubości 2.5 mm2. U mnie w złączu XR3 brakowało tych dwóch pinów, aby je wypełnić kupiłem taką wtyczkę i wyciągnąłem z niej 2 piny, które przełożyłem do mojej wtyczki. Jeśli chodzi o wtyczkę do drzwi tylnych to brakujący pin wziąłem z wtyczki do drzwi przednich (kupiłem, były tam 2 duże piny, które wykorzystałem do obu drzwi).
Rysunek 3 Trasa wiązek od REC do tylnych drzwi
b. Wiązka do modułu komfortu
Dzięki temu jesteśmy w stanie aktywować domykanie szyb z pilota w drzwiach tylnych. Wiązkę trzeba dołożyć pomiędzy pinem 10 złącza XR5 (kolor kabla czarno-brązowy) oraz pinem 19 w drzwiach lewych i prawych. U mnie pin 10 był zajęty na potrzeby drzwi przednich, więc wystarczyło się odpowiednio wlutować w kabel. Aby dodać pin 19 do wtyczki drzwi wykorzystałem piny, które są w gniazdku do przełącznika szyb w drzwiach kierowcy (pasują idealnie, natomiast piny z wtyczki do drzwi przednich były za duże).
c. Wiązka pomiędzy przełącznikiem sterowania szyb kierowcy, a drzwiami tylnymi prawymi
Ta wiązka składa się z 3 kabli. Została poprowadzona prawym progiem, następnie za schowkiem, potem za radiem (niestety trzeba było radio wyciągnąć). Pod kierownica to kable zostały przyklejone, tak żeby nie latały. Najtrudniejszą częścią było przewiercenie się przez wtyczkę do drzwi, żeby kable podłączyć bezpośrednio do przełącznika szyb. Wtyczkę rozpina się bardzo prosto. Wystarczy odsunąć czerwoną zatyczkę i przekręcić wtyczkę. Następnie trzeba ją wyjąć do wewnątrz auta. Ja u siebie musiałem zdemontować wtyczkę (rys 9), która przeszkadzała. Aby ją otworzyć, trzeba ją odkręcić. Trzyma się ona na dwóch śrubach, które trzeba odkręcić kluczem nasadowym. Potem poszło już gładko. Trzeba sprawdzić, w którym miejscu nie ma pinów i można zrobić dziurę. Trzeba uważać, żeby nachodziła ona na siebie po dwóch stronach, żeby kabel spokojnie przeszedł. Ogólnie potrzeba miejsca na 5 kabli 0.5 mm2, więc tragedii nie ma.
Schemat połączenia jest następujący:
- Drzwi prawe tył pin 7 -> przełącznik szyb u kierowcy pin 8 (sygnał niski),
- Drzwi prawe tył pin 8 -> przełącznik szyb u kierowcy pin 9 (sygnał wysoki),
- Drzwi prawe tył pin 9 -> przełącznik szyb u kierowcy pin 10 (blokada).
Rysunek 4 Wiązka do drzwi tylnych prawych
Rysunek 5 Doprowadzenie kabli prawym bokiem
Rysunek 6 Wtyczka w drzwiach prawych tylnych
Rysunek 7 Wiązka do drzwi kierowcy
Rysunek 8 Podłączenie na krótko, w celu sprawdzenia poprawności połączenia
Link do poradnika:
[External Link Removed for Guests]
wszelkie uwagi oraz komentarze mile widziane.
pozdrawiam,
Krzysiek
Przeniosłem do właściwego działu.
Dido2@
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Opel Astra H Kombi 1.9CDTi 120km@280NM 165km@380NM, OPC pakiet, 2005r, czarna perła, Alu 18" Opel
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
- zaki1989
- Posty: 717
- Rejestracja: 10 gru 2011, 14:21
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 150KM IDS+
- Województwo: mazowieckie
Szacun, mega robota..
