Zibimysz z tego co sprawdzałem to podłączyłeś dobrze z tym , że pin 6 z przełącznika hamulca obwód 6817 ye to sterowanie które idzie z K9X2 pin 8 ye i tak podłączyłeś, a pin 8 to Masa obwód 2150 bk to może być coś z przełącznikiem.zibimysz pisze:QR_BBPOST Jestem po motazu, i tak na prawdę to nie jest takie trudne, jak opisywalem, wolalem dopytac zeby czegos nie zepsuć. Zostalo mi tylko aktywawanie a ze do wlodarskiego trochę kilometrow mam, to nie mogę sie z organizowac z wycieczką
Montaż hamulca elektrycznego
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 paź 2015, 20:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J Sport Tourer 1,7CDTI
- Silnik: 1,7DTL
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 3 razy
Montaż hamulca elektrycznego
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Rafi3040,
Wielkie dzięki za sprawdzenie. Z jednej strony jest spokój że mam wszystko z kabelkami ok, zobaczymy jak przyjdzie przełącznik do podmiany.
Dwa główne błędy które mam
C0293-06
U0128-71
Jak wygląda kwestia żyroskopu?
Dziś dostałem drugi przełącznik i nic to samo.
W weekend sprawdzę jeszcze wg instrukcji z forum insigni, post kolegi KaMYk
DTC C0293 08: Działanie sterowania wyłącznika hamulca postojowego-Nieważny sygnał
Opis obwodu/układu
Moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego posiada wewnętrzny silnik, element nastawczy włączenia, element nastawczy zwolnienia i czujnik temperatury. Moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego zawiera również układ logiczny włączania i zwalniania hamulca, kiedy jest to polecone przez wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego. Moduł elektrycznego hamulca postojowego przeprowadzi diagnostykę wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz jego wiązki przewodów w celu weryfikacji ich prawidłowego działania. Po otrzymaniu sygnału z wyłącznika, moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego sprawdza przed wykonaniem żądanej operacji, czy temperatura jest w zakresie roboczym.
Diagnostyka sterowania wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego sprawdza warunki awarii w wyłączniku elektrycznego hamulca postojowego oraz powiązanych przewodów prowadzących do modułu elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzanie obwodu/układu
C0293 01 lub C0293 06
Przy wyłączonym zapłonie odłączyć wiązkę przewodów S91 wyłącznika hamulca postojowego.
Sprawdzić pod kątem występowania B+ między zaciskiem wymienionego obwodu B+ a masą:
• Zacisk 4
• Zacisk 5
⇒ Jeżeli wartość jest mniejsza niż podany zakres, sprawdzić obwód B+ pod kątem zwarcia do masy lub przerwania/wysokiej rezystancji. Jeżeli wynik badania wszystkich obwodów jest normalny, wymienić K83 moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego.
⇒ Jeżeli wartość jest wyższa od podanego zakresu, sprawdzić obwód B+ pod kątem zwarcia do bieguna napięcia. Jeżeli wynik badania wszystkich obwodów jest normalny, wymienić K83 moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego.
Rozłączyć wiązkę przewodów przy Module sterującym elektrycznego hamulca postojowego K83 .
Przy włączonym zapłonie sprawdzić czy między poniższymi zaciskami obwodu sygnału na przyłączu wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego a masą występuje napięcie niższe niż 1 V.
• Zacisk 1
• Zacisk 2
• Zacisk 3
• Zacisk 7
⇒ Jeśli wartość jest wyższa niż podany zakres, sprawdzić obwód sygnału pod kątem zwarcia do napięcia.
Sprawdzić pod kątem występowania nieskończonej rezystancji między obwodami sygnału wymienionymi poniżej a masą:
• Zacisk 1
• Zacisk 2
• Zacisk 3
• Zacisk 7
⇒ Jeżeli wartość jest niższa od podanej w specyfikacji, sprawdzić obwód sygnału hamulca postojowego pod kątem zwarcia do masy.
