Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka [AH]
- Szwed0213
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 sie 2023, 8:24
- Imię: Dominik
- Auto: Astra G
- Silnik: Z12XE
- Rocznik: 2004
- Województwo: śląskie
Re: Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka [AH]
Witam,
Natrafiłem na ten sam problem w mojej Astrze (Astra G) - klapka połamana, a reszta części zmielona w dmuchawie. Chyba niemieccy inżynierowie przeliczyli się dając tam tak silną przekładnię (sam silniczek jest malutki)
Jeżeli ktoś ma możliwości polecam zamiast rozcinać wiązkę i podpinać moduł, przygototować samemu taką klapkę z metalu - wystarczy kawałek cieńkiej blachy (np 1mm) i rurka. Wyciać blachę na kształt, pospawać z rurką i zrobić wycięcie w rurce pod plastikowy łącznik. Na blachę z dwóch stron można przykleić piankę na taśmie dwustronnej. Po zamontowaniu chodzi elegancko Najlepiej jednak wyciągnąć całość na stół i zmontować z silnikiem (trzeba odkręcić śruby od podszybia), nie polecam tego montować od strony schowka, możmna stracić cierpliwość.
Natrafiłem na ten sam problem w mojej Astrze (Astra G) - klapka połamana, a reszta części zmielona w dmuchawie. Chyba niemieccy inżynierowie przeliczyli się dając tam tak silną przekładnię (sam silniczek jest malutki)
Jeżeli ktoś ma możliwości polecam zamiast rozcinać wiązkę i podpinać moduł, przygototować samemu taką klapkę z metalu - wystarczy kawałek cieńkiej blachy (np 1mm) i rurka. Wyciać blachę na kształt, pospawać z rurką i zrobić wycięcie w rurce pod plastikowy łącznik. Na blachę z dwóch stron można przykleić piankę na taśmie dwustronnej. Po zamontowaniu chodzi elegancko Najlepiej jednak wyciągnąć całość na stół i zmontować z silnikiem (trzeba odkręcić śruby od podszybia), nie polecam tego montować od strony schowka, możmna stracić cierpliwość.
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Tak, przeciąć obojętnie który, odizolować końcówki i przykręcić do modułu.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- topiq77
- Posty: 2105
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Albo dolutować sobie gniazdo ze starej płyty głównej do wentylatorów i usunąć jeden pin. Pasuje ideolo i można wrócić do fabryki.
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Do środy zbieram zamówienia na wysyłkę 14 października.
Od czwartku do czasu ustalenia kolejnego terminu nie będą przyjmowane kolejne zamówienia.
Od czwartku do czasu ustalenia kolejnego terminu nie będą przyjmowane kolejne zamówienia.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- MIKI2023
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 paź 2023, 14:08
- Imię: Marek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 7 razy
Czy jeszcze to mamy .... wczoraj będąc na kolanach zauważyłem zwisającą klapkęFalconTech pisze: ↑27 sie 2019, 7:02Mamy to
sklep/dodaj-Obieg+wewnetrzny+modyfikacja-1046.html
9084DCDB-8A7A-4A29-B766-DCC53F05C2E3.jpeg
336ED34C-7084-4C6A-8150-F1D23E9862FE.jpeg
- FalconTech
- Posty: 5508
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 29 razy
- Kontakt:
Akurat się brałem za pakowanie, więc się udało
A moduł jest przede wszystkim by zapobiegać zniszczeniu, póki jeszcze działa
P.S. pozycja w sklepie wyłączona. Jak będzie znany kolejny termin to dam znać i otworzę.
A moduł jest przede wszystkim by zapobiegać zniszczeniu, póki jeszcze działa
P.S. pozycja w sklepie wyłączona. Jak będzie znany kolejny termin to dam znać i otworzę.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- MIKI2023
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 paź 2023, 14:08
- Imię: Marek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z14XEP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 7 razy
Dziękuję,
u mnie jeszcze działa, silnik OK i "ma siłę" bo wyłamał kratkę. Kratka nowa już czeka na podmiankę i wraz z modułem będą się jeszcze długo cieszyć wachlowaniem
Pozdrawiam
u mnie jeszcze działa, silnik OK i "ma siłę" bo wyłamał kratkę. Kratka nowa już czeka na podmiankę i wraz z modułem będą się jeszcze długo cieszyć wachlowaniem
Pozdrawiam
- shr3k
- Posty: 1
- Rejestracja: 10 maja 2020, 13:20
- Imię: Michał
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17TDJ
- Rocznik: 2009
- Województwo: pomorskie
Dzień dobry,
czy moduł można zastosować do silniczka sterującego klapką zmiany temperatury nawiewu?
czy moduł można zastosować do silniczka sterującego klapką zmiany temperatury nawiewu?
- maciejz16xep
- Posty: 5
- Rejestracja: 20 lis 2023, 9:26
- Auto: Astra H
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
Hej,FalconTech pisze: ↑12 paź 2023, 12:42Akurat się brałem za pakowanie, więc się udało
A moduł jest przede wszystkim by zapobiegać zniszczeniu, póki jeszcze działa
P.S. pozycja w sklepie wyłączona. Jak będzie znany kolejny termin to dam znać i otworzę.
Jestem zainteresowany zakupem modułu Kiedy orientacyjnie będzie dostępny do zakupu?
Z góry dziękuję