Od siebie tylko dodam że przy montażu podnośnika absolutnie nie korzystamy z podstawowej nitownicy z aluminiowymi nitami dostępnych w marketach budowlanych za kilkanaście zł..
podnośnik ma bardzo dużą siłę, a aluminiowe nity są bardzo miękkie. Wyrwie je momentalnie.. używamy nitów stalowych
Od siebie tylko dodam że przy montażu podnośnika absolutnie nie korzystamy z podstawowej nitownicy z aluminiowymi nitami dostępnych w marketach budowlanych za kilkanaście zł..
podnośnik ma bardzo dużą siłę, a aluminiowe nity są bardzo miękkie. Wyrwie je momentalnie.. używamy nitów stalowych
Astra GTC, 1.9 DTH, IDS+, DPF off, customowy kolektor dolotowy ~ 170KM
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 15 lis 2008, 23:22
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bełchów
- Kontakt:
profesjonalna robota, żadnego omijania złącz podoba mi się
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- kisiol
- Posty: 377
- Rejestracja: 27 maja 2009, 23:17
- Imię: Krzysiek
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: 1.9 CDTi @ 165KM
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Tak jak mowi Zaki1989, nity musza byc porzadne bo potem caly boczek lata.
Mam nadzieje, ze komus sie to przyda
Mam nadzieje, ze komus sie to przyda
Opel Astra H Kombi 1.9CDTi 120km@280NM 165km@380NM, OPC pakiet, 2005r, czarna perła, Alu 18" Opel
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lis 2014, 18:29
- Imię: Adam
- Auto: Astra H
- Województwo: lubelskie
Odswierze temat bo mam pytanie,Czy ma ktos rozpiske zlacza w drzwiach kierowcy, ta łącząca z nadwoziem.Bo u mnie w aucie jest instalacja ,ale nie mam jej w drzwiach i chce podlaczyc piny ale nie wiem gdzie.
- kisiol
- Posty: 377
- Rejestracja: 27 maja 2009, 23:17
- Imię: Krzysiek
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: 1.9 CDTi @ 165KM
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
okragla czy prostokatna?
Opel Astra H Kombi 1.9CDTi 120km@280NM 165km@380NM, OPC pakiet, 2005r, czarna perła, Alu 18" Opel
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lis 2014, 18:29
- Imię: Adam
- Auto: Astra H
- Województwo: lubelskie
Ta okrągła z drzwi do nadwozia, rozpiske tej do przyciskow prostokatnej mam z twojego poradnika.Chcialem kupic cala instalacje z drzwi ale ceny siegaja 150zl wiec dosztukuje te kilka kabli
- kisiol
- Posty: 377
- Rejestracja: 27 maja 2009, 23:17
- Imię: Krzysiek
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: 1.9 CDTi @ 165KM
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
nie mam rozpiski, ale jak zrobisz zdjęcie ktore piny masz to Ci powiem. Porównam do mojej instalacji. Jednak nie spodziewałbym się, że instalację masz.
Mozesz tez sprawdzić czy we wtyczce do przełącznika szyb (w drzwiach kierowcy) masz potrzebne piny.
[External Link Removed for Guests]
Pin-Belegung
Pin Farbe Kabelgröße Option Funktion
6 Schwarz-Braun 0.5 Linken Klappspiegelmotor Einfahren Steuerung
7 Schwarz-Grün 0.5 Linken Klappspiegelmotor Ausfahren Steuerung
8 Blau-Braun 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Rechts Hinten Abwärts Signal
9 Blau-Grün 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Rechts Hinten Aufwärts Signal
10 Weiß-Blau 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Aussperrung Signal
11 Gelb-Braun 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Rechts Vorne Abwärts Signal
12 Gelb-Grün 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Rechts Vorne Aufwärts Signal
13 Rot 0.75 Batterie-Plusspannung
14 Blau-Schwarz 0.5 Außen Rechts Spiegel Vertikal Position Steuerung
15 Grün-Schwarz 0.5 Außen Rechts Spiegel Horizontal Position Steuerung
22 Schwarz-Braun 0.5 Rechts Klappspiegelmotor Einfahren Steuerung
23 Schwarz-Grün 0.5 Rechter Klappspiegelmotor Ausfahren Steuerung
24 Violett-Braun 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Links Hinten Abwärts Signal
25 Violett-Grün 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Links Hinten Aufwärts Signal
26 Schwarz 0.5 Zündspannung
27 Grau 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Links Vorne Abwärts Signal
28 Weiß-Grün 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Links Vorne Aufwärts Signal
29 Braun 0.5 Außenspiegel Position Motor Ableitungskabel
30 Blau-Weiß 0.5 Außen Links Spiegel Vertikal Position Steuerung
31 Grün-Weiß 0.5 Außen Links Spiegel Horizontal Position Steuerung
32 Braun 0.5 Masse
potrzebujesz miec 8, 9, 10, 24, 25
Mozesz tez sprawdzić czy we wtyczce do przełącznika szyb (w drzwiach kierowcy) masz potrzebne piny.
