Czujniki parkowania tył - uniwersalne
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Re: Czujniki parkowania tył - uniwersalne
Czy ktoś może wrzucić jakiś dokładniejszy manual odnośnie zdemontowania zderzaka z HB w astrze J przed liftem. Konkretnie ile i gdzie są śruby mocujące zderzak i ewentualnie jakieś sugestie co do jego demontażu/ściągnięcia. Np. co trzeba dodatkowo zdjąć. Szukam po necie i jakoś nie mogę nic konkretnego znaleźć:(. Lubię być dobrze przygotowany do roboty, a nie liczyć na fuksa, że czegoś nie urwę.Zdjęcia zdemontowanego zderzaka nic mi nie mówią.
PS
Poza tym przymierzam się do wrzucenia czujników Valeo bo miałem takowe w Astrze H kombi i sprawowały się wyśmienicie. Byłem z nich mega zadowolony. Nie zraża mnie ich cena 200zł, a jedynie wielkość, bo mają duży pierścień/otoczkę. Jak ktoś ma założone jakieś inne nie oryginalne czujniki na tył i jest z nich mega zadowolony to chętnie bym poznał jakie to .
PS
Poza tym przymierzam się do wrzucenia czujników Valeo bo miałem takowe w Astrze H kombi i sprawowały się wyśmienicie. Byłem z nich mega zadowolony. Nie zraża mnie ich cena 200zł, a jedynie wielkość, bo mają duży pierścień/otoczkę. Jak ktoś ma założone jakieś inne nie oryginalne czujniki na tył i jest z nich mega zadowolony to chętnie bym poznał jakie to .
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Mam pytanie odnośnie instalacji elektrycznej. Który kolor w wiązce to plus od wstecznego, a który plus po stacyjce?
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 10 sie 2018, 21:12
- Imię: Gwidon
- Auto: Astra J Sedan, Ford KA mk2
- Silnik: B16XER
- Rocznik: 2018
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 5 razy
Nie miałeś problemów z wysokością montażu? Na aukcjach piszą że ma być montaż na wysokości w przedziale od do a ta listwa jest chyba za nisko względem opisu. Wszystko działa dobrze? Sciagales zderzak do roboty czy na samochodzie był?
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 25 kwie 2014, 21:27
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14XER
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Będzin
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Nie bylo problemu z wysokością. W zestawie są podkładki o różnym kącie.. i wszystko jest OK. Zderzak był na samochodzie, zdjęta była tylko ta dokładka w celu wywiercenia otworów..
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Tak to u mnie wyszło. Na razie tylko montaż mechaniczny. Montaż elektryczny zostawiłem sobie na weekend.
Czy ktoś może podpowiedzieć, który w tym gąszczu kabli to plus po stacyjce? Plus wstecznego już znalazłem.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
A że tak spytam, po co Ci + po stacyjce ?
A najlepsza metoda to próbnik samochodowy i szybko znajdziesz
A najlepsza metoda to próbnik samochodowy i szybko znajdziesz
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
-
- Posty: 163
- Rejestracja: 10 sie 2018, 21:12
- Imię: Gwidon
- Auto: Astra J Sedan, Ford KA mk2
- Silnik: B16XER
- Rocznik: 2018
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 5 razy
Sam robiłeś? Jakieś wskazówki? Którędy wposciles kable do bagażnika? Gdzie wpiales się w instalację? Jak wpiales ten plastik nakładki? Może masz jakieś fotki z prac? Same pytania ale planuje taka robotę i szukam wszelkich informacji.
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Instalacja sterownika czujników parkowania VALEO, bo takie zamontowałem wymaga między innymi plusa po stacyjce. Owszem próbnikiem można tylko jak to zrobić nie dziurawiąc/uszkadzając kabli?
Nie zrobiłem fotek, bo robiłem wieczorem i czas mnie gonił. Generalnie wszystko jest rzeczywiście proste. Najpierw odkręciłem po 3 wkręty na torxa po obu stronach nadkoli. Następnie odkręciłem lampy i ukazały się mocowania/zatrzaski/ zderzaka, które trzeba uwolnić. Pod każdą lampą po dwa zatrzaski /przydaje się płaski większy śrubokręt/. Potem od spodu są cztery kołki rozporowe mocujące dokładkę zderzaka. Dwa skrajne kołki łącza zderzak z nadkolem, a dwa środkowe z wystającymi z podwozia uchwytami. No i teraz demontaż zderzaka, który niestety zrobiłem intuicyjnie bo nikt nie chciał nic napisać. Należy odciągnąć koniec zderzaka po obu stronach, ciągnąc /szarpnąć/ prostopadle od tylnego błotnika. Wtedy zostają uwolnione zaczepy łączące zderzak z błotnikiem. W HB sprawa jest naprawdę prosta. Zajmuje to max. 20 minut. Przewód od czujników puściłem przez taką zaślepioną przelotkę pod lampą, ale chyba będę musiał to zmienić bo brzeg lampy nie dochodzi idealnie. Co prawda nic to nie przeszkadza, ale ja nie lubię niedoróbek . Jak będę to poprawiał to postaram się zrobić fotki jak to wygląda.
Pozostała mi jeszcze kwestia wpięcia się w instalację, ale problemem jest znalezienie plusa po stacyjce w lewej komorze bagażnika.
Nie zrobiłem fotek, bo robiłem wieczorem i czas mnie gonił. Generalnie wszystko jest rzeczywiście proste. Najpierw odkręciłem po 3 wkręty na torxa po obu stronach nadkoli. Następnie odkręciłem lampy i ukazały się mocowania/zatrzaski/ zderzaka, które trzeba uwolnić. Pod każdą lampą po dwa zatrzaski /przydaje się płaski większy śrubokręt/. Potem od spodu są cztery kołki rozporowe mocujące dokładkę zderzaka. Dwa skrajne kołki łącza zderzak z nadkolem, a dwa środkowe z wystającymi z podwozia uchwytami. No i teraz demontaż zderzaka, który niestety zrobiłem intuicyjnie bo nikt nie chciał nic napisać. Należy odciągnąć koniec zderzaka po obu stronach, ciągnąc /szarpnąć/ prostopadle od tylnego błotnika. Wtedy zostają uwolnione zaczepy łączące zderzak z błotnikiem. W HB sprawa jest naprawdę prosta. Zajmuje to max. 20 minut. Przewód od czujników puściłem przez taką zaślepioną przelotkę pod lampą, ale chyba będę musiał to zmienić bo brzeg lampy nie dochodzi idealnie. Co prawda nic to nie przeszkadza, ale ja nie lubię niedoróbek . Jak będę to poprawiał to postaram się zrobić fotki jak to wygląda.
Pozostała mi jeszcze kwestia wpięcia się w instalację, ale problemem jest znalezienie plusa po stacyjce w lewej komorze bagażnika.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Możesz sprawdzić w kostce jak nie chcesz dziurawić kabli
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...