Czujniki parkowania tył - uniwersalne

Awatar użytkownika
evolution1

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 26 paź 2013, 20:41
Imię: A&K
Auto: C:C,Astra:G,H,J,Insignia,ZC...?
Silnik: wszelkiego typu
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Hindenburg
Pomocny: 1 raz

Czujniki parkowania tył - uniwersalne

#1

Nieprzeczytany post autor: evolution1 »

Dodanie uniwersalnych czujników parkowania w tylny zderzak-czas 1,5h
Po pierwsze zakup, jedyne 55 zł ( stosowałem już takie w innych oplach, jak VC czy CC ).
[External Link Removed for Guests]
Później demontaż lamp by dojść do zaczepów zderzaka.
Demontaż wkrętów na torx ( 3 sztuki na strone )
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Demontaż dwóch kołków pod zderzakiem ( czarna listwa jest przymocowana do plastikowych wieszaków)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Później wiercenie otworów za pomocą dołączonej otwornicy(w zderzaku od środka są cechy gdzie wyciąć otwory).
[External Link Removed for Guests]

Następnie przeprowadzenie czujników z kablami do zderzaka( stojąc za samochodem opisujemy kable czujników od lewej ABCD.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Przeprowadzenie przewodów do środka samochodu przez klapkę od redukcji ciśnienienia w samochodzie
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Montaż zderzaka i podłączenie zasilania centralki czujników w układ światła cofania.
Najprościej wpiąć się z plusem(czerwony) w kabelek zielony z białym paskiem a masę wiadomo do czarnego. Wiązka przewodów leci po lewej stronie bagażnika, należy lekko rozciąć izolacje i wpiąć się i zalutować by nie było z czasem jakiejś korozji czy saśniedzenia.
[External Link Removed for Guests]
Potem umieszczenie wyświetlacza pod szybą
[External Link Removed for Guests]
Najlepiej przeciąć orginalny przewód i przeprowadzić przez szczeliny w tapicerce
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
I w następnej kolejności poprowadzić przewód pod plastikami, uszczelkami po lewej stronie auta.
[External Link Removed for Guests]

Polecam montaż samodzielny bo naprawdę nie jest to problem. Przyda się tylko sztywny drut by pomóc sobie przy przeciąganiu przewodu z przodu do tyłu samochodu.
Ta sama procedura w Astrze H z tą różnicą że za ramka rejestracji są dwa wkręty i w nadkolach po 2, wiec troche prosciej z demontazem zderzaka.
CORSA C,ASTRA G,H,J , VECTRA C, INSIGNIA, VIVARO, ZAFIRA C MERIVA B FL

lukaszSBE

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 25 kwie 2014, 21:27
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Będzin
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: lukaszSBE »

Ciekawe jak wygląda sprawa w sedanie, musze zajrzeć pod auto jak z tymi miejscami na czujniki.. da się od dołu zobaczyć? czy trzeba rozebrać ??

najbardziej się obawiam samodzielnego wiercenia tych otworów w zderzaku :) ale zawsze trochę kasy by się zaoszczędziło.. w ASO powiedzieli za samą robotę 350 zł, a u prywatnych 150 zł więc dużo bym zaoszczędził.

w sedanie chyba otwory na czujniki są w tej czarnej listwie dolnej zderzaka czy się myle?
Ostatnio zmieniony 07 sie 2014, 18:47 przez lukaszSBE, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
evolution1

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 26 paź 2013, 20:41
Imię: A&K
Auto: C:C,Astra:G,H,J,Insignia,ZC...?
Silnik: wszelkiego typu
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Hindenburg
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: evolution1 »

Bez zrzucenie zderzaka raczej nie zobaczysz bo otwory sa na wysokości belki :(
Poszukaj na allegro zderzaka z sedana to zobaczysz gdzie sa cechy pod otwory albo wersje z parktronikiem :)
Ale coś mi się wydaje że w sedanie otworki są w dolnej, niemalowanej częśći zderzaka więc może być łatwo.


[External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 07 sie 2014, 18:52 przez evolution1, łącznie zmieniany 1 raz.
CORSA C,ASTRA G,H,J , VECTRA C, INSIGNIA, VIVARO, ZAFIRA C MERIVA B FL

lukaszSBE

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 25 kwie 2014, 21:27
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Będzin
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: lukaszSBE »

poniżej zdjęcia od wewnątrz tego elementu zderzaka - widoczne są 4 takie miejsca

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

chyba wezme się sam do roboty :) a to coś koloru brązowego to jaki środek?