[External Link Removed for Guests]
Pin-Belegung
Pin Farbe Kabelgröße Option Funktion
6 Schwarz-Braun 0.5 Linken Klappspiegelmotor Einfahren Steuerung
7 Schwarz-Grün 0.5 Linken Klappspiegelmotor Ausfahren Steuerung
8 Blau-Braun 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Rechts Hinten Abwärts Signal
9 Blau-Grün 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Rechts Hinten Aufwärts Signal
10 Weiß-Blau 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Aussperrung Signal
11 Gelb-Braun 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Rechts Vorne Abwärts Signal
12 Gelb-Grün 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Rechts Vorne Aufwärts Signal
13 Rot 0.75 Batterie-Plusspannung
14 Blau-Schwarz 0.5 Außen Rechts Spiegel Vertikal Position Steuerung
15 Grün-Schwarz 0.5 Außen Rechts Spiegel Horizontal Position Steuerung
22 Schwarz-Braun 0.5 Rechts Klappspiegelmotor Einfahren Steuerung
23 Schwarz-Grün 0.5 Rechter Klappspiegelmotor Ausfahren Steuerung
24 Violett-Braun 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Links Hinten Abwärts Signal
25 Violett-Grün 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Links Hinten Aufwärts Signal
26 Schwarz 0.5 Zündspannung
27 Grau 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Links Vorne Abwärts Signal
28 Weiß-Grün 0.5 Elektr. Fensterheber Hauptschalter Links Vorne Aufwärts Signal
29 Braun 0.5 Außenspiegel Position Motor Ableitungskabel
30 Blau-Weiß 0.5 Außen Links Spiegel Vertikal Position Steuerung
31 Grün-Weiß 0.5 Außen Links Spiegel Horizontal Position Steuerung
32 Braun 0.5 Masse
potrzebujesz miec 8, 9, 10, 24, 25
Opel Astra H Kombi 1.9CDTi 120km@280NM 165km@380NM, OPC pakiet, 2005r, czarna perła, Alu 18" Opel
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lis 2014, 18:29
- Imię: Adam
- Auto: Astra H
- Województwo: lubelskie
Chodzi o to ze w zlaczce do panelu z przyciskami nie mam odpowiednich pinow,ale np w instalacji samochodu ktora dochodzi do drzwi tylnych juz mam potrzebne piny. Na chwile obecna brakuje mi tylko kabli pomiedzy sterowaniem u kierowcy a zlaczka drzwi kierowcy. I dlatego poszukuje rozpiski pinow w tej okraglej kostce zeby dosztukowac kable.
Znalazlem takie cos: [External Link Removed for Guests]
Znalazlem takie cos: [External Link Removed for Guests]
- kisiol
- Posty: 377
- Rejestracja: 27 maja 2009, 23:17
- Imię: Krzysiek
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: 1.9 CDTi @ 165KM
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Stecker Fahertür X6 ALTER (RUNTER) STECKER:
8: Lila-Grün 0,5 - Hinten-Links hoch
9: Lila-Braun 0,5 - Hinten-Links runter
14: Blau-Grün 0,5 - Hinten-Rechts hoch
15: Blau-Braun 0,5 - Hinten-Rechts runter
25: Weiß-Blau 0,5 - Fensterheber-Sperre
ps. to co znalazłeś dotyczy wtyczki poliftowej (prostokątnej)
8: Lila-Grün 0,5 - Hinten-Links hoch
9: Lila-Braun 0,5 - Hinten-Links runter
14: Blau-Grün 0,5 - Hinten-Rechts hoch
15: Blau-Braun 0,5 - Hinten-Rechts runter
25: Weiß-Blau 0,5 - Fensterheber-Sperre
ps. to co znalazłeś dotyczy wtyczki poliftowej (prostokątnej)
Opel Astra H Kombi 1.9CDTi 120km@280NM 165km@380NM, OPC pakiet, 2005r, czarna perła, Alu 18" Opel
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\