Montaż podświetlenia pod nogi przód
- soszka
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 sty 2014, 9:36
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A20DTH
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
Montaż podświetlenia pod nogi przód
Do montażu podświetlenia zbierałem się od kilku tygodni i jakoś nigdy czasu nie było.
Po zgromadzeniu wszystkich potrzebnych elementów poświęciłem 2 godziny sobotniego popołudnia i teraz mam ślicznie podświetlone dywaniki przednie.
Niestety dokumentacji fotograficznej nie wykonałem, więc postaram się dość dokładnie opisać.
Do montażu potrzebujemy:
1. Źródło światła- w moim przypadku zdecydowałem się na moduł LED o barwie ciepłej białej- 2 szt.
Adres sklepu i konkretnego modelu :[External Link Removed for Guests]
2. Przewód 2x 0,5 mm linka - 2 mb.
3. Aby przewody wyglądały jak fabryczne izolacja z tkaniny - dostępna w sklepach elektronicznych.
4. Miernik lub inny wskaźnik napięcia- potrzebny do namierzenia odpowiedniego kabelka w instalacji.
5. Lutownica.
6. Blaszka o wymiarach 4 cm x 4 cm i druga o wymiarach 1,5 cm x 5 cm ( Castorama ).
7. Kilka opasek elektrycznych plastikowych.
8. Klucz 7 mm najlepiej końcówka 6-kąt do wkrętarki, śrubokręt gwiazdka ( lun wkrętarka ), kombinerki.
9. 2 szt wkrętów spax 3,5 x 12 mm
10. 2 śruby M3 długości 15mm i 2 nakrętki M3
11. Nóż do tapet- mało profesjonalne urządzenie ale skuteczne.
12. Wkrętarka lub wiertarka.
13. Koszulki termokurczliwe, izolacja.
Całkowity koszt materiałów w moim przypadku to około 25 zł.
Krok 1.
Przygotowanie wiązki elektrycznej.
Zastanawiałem się czy zamontować wtyczki na łączeniu modułu LED z instalacją , ale po zastanowieniu zrezygnowałem.
Lutujemy do 1 modułu około 1m przewodu, do drugiego około 0,5m. Izolujemy koszulkami termokurczliwymi.
Łączymy równolegle obydwa przewody i dokładamy (lutujemy ) około 0,5m przewodu. Całość w koszulki termokurczliwe.
Musimy pamiętać w przypadku LED + do + , -do -.
Całość zawijamy izolacją z tkaniny- instalacja wygląda jak instalacja fabryczna.
Krok 2.
Montaż instalacji w samochodzie.
Demontujemy plastiki tuż nad dywanikami z prawej i lewej strony ( trochę siły i minuta strachu) zaczynamy od strony foteli i wyciągamy. W okolicy kolumny kierowniczej i po drugiej stronie są jeszcze zaczepy w górnej części- trzeba wcisnąć i osłony mamy zdemontowane.
Demontujemy schowek- (otwieramy schowek,otwieramy drzwi pasażera, demontujemy plastik na którym jest zamontowany wyłącznik poduszki powietrznej, odkręcamy 4 śruby ( końcówka 7mm )).
Wyciągamy schowek i odpinamy podświetlenie schowka.
Przeciągamy przewód od strony pasażera w kierunku kierowcy - upinamy przewody aby nie sterczały do instalacji samochodu.
Pod schowkiem jest wzmocnienie do którego upinamy instalację.
Demontujemy plastik w okolicy progu od strony pasażera- jak już wcześniej pisałem chwila strachu- aby dostać się do instalacji oświetlenia kabiny.
Demontujemy tylną lampkę w podsufitce- jest łatwiej - i sprawdzamy który przewód jest odpowiedzialny za włącznie oświetlenia kabiny - w moim przypadku był to przewód szary ( środkowy )- zapamiętujemy i wciskamy lampkę na miejsce.
Wracamy do znalezienia odpowiedniego przewodu w okolicy słupka A po stronie pasażera.
Są tam 2 wiązki - jedna idzie przez błotnik do drzwi, druga w górę do podświetlenia i ta wiązka nas interesuje.
Namierzany szary przewód, delikatnie ściągamy izolację i sprawdzamy czy to ten (szary) kabelek nas interesuje.
Po podpięciu miernika po otwarciu drzwi napięcie rośnie od 0 do 12V, a po zamknięciu spada od 12 do 0.