Sprawdzić czy między poniższymi zaciskami obwodu sygnału jest mniej niż 5 Ω:
• Zacisk 1 wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz zacisk N modułu sterującego elektrycznego hamulca postojowego
• Zacisk 2 wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz zacisk C modułu sterującego elektrycznego hamulca postojowego
• Zacisk 3 wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz zacisk B modułu sterującego elektrycznego hamulca postojowego
• Zacisk 7 wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz zacisk D modułu sterującego elektrycznego hamulca postojowego
⇒ Jeśli rezystancja jest wyższa od podanego zakresu, należy sprawdzić obwód sygnału pod kątem przerwy/wysokiej rezystancji.
Jeżeli testy wszystkich obwodów wypadną normalnie, sprawdzić lub wymienić S91 wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego. Jeżeli zostanie wyzerowany kod DTC, wymienić Moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego K83 .
C0293 08
Wymontować bezpiecznik EPB i zainstalować ponownie. Sprawdzić, czy nie jest ustawiony kod DTC C0293 08.
⇒ Jeżeli jest ustawiony kod diagnostyczny DTC C0293 08, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzanie części składowych
Przy wyłączonym zapłonie odłączyć złącze wiązki przewodów wyłącznika hamulca postojowego.
Sprawdzić pod kątem nieskończonej rezystancji między zaciskami wymienionymi poniżej przy wyłączniku w stanie nieaktywnym:
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 1
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 2
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 1
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 2
• Zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 3 oraz zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 1
• Zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 3 oraz zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 2
• Zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 7 oraz zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 1
• Zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 7 oraz zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 2
⇒ ]Jeżeli wartość jest mniejsza niż określony zakres, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzić czy rezystancja jest niższa niż 5 Ω między zaciskami wymienionymi poniżej przy wyłączniku w stanie nieaktywnym:
• Zacisk 1 i zacisk 2 sygnału wyłącznika hamulca postojowego
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 7
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału hamulca postojowego 3
⇒ ]Jeżeli wartość jest większa niż określony zakres, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzić czy pomiędzy wymienionymi poniżej zaciskami, z przełącznikiem w położeniu załączenia jest mniej niż 5 Ω:
• Zacisk 1 i zacisk 2 sygnału wyłącznika hamulca postojowego
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału hamulca postojowego 1
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału hamulca postojowego 2
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału hamulca postojowego 3
⇒ ]Jeżeli wartość jest większa niż określony zakres, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzić czy pomiędzy wymienionymi poniżej zaciskami, z przełącznikiem w położeniu zwolnienia jest mniej niż 5 Ω:
• Zacisk 1 i zacisk 2 sygnału wyłącznika hamulca postojowego
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału hamulca postojowego 1
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału hamulca postojowego 2
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 7
⇒ ]Jeżeli wartość jest większa niż określony zakres, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Wielkie dzięki za sprawdzenie. Z jednej strony jest spokój że mam wszystko z kabelkami ok, zobaczymy jak przyjdzie przełącznik do podmiany.
Dwa główne błędy które mam
C0293-06
U0128-71
Jak wygląda kwestia żyroskopu?
Dziś dostałem drugi przełącznik i nic to samo.
W weekend sprawdzę jeszcze wg instrukcji z forum insigni, post kolegi KaMYk
DTC C0293 08: Działanie sterowania wyłącznika hamulca postojowego-Nieważny sygnał
Opis obwodu/układu
Moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego posiada wewnętrzny silnik, element nastawczy włączenia, element nastawczy zwolnienia i czujnik temperatury. Moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego zawiera również układ logiczny włączania i zwalniania hamulca, kiedy jest to polecone przez wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego. Moduł elektrycznego hamulca postojowego przeprowadzi diagnostykę wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz jego wiązki przewodów w celu weryfikacji ich prawidłowego działania. Po otrzymaniu sygnału z wyłącznika, moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego sprawdza przed wykonaniem żądanej operacji, czy temperatura jest w zakresie roboczym.
Diagnostyka sterowania wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego sprawdza warunki awarii w wyłączniku elektrycznego hamulca postojowego oraz powiązanych przewodów prowadzących do modułu elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzanie obwodu/układu
C0293 01 lub C0293 06
Przy wyłączonym zapłonie odłączyć wiązkę przewodów S91 wyłącznika hamulca postojowego.
