Napięcie 12V w zapalniczce - jak wyłączyć?

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 711
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 110 razy
Pomocny: 59 razy

Re: Napięcie 12V w zapalniczce - jak wyłączyć?

#11

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

krumar pisze:
20 wrz 2023, 13:08
A jaki przekaźnik mam dokupić? Przepraszam za laickie pytanie, ale ja jestem zielony w tych sprawach :)

(Ps. gdzieś doczytałem, że napięcie z podświetlenia zapalniczki nie zdaje do końca egzaminu. Ponoć najlepiej brać 12V po kluczyku z przewodów od szyb bocznych)
Myślę, że w takim wypadku lepiej , żebyś nie robił tego sam . Sorry , ale bezpieczniej żeby zajął się tym ktoś , kto ma pojęcie . Pozdrawiam 😊

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Racja ! - Pomimo tego przekaźnik z kostką i tak powinieneś kupić: [External Link Removed for Guests] Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
krumar

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2021, 21:29
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie

#13

Nieprzeczytany post autor: krumar »

Dziękuję za link.
Jakie macie zdanie żeby 12V po kluczyku wziąć z wiązki idącej do szyby? Wówczas już by działało w połowie przekręcenia kluczyka, jeszcze przed zapłonem.

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 711
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 110 razy
Pomocny: 59 razy

#14

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

Po pierwsze : wszystko ,co pobiera prąd przed rozruchem silnika , pobiera go bezpośrednio z akumulatora . Po to jest rozruch , aby Aku nie obciążać . Jeśli Ci nie zależy na Aku , po co w ogóle chcesz przerabiać instalację? Przecież masz tam napięcie cały czas . Po drugie : napięcie wzięte do sterowania cewką przekaźnika nie musi być wysokie . Po to właśnie jest przekaźnik . A na wyjściu i tak masz napięcie przystosowane do obciążeń dokładnie tak samo , jak przewidział to producent auta . Po trzecie : ciągnąć przewody , kiedy wszystko masz na miejscu ? Chyba bez sensu .... Tak myślę . Pozdrawiam 😊

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4904
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Jeszcze raz. Ludzie macie skrzynkę bezpieczników. Są rzędy bezpieczników dajmy na to w poziomie. Górny rząd bezpieczników jest ze stałym napięciem czyli cały czas jest prąd a dolny ma napięcie po zapłonie. Wystarczy jeden kabelek wyciągnąć z górnego rzędu i dać do dolnego. Wsadzić bezpiecznik w to miejsce i temat zamknięty. Nic nie trzeba ciąć czy lutować. Jedynie co to trzeba się dobrac do tej tablicy bezpiecznikowej. Na szybkiego to można dwie wsowki i dolutowac kabelek je łączący a po między nimi bezpiecznik.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
krumar

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 28 cze 2021, 21:29
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie

#16

Nieprzeczytany post autor: krumar »

#Wesoł - to chyba nie takie oczywiste jak piszesz.
Czytałem na wielu forach i wszyscy kombinują z przekaźnikiem i napięciem na jego sterowanie z szyby lub z oświetlenia zapalniczki.
To nie znaczy, że nie masz racji. Może być tak, że nikt na to rozwiązanie nie wpadł.

Jak tak masz zrobione u siebie, to zrób fotkę bezpieczników i zaznacz co trzeba. Pomożesz wielu ludziom. Otrzymasz od nas medal :) :)

PS.
Poza tym, czy zapalniczka ma tylko swój indywidualny kabel idący do bezpieczników, czy przy okazji na tym samym kablu jest podpięty jakiś drugo odbiornik?

Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2023, 20:31 przez krumar, łącznie zmieniany 1 raz.

ja37

V.I.P.
Posty: 6126
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 132 razy

#17

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Ja już w mieszanie z pinami sie nie bawię.
Głupia kamerka tylna tak namieszała w REC, że akumulator starczał na 2 dni max.
Trzeba by mieć schemat UEC i dopiero kombinować.

Zibi186

Astro-maniak
Posty: 711
Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
Imię: Zbyszek
Auto: Astra H twin top
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 110 razy
Pomocny: 59 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: Zibi186 »

Dlatego moim zdaniem im mniejsza ingerencja w oryginalny układ , tym lepiej 👍🏻 A takim właśnie rozwiązaniem jest skupić się na zapalniczce . Tak myślę 😅 Pozdrawiam 😊

ODPOWIEDZ