Wymiana tapicerki na skórę + montaż podgrzewania foteli
- eldou
- Posty: 44
- Rejestracja: 11 lut 2014, 19:23
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra GTC
- Silnik: Z18XER
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań | Konin
- Pomocny: 1 raz
Wymiana tapicerki na skórę + montaż podgrzewania foteli
Witajcie,
Cięzko znaleźć dokładny opis i fotorelację z takiego przeszczepu. Przy swojej przekładce bazowałem na doświadczeniach kilku znajomych oraz opisie kolegi zaki1989 i jego temacie [External Link Removed for Guests].
Mój temat jest przedstawieniem dokładnej fotorelacji z tego łączonego zabiegu i rozwinięciem opisu kolegi zaki1989
Wspomnę również, że bez pomocy i ogromu wiedzy kolegi marwisn przekładka na pewno by się nie odbyła
Pacjentem była astra h GTC z fotelami tzw. sportowymi / kubełkowymi materiałowymi. W drugiej części opisu przedstawiam również jak dołożyć oryginalne grzanie foteli. Warto to przemyśleć bo fotele i tak będą rozebrane, a grzane stołki fajna sprawa .
Opis zabiegu
Dawcą tapicerki była astra h 5d. Przekładka mechanizmu składania fotala byłaby dość problematyczna (jest nitowany), więc zdecydowałem się przełożyć same skórzane pokrowce na moje fotele. Fotele dawcy miały również niedziałające maty grzewcze więc konieczny był montaż nowych. Tylna kanapa i oparcie przełożone na zasadzie plug&play. Pasuje z wersji 5d.
Demontaż siedzeń jest banalny. Przednie fotele mocowane na 2 śruby. Odkręcamy i wystarczy wysunąc. Warto odpiąć aku dla uniknięcia późniejszych błędów w komputerze. Tylne oparcie mocowane na 4 śruby. Kanapa mocowana na zaczepy. Wystarczy mocniej odpowiedni szarpnąć i wychodzi bez problemu.
Demontujemu plastiki po bokach fotela (kilka śrubek). Następnie zdejmujemy dotychczasowe poszycie. Zaczynamy od tyłu fotela. Zdjęcia najlepiej to obrazują. W trakcje trzeba będzie odkręcić airbag (3 śruby). Poszycie mocowane jest do fotela za pomocą kilkudziesięciu spinek/pierścieni. Trzeba je wszystkie powykrecać i wyrwać. Spokojnie, nie da sie niczego uszkodzić. Niezależnie zdejmuje się pokrowiec z siedziska i oparcia. Po zdjęciu starego poszycia mocujemy maty do pianki fotela. Odklejamy białe plastry z mat i przyklejamy do pianki. Nic prostszego .
Zabieramy się za montaż nowego poszycia - skóry. Nie radzę nikomu mocować ponownie na pierścienie/spinki. Jest to katorga i nadmierna strata czasu. Znajomy po wymianie poszycia kanapy takim sposobem nie mógł przez kolejny dzień ruszać ręką. Polecam sprawdzoną metodę, którą stosowało już sporo osób przede mną - trytki.
Z racji, że wersja 5d nie ma mechanizmy składania, musimy delikatnie rozciąc skórę w miejscu wajchy w oparciu fotela. Umiejętnie naciągamy rozcięcie tak, aby całkowicie schowało się pod wajchę. Następnie przypinamy trytkami pokrowce + maty do fotela. Montujemy z powrotem airbaga. Jeśli ktoś ma podłokietnik, trzeba będzie zrobić małe rozcięcie na niego (analogiczne jak z wajchą do składania).
Po złożeniu fotela pozostaje tylko podpięcie kostek od mat do kostki pod fotelem i estetyczne poprowadzenie przewodów (spięcie trytkami, żeby nam nie dyndało pod fotelem).
Powtarzamy wszystkie czynności z drugim fotelem.
Potem montujemy fotele z powrotem w aucie i wpinamy kostkę wystającą z podłogi do kostki fotela.
U mnie dawca dysponował jedynie poszyciem kanapy, więc niezbędna okazała się również przekładka poszycia tego elementu. I mamy skórę . Świeżo po założeniu. Skóry jeszcze się nie ponaciągały i nie siadły
Montaż systemu podgrzewania foteli
Potrzebujemy:
Panel : Listwę z przyciskami (odpowiednią pod nasze auto - są różne) : Bezpieczniki 15A : Przekaźnik : Maty (chyba, że mamy fotele z dawcy z zamontowanymi matami) : Op com lub tech 2
W samochodzie musimy sprawdzić trzy rzeczy.
