Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka [AH]
- baczek31
- Posty: 3
- Rejestracja: 29 paź 2014, 0:33
- Imię: Robert
- Auto: Astra H
- Silnik: 19DTH
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 lip 2011, 21:45
- Imię: Artur
- Auto: Opel Astra H
- Silnik: Z17DTH
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 maja 2015, 19:41
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H TwinTop Cosmo/Fake OPC
- Silnik: 19DTH
- Województwo: małopolskie
Ktoś w okolicy Krakowa jest w stanie pomóc z naprawą silniczka? Zupełnie nie mam gdzie i czym tego zrobić, a po kilku dniach postoju akumulator do ładowania.
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Doraźnie możesz otworzyć obieg i wyciągnąć wtyczkę z silniczka.
Dziwne, że aku pada. Silniczek nie dostaje prądu bez kluczyka w stacyjce.
Dziwne, że aku pada. Silniczek nie dostaje prądu bez kluczyka w stacyjce.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- nismo
- Posty: 3672
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 141 razy
Dostaje, co jakies 15 minut silniczek mieli przez około 30 sekund tak ja by próbował zamknąć obieg lecz nie moze bo klapka połamana.
Aczkolwiek nie powinien on wpływać na akumulator, mój stał czasami tydzień i nic nie było z akumulatora
Aczkolwiek nie powinien on wpływać na akumulator, mój stał czasami tydzień i nic nie było z akumulatora
- 2kawka2
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 mar 2018, 16:49
- Imię: Kamil
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: dolnośląskie
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 23 lip 2017, 7:00
- Imię: Wieslaw
- Auto: Astra h
- Silnik: Z16xep
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Cześć,w ubiegłym roku zamontowałem owy modul i działa super.Polar który przykleiłem do klapki na butapren trzyma się tez elegancko.Tak jakby kogoś interesowało.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 24 lut 2009, 17:07
- Imię: Paweł
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,7 DTH 101 KM
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Siemiatycze
- Wdzięczny: 1 raz
- Kontakt:
Zamontowałem wczoraj moduł. Wszystko pięknie chodzi. Jedyną wątpliwość jaką miałem, to który kabelek przeciąć ale PW od FalkonTech wyjaśniło wszystko. Można zamontować moduł, na obojętnie którym kabelku. Ja wybrałem czerwono-żółty i wszystko śmiga super od pierwszego uruchomienia. Nie musiałem klapki śrubokrętem dopychać jak ktoś wcześniej pisał.
Ja musiałem jeszcze "połatać" ułamaną klapkę. Zrobiłem to na trytytkę. Niestety wiąże się to z koniecznością wycięcia w obudowie, w której klapka pracuje miejsca na ten prostokątny zatrzask trytytki, bo inaczej nie domykało klapki do końca. Jedyny ból to dostęp do silniczka, klapki i kabelków. Jak ktoś jest trochę większy tak jak ja - to nie wiadomo jak tam łapy wcisnąć. No ale trochę gimnastyki i się jakoś udało wszystko rozebrać i poskładać bez zdejmowania podszybia nawet.
FalkonTech - Opel Ci powinien list gratulacyjny wysłać za poprawianie fabryki. Dzięki za pomoc.
Ja musiałem jeszcze "połatać" ułamaną klapkę. Zrobiłem to na trytytkę. Niestety wiąże się to z koniecznością wycięcia w obudowie, w której klapka pracuje miejsca na ten prostokątny zatrzask trytytki, bo inaczej nie domykało klapki do końca. Jedyny ból to dostęp do silniczka, klapki i kabelków. Jak ktoś jest trochę większy tak jak ja - to nie wiadomo jak tam łapy wcisnąć. No ale trochę gimnastyki i się jakoś udało wszystko rozebrać i poskładać bez zdejmowania podszybia nawet.
FalkonTech - Opel Ci powinien list gratulacyjny wysłać za poprawianie fabryki. Dzięki za pomoc.
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Przy okazji i ja zamówiłem ten moduł. Niestety u mnie klapka w środku osi wyłamana więc silniczek mieli ponad 15 sek. Ale domyka. Problemem jest to, że po wyjęciu kluczyka nadal mieli co minutę przez jakieś 2-3 sek. jakby chciał tę klapkę bardziej dopchnąć. Rano po wpięciu silniczka, bo poprzedni właściciel go rozpiął, miałem problem z odpaleniem auta. Wie ktoś czy można gdzieś dostać wtyczkę i gniazdko podobnego typu jak jest w kabelku i silniczku? Chciałbym wpiąć ten moduł bez cięcia przewodu i lutowania na stałe, tak żeby kiedyś mieć możliwość prostego wypięcia, albo założenie jakiegoś wyłącznika, gdyby się okazało, że po naprawie połamanej klapki i zamontowaniu modułu nadal akumulator zdychał.
Może przypadkiem ktoś odkrył parametry diody GM 93190377? 75 zł za taki element to duże przegięcie, bo zwykły transil w sklepie elektronicznym na 12V to są grosze.
Jestem już po demontażu klapki i niech tego projektanta "wuj szczeli"
Pomijając to, że w moim zestawie nasadki 5.5 nie znalazłem i ganiałem do Brico. Na szczęście mieli Yato na 1/4" tu już z redukcją 1/4" x 3/8" + grzechotka ciasno tam jak skurr...