Sprawdzić pod kątem występowania B+ między zaciskiem wymienionego obwodu B+ a masą:
• Zacisk 4
• Zacisk 5
⇒ Jeżeli wartość jest mniejsza niż podany zakres, sprawdzić obwód B+ pod kątem zwarcia do masy lub przerwania/wysokiej rezystancji. Jeżeli wynik badania wszystkich obwodów jest normalny, wymienić K83 moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego.
⇒ Jeżeli wartość jest wyższa od podanego zakresu, sprawdzić obwód B+ pod kątem zwarcia do bieguna napięcia. Jeżeli wynik badania wszystkich obwodów jest normalny, wymienić K83 moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego.
Rozłączyć wiązkę przewodów przy Module sterującym elektrycznego hamulca postojowego K83 .
Przy włączonym zapłonie sprawdzić czy między poniższymi zaciskami obwodu sygnału na przyłączu wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego a masą występuje napięcie niższe niż 1 V.
• Zacisk 1
• Zacisk 2
• Zacisk 3
• Zacisk 7
⇒ Jeśli wartość jest wyższa niż podany zakres, sprawdzić obwód sygnału pod kątem zwarcia do napięcia.
Sprawdzić pod kątem występowania nieskończonej rezystancji między obwodami sygnału wymienionymi poniżej a masą:
• Zacisk 1
• Zacisk 2
• Zacisk 3
• Zacisk 7
⇒ Jeżeli wartość jest niższa od podanej w specyfikacji, sprawdzić obwód sygnału hamulca postojowego pod kątem zwarcia do masy.
Sprawdzić czy między poniższymi zaciskami obwodu sygnału jest mniej niż 5 Ω:
• Zacisk 1 wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz zacisk N modułu sterującego elektrycznego hamulca postojowego
• Zacisk 2 wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz zacisk C modułu sterującego elektrycznego hamulca postojowego
• Zacisk 3 wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz zacisk B modułu sterującego elektrycznego hamulca postojowego
• Zacisk 7 wiązki przewodów wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego oraz zacisk D modułu sterującego elektrycznego hamulca postojowego
⇒ Jeśli rezystancja jest wyższa od podanego zakresu, należy sprawdzić obwód sygnału pod kątem przerwy/wysokiej rezystancji.
Jeżeli testy wszystkich obwodów wypadną normalnie, sprawdzić lub wymienić S91 wyłącznika elektrycznego hamulca postojowego. Jeżeli zostanie wyzerowany kod DTC, wymienić Moduł sterujący elektrycznego hamulca postojowego K83 .
C0293 08
Wymontować bezpiecznik EPB i zainstalować ponownie. Sprawdzić, czy nie jest ustawiony kod DTC C0293 08.
⇒ Jeżeli jest ustawiony kod diagnostyczny DTC C0293 08, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzanie części składowych
Przy wyłączonym zapłonie odłączyć złącze wiązki przewodów wyłącznika hamulca postojowego.
