Myślę, że w takim wypadku lepiej , żebyś nie robił tego sam . Sorry , ale bezpieczniej żeby zajął się tym ktoś , kto ma pojęcie . Pozdrawiam
Napięcie 12V w zapalniczce - jak wyłączyć?
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 110 razy
- Pomocny: 59 razy
Re: Napięcie 12V w zapalniczce - jak wyłączyć?
- heinrich12
- Posty: 5108
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 193 razy
- Pomocny: 307 razy
Racja ! - Pomimo tego przekaźnik z kostką i tak powinieneś kupić: [External Link Removed for Guests] Pozdrawiam.
- krumar
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 cze 2021, 21:29
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
Dziękuję za link.
Jakie macie zdanie żeby 12V po kluczyku wziąć z wiązki idącej do szyby? Wówczas już by działało w połowie przekręcenia kluczyka, jeszcze przed zapłonem.
Jakie macie zdanie żeby 12V po kluczyku wziąć z wiązki idącej do szyby? Wówczas już by działało w połowie przekręcenia kluczyka, jeszcze przed zapłonem.
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 110 razy
- Pomocny: 59 razy
Po pierwsze : wszystko ,co pobiera prąd przed rozruchem silnika , pobiera go bezpośrednio z akumulatora . Po to jest rozruch , aby Aku nie obciążać . Jeśli Ci nie zależy na Aku , po co w ogóle chcesz przerabiać instalację? Przecież masz tam napięcie cały czas . Po drugie : napięcie wzięte do sterowania cewką przekaźnika nie musi być wysokie . Po to właśnie jest przekaźnik . A na wyjściu i tak masz napięcie przystosowane do obciążeń dokładnie tak samo , jak przewidział to producent auta . Po trzecie : ciągnąć przewody , kiedy wszystko masz na miejscu ? Chyba bez sensu .... Tak myślę . Pozdrawiam
- wesoł
- Posty: 4904
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Jeszcze raz. Ludzie macie skrzynkę bezpieczników. Są rzędy bezpieczników dajmy na to w poziomie. Górny rząd bezpieczników jest ze stałym napięciem czyli cały czas jest prąd a dolny ma napięcie po zapłonie. Wystarczy jeden kabelek wyciągnąć z górnego rzędu i dać do dolnego. Wsadzić bezpiecznik w to miejsce i temat zamknięty. Nic nie trzeba ciąć czy lutować. Jedynie co to trzeba się dobrac do tej tablicy bezpiecznikowej. Na szybkiego to można dwie wsowki i dolutowac kabelek je łączący a po między nimi bezpiecznik.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
- krumar
- Posty: 10
- Rejestracja: 28 cze 2021, 21:29
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
#Wesoł - to chyba nie takie oczywiste jak piszesz.
Czytałem na wielu forach i wszyscy kombinują z przekaźnikiem i napięciem na jego sterowanie z szyby lub z oświetlenia zapalniczki.
To nie znaczy, że nie masz racji. Może być tak, że nikt na to rozwiązanie nie wpadł.
Jak tak masz zrobione u siebie, to zrób fotkę bezpieczników i zaznacz co trzeba. Pomożesz wielu ludziom. Otrzymasz od nas medal
PS.
Poza tym, czy zapalniczka ma tylko swój indywidualny kabel idący do bezpieczników, czy przy okazji na tym samym kablu jest podpięty jakiś drugo odbiornik?
Pozdrawiam serdecznie
Czytałem na wielu forach i wszyscy kombinują z przekaźnikiem i napięciem na jego sterowanie z szyby lub z oświetlenia zapalniczki.
To nie znaczy, że nie masz racji. Może być tak, że nikt na to rozwiązanie nie wpadł.
Jak tak masz zrobione u siebie, to zrób fotkę bezpieczników i zaznacz co trzeba. Pomożesz wielu ludziom. Otrzymasz od nas medal
PS.
Poza tym, czy zapalniczka ma tylko swój indywidualny kabel idący do bezpieczników, czy przy okazji na tym samym kablu jest podpięty jakiś drugo odbiornik?
Pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2023, 20:31 przez krumar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 6126
- Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 132 razy
Ja już w mieszanie z pinami sie nie bawię.
Głupia kamerka tylna tak namieszała w REC, że akumulator starczał na 2 dni max.
Trzeba by mieć schemat UEC i dopiero kombinować.
Głupia kamerka tylna tak namieszała w REC, że akumulator starczał na 2 dni max.
Trzeba by mieć schemat UEC i dopiero kombinować.
-
- Posty: 711
- Rejestracja: 19 lip 2020, 12:09
- Imię: Zbyszek
- Auto: Astra H twin top
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 110 razy
- Pomocny: 59 razy
Dlatego moim zdaniem im mniejsza ingerencja w oryginalny układ , tym lepiej A takim właśnie rozwiązaniem jest skupić się na zapalniczce . Tak myślę Pozdrawiam