Okazało się, że klapka już raz była naprawiana jakimiś cienkimi drucikami, które nic nie dały, tylko się powżynały w plastik.
Opaska zaciskowa 12 z usuniętym nadmiarem blaszki i zanitowana robi robotę. Tylko ta cała pianka od strony zewnętrznego nawiewu całkiem się rozsypała. Nie miałem co dać więc nakleiłem paski samoprzylepnej pianki. Niestety chyba jest ciut za gruba i trzeba nieco mocniej dopchnąć klapkę do pozycji w obiegu wewnętrznym. Myślę, że z czasem miejsca styku pianki z wlotem powietrza dostosują się i dopasują.
Póki co zostawiłem na obiegu zewnętrznym, ośka już nie przepuszcza i trzyma mocno klapkę.
W tej chwili szukam coś odpowiedniego jako gniazdo do wtyczki silniczka. Wtyczkę która pasuje w gniazdo silniczka już mam od komputerowego wentylatorka 12V z 3 pinami. Dwa skrajne idealnie pasują, trzeba było tylko troszkę obrobić plastik wtyczki. Gniazdo wentylatora pewnie wylutuję z jakiejś starej płyty głównej i usunę środkowy pin. Nie chcę ciąć przewodów oryginalnych, tylko zrobić to plug & play.
Moduł połączony wtyczką i gniazdkiem z wentylatorka komputerowego 3 pin, gniazdo wylutowane z płyty głównej. Dwa skrajne PINy mniej więcej pasują na rozstaw, więc środkowy z gniazda wywalony a we wtyczce usunięty przewód, żeby się nie plątał.
Z racji bardzo złej pogody i braku zacisznego miejsca na podłączenie tego i przetestowanie, muszę zaczekać aż się nieco mniej wietrznie i bardziej sucho zrobi. Mam nadzieję, że przewody od tego wentylatorka wytrzymają. Zapodam zdjęcie jak to u mnie wygląda jak już zamontuję i przetestuję.
Przy okazji wizyty w sklepie elektronicznym popytałem o takie wtyczki, to facet niestety nie miał. Ale jak zapytałem go o transil, to tylko oczy wybałuszył, że nie kojarzy co to takiego...
Może przypadkiem ktoś odkrył parametry diody GM 93190377? 75 zł za taki element to duże przegięcie, bo zwykły transil w sklepie elektronicznym na 12V to są grosze.
Jestem już po demontażu klapki i niech tego projektanta "wuj szczeli"
Pomijając to, że w moim zestawie nasadki 5.5 nie znalazłem i ganiałem do Brico. Na szczęście mieli Yato na 1/4" tu już z redukcją 1/4" x 3/8" + grzechotka ciasno tam jak skurr...
Okazało się, że klapka już raz była naprawiana jakimiś cienkimi drucikami, które nic nie dały, tylko się powżynały w plastik.
Opaska zaciskowa 12 z usuniętym nadmiarem blaszki i zanitowana robi robotę. Tylko ta cała pianka od strony zewnętrznego nawiewu całkiem się rozsypała. Nie miałem co dać więc nakleiłem paski samoprzylepnej pianki. Niestety chyba jest ciut za gruba i trzeba nieco mocniej dopchnąć klapkę do pozycji w obiegu wewnętrznym. Myślę, że z czasem miejsca styku pianki z wlotem powietrza dostosują się i dopasują.
Póki co zostawiłem na obiegu zewnętrznym, ośka już nie przepuszcza i trzyma mocno klapkę.
W tej chwili szukam coś odpowiedniego jako gniazdo do wtyczki silniczka. Wtyczkę która pasuje w gniazdo silniczka już mam od komputerowego wentylatorka 12V z 3 pinami. Dwa skrajne idealnie pasują, trzeba było tylko troszkę obrobić plastik wtyczki. Gniazdo wentylatora pewnie wylutuję z jakiejś starej płyty głównej i usunę środkowy pin. Nie chcę ciąć przewodów oryginalnych, tylko zrobić to plug & play.
Moduł połączony wtyczką i gniazdkiem z wentylatorka komputerowego 3 pin, gniazdo wylutowane z płyty głównej. Dwa skrajne PINy mniej więcej pasują na rozstaw, więc środkowy z gniazda wywalony a we wtyczce usunięty przewód, żeby się nie plątał.
Z racji bardzo złej pogody i braku zacisznego miejsca na podłączenie tego i przetestowanie, muszę zaczekać aż się nieco mniej wietrznie i bardziej sucho zrobi. Mam nadzieję, że przewody od tego wentylatorka wytrzymają. Zapodam zdjęcie jak to u mnie wygląda jak już zamontuję i przetestuję.
Przy okazji wizyty w sklepie elektronicznym popytałem o takie wtyczki, to facet niestety nie miał. Ale jak zapytałem go o transil, to tylko oczy wybałuszył, że nie kojarzy co to takiego...
Ostatnio zmieniony 24 paź 2018, 14:17 przez topiq77, łącznie zmieniany 3 razy.
- pesiu89
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 paź 2018, 18:35
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Województwo: małopolskie
Zamówiłem ten moduł do silniczka klapki obiegu do astry h. Jakieś wskazówki jak to podpiąć do silniczka? 2 kabelki wystają z modułu i co dalej?