Sprawdzić pod kątem nieskończonej rezystancji między zaciskami wymienionymi poniżej przy wyłączniku w stanie nieaktywnym:
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 1
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 2
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 1
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 2
• Zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 3 oraz zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 1
• Zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 3 oraz zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 2
• Zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 7 oraz zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 1
• Zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 7 oraz zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 2
⇒ ]Jeżeli wartość jest mniejsza niż określony zakres, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzić czy rezystancja jest niższa niż 5 Ω między zaciskami wymienionymi poniżej przy wyłączniku w stanie nieaktywnym:
• Zacisk 1 i zacisk 2 sygnału wyłącznika hamulca postojowego
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 7
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału hamulca postojowego 3
⇒ ]Jeżeli wartość jest większa niż określony zakres, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzić czy pomiędzy wymienionymi poniżej zaciskami, z przełącznikiem w położeniu załączenia jest mniej niż 5 Ω:
• Zacisk 1 i zacisk 2 sygnału wyłącznika hamulca postojowego
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału hamulca postojowego 1
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału hamulca postojowego 2
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału hamulca postojowego 3
⇒ ]Jeżeli wartość jest większa niż określony zakres, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Sprawdzić czy pomiędzy wymienionymi poniżej zaciskami, z przełącznikiem w położeniu zwolnienia jest mniej niż 5 Ω:
• Zacisk 1 i zacisk 2 sygnału wyłącznika hamulca postojowego
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału hamulca postojowego 1
• Zacisk B+ 5 i zacisk sygnału hamulca postojowego 2
• Zacisk B+ 4 i zacisk sygnału wyłącznika hamulca postojowego 7
⇒ ]Jeżeli wartość jest większa niż określony zakres, wymienić wyłącznik elektrycznego hamulca postojowego.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2017, 15:16 przez zibimysz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Tak na szybkiego pomiar z kabiny s91
Zacisk 4 i 5 wynik 11,86 jak sprawdziłem na akumulatorze to mam 12,65
Zacisk 4 i 5 wynik 11,86 jak sprawdziłem na akumulatorze to mam 12,65
Ostatnio zmieniony 05 gru 2017, 15:59 przez zibimysz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Rafi3040,
ostatnio wszystko sprawdziłem jeszcze raz, pomierzone miernikiem, nawet rozkleiłem wiązkę z moduły która idzie w nadkolu (czytałem że gnije na forum insigni) dostałem ja z modułem i do niej lutowałem, wszystko jest ok, jedyna rzecz to podłączenie poniżej którego nie jestem pewny
F - 24
G - 18
L - 25
K - 19
i oczywiście ewentualnie wymiana K83
nie świeci mi się podświetlenie przycisku, pytanie czemu ???
dziś zauważyłem że jak naciskam przycisk s91 to zapala się podświetlenie włącznika świateł, wcześniej jak nie miałem podłączonego pinu 6 do k9x2 pin 8 to tego nie było
cały czas mam błędy te same
c0293-06
u0128-71
ostatnio wszystko sprawdziłem jeszcze raz, pomierzone miernikiem, nawet rozkleiłem wiązkę z moduły która idzie w nadkolu (czytałem że gnije na forum insigni) dostałem ja z modułem i do niej lutowałem, wszystko jest ok, jedyna rzecz to podłączenie poniżej którego nie jestem pewny
może trzeba inaczej to podłączyć np.zibimysz pisze: gniazdo BMC K9X6 (szóste od lewej, różowe) pin 18,19 i 24,25
[External Link Removed for Guests] l
F pin 18
L pin 19
G pin 24
K pin 25
F - 24
G - 18
L - 25
K - 19
i oczywiście ewentualnie wymiana K83
nie świeci mi się podświetlenie przycisku, pytanie czemu ???
dziś zauważyłem że jak naciskam przycisk s91 to zapala się podświetlenie włącznika świateł, wcześniej jak nie miałem podłączonego pinu 6 do k9x2 pin 8 to tego nie było
cały czas mam błędy te same
c0293-06
u0128-71
Ostatnio zmieniony 12 gru 2017, 17:42 przez zibimysz, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Dziś temat montażu zamykam z powodzeniem . Okazało się że problemem był mój błąd przy lutowania .
Wszystko działa, zostaje tylko wycieczka do Włodarskiego celem programowania ponieważ na desce nie nam ikonki zaciągniętego hamulca i chyba jak dobrze pamiętam przy ruszania powinien być komunikat żeby zwolnić hamulec a nie mam nic, trochę to dziwne ponieważ jak chcę zwolnić hamulec to jest komunikat i ikonka żeby nacisnąć hamulec.
Kalibracja op-com bez problemu przebiegła. Żadnych błędów w aucie nie mam oraz z deski znikł komunikat sprawdź hamulec postojowy.
PS. Wielkie dzięki dla Rafała za pomoc, mimo że może czasem byłem upierdliwy to odpowiedź dostałem za każdym razem.
