Montaż hamulca elektrycznego
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 paź 2015, 20:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J Sport Tourer 1,7CDTI
- Silnik: 1,7DTL
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 3 razy
Montaż hamulca elektrycznego
Witam postanowiłem założyć parę tematów ze względu dużego zainteresowania ,a i może się komuś przyda montaż hamulca elektrycznego w astrze J ST nie jest trudne potrzebujemy parę rzeczy zaciski hamulcowe trzeba wymienić te od hamulca ręcznego nie będą pasować ponieważ mają inaczej mocowaną linkę, moduł hamulca wraz z linkami tylko musi być od kombi bo ma inne mocowanie do karoserii sam moduł jest taki sam koszt ok 150 zł mi się udało kupić wraz z kostką, podłokietnik z przełącznikiem koszt różny od 70 do nawet 300 ja kupiłem za 100zł i musimy kupić trochę przewodów ja kupiłem wiązkę część przednią i wnętrza którą wykorzystałem do wielu innych prac i mamy też piny do kostek ok 100 zł. Po niżej przedstawie schematy podłączenia otóż są dwa warianty albo część wiązki jest i jest łatwiej lub jej nie ma w ogóle i wtedy trzeba więcej kabelków poprowadzić ja część wiązki miałem z BCM do połączenia X200 ,które znajduje się w okolicy lewego słupka przednich drzwi i do połączenia przy lewarku skąd jest zasilanie podświetlenia lewarka .Jeśli kupimy podłokietnik z przełącznikiem to też jest on odrazu z wiązka wystarczy ją tam wpiąć i sprawę mamy już załatwioną z tunelem . Z modułu z tyłu nadwozia do wnętrza pojazdu wchodzimy nadkolem lewym jest tam odpowiednie miejsce guma przez którą się przebijamy musimy pociągnąć 13 przewodów według schematu 6 przewodów puszczamy do złącza X200 pin 62,63,64,65,66,67 one idą do włącznika hamulca 1 przewód to masa przykręcamy do nadwozia w okolicy tylnej skrzynki bezpieczników 1 gruby przewód musimy puścić do skrzynki bezpieczników w komorze silnika do złącza X2 pin 30 musimy przebić się przez grodź silnika z lewej strony prosta sprawa 1 przewód puszczamy do BCM K9X4 pin 23 jest to komunikacja i 4 przewody również do BCM K9X6 pin 18,19 i 24,25 te wejścia w BCM są połączone w pętli trzeba je przeciąć i połączyć przy tej pracy należy odłączyć akumulator ja wszystko zrobiłem tak jak oryginał wszystkie przewody lutowane izolowane i w koszulkach koszt założenia takiego hamulca elektrycznego wszystko zależy za ile kupimy potrzebne nam rzeczy to ok 500 zł .[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 paź 2015, 20:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J Sport Tourer 1,7CDTI
- Silnik: 1,7DTL
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 3 razy
Dzięki Krzysztof za czujność musimy jeszcze wymienić belkę tylną ewentualnie przyspawać mocowania ja wymieniłem całą mniej problemów niż spawanie koszt ok 150 zł
Ostatnio zmieniony 05 mar 2017, 15:28 przez Rafi3040, łącznie zmieniany 1 raz.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Co zyskujemy ??
Oczywiście piza przyciskiem zamiast wajchy ?
Oczywiście piza przyciskiem zamiast wajchy ?
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Marcin, a co to za pytanie, zyskujemy nowoczesność
Wiem, są zwolennicy jak i przeciwnicy rozwiązania elektrycznego, ale to nie temat o wyższości jednego rozwiązania nad drugim, tylko poradnik, jak to zrobić. Jak się w tym temacie zaczniemy zastanawiać co to daje, to za chwilę będziesz musiał sprzątać ten temat, jak wiele innych do tej pory, bo będzie kilku dyskutantów i za dyskutują kilka stron
Zostawmy ten temat czysty, dla zdecydowanych osób do sterownia elektrycznego, aby mogli w nim omawiać szczegóły techniczne zmian. Taka prośba
Wiem, są zwolennicy jak i przeciwnicy rozwiązania elektrycznego, ale to nie temat o wyższości jednego rozwiązania nad drugim, tylko poradnik, jak to zrobić. Jak się w tym temacie zaczniemy zastanawiać co to daje, to za chwilę będziesz musiał sprzątać ten temat, jak wiele innych do tej pory, bo będzie kilku dyskutantów i za dyskutują kilka stron
Zostawmy ten temat czysty, dla zdecydowanych osób do sterownia elektrycznego, aby mogli w nim omawiać szczegóły techniczne zmian. Taka prośba
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Rafi3040,
Nazbierało się kilka pytań odnoście jakie części trzeba kupić itp. (zanim kupie coś złego)
1. Podłokietnik z guzikiem, nie istotne jaka wersja itp. ?
2. Moduł pisałeś że jest taki sam HB a ST tylko uchwytem mocowaniem się różnią, do kombi uchwyt z prętem czy blachą (nr części) ? 3. Linki takie same w HB i ST?
