Domykanie szyb z pilota AH

Awatar użytkownika
marcinsu

Astro-maniak
Posty: 181
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
Imię: Marcin
Auto: Astra H Htb
Silnik: A16XER
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

Domykanie szyb z pilota AH

#1

Nieprzeczytany post autor: marcinsu »

Witajcie :)

Poradnik jest zbiórką informacji znalezionych w internecie. Część informacji była już omówiona w niektórych postach na forum przez @marwisn oraz samego autora układu.

Łatwość uzyskania omawianej funkcjonalności jest zależna od modułu znajdującego się w bagażniku. W przypadku jeśli posiadamy dużą skrzynkę bezpieczników - moduł REC (tzw. moduł komfortu), możemy włączyć taką opcje podpinając samochód pod komputer przy użyciu Tech2/Op-com/Op-com China Clone.

Jeśli natomiast posiadamy małą skrzynię bezpieczników podłączeniem do komputera nic nie zdziałamy w tej sprawie. Jednak istnieją dwa sposoby na uzyskanie domykania szyb.

Pierwszy sposób polega na zastosowaniu układu który będzie miał za zadanie domykać szyby w czasie zamykania auta z pilota.
Sposób ten wydaje się być jak najbardziej odpowiedni gdyż wyklucza możliwość pojawienia się błędów.

Drugi sposób polega na podłączeniu wszystkich "przycisków" sterowania szybą w górę pod przewód zasilający na którym dostarczane jest zasilanie przez kilka sekund po zamknięciu samochodu.

Sposób 1 [układ]:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Układ posiada dwa przewody zasilające, dwa pod sygnał sterowanie zamka w drzwiach oraz cztery przewody do domykania drzwi. W przypadku jeśli posiadamy tylko sterowanie w drzwiach przednich, wykorzystujemy tylko dwa przewody.

W pierwszym kroku należy rozebrać drzwi kierowcy (uwaga - można również próbować podłączyć się w okolicy rączki od otwierania maski komory silnika, jedyny problem w tym że trzeba szukać odpowiednie przewody po macku - jest ich tam trochę, więcej zabawy).

[External Link Removed for Guests], wersja Vauxhall, odbicie lustrzane :P

Po zdjęciu boku drzwi musimy odlepić od dołu foliową osłonę aby dostać się do potrzebnych przewodów (od zamka oraz modułu siłownika szyb).
[External Link Removed for Guests]

Aby lepiej przedstawić podłączenie zdecydowałem oznaczyć przewody:
[External Link Removed for Guests]


W kolejnym etapie trzeba przygotować układ do instalacji. Zdecydowałem owinąć go w taśmę z meszkiem oraz zwykłą taśmą izolacyjną zawinąć przewody (Z1, Z2, S1, S2) wchodzące do drzwi.
[External Link Removed for Guests]

Przewody poprowadziłem obok przewodów sterowania przez gumową osłonę.
[External Link Removed for Guests]

Pozostaje jedynie odsłonięcie z izolacji przewodów od zamka, siłownika oraz konsoli w drzwiach (wtyczka) i podłączenie szeregowo przewodów od układu.
Przewody od zamku:
układ Z1 - pod biały (zamek pin 6)
układ Z2 - pod czarno-zielony, jeśli posiadamy ryglowanie (zamek pin 9), w przeciwnym razie pod czerwony (zamek pin 1)
Przewody od siłownika szyby:
układ S1 - pod gruby brązowy
układ S2 - pod gruby czerwony
Przewody od konsoli (wtyczka):
(z układu wybieramy obojętnie które czarne K1-K4)
- biało-zielony - drzwi przednie lewe (pin 28)
- żółto-zielony - drzwi przednie prawe (pin 12)
- fioletowo-zielony - drzwi tylne lewe (pin 25)
- niebiesko-zielony - drzwi tylne prawe (pin 9)

W przypadku jeśli mamy szyby elektryczne tylko z przodu, wybieramy tylko dwa przewody od układu.

[External Link Removed for Guests]
Pamiętajmy aby dobrze zaizolować przewody w drzwiach, jak wiadomo wewnątrz może pojawić się woda spływająca po szybie.
[External Link Removed for Guests]

Na zakończenie przyklejamy foliową osłonę drzwi (klej jest na tyle dobry że ponownie bardzo dobrze trzyma) oraz przyklejamy układ w miejscu które nie będzie kolidować z zapinkami oraz samym bokiem drzwi. Najlepiej przykleić jak na poniższym zdjęciu.
[External Link Removed for Guests]
Po założeniu boku i skręceniu możemy cieszyć się domykaniem szyb :D


INFORMACJA
Jeśli ktoś jest zainteresowany takim układem to mogę podać namiary osoby która je wykonuje. Jest to oczywiście użytkownik tego forum :D , którego polecam!


Sposób 2:
Wydaje się nieco prostszy, wymaga jedynie dodaniu 2 lub 4 przewodów i podłączeniu ich między wtyczką od konsoli w drzwiach a przewodem od zamka na którym pojawia się napięcie przez ok. 1s (według informacji uzyskanych na innym forum).
(co jeśli 1s. nie wystarczy w przypadku niezaprogramowanych szyb? ;) - nie testowałem)

Lutujemy wszystkie 2 lub 4 przewody do czerwonego przewodu od zamka (pin 1) i podobnie jak w sposobie 1 łączymy z przewodami we wtyczce od konsoli.
[External Link Removed for Guests]

Jeśli ktoś skorzysta z tego sposobu to czekam na opinie :)
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Piękny tutek. Dzisiaj skorzystałem :).
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
crommell

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 28 lut 2017, 19:08
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Województwo: podkarpackie

#3

Nieprzeczytany post autor: crommell »

Warto spróbować się pobawić :)

Kuba2020

Astro-maniak
Posty: 605
Rejestracja: 05 gru 2021, 10:36
Auto: Astra H
Silnik: Z19DT
Rocznik: 2006
Województwo: Zagranica - UE
Wdzięczny: 113 razy
Pomocny: 26 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Kuba2020 »

Rok 2023, max 60min roboty (4 przewody) i 35zł

[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