1. czy posiadamy piny do grzania w REC'u w bagażniku. Pin 39 i 40 powinny mieć widoczne blaszki.
2. czy mamy blaszki w gnieździe przekaźnika.
3. czy posiadamy instalację przygotowaną pod grzanie we wtyczkach foteli.
REC | pny 39 i 40 Gniazdo pod przekażnik Kostka od strony auta
Kostka od strony fotela (widać, że są piny pod grzanie) Wymiana guzików trwa ok. 15 min.
Wyjmujemy i odłączamy radio. Wyjmujemy i odłączamy panel kilmatyzacji. Odkręcamy panel (2 śróbki). Podważamy i wyciągamy dotychczasowy panel. Wysuwamy i odpinamy przyciski oraz kratki nawietu.
Bierzemy nowy panel i postępujemy dokładnie odwrotnie.
Wpinamy bezpieczniki 15A do pinów odpowiedzialnych za grzanie - 39 i 40 oraz przekażnik. Aktywujemy op-com'em. Potrzebujemy oczywiście carpass'a. Finito ;D
Koszty:
oryginalne maty grzewcze GM komplet - ok 1600zł(aso) lub olx(ok.550zł)
Są ciężkie do zdobycia. Cena w ASO to: mata siedziska (ok. 350zł), mata oparcia (ok. 550zł). Potrzebujemy w komplety (4maty). Posiadam w razie czego jeszcze jeden komplet nowych identycznych mat
panel z guzikami - ok. 100-350zł
w zależności ile chcemy mieć przycisków (4 czy 6) i jaki kolor panelu
bezpieczniki 15A - 6zł na orlenie [muszą być to bezpiecznki tzw. mini]
przekaźnik - ok. 115zł (aso) lub 25zł (sklep z częściami opla) [ja mam ten drugi]
Aktywacja Op com'em - zawsze znajdzie się ktośchętny pomóc. Musimy jednak mieć carpass. Jesli ktoś nie ma to a aso chcą za niego 150zł
Nie ma się co bać. Zabieg wbrew pozorom jest prosty. Wymaga jednak czasu i zebrania wszystkich rzeczy i informacji.
Mam nadzieję, że komuś to pomoże.
P.S. Po tygodniu jak skóry się ułożą będzie tak
Cięzko znaleźć dokładny opis i fotorelację z takiego przeszczepu. Przy swojej przekładce bazowałem na doświadczeniach kilku znajomych oraz opisie kolegi zaki1989 i jego temacie [External Link Removed for Guests].
Mój temat jest przedstawieniem dokładnej fotorelacji z tego łączonego zabiegu i rozwinięciem opisu kolegi zaki1989
Wspomnę również, że bez pomocy i ogromu wiedzy kolegi marwisn przekładka na pewno by się nie odbyła
Pacjentem była astra h GTC z fotelami tzw. sportowymi / kubełkowymi materiałowymi. W drugiej części opisu przedstawiam również jak dołożyć oryginalne grzanie foteli. Warto to przemyśleć bo fotele i tak będą rozebrane, a grzane stołki fajna sprawa .
Opis zabiegu
Dawcą tapicerki była astra h 5d. Przekładka mechanizmu składania fotala byłaby dość problematyczna (jest nitowany), więc zdecydowałem się przełożyć same skórzane pokrowce na moje fotele. Fotele dawcy miały również niedziałające maty grzewcze więc konieczny był montaż nowych. Tylna kanapa i oparcie przełożone na zasadzie plug&play. Pasuje z wersji 5d.
Demontaż siedzeń jest banalny. Przednie fotele mocowane na 2 śruby. Odkręcamy i wystarczy wysunąc. Warto odpiąć aku dla uniknięcia późniejszych błędów w komputerze. Tylne oparcie mocowane na 4 śruby. Kanapa mocowana na zaczepy. Wystarczy mocniej odpowiedni szarpnąć i wychodzi bez problemu.
