Wymiana filtra powietrza.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Wymiana filtra powietrza.
Przy okazji wymiany filtra powietrza zrobiłem fotorelację.
Generalnie wymiana filtra to jedna z prostszych czynności i nie wymaga specjalnych narzędzi.
Ten instruktaż jest dla osób, które chcą coś zrobić samemu, ale nie mają doświadczenia.
Tak wygląda obiekt prac:
Demontujemy wtyczkę od przepływomierza powietrza, trzeba wyciągnąć taka żółtą zawleczkę i wyciągnąć wtyczkę
Następnie trzeba poluzować jedną z 3 opasek na elastycznych połączeniach obudowy filtra z turbiną.
Ja wybrałem ostatnią od filtra. Przy okazji zestaw potrzebnych narzędzi, wkrętak płaski i krzyżakowy (rozmiar PH2)
Po poluzowaniu opaski, ściągamy gumowy element z przepływomierza.
Odkręcamy 6 wkrętów pokrywy filtra i zdejmujemy ja na bok
Przy czym, nie musimy ich wykręcać całkowicie, wystarczy do połowy:
Filtr po 15 tys. km
Na dnie obudowy jest sporo brudu, trzeba to oczyścić (odkurzaczem lub umyć)
Przed czyszczeniem
I po
Wkładamy nowy filtr
Ja kupiłem filtr sportowy firmy K&N,
ale zwykły filtr papierowy montuje się tak samo. Następnie montujemy pokrywę, wkręcamy 6 wkrętów, naciągamy elastyczny łącznik z turbiną, skręcamy opaskę zaciskową i podłączamy wtyczke czujnika przepływu, pamietając, aby ją zablokować żółtą zawleczką.
Dla zainteresowanych, filtry K&N są filtrami bawełnianymi o większej przepustowości niż filtry papierowe. Nie wymienia się ich, a okresowo czyści, przy czym przebiegi między czyszczeniem mogą dochodzić do 80tys. km przy jeździe autostradami.
Normalnie oczywiście częściej, ale spokojnie 30 tys. wytrzymuje. Czyści się za pomocą odpowiedniego płynu a następnie nawilża specjalnym olejem. Można znaleźć info w necie, jak ktoś chce dowiedzieć się więcej.
Na koniec link do zdjęć w pełnej rozdzielczości.
[External Link Removed for Guests]
Generalnie wymiana filtra to jedna z prostszych czynności i nie wymaga specjalnych narzędzi.
Ten instruktaż jest dla osób, które chcą coś zrobić samemu, ale nie mają doświadczenia.
Tak wygląda obiekt prac:
Demontujemy wtyczkę od przepływomierza powietrza, trzeba wyciągnąć taka żółtą zawleczkę i wyciągnąć wtyczkę
Następnie trzeba poluzować jedną z 3 opasek na elastycznych połączeniach obudowy filtra z turbiną.
Ja wybrałem ostatnią od filtra. Przy okazji zestaw potrzebnych narzędzi, wkrętak płaski i krzyżakowy (rozmiar PH2)
Po poluzowaniu opaski, ściągamy gumowy element z przepływomierza.
Odkręcamy 6 wkrętów pokrywy filtra i zdejmujemy ja na bok
Przy czym, nie musimy ich wykręcać całkowicie, wystarczy do połowy:
Filtr po 15 tys. km
Na dnie obudowy jest sporo brudu, trzeba to oczyścić (odkurzaczem lub umyć)
Przed czyszczeniem
I po
Wkładamy nowy filtr
Ja kupiłem filtr sportowy firmy K&N,
ale zwykły filtr papierowy montuje się tak samo. Następnie montujemy pokrywę, wkręcamy 6 wkrętów, naciągamy elastyczny łącznik z turbiną, skręcamy opaskę zaciskową i podłączamy wtyczke czujnika przepływu, pamietając, aby ją zablokować żółtą zawleczką.
Dla zainteresowanych, filtry K&N są filtrami bawełnianymi o większej przepustowości niż filtry papierowe. Nie wymienia się ich, a okresowo czyści, przy czym przebiegi między czyszczeniem mogą dochodzić do 80tys. km przy jeździe autostradami.
Normalnie oczywiście częściej, ale spokojnie 30 tys. wytrzymuje. Czyści się za pomocą odpowiedniego płynu a następnie nawilża specjalnym olejem. Można znaleźć info w necie, jak ktoś chce dowiedzieć się więcej.
Na koniec link do zdjęć w pełnej rozdzielczości.
[External Link Removed for Guests]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Nie tylko mann, są wersje zwykłe bez takiego filcu od spodu i wersje z tym filcem.
Nie mniej jednak, jakiego filtru byśmy nie użyli, to sposób wymiany jest taki sam.
Nie mniej jednak, jakiego filtru byśmy nie użyli, to sposób wymiany jest taki sam.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 cze 2011, 23:52
- Imię: Paweł
Mam pytanie, jak jeździ z tym nowym filtrem i czy jest coś głośniej czy nie...pozdrawiam
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Nie, Nie sądzę, aby ktokolwiek poczuł różnicę w mocy po wymianie filtra, tak samo spalanie bez zmian.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 20:14
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 2 razy
Filtr można też wymienić bez ściągania tej czarnej rury z opasek. Po odkręceniu wkrętów na obudowie filtra wystarczy odchylić do góry pokrywę i spokojnie można wtedy wymienić filtr.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Można, ale przy okazji zmiany filtra warto zdjąć tę dolna część i wyczyścić.
Co kto woli
Co kto woli