Lutujemy przewód "+" z naszej instalacji do tego przewodu. Izolujemy. Przewód "- " podłączmy do masy samochodu. W moim przypadku zarobiłem oczko na przewodzie i przykręciłem do pierwszej lepszej śruby wkręconej do nadwozia pod schowkiem ( w moim przypadku śruba mocująca moduł DAB).
Całość ładnie izolujemy taśmą materiałową i upinamy opaskami.
Sprawdzamy czy podświetlenie działa.
Od strony kierowcy do montażu wykorzystujemy blachę 4cm x 4cm - przyklejamy za pomocą taśmy dwustronnej klejącej moduł LED i skręcamy śrubą z nakrętka (tak na wszelki wypadek). Tak przygotowany element przykręcamy za pomocą wkrętów do plastiku pod kolumną kierowniczą w taki sposób aby nie był widoczny ( jeżeli ktoś będzie zainteresowany podeślę zdjęcia ).
Strona pasażera.
Do schowka jest zamocowana osłona, którą teraz musimy odkręcić od schowka ( 1 śruba + 2 zaczepy ).
Zakładamy plastikową osłonę progu. Montujemy schowek w kolejności odwrotnej ( światełko, 4 wkręty i maskownica ta z włącznikiem poduszki ).
Zakładamy osłony tunelu środkowego.
Przewód z lampką po stronie pasażera wyciągamy mniej więcej na środku w okolicy śruby i zakładamy dolną maskownicę pod schowkiem.
Blachę 1,5 cm x 5 cm wyginamy w kształt Z- musimy wymodelować aby pasował.
Lampkę przykręcamy śrubą z nakrętka i wkręcamy śrubę mocującą dolną część schowka.
W przypadku tego modułu Led po stronie pasażera jest on schowany we wnęce na tą śrubę i jest lekko skręcony.
Mam nadzieję że dość jasno i zrozumiale opisałem.....
Zainteresowanym podeślę zdjęcia.
Po zgromadzeniu wszystkich potrzebnych elementów poświęciłem 2 godziny sobotniego popołudnia i teraz mam ślicznie podświetlone dywaniki przednie.
Niestety dokumentacji fotograficznej nie wykonałem, więc postaram się dość dokładnie opisać.
Do montażu potrzebujemy:
1. Źródło światła- w moim przypadku zdecydowałem się na moduł LED o barwie ciepłej białej- 2 szt.
Adres sklepu i konkretnego modelu :[External Link Removed for Guests]
2. Przewód 2x 0,5 mm linka - 2 mb.
3. Aby przewody wyglądały jak fabryczne izolacja z tkaniny - dostępna w sklepach elektronicznych.
4. Miernik lub inny wskaźnik napięcia- potrzebny do namierzenia odpowiedniego kabelka w instalacji.
5. Lutownica.
6. Blaszka o wymiarach 4 cm x 4 cm i druga o wymiarach 1,5 cm x 5 cm ( Castorama ).
7. Kilka opasek elektrycznych plastikowych.
8. Klucz 7 mm najlepiej końcówka 6-kąt do wkrętarki, śrubokręt gwiazdka ( lun wkrętarka ), kombinerki.
9. 2 szt wkrętów spax 3,5 x 12 mm
10. 2 śruby M3 długości 15mm i 2 nakrętki M3
11. Nóż do tapet- mało profesjonalne urządzenie ale skuteczne.
12. Wkrętarka lub wiertarka.
13. Koszulki termokurczliwe, izolacja.
Całkowity koszt materiałów w moim przypadku to około 25 zł.
Krok 1.
Przygotowanie wiązki elektrycznej.
Zastanawiałem się czy zamontować wtyczki na łączeniu modułu LED z instalacją , ale po zastanowieniu zrezygnowałem.
Lutujemy do 1 modułu około 1m przewodu, do drugiego około 0,5m. Izolujemy koszulkami termokurczliwymi.
Łączymy równolegle obydwa przewody i dokładamy (lutujemy ) około 0,5m przewodu. Całość w koszulki termokurczliwe.
Musimy pamiętać w przypadku LED + do + , -do -.
Całość zawijamy izolacją z tkaniny- instalacja wygląda jak instalacja fabryczna.
Krok 2.
Montaż instalacji w samochodzie.
Demontujemy plastiki tuż nad dywanikami z prawej i lewej strony ( trochę siły i minuta strachu) zaczynamy od strony foteli i wyciągamy. W okolicy kolumny kierowniczej i po drugiej stronie są jeszcze zaczepy w górnej części- trzeba wcisnąć i osłony mamy zdemontowane.