Wszystko działa, zostaje tylko wycieczka do Włodarskiego celem programowania ponieważ na desce nie nam ikonki zaciągniętego hamulca i chyba jak dobrze pamiętam przy ruszania powinien być komunikat żeby zwolnić hamulec a nie mam nic, trochę to dziwne ponieważ jak chcę zwolnić hamulec to jest komunikat i ikonka żeby nacisnąć hamulec.
Kalibracja op-com bez problemu przebiegła. Żadnych błędów w aucie nie mam oraz z deski znikł komunikat sprawdź hamulec postojowy.
PS. Wielkie dzięki dla Rafała za pomoc, mimo że może czasem byłem upierdliwy to odpowiedź dostałem za każdym razem.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2018, 21:10 przez zibimysz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 27 kwie 2019, 17:25
- Imię: Adam
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
Cześć,
czy ktoś orientuje się czy jest jakiś warsztat który montuje tą modyfikację? cześć wiedzy posiadam ale brak miejsca i możliwości technicznych. a tak bardzo chciałbym mieć podłokietnik
czy ktoś orientuje się czy jest jakiś warsztat który montuje tą modyfikację? cześć wiedzy posiadam ale brak miejsca i możliwości technicznych. a tak bardzo chciałbym mieć podłokietnik
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Na początek zbieraj graty, kolejna wizyta elektryk następnie każdy mechanik zmieni zaciski i belkę. Tylko to podniesie wartości modyfikacji.
- tomsz
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 paź 2019, 9:49
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Czy w Astrze J NOTCHBACK, montaż elektrycznego hamulca postojowego jest możliwy?Rafi3040 pisze: ↑05 mar 2017, 15:13Witam postanowiłem założyć parę tematów ze względu dużego zainteresowania ,a i może się komuś przyda montaż hamulca elektrycznego w astrze J ST nie jest trudne potrzebujemy parę rzeczy zaciski hamulcowe trzeba wymienić te od hamulca ręcznego nie będą pasować ponieważ mają inaczej mocowaną linkę, moduł hamulca wraz z linkami tylko musi być od kombi bo ma inne mocowanie do karoserii sam moduł jest taki sam koszt ok 150 zł mi się udało kupić wraz z kostką, podłokietnik z przełącznikiem koszt różny od 70 do nawet 300 ja kupiłem za 100zł i musimy kupić trochę przewodów ja kupiłem wiązkę część przednią i wnętrza którą wykorzystałem do wielu innych prac i mamy też piny do kostek ok 100 zł. Po niżej przedstawie schematy podłączenia otóż są dwa warianty albo część wiązki jest i jest łatwiej lub jej nie ma w ogóle i wtedy trzeba więcej kabelków poprowadzić ja część wiązki miałem z BCM do połączenia X200 ,które znajduje się w okolicy lewego słupka przednich drzwi i do połączenia przy lewarku skąd jest zasilanie podświetlenia lewarka .Jeśli kupimy podłokietnik z przełącznikiem to też jest on odrazu z wiązka wystarczy ją tam wpiąć i sprawę mamy już załatwioną z tunelem . Z modułu z tyłu nadwozia do wnętrza pojazdu wchodzimy nadkolem lewym jest tam odpowiednie miejsce guma przez którą się przebijamy musimy pociągnąć 13 przewodów według schematu 6 przewodów puszczamy do złącza X200 pin 62,63,64,65,66,67 one idą do włącznika hamulca 1 przewód to masa przykręcamy do nadwozia w okolicy tylnej skrzynki bezpieczników 1 gruby przewód musimy puścić do skrzynki bezpieczników w komorze silnika do złącza X2 pin 30 musimy przebić się przez grodź silnika z lewej strony prosta sprawa 1 przewód puszczamy do BCM K9X4 pin 23 jest to komunikacja i 4 przewody również do BCM K9X6 pin 18,19 i 24,25 te wejścia w BCM są połączone w pętli trzeba je przeciąć i połączyć przy tej pracy należy odłączyć akumulator ja wszystko zrobiłem tak jak oryginał wszystkie przewody lutowane izolowane i w koszulkach koszt założenia takiego hamulca elektrycznego wszystko zależy za ile kupimy potrzebne nam rzeczy to ok 500 zł .[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]