Demontujemu plastiki po bokach fotela (kilka śrubek). Następnie zdejmujemy dotychczasowe poszycie. Zaczynamy od tyłu fotela. Zdjęcia najlepiej to obrazują. W trakcje trzeba będzie odkręcić airbag (3 śruby). Poszycie mocowane jest do fotela za pomocą kilkudziesięciu spinek/pierścieni. Trzeba je wszystkie powykrecać i wyrwać. Spokojnie, nie da sie niczego uszkodzić. Niezależnie zdejmuje się pokrowiec z siedziska i oparcia. Po zdjęciu starego poszycia mocujemy maty do pianki fotela. Odklejamy białe plastry z mat i przyklejamy do pianki. Nic prostszego .
Zabieramy się za montaż nowego poszycia - skóry. Nie radzę nikomu mocować ponownie na pierścienie/spinki. Jest to katorga i nadmierna strata czasu. Znajomy po wymianie poszycia kanapy takim sposobem nie mógł przez kolejny dzień ruszać ręką. Polecam sprawdzoną metodę, którą stosowało już sporo osób przede mną - trytki.
Z racji, że wersja 5d nie ma mechanizmy składania, musimy delikatnie rozciąc skórę w miejscu wajchy w oparciu fotela. Umiejętnie naciągamy rozcięcie tak, aby całkowicie schowało się pod wajchę. Następnie przypinamy trytkami pokrowce + maty do fotela. Montujemy z powrotem airbaga. Jeśli ktoś ma podłokietnik, trzeba będzie zrobić małe rozcięcie na niego (analogiczne jak z wajchą do składania).
Po złożeniu fotela pozostaje tylko podpięcie kostek od mat do kostki pod fotelem i estetyczne poprowadzenie przewodów (spięcie trytkami, żeby nam nie dyndało pod fotelem).
Powtarzamy wszystkie czynności z drugim fotelem.
Potem montujemy fotele z powrotem w aucie i wpinamy kostkę wystającą z podłogi do kostki fotela.
U mnie dawca dysponował jedynie poszyciem kanapy, więc niezbędna okazała się również przekładka poszycia tego elementu. I mamy skórę . Świeżo po założeniu. Skóry jeszcze się nie ponaciągały i nie siadły
Montaż systemu podgrzewania foteli
Potrzebujemy:
Panel : Listwę z przyciskami (odpowiednią pod nasze auto - są różne) : Bezpieczniki 15A : Przekaźnik : Maty (chyba, że mamy fotele z dawcy z zamontowanymi matami) : Op com lub tech 2
W samochodzie musimy sprawdzić trzy rzeczy.
1. czy posiadamy piny do grzania w REC'u w bagażniku. Pin 39 i 40 powinny mieć widoczne blaszki.
2. czy mamy blaszki w gnieździe przekaźnika.
3. czy posiadamy instalację przygotowaną pod grzanie we wtyczkach foteli.
REC | pny 39 i 40 Gniazdo pod przekażnik Kostka od strony auta
Kostka od strony fotela (widać, że są piny pod grzanie) Wymiana guzików trwa ok. 15 min.
Wyjmujemy i odłączamy radio. Wyjmujemy i odłączamy panel kilmatyzacji. Odkręcamy panel (2 śróbki). Podważamy i wyciągamy dotychczasowy panel. Wysuwamy i odpinamy przyciski oraz kratki nawietu.
Bierzemy nowy panel i postępujemy dokładnie odwrotnie.
Wpinamy bezpieczniki 15A do pinów odpowiedzialnych za grzanie - 39 i 40 oraz przekażnik. Aktywujemy op-com'em. Potrzebujemy oczywiście carpass'a. Finito ;D
Koszty:
oryginalne maty grzewcze GM komplet - ok 1600zł(aso) lub olx(ok.550zł)
Są ciężkie do zdobycia. Cena w ASO to: mata siedziska (ok. 350zł), mata oparcia (ok. 550zł). Potrzebujemy w komplety (4maty). Posiadam w razie czego jeszcze jeden komplet nowych identycznych mat
panel z guzikami - ok. 100-350zł
w zależności ile chcemy mieć przycisków (4 czy 6) i jaki kolor panelu
bezpieczniki 15A - 6zł na orlenie [muszą być to bezpiecznki tzw. mini]
przekaźnik - ok. 115zł (aso) lub 25zł (sklep z częściami opla) [ja mam ten drugi]
Aktywacja Op com'em - zawsze znajdzie się ktośchętny pomóc. Musimy jednak mieć carpass. Jesli ktoś nie ma to a aso chcą za niego 150zł
Nie ma się co bać. Zabieg wbrew pozorom jest prosty. Wymaga jednak czasu i zebrania wszystkich rzeczy i informacji.