Demontujemy schowek- (otwieramy schowek,otwieramy drzwi pasażera, demontujemy plastik na którym jest zamontowany wyłącznik poduszki powietrznej, odkręcamy 4 śruby ( końcówka 7mm )).
Wyciągamy schowek i odpinamy podświetlenie schowka.
Przeciągamy przewód od strony pasażera w kierunku kierowcy - upinamy przewody aby nie sterczały do instalacji samochodu.
Pod schowkiem jest wzmocnienie do którego upinamy instalację.
Demontujemy plastik w okolicy progu od strony pasażera- jak już wcześniej pisałem chwila strachu- aby dostać się do instalacji oświetlenia kabiny.
Demontujemy tylną lampkę w podsufitce- jest łatwiej - i sprawdzamy który przewód jest odpowiedzialny za włącznie oświetlenia kabiny - w moim przypadku był to przewód szary ( środkowy )- zapamiętujemy i wciskamy lampkę na miejsce.
Wracamy do znalezienia odpowiedniego przewodu w okolicy słupka A po stronie pasażera.
Są tam 2 wiązki - jedna idzie przez błotnik do drzwi, druga w górę do podświetlenia i ta wiązka nas interesuje.
Namierzany szary przewód, delikatnie ściągamy izolację i sprawdzamy czy to ten (szary) kabelek nas interesuje.
Po podpięciu miernika po otwarciu drzwi napięcie rośnie od 0 do 12V, a po zamknięciu spada od 12 do 0.
Lutujemy przewód "+" z naszej instalacji do tego przewodu. Izolujemy. Przewód "- " podłączmy do masy samochodu. W moim przypadku zarobiłem oczko na przewodzie i przykręciłem do pierwszej lepszej śruby wkręconej do nadwozia pod schowkiem ( w moim przypadku śruba mocująca moduł DAB).
Całość ładnie izolujemy taśmą materiałową i upinamy opaskami.
Sprawdzamy czy podświetlenie działa.
Od strony kierowcy do montażu wykorzystujemy blachę 4cm x 4cm - przyklejamy za pomocą taśmy dwustronnej klejącej moduł LED i skręcamy śrubą z nakrętka (tak na wszelki wypadek). Tak przygotowany element przykręcamy za pomocą wkrętów do plastiku pod kolumną kierowniczą w taki sposób aby nie był widoczny ( jeżeli ktoś będzie zainteresowany podeślę zdjęcia ).
Strona pasażera.
Do schowka jest zamocowana osłona, którą teraz musimy odkręcić od schowka ( 1 śruba + 2 zaczepy ).
Zakładamy plastikową osłonę progu. Montujemy schowek w kolejności odwrotnej ( światełko, 4 wkręty i maskownica ta z włącznikiem poduszki ).
Zakładamy osłony tunelu środkowego.
Przewód z lampką po stronie pasażera wyciągamy mniej więcej na środku w okolicy śruby i zakładamy dolną maskownicę pod schowkiem.
Blachę 1,5 cm x 5 cm wyginamy w kształt Z- musimy wymodelować aby pasował.
Lampkę przykręcamy śrubą z nakrętka i wkręcamy śrubę mocującą dolną część schowka.
W przypadku tego modułu Led po stronie pasażera jest on schowany we wnęce na tą śrubę i jest lekko skręcony.
Mam nadzieję że dość jasno i zrozumiale opisałem.....
Zainteresowanym podeślę zdjęcia.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 26 lut 2012, 10:12
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra J
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
Ładny opisik. Wrzuć zdjęcie pokazujące jaki uzyskałeś efekt.
- screw
- Posty: 35
- Rejestracja: 17 kwie 2012, 21:42
- Imię: Piotr
- Auto: astra 4 ST
- Silnik: 1.4 T EDS
- Województwo: wielkopolskie
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
A dlaczego tylko zainteresowanym ?? Wrzuć kilka fotek z przebiegu prac, bo o to chodzi w tym temacie - suchy opis nie przekonuje zbyt wielu ..soszka pisze:Zainteresowanym podeślę zdjęcia.
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
- evolution1
- Posty: 98
- Rejestracja: 26 paź 2013, 20:41
- Imię: A&K
- Auto: C:C,Astra:G,H,J,Insignia,ZC...?
