Sposób na muzykę przez bluetooth w AH

Usunięty użytkownik 816032

Sposób na muzykę przez bluetooth w AH

#1

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 816032 »

Chciałem przedstawić pomysł na który ostatnio z nadmiaru wolnego czasu wpadłem. Posiadam AH z radiem CD70 NAVI, jakiś czas temu doposażyłem moje radio w wejście AUX IN, lecz po jakimś czasie odechciało mi się za każdym razem podpinać kabel do telefonu i wpadłem na pomysł że może fajnie by było przez bluetooth, okazało się że w domowych zakamarkach leży odbiornik BT z wyjściem TRS 3.5mm i 2x RCA i tak powstał pomysł zamontowania tego w samochodzie.
Urządzenie zasilane jest napięciem stałym 9V i pobiera 0,33A, a wiec została zakupiona za radą kolegi FalconTech przetwornica step-down, dokładnie taka:

[External Link Removed for Guests]

Największym problemem dla mnie i do tej pory nie rozwiązanym jest zasilanie w momencie odpalenia radia, kolega marwisn podał propozycje styku AR w radiu lecz niestety ja tam mam na stałe 3,7 V, dlatego na dzień dzisiejszy moduł jest zasilany z podświetlenia zapalniczki co niestety dyskwalifikuje słuchanie muzyki przez BT po zgaszeniu zapłonu :cry:

Koszt takiej zabawy to:

- przetwornica 19,99zł + przesyłka
- moduł BT chodzi po 120zł lecz są tańsze (w moim przypadku 0zł)
- trochę cyny, kabla, koszulek termokurczliwych, taśmy izolacyjnej i czasu 8-)

Jeśli ktoś ma pomysł skąd zasilić taki układzik chętnie sprawdzę, poniżej kilka fotek z roboty.
IMG_5028.JPG
IMG_5029.JPG
IMG_5030.JPG
IMG_5031.JPG
IMG_5033.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Jeśli któryś z tych 3,7 V znika po zgaszeniu radia lub po wyjęciu kluczyka lub nawet po kilku minutach od ww. czynności, to tyle wystarczy by sterować przetwornicą.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Usunięty użytkownik 816032

#3

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 816032 »

czyli na pin sterowania podaje takie napięcie i to wszystko ? reszta pozostaje tak jak teraz jest podpięta ?

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Chcesz mieć BT aktywne po zgaszeniu zapłonu to musisz zasilanie przetwornicy podłączyć do stałego zasilania. Resztę roboty zrobi pin sterujący.
Jak do pinu sterowania nic nie podłączysz to przetwornica będzie domyślnie aktywna, czyli cały czas będzie zasilane BT.
Jak znajdziesz jakikolwiek przewód na którym jest "stan wysoki" (od 2,5 V w górę) na którym znika napięcie po zgaszeniu radia to podciągnij go do pinu sterującego. Najlepiej przez diodę prostowniczą dla świętego spokoju ;)

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Usunięty użytkownik 816032

#5

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 816032 »

git :D sprawdzę w wolnej chwili, czyli jak podaje napięcie na pin sterujący to przetwornica działa a jak nie podaje to nie powinna działać, czyli tak jak mam teraz, to jak ona rozpoznaje czy ma być aktywna czy wyłączona, skoro znakiem dla niej jest brak napięcia ?

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Fajnie jakby powstał z tego jakiś manual czyli dokładnie co, gdzie i jak podłączyć.
Bo narazie tylko wiemy, że jest to możliwe ;)
[External Link Removed for Guests]

Usunięty użytkownik 816032

#7

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 816032 »

będzie :) jak zrobie jak trzeba to usiądę i opisze wszystko.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, 18:57 przez Usunięty użytkownik 816032, łącznie zmieniany 1 raz.

Usunięty użytkownik 816032

#8

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 816032 »

Gdzie dostanę taki pin żeby dołożyć do kostki w radiu ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jastrzi

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 06 lut 2017, 11:39
Imię: Przemek
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: kujawsko-pomorskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Jastrzi »

Dla tych którzy nie mają AUX w radiu też się znajdzie rozwiązanie. Ja kupiłem transmiter FM/BT. Xiaomi Roidmi. Do zapalniczki dorzucilem przekaźnik żeby napięcie pojawiało się po zapłonie i automat gotowy

Usunięty użytkownik 816032

#10

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 816032 »

no ja właśnie dziś po całodziennej walce z spryskiwaczami mgłowymi, obiegiem wewnętrznym i innymi sprawami ruszyłem ponownie temat zasilania, i okazuje sie że to nie taka łatwa sprawa z tym sterowaniem przetwornicy ponieważ reaguje ona tylko na mase, co ciekawe miedzy masą a pinem sterowania występuje napięcie 12 V, i mimo że znalazłem pin na którym pojawia się 0V po wyłączeniu radia to sterowanie nadal nie działa.

EDIT:
Jastrzi pisze:QR_BBPOST Dla tych którzy nie mają AUX w radiu też się znajdzie rozwiązanie. Ja kupiłem transmiter FM/BT. Xiaomi Roidmi. Do zapalniczki dorzucilem przekaźnik żeby napięcie pojawiało się po zapłonie i automat gotowy
to też jakiś sposób choć jakość audio przez transmiter nie zadowala, a ja parowanie urządzenia, łapie Ci odrazu, czy po każdym wyłączeniu musisz się ponownie łączyć ? no właśnie ja walcze aby zasilanie nie było po zapłonie bo mam tak teraz i to sie nie sprawdza, często sie stoi i czeka na kogoś i na zgaszonym silniku nie posłuchasz muzyki.

ODPOWIEDZ