Mam nadzieję, że komuś to pomoże.
P.S. Po tygodniu jak skóry się ułożą będzie tak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 maja 2017, 12:07 przez marwisn, łącznie zmieniany 10 razy.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Hm....
Wygląda jak mój garaż i moje narzędzia...
Ten koleś bez głowy na jednym ze zdjęć też podobny do mnie ...
I małe sprostowanie. Siedzisko kanapy od kombi nie pasuje od HB i GTC. Jest dwu częściowe i całkowicie inaczej mocowane.
Wygląda jak mój garaż i moje narzędzia...
Ten koleś bez głowy na jednym ze zdjęć też podobny do mnie ...
I małe sprostowanie. Siedzisko kanapy od kombi nie pasuje od HB i GTC. Jest dwu częściowe i całkowicie inaczej mocowane.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
- kisiol
- Posty: 377
- Rejestracja: 27 maja 2009, 23:17
- Imię: Krzysiek
- Auto: Opel Astra H kombi
- Silnik: 1.9 CDTi @ 165KM
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
brawo chłopaki
Opel Astra H Kombi 1.9CDTi 120km@280NM 165km@380NM, OPC pakiet, 2005r, czarna perła, Alu 18" Opel
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
Zrobione: Bi-Xenon, el. szyby tył, fotele skóra + podgrzewanie, tryb SPORT, spryski od Insigni, DLS 6RA + Audison SR4
Plany: car audio ver. 2
//[External Link Removed for Guests]\\
- Czarny82r
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 maja 2015, 3:03
- Imię: Ernest
- Auto: astra h h/b 1.7 isuzu
- Silnik: z17dth
- Województwo: podkarpackie
witam dzis wyciagnolem siedzenie i w kostce wystajacej z pod dywanu
czyli takie same jak widac na zdjeciu na poczatku tematu. kupilem mate na allegro niby oryginalna z astry h tez takie macie ?
i tu jest problem bo l
kostka z tej maty grzewczej pasuje w to wejscie gdzie niema kabli
i pytanie brzmi z tego ca zrozumialem mam kable do grzania siedzen tylko kostka z maty pasuje tam gdzie niema kabli czy mam dobra mate?
czyli takie same jak widac na zdjeciu na poczatku tematu. kupilem mate na allegro niby oryginalna z astry h tez takie macie ?
i tu jest problem bo l
kostka z tej maty grzewczej pasuje w to wejscie gdzie niema kabli
i pytanie brzmi z tego ca zrozumialem mam kable do grzania siedzen tylko kostka z maty pasuje tam gdzie niema kabli czy mam dobra mate?
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Fotki się nie ładują...
Po fotelem masz pięć kostek :
- czujnik zajętości fotela
- grzanie
- napinacz
- czujnik zapięcia pasa
- poduszka boczna
Każda ma inny kształt. Od grzania jest środkowa.
Na moje pomyliłeś kostki i nie masz tej od grzania we wtyczce .
Po fotelem masz pięć kostek :
- czujnik zajętości fotela
- grzanie
- napinacz
- czujnik zapięcia pasa
- poduszka boczna
Każda ma inny kształt. Od grzania jest środkowa.
Na moje pomyliłeś kostki i nie masz tej od grzania we wtyczce .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 kwie 2014, 23:58
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z19DT
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Wojnowo
Na pewno się kiedyś przyda, super poradnik
Ale do rzeczy, czy obicia foteli a dokładniej chodzi o całą tylną kanapę, będą pasowały z wersji 3D lub 5D do kombi? Bo wiadomo tylko, że w całości się nie wymieni. A dostać komplet skór do kombi to graniczy z cudem.
Ale do rzeczy, czy obicia foteli a dokładniej chodzi o całą tylną kanapę, będą pasowały z wersji 3D lub 5D do kombi? Bo wiadomo tylko, że w całości się nie wymieni. A dostać komplet skór do kombi to graniczy z cudem.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Oparcie pasuje. Dół nie. Trzeba przerobić. W kombi jest dzielone, w HB/GTC w całości.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 kwie 2014, 23:58
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z19DT
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Wojnowo
A przerabiał już ktoś do kombi? Bo ciekawi mnie czy takie coś jest możliwe, bo dawców z 3D czy 5D jest sporo.