Napięcie 12V w zapalniczce - jak wyłączyć?
- krumar
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 cze 2021, 21:29
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
Napięcie 12V w zapalniczce - jak wyłączyć?
Witam.
Czy ktoś ma sposób na wyłączenie napięcia 12V w zapalniczce z chwilą wyłączenia silnika lub wyjęcia kluczyków ze stacyjki w Astrze H 2005 105km ?
Otóż w zapalniczce przez cały czas mam 12V, niezależnie czy kluczyk w stacyjce jest przekręcony czy go w ogóle nie ma. Chciałem tam podłączyć Yanosika XS. Ale dobrze by było, żeby Yanosik się wyłączał jak wyjmuje kluczyki i wysiadam z auta. Niestety, napięcie tu cały czas jest.
Czy jest sposób na wyłączenie napięcia z zapalniczki gdy wyjmę klucze ze stacyjki?
Dziękuję za rady.
Czy ktoś ma sposób na wyłączenie napięcia 12V w zapalniczce z chwilą wyłączenia silnika lub wyjęcia kluczyków ze stacyjki w Astrze H 2005 105km ?
Otóż w zapalniczce przez cały czas mam 12V, niezależnie czy kluczyk w stacyjce jest przekręcony czy go w ogóle nie ma. Chciałem tam podłączyć Yanosika XS. Ale dobrze by było, żeby Yanosik się wyłączał jak wyjmuje kluczyki i wysiadam z auta. Niestety, napięcie tu cały czas jest.
Czy jest sposób na wyłączenie napięcia z zapalniczki gdy wyjmę klucze ze stacyjki?
Dziękuję za rady.
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 110 razy
- Pomocny: 59 razy
Astra h tak ma ... Możesz to zmienić , stosując dodatkowy przekaźnik . Stale napięcie podajesz na zacisk 30 przekaźnika , na cewkę elektromagnesu podajesz napięcie po stacyjce , które będzie zalączalo Ci +12 V gdy przekrecisz kluczyk w stacyjce . Pozdrawiam
- bolobol
- Posty: 878
- Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
- Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
- Silnik: B14NET- Turbo 140KM
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 25 razy
- Pomocny: 98 razy
Jesteś pewien, że cały czas?
W mojej "J-ce", po wyjęciu kluczyka, napięcie utrzymuje się kilka minut a potem zanika. Sprawdź to...
W mojej "J-ce", po wyjęciu kluczyka, napięcie utrzymuje się kilka minut a potem zanika. Sprawdź to...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]
- krumar
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 cze 2021, 21:29
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
Ale gdzie dokładnie znajdę 12V po przekręceniu kluczyka?
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Tak jak napisał Zbyszek - uważam, że jest to najlepsze wyjście - podświetlenie + przekaźnik (zasilanie z podświetlenia i zasilanie po stykach z zapalniczki). Pozdrawiam
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Wystarczy tylko kabel od zasilania zapalniczki w skrzynce bezpiecznikowej wpiąć w inny rząd gdzie jest plus po zapłonie.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- deodekabokat
- Posty: 3655
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 184 razy
Ja mam przecięty przewód zasilający zapalniczki pod dźwignią biegów i łączony przekaznikiem. Sterowanie przekaźnika z zasilania oświetlenia zapalniczki. Więc wszystko na miejscu bez ciągania kabli. Działa po zapłonie.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- krumar
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 cze 2021, 21:29
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
A jaki przekaźnik mam dokupić? Przepraszam za laickie pytanie, ale ja jestem zielony w tych sprawach
(Ps. gdzieś doczytałem, że napięcie z podświetlenia zapalniczki nie zdaje do końca egzaminu. Ponoć najlepiej brać 12V po kluczyku z przewodów od szyb bocznych)
(Ps. gdzieś doczytałem, że napięcie z podświetlenia zapalniczki nie zdaje do końca egzaminu. Ponoć najlepiej brać 12V po kluczyku z przewodów od szyb bocznych)
-
- Posty: 6126
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 132 razy
U mnie działa już ze 4 lata.
Ale jak ktoś do cieniutkiego kabelka od żarówki zamiast przekaźnika podłącza zapalniczkę, to na pewno nie zda egzaminu.
Ale jak ktoś do cieniutkiego kabelka od żarówki zamiast przekaźnika podłącza zapalniczkę, to na pewno nie zda egzaminu.