Astra GTC Z16LET remont silnika

Awatar użytkownika
dzinks16

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 21:43
Imię: Paweł
Auto: Astra GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

Astra GTC Z16LET remont silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: dzinks16 »

Zakupiłem w tym tygodniu astrę z uszkodzonym silnikiem. Po rozebraniu okazało się że tłok na pierwszym hmm, popłynął, reszta w minimalnie lepszym stanie.. Patrząc na koszt używanego silnika ok 4tyś pln zdecydowałem się na remont. Głowica do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji, turbo do regeneracji, blok tuleje do wstawienia, tłoki kpl nowe, zastanawiam się nad kutymi. Jutro rozbiorę dół silnika i zobaczę co dalej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

dzinks16 pisze:QR_BBPOST blok tuleje do wstawienia
A czy w tym silniku fabrycznie tuleje cylindrów nie są laserowo trawione?
Jak wstawisz nowe to po honowaniu nie będzie zbyt "gładko". Nie będzie to miało wpływu na temperaturę pracy?
Udało Ci się dojść co było przyczyną stopienia się tłoka?
161nt167

Awatar użytkownika
dzinks16

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 21:43
Imię: Paweł
Auto: Astra GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

#3

Nieprzeczytany post autor: dzinks16 »

Co do wstawienia tulei to czekam jak się szlifierz wypowie po weekendzie, we wtorek chyba znajdę czas żeby całość zawieźć i pogadać. Blok żeliwny, tuleje zapewne stalowe wcisną. Przyczyna, pompa oleju, za małe ciśnienie ubiło turbo i słaby natrysk na denka. Pękł zewnętrzy pierścień, zamówiony już zestaw naprawczy pompy w ASO. Turbo zostanie zmodernizowane, później pewnie fmic i zrobi się jakieś moce :) Jeszcze lpg muszę założyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Usunięty użytkownik 861235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 861235 »

Temat wałka rozrządu był do C16SE i katalog firmy FAI dałem i teraz tak patrze że mają tuleje.
Co prawda firma dalej Yenmak.
No coś jest cylinder liners
[External Link Removed for Guests]

katalog yenmaka strona 194 [External Link Removed for Guests]

Tylko to do A16LET
Znalazłem to na szybko w necie, różnice
"A16LET jest przystosowanym do normy czystości spalin Euro 5 silnikiem Z16LET"
źródło: [External Link Removed for Guests]

Producentów części jest sporo
Mahle, Kolbenschmidt, Glyco, Goetze, Yenmak, Powerseal, MVParts, Ajusa, King

Ale szlifiarz / mechanik pewnie ma swoje źródło i tak.

Jeszcze legendę do katalogu wrzucę żeby łatwiej wymiary złapać
Do katalogu Yenmak strona 194 [External Link Removed for Guests]

Do analizy, to tak na luzie. Katalogi potrafią bzdury podawać, (z wałkiem rozrządu był problem) trzeba dobrze zweryfikować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2018, 1:01 przez Usunięty użytkownik 861235, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
dzinks16

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 21:43
Imię: Paweł
Auto: Astra GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

#5

Nieprzeczytany post autor: dzinks16 »

Dzięki za pomoc:) A16LET i Z16LET oraz LER, LEL to podobno te same silniki. Osprzęt może się tylko minimalnie różni. Mam A16LET do kupienia za 2500zł, ale nie wiadomo ile pojeździ.. Jeśli tego mi zrobią to będzie praktycznie jak nowy, poskładam wszystko w całość i docieranie :)

Awatar użytkownika
dzinks16

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 21:43
Imię: Paweł
Auto: Astra GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

#6

Nieprzeczytany post autor: dzinks16 »

Powoli zaczyna się kompletować. Turbo hybryda już jest, nowe pierścienie pompy oleju. Wał wyszedł na pierwszy szlif, panewki zakupione. Za dwa tyg pewnie znajdę chwilę żeby wszystko poskładać. W tej chwili czekam za tłokami, powinny być po weekendzie, wtedy szlif nowych tulei pod nominalne tłoki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dzinks16

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 21:43
Imię: Paweł
Auto: Astra GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

#7

Nieprzeczytany post autor: dzinks16 »

Poniesione koszty remontu jakby ktoś się zastanawiał remont vs używany silnik. Pracy włożonej nie liczę.

Szlif wału, tulejowanie bloku, regeneracja głowicy 1850zł
Tłoki 1400zł problem ze zdobyciem poza ASO, tam 1 szt coś ok 700zł
Panewki KS 250zł problem ze zdobyciem, jakoś się udało
Pierścienie pompy oleju 120zł ASO bez problemu
Uszczelka głowicy, śruby, uszczelka pokrywy, simmeringi 300zł
Uszczelki kolektorów i pompy oleju 140zł
Membrana odmy allegro podobno jakość ori 24msc gwar 200zł
olej + filtr 150zł
pasek rozrządu 100zł
4510zł do tego regeneracja turbo 1000zł
Dobrze, że poprzedni właściciel zrobił sprzęgło i dwumasę w 2016r, więc śwerzynka i będzie spokój na jakiś czas.

Koszt remontu szczerze mówiąc trochę mnie zaskoczył, ale przynajmniej silnik jak nowy.. Używki wg mnie zbyt niepewne, ogólnie widzę że te silniki dużo km nie kręcą, podejrzewam że 200tyś km to ich maks, chyba że ludzie nie dbają.

Awatar użytkownika
dzinks16

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 21:43
Imię: Paweł
Auto: Astra GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

#8

Nieprzeczytany post autor: dzinks16 »

Teraz jeszcze powstał problem z olejem w tłumikach, wypala się i mega kopci, tłumiki słabo dostępne. Zostaje mi chyba rozciąć, wymyć i dać nowe wygłuszenie. Nowy tłumik końcowy tylko w ASO znalazłem za ok 800zł.. Póki co jazda jak z jajkiem. Teraz jeszcze wrzucenie czujnika oleju na 1.8bar zamiast serii 0.5bar
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2018, 13:19 przez dzinks16, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dzinks16

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2018, 21:43
Imię: Paweł
Auto: Astra GTC
Silnik: Z16LET
Województwo: łódzkie

#9

Nieprzeczytany post autor: dzinks16 »

Auto złożone, lpg założone, podłokietnik dołożony i pierwsze km już lecą. Chyba jeszcze cewka jest do wymiany. Na spokojnie wszystko zweryfikuję. Zostało jeszcze zaślepki felg pomalować.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Michaltar23

Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2020, 6:52
Auto: Astra h 1.6T 132kw OPCline
Silnik: Z16let
Rocznik: 2007
Województwo: małopolskie

#10

Nieprzeczytany post autor: Michaltar23 »

Odgrzeje. Dzinks16 @dzinks16 jak pp remoncie? Jezdzisz nia jeszcze?

ODPOWIEDZ