Awatar użytkownika
evolution1

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 26 paź 2013, 20:41
Imię: A&K
Auto: C:C,Astra:G,H,J,Insignia,ZC...?
Silnik: wszelkiego typu
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Hindenburg
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: evolution1 »

To "coś" koloru brązowego dałem tak na wyrost, by uszczelnić wlot przewodu do czujnika. Jest to uszczelniacz dekarski odporny na wszelkie warunki. Silikonu nie polecam bo zawiera ocet który zżera wszystko, no chyba że bez octowy taki do luster to tak. ;)
CORSA C,ASTRA G,H,J , VECTRA C, INSIGNIA, VIVARO, ZAFIRA C MERIVA B FL

lukaszSBE

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 25 kwie 2014, 21:27
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Będzin
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: lukaszSBE »

Ok, dzięki za informację.. wiadomo, zabezpieczenie musi być.. warunki pogodowe itp.
a napisz jeszcze ustawiałeś jakoś konkretnie te czujniki? bo zazwyczaj w zestawach z czujnikami dodają takie podkładki z dystansem, żeby ustawić odpowiedni kąt.. czy wlozyles i gra :P

Awatar użytkownika
evolution1

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 26 paź 2013, 20:41
Imię: A&K
Auto: C:C,Astra:G,H,J,Insignia,ZC...?
Silnik: wszelkiego typu
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Hindenburg
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: evolution1 »

Włożyłem i gra, gdy na wyświetlaczu jest 0,00 to faktycznie jest jakieś 35 cm luzu, w razie gdybyś Ty lub ten za Tobą miał hak. :)
[External Link Removed for Guests]
CORSA C,ASTRA G,H,J , VECTRA C, INSIGNIA, VIVARO, ZAFIRA C MERIVA B FL

lukaszSBE

Astro-maniak
Posty: 231
Rejestracja: 25 kwie 2014, 21:27
Imię: Łukasz
Auto: Astra J
Silnik: A14XER
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Będzin
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: lukaszSBE »

myślałem raczej o czujnikach bez wyswietlacza .. ale z tym bipceniem :P

[External Link Removed for Guests]
valeo ponad 200 zł, ciekaw jestem skąd taka różnica w cenie? czy to tylko dlatego, że marka .. czy idzie za tym mimo wszystko coś więcej..

wcześniej brałem pod uwagę własnie takie z valeo + robocizna.. to wychodziło dużo..

keszelski

Astro-maniak
Posty: 115
Rejestracja: 10 kwie 2013, 12:54
Imię: Leszek
Auto: Astra IV
Silnik: 1,6 / 115 KM
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: keszelski »

Brawo. Koszt 55 zł, a czujniki z tyłu w cenniku opla przy specyfikowaniu auta chyba 1k :o

Możesz napisać jeszcze parę słów jak przeciągnąłeś kable z tyłu do wyświetlacza na podszybie? Czy demontowałeś coś z plastkików, czy tylko jakąś stalką/drutem przepychałeś? Rozumiem, że przewody ciągnąłeś lewym bokiem u dołu tj. pod plastikami przy dolnej cześci drzwi pasażera (lewego) i kierowcy? I najważniejsze (dla mnie) jak przeszedłeś z przewodami spod szyby na dół? Ze zdjęć nie wszystko widać.

Mam czujniki i wyświetlacz zamontowany z tyłu w środku podsufitki i słupki ledowe oglądam w lusterku wstecznym. Ale z czasem naszło mnie, żeby zamontować kamerę cofania i lusterko dozbroiłem w lusterko z monitorkiem dla kamery (bo mam tylko CD400 bez dużego wyświetlacza). Zastanawiam się czyby wyświetlacza czujników nie przenieś właśnie na przód pod szybę, żeby równoczesna praca monitorka kamery i wyświetlacza czujników była jeszcze lepiej widoczna dla mnie.

A masz w planach montaż czujników z przodu? Bo ja się zastanawiam. Przesiadłem się z astry G i w J czasami mam wątpliwości przy manewrach w ciasnych miejscach. Ale nie mam pomysłu na wprowadzenie przewodów z komory silnika do wnetrza, no i jeszcze czekam z tym do końca gwarancji, żeby czegoś mi nie zakwestionowali.

Awatar użytkownika
evolution1

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 26 paź 2013, 20:41
Imię: A&K
Auto: C:C,Astra:G,H,J,Insignia,ZC...?
Silnik: wszelkiego typu
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Hindenburg
Pomocny: 1 raz

#10

Nieprzeczytany post autor: evolution1 »

Kable spod szyby przepuściłem tak.
1. Ściągłem uszczelke przy słupku kierowcy, potem boczny plastik deski rozdzielczej, tak by było widać listwe bezpieczników.

2. Teflonową breszką zrobiłem szczeline pomiędzy deską rozdzielcza a przednim słupkiem.

3. Przewód wyświetlacza przeciąłem by go w tą szczeline zmieścić a później polutowałem.

4. Następnie podniosłem plastikowe nakładki progów i tamtędy prowadziłem przewód aż do tylnego oparcia, oparcie kładziemy

5.Trzeba odchylić lekko tapicerkę bagażnika po lewej stronie by było widać światło za oparciem tylnej kanapy, tam wpuszczamy sztywny drut i już mamy przewód w komorze bagażnika.

Uwaga: W oplu wszystkie blachy, otwory w profilach są niesamowicie ostre, jak żyleta więc radze uważać!!!
CORSA C,ASTRA G,H,J , VECTRA C, INSIGNIA, VIVARO, ZAFIRA C MERIVA B FL

ODPOWIEDZ