- Silnik: wszelkiego typu
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Hindenburg
- Pomocny: 1 raz
Ja wykonałem podświetlenie nóg przód troszkę podobnie do twojego opisu, czas około 1h. Listwy led spiąłem opaskami do plastikowych tuneli z których idzie wentylacja na nogi a przewód do zasilania przeciągłem od lampki przy lusterku, poprzez prawy słupek i za schowek u pasażera i stamtąd rozdzieliłem na strony.
Myślę że wygląda jak orginał
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Myślę że wygląda jak orginał
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
CORSA C,ASTRA G,H,J , VECTRA C, INSIGNIA, VIVARO, ZAFIRA C MERIVA B FL
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Możecie sobie podłączać dowolnie, pod który obwód chcecie. Wszystkie obwody oświetlenia wewnętrznego wychodzą ze złącza X7 modułu BCM, a ten znajduje się na dole pod nagrzewnicą. Dostęp do niego jest po zdemontowaniu plastykowej osłony tunelu od strony pasażera.
Opis wyprowadzeń złącza X7 (złącze w kolorze szarym)
[External Link Removed for Guests]
BCM od strony złącz wygląda tak:
[External Link Removed for Guests]
Jak widać, każde złącze ma inny kolor, nie sposób pomylić. X7 (szare) na zdjęciu jest z prawej strony zdjęcia, za różowym X6.
Złącze X7, pin 2, obwód 6815 Inadvertent Power Control, przewód biało-brązowy o przekroju 0,75mm2. Z tego obwodu są zasilane lampki na podsufitce.
Złacze X7, pin 9, obwód 6817 LED Backlight Dimming Control, przewód żółty o przekroju 0,35mm2. Z tego obwodu są zasilane diody podświetlania przycisków.
Złącze X7, pin 22, obwód 7557 LED Ambient Lighting Control 1 (C9B or C9D), przewód biało-żółty o przekroju 0,35mm2. Z tego obwodu są zasilane diody podświetlenia lewarka i drzwi przednich, o ile występuje w aucie oświetlenie ambient.
Także nie ma potrzeby demontować słony słupków, ciągania przewodów pod lampki czy demontowania radia czy paneli sterujących aby dostać się do kabli. Są dostepne wszystkie 3 obwody oświetlenia w jednym miejscu w ciągu 10 sekund, bo tyle zajmuje demontaż osłony tunelu od strony pasażera. Powodzenia w modach.
Opis wyprowadzeń złącza X7 (złącze w kolorze szarym)
[External Link Removed for Guests]
BCM od strony złącz wygląda tak:
[External Link Removed for Guests]
Jak widać, każde złącze ma inny kolor, nie sposób pomylić. X7 (szare) na zdjęciu jest z prawej strony zdjęcia, za różowym X6.
Złącze X7, pin 2, obwód 6815 Inadvertent Power Control, przewód biało-brązowy o przekroju 0,75mm2. Z tego obwodu są zasilane lampki na podsufitce.
Złacze X7, pin 9, obwód 6817 LED Backlight Dimming Control, przewód żółty o przekroju 0,35mm2. Z tego obwodu są zasilane diody podświetlania przycisków.
Złącze X7, pin 22, obwód 7557 LED Ambient Lighting Control 1 (C9B or C9D), przewód biało-żółty o przekroju 0,35mm2. Z tego obwodu są zasilane diody podświetlenia lewarka i drzwi przednich, o ile występuje w aucie oświetlenie ambient.
Także nie ma potrzeby demontować słony słupków, ciągania przewodów pod lampki czy demontowania radia czy paneli sterujących aby dostać się do kabli. Są dostepne wszystkie 3 obwody oświetlenia w jednym miejscu w ciągu 10 sekund, bo tyle zajmuje demontaż osłony tunelu od strony pasażera. Powodzenia w modach.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 31 maja 2015, 17:50
- Imię: Kamil
- Auto: Astra j
- Województwo: pomorskie
właśnie montuje podświetlenie nóg i próbowałem podłączyć się tak jak pisałeś pod biało brązowy przewód. Efekt podświetlenie pali się cały czas. Czy z moją instalacja wszystko ok? A może cos robię nietak?
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
To nie wiem, wg wszelkich posiadanych informacji powinno być dobrze. Też mam tak podłączone i działa.
Edit
Chyba jednak namieszałem, pin 1 X7 przewód szary.
ten brązowo-biały zasila lampki w osłonach i do czytania.
[External Link Removed for Guests]
Edit
Chyba jednak namieszałem, pin 1 X7 przewód szary.
ten brązowo-biały zasila lampki w osłonach i do czytania.
[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2016, 21:30 przez KaMYk, łącznie zmieniany 2 razy.