Antena wraz z podstawą wymieniona.
Poniżej w kilku słowach jak to zrobić by było lekko, łatwo i przyjemnie .
Żeby ułatwić sobie robotę dorobiłem sobie odpowiednie przyrządy do demontażu tapicerki. Dwa kliny i łyżka. Oczywiście materiał taki by nie porysować lakieru czy uszkodzić tapicerki - czyli tworzywo.
I teraz :
1. Wyjmujemy tylną półkę
2. Kładziemy siedzenia
3. Wywijamy uszczelkę przy podsufitce od strony klapy i od strony drzwi. Delikatnie odciagamy krawedź podsufitki by wyszła za uszczelkę. Potem ściagamy czarne plastki trzymające słupki od dołu.
4. Demontujemy tylne słupki. Trzymają się na spinkach zaznaczonych na żólto. Na zielono zaznaczyłem specjalny klin, który trzeba wyjąć - podważamy prostokąt widoczny na słupku i delikatnie ciągniemy aż wyjdzie. Jak słupki zejdą to po prostu opuszczamy je do bagażnika, gdzie nie będą nam zawadzały .
5. Teraz możemy delikatnie odciągnąć podsufitkę na dół od strony klapy. Jest elastyczna więc spokojnie się ugnie 5-6 cm. Nniej więcej co 1/3 szerokości dachu trzyma się do niego na "rzepy", których jeden element przyklkejony jest do dachu, a drugi do podsufitki. Tutaj ostrożnie i powoli, bo jak rzep zamiast puścić odpadnie w całości to będzie kicha - zaznaczone kólkiem.
6. Teraz rozpinamy wtyczkę łaczącą stopkę anteny z instalacją. Wtyczka jest zamocowana do wzmocnienia dachu i właściwie niewidoczna, ale można ją "wymacać". Bez problemu da się rozpiąc na czuja. Musimy podważyć zatrzask i pociągnąć za kabel od strony stopki. Powinien wyskoczyć z gnizada i antenę mamy odpiętą .
Granatowy element to gniazdo zamocowane do dachu, niebieski to wtyczka anteny.
7. Czas na odkręcenie anteny od dachu. Podstawa jest przykręcona do dachu nakrętką na klucz 17. Potrzebujemy fajki z otworem by szło przełożyć kabel anteny.
8. Zedejmujemy klucz, nakretkę i wyjmujemy podstawę. Możemy teraz montować nową podstawę . Po przykręceniu nowej podstawki składamy w odwrotnej kolejności.
Kable od anteny do radio pościłem za prawym tylnym słupkiem, wzdłuż dolnego progu i wyszedłem za schowkiem.
CD70 kiepsko odbierało na kablu antenowym jaki maiłem w aucie (fabrycznie CD30). Po wymianie kabla na taki jaki był w instalacji z anteną GPS odbiór jest bardzo dobry. Warto więc go wymienić, chyba, że u mnie jakaś anomalia była (auto salonowe, więc nic wcześniej nie było grzebane).
Przed demontażem starej anteny warto sprawdzić czy nowa (używana) działa, żeby potem nie było. Ja swoją woziłem tydzień w bagażniku w ramach testu . Gwint anteny trzeba podpiąć do masy inaczej nie będzie działać.
Wymiana podstawy anteny w nadwoziu HB
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Wymiana podstawy anteny w nadwoziu HB
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2017, 6:46 przez marwisn, łącznie zmieniany 3 razy.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Dla uzupełnienia:
Dla tych co nie mają możliwości dorobienia narzędzi do tapicerki to można je dość tanio dostać [External Link Removed for Guests]
Dla tych co nie mają możliwości dorobienia narzędzi do tapicerki to można je dość tanio dostać [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Bez takich narzędzi ciężko sie zdejmuje i łatwo połamać spinki. Polecam dorobić/kupić bo inwestycja jednorazowa, a pewnie się nieraz przydadzą.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Pęku
- Posty: 164
- Rejestracja: 26 maja 2015, 23:13
- Imię: Karol
- Auto: Astra III
- Silnik: 16XER
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Moja ori antena ma już sparciałą gumę przy dachu więc przy okazji wymiany chciałabym podmienić ją na coś ładniejszego ale żeby spełniało jednocześnie swoją funkcję. Znalazłem antenę na alledrogo - [External Link Removed for Guests] . Miał ktoś do czynienia z takim wynalazkiem? Czy nie będzie problemu z podpięciem końcówki tej anteny do fabrycznej wtyczki w dachu?
Życie to nie konkurs na złożenie w grobie najzdrowszego ciała. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć ze szklanką whisky w jednej ręce, tabliczką czekolady w drugiej, nawalony jak messerschmitt krzycząc... Ale to była jazda ja chcę jeszcze raz!
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Będzie. Ta z aukcji ma końcówkę ISO, a wtyczka w instalacji jest zupełnie inna (i występuje w kilku wersjach).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2017, 6:48 przez marwisn, łącznie zmieniany 2 razy.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- kuba111404
- Posty: 2
- Rejestracja: 31 maja 2020, 23:28
- Imię: Jakub
- Auto: Astra H
- Silnik: x16xep
- Rocznik: 2005
- Województwo: małopolskie
Czy gdzies obok anteny znajduje sie glosniczek parkotronica? Żeby go wymienić trzeba więcej ściągnąć podsufitki? Jak sprawa z tym wygląda?