Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka [AH]
- topiq77
- Posty: 2083
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 81 razy
Obieg wewnętrzny - modyfikacja silniczka [AH]
W temacie wszystko opisane. Ja zrobiłem to tak:
Tak wygląda zamontowany:
Wtyczka od komputerowego wentylatora obudowy 3 pin. Gniazdo wylutowane ze spalonej płyty głównej od zasilania tych wentylatorków 3 pin. Środkowy pin wywalony.Tak wygląda zamontowany:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2018, 22:13 przez topiq77, łącznie zmieniany 1 raz.
- Soczek9321
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 lut 2019, 15:57
- Imię: Rafal
- Auto: Astra H
- Silnik: 16xep
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 09 maja 2012, 9:20
- Imię: Andrzej
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,6 / Z16 XEP
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Pomocny: 2 razy
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Jak pojawi się ów moduł to ja również go zakupię i odrobię lekcje z klapki.Ciekaw jestem jak jest u mnie,bo ja jej wcale nie używałem.Użyta chyba dwa razy podczas ozonowania...więc chyba jeszcze sprawna.W tym roku czyszcząc parownik i wymieniając filtr kabinowy,zapewne i ten temat "szarpnę".
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
@Automat, włącz powiadomienia w tym temacie. Jak pojawi się znów to dam tutaj znać.
A w jakiej jest kondycji? Ciężko powiedzieć. Silniczek działa non stop, nie odłącza zasilania po dojechaniu do skrajnej pozycji. Dodatkowo w automatycznej klimatyzacji rusza się ona sama wg. potrzeb. A 5 min po zgaszeniu silnika się ona zamyka i wszystkie klapki mieszające ustawiają się w pozycję zerową.
A w jakiej jest kondycji? Ciężko powiedzieć. Silniczek działa non stop, nie odłącza zasilania po dojechaniu do skrajnej pozycji. Dodatkowo w automatycznej klimatyzacji rusza się ona sama wg. potrzeb. A 5 min po zgaszeniu silnika się ona zamyka i wszystkie klapki mieszające ustawiają się w pozycję zerową.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Czyli jest jeszcze coś do zrobienia, aby było "perfekcyjnie". Potrenuję tochę ten temat .
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
- duswal
- Posty: 9
- Rejestracja: 06 sty 2018, 19:16
- Imię: Waldi
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE
- Województwo: pomorskie
Witam,
w mojej 15 letniej Astrze H ukręciła się ośka klapki obiegu wewnętrznego.
Kawałek wpadł do silniczka dmuchawy i hałasował mocno.
Jaka to musi być siła przy zamykaniu - zebrałem 3 części i nie pasują do siebie - wszystko zdeformowane.
Nawet oś klapki cała się powyginała.
Niestety klapka miała też wykruszoną gąbkę i dlatego zamówiłem nową w zamienniku.
Wyjąć ją od dołu to pikuś ale założyć to trochę się namęczyłem.
Założyłem też moduł zakupiony na forum.
Sprawdziłem prąd i był 150 mA po zatrzymaniu.
Może teraz się nie połamie.
Podziękowania dla Falcona za zrobienie i wysłanie.
w mojej 15 letniej Astrze H ukręciła się ośka klapki obiegu wewnętrznego.
Kawałek wpadł do silniczka dmuchawy i hałasował mocno.
Jaka to musi być siła przy zamykaniu - zebrałem 3 części i nie pasują do siebie - wszystko zdeformowane.
Nawet oś klapki cała się powyginała.
Niestety klapka miała też wykruszoną gąbkę i dlatego zamówiłem nową w zamienniku.
Wyjąć ją od dołu to pikuś ale założyć to trochę się namęczyłem.
Założyłem też moduł zakupiony na forum.
Sprawdziłem prąd i był 150 mA po zatrzymaniu.
Może teraz się nie połamie.
Podziękowania dla Falcona za zrobienie i wysłanie.
- 1ce
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 lis 2017, 18:59
- Imię: Krzysztof
- Auto: Astra H
- Silnik: Z19DTH
- Rocznik: 2007
- Województwo: małopolskie
Obieg zmodyfikowany , klapka wzmocniona , moduł pracuje idealnie
- Basruten
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 paź 2019, 10:21
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Rocznik: 2010
- Województwo: pomorskie
Witam. Zamontowałem moduł, nowa klapkę od strony wentylatora się udało i faktycznie silniczek działa teraz inaczej ale jak zamykam obieg wewnętrzny nie domyka do końca, zostaje jakieś 1cm szpary. Nie wiem czy poprostu teraz nie ma za mało mocy żeby to do końca się zamknęło.