Moduł komfortu do Astry-H / monitor DPF

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

DPF Monitor

#61

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

To praktycznie to samo. Wypalanie czeste zabije dpf i oczewiscie turbine bo wypalanie to temp na wydechu 800-900 stopni a najwieksze palowanie auta to temp pod 600-700 stopni. Poza tym rozrzedzasz olej im czesciej go wypalasz.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2017, 18:38 przez wesoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Zeniu69

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 27 wrz 2017, 21:38
Imię: Rafal
Auto: Astra J
Województwo: Zagranica - UE

#62

Nieprzeczytany post autor: Zeniu69 »

LWPM pisze:
wesoł pisze:QR_BBPOST Nie bawcie sie w wymuszanie bo to procedura awaryjna.
chodzi mi oczywiście o wymuszenie "normalnego" wypalania, a nie tego serwisowego. Wymusić serwisowe wypalanie to nie problem, ale to zupełnie nie o to chodzi.
Wlasnie. Tu chodzi o to, ze jedziesz w trase na autostrade i wiesz, ze zrobisz 100 czy wiecej kilometrow. I wtedy po parunastu kilometrach, jak silnik osiagnie temperature, rozppczynasz manualne wypalanie.
I wtedy nie musi byc dolewany ON bo silnik ma optymalne warunki do wypalenia.

A to z tym nie wynalezieniem zeby utrudnialo zycie bylo slodkie. Az sie poplakalem, ze polityka na spolke z przemyslem samochodowym chca dla nas tylko dobrze. Jak jeszcze ktos powie, ze samochody sa trwalsze niz kiedys to sie ze smiechu zesikam :)

Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#63

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

A ja troche odwroce pytanie...
Czy obserwacja napiecia czujnika roznicowego cisnienia DPF moze nam powiedziec czy filtr jest zapchany w ilustam procentach?

LWPM

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 20 paź 2017, 14:04
Imię: Łukasz
Auto: Zafira B
Silnik: Z17DTJ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#64

Nieprzeczytany post autor: LWPM »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Czy obserwacja napiecia czujnika roznicowego cisnienia DPF moze nam powiedziec czy filtr jest zapchany w ilustam procentach?
po paru miesiącach obserwacji, stwierdzam, że jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Poziom zapchania jest wartością wyliczoną przez komputer (na postawie stylu jazdy, itp), a nie odczytaną z jakiegokolwiek czujnika.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#65

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Ok. Czyli signal z czujnika jest tylko jedna ze skladowych sluzacych do wyliczneia zapchania ?

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#66

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Zeniu69 pisze:Az sie poplakalem, ze polityka na spolke z przemyslem samochodowym chca dla nas tylko dobrze. Jak jeszcze ktos powie, ze samochody sa trwalsze niz kiedys to sie ze smiechu zesikam :)

Gesendet von meinem SM-T815 mit Tapatalk
Nie rozumiesz jak dziala wypalanie. Jeszcze raz mowie ze nie robi sie tak ze sie przedwczesnie aktywuje wypalanie wg wlasnego widzimisie. Mam auto z dpf i nic nie patrze jak sie wypala. Nawet nie zauwazam zbytnio tego procesu. Przelot prawie 280 tys i proces aktywuje sie mniejwiecej co 300-330 km. Poziom zapelnienia popiolem to okolo 70 gram.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
marcinsu

Astro-maniak
Posty: 181
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:57
Imię: Marcin
Auto: Astra H Htb
Silnik: A16XER
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#67

Nieprzeczytany post autor: marcinsu »

Cześć ludzie.

Dziś przeszedł do mnie moduł od @LWPM.
Wygląda na bardzo stabilną konstrukcję. Duży plus za wtyczkę OBDII.
Jeszcze wszystkiego nie przetestowałem, ale chciałbym się podzielić fotkami jak działa i wygląda moduł.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Astra H - mody: CID+VideoInterface, DVD90NAVI, UWA, tempomat, przycisk Sport + licznik, kluczyk scyzoryk, dysze mgłowe, moduł silniczka obiegu powietrza, listwy silver grid, osłona pod silnik, chlapacze, owiewki, LWPM Comfort Module

myszowaty

Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 16 lis 2016, 21:16
Auto: Astra H
Silnik: Z16XER
Województwo: wielkopolskie

#68

Nieprzeczytany post autor: myszowaty »

@marcinsu wrzuć więcej zdjęć z "pracy" tego cuda, pokaż główny wyświetlacz z zakladkami , jednak jak widzę udało się wyrzezbic koledze do astry, konfiguracja nadal przez UART? , a co z dziennymi w halogenach, ta opcja już dostępna?

LWPM

Astro-maniak
Posty: 59
Rejestracja: 20 paź 2017, 14:04
Imię: Łukasz
Auto: Zafira B
Silnik: Z17DTJ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#69

Nieprzeczytany post autor: LWPM »

myszowaty pisze:QR_BBPOST jednak jak widzę udało się wyrzezbic koledze do astry, konfiguracja nadal przez UART?
niestety, ale jak mówi Marcin, nie ma miejsca pod klapką na jakąś obudowę. Moduł jest o wiele wyższy niż CSM ze względu na wtyczkę OBD. Konfiguracja nadal pozostaje przez UART, bo procesor nie posiada wbudowanego USB. Do modułu jednak dołożę dedykowaną przejściówkę USB->UART. Jest to o wiele wygodniejsze niż łączenie kabelkami modułu z UARTem. Dokładnie taka sama przejściówka jest teraz w obudowach do Zafiry (tutaj jest nieco więcej miejsca, choć i tak zaślepki od zapalniczki nie da się założyć. Brak zapalniczki w Zafirze mimo wszystko mniej przeszkadza niż brak tej klapki w Astrze).
myszowaty pisze:QR_BBPOST a co z dziennymi w halogenach, ta opcja już dostępna?
światła dzienne są niby zrobione, ale nie przetestowane... muszę to przetestować trochę jeszcze :)
Ostatnio zmieniony 29 lis 2017, 7:48 przez LWPM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#70

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Mnie ciekawi czy wykonalne by bylo uruchomienie w vagach dogrzewacza takim sprzecikiem. To by bylo dosc fajne bo jest taka opcja serwisowa z vcds'a ale nirmalnie dziakajace takie dogrzewanie wynaga wymiany pieca panelu klimatronika itp.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

ODPOWIEDZ