4. Zaciski jaki nr mają lub czym dokładnie się różnią? czy wersja europejska różni się od angielskiej ? (jaka jest normalna cena za szt ?)
5. Gniazdo X200 jest w lewym przednim słupku, czy ciężko tam się dostać żeby sprawdzić czy mam? Te gniazdo obecnie jest puste czy się wpinamy do niego? Jakiego koloru jest?
6. Połączenie z modułu do gniazda X200 robiłeś sam (jakie kable), wtyczka do modułu gdzie kupiłeś?
7. Podłączenie przycisku hamulca ręcznego, (od przycisku będzie wtyczka która wpinam do gniazda, które może być) czy można zlokalizować te gniazdo bez zdejmowania tunelu środkowego? Nie mam podświetlonego lewarka.
jak skompletuje wszystko, będą kolejne pytania
ps. aktywacja elektrycznego op-comem ?
Nazbierało się kilka pytań odnoście jakie części trzeba kupić itp. (zanim kupie coś złego)
1. Podłokietnik z guzikiem, nie istotne jaka wersja itp. ?
2. Moduł pisałeś że jest taki sam HB a ST tylko uchwytem mocowaniem się różnią, do kombi uchwyt z prętem czy blachą (nr części) ? 3. Linki takie same w HB i ST?
4. Zaciski jaki nr mają lub czym dokładnie się różnią? czy wersja europejska różni się od angielskiej ? (jaka jest normalna cena za szt ?)
5. Gniazdo X200 jest w lewym przednim słupku, czy ciężko tam się dostać żeby sprawdzić czy mam? Te gniazdo obecnie jest puste czy się wpinamy do niego? Jakiego koloru jest?
6. Połączenie z modułu do gniazda X200 robiłeś sam (jakie kable), wtyczka do modułu gdzie kupiłeś?
7. Podłączenie przycisku hamulca ręcznego, (od przycisku będzie wtyczka która wpinam do gniazda, które może być) czy można zlokalizować te gniazdo bez zdejmowania tunelu środkowego? Nie mam podświetlonego lewarka.
jak skompletuje wszystko, będą kolejne pytania
ps. aktywacja elektrycznego op-comem ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 cze 2017, 11:53 przez zibimysz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 paź 2015, 20:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J Sport Tourer 1,7CDTI
- Silnik: 1,7DTL
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 3 razy
Zibimysz oto odpowiedzi na twoje pytania. 1.Podłokietnik z guzikiem pasuje od każdej wersji. 2.Moduły są takie same różnią się tylko uchwytami do HB jest blacha z pierwszego zdjęcia a do ST jest pręt z drugiego zdjęcia można kupić moduł z uchwytem i linkami za ok 100-200 zł. 3.Linki są takie same miałem jedne i drugie i mierzyłem i nie ma różnicy. 4.Zaciski różnią się tylko dźwignią mechanizmem ręcznego gdzie w hamulcu ręcznym jest od góry, a hamulcu elektrycznym jest on od dołu ja kupiłem je od kolegi z forum możesz je kupić za ok 80 zł sztuka. 5.Gniazdo X200 masz na pewno w lewym słupku zdejmujesz osłonę plastikową progu i masz je na wierzchu puste nie jest bo masz z niego zasilenie tylnej części samochodu i środka duża kostka koloru czarno-szarego z różowymi blokadami jak rozepniesz tą kostkę to sprawdź w górnej polówce czy masz przewody w pinach 62,63,64,65,66,67 jeśli nie to musisz też ciągnąć przewodu do lewarka. 6.Podłączenie z modułu do gniazda robiłem sam wtyczkę możesz kupić w serwisie ,ale lepiej jest kupić razem z modułem ja tak zrobiłem kupiłem moduł z kostką i z kawałkami przewodów do nich polutowałem przewody które dalej puściłem.Przewody możesz kupić w każdym sklepie elektrycznym ja kupiłem sobie instalacje wnętrza od astry j ST bo wtedy miałem i przewody i piny które wykorzystałem w moich pracach. 7.Jak kupisz tunel z przyciskiem to będziesz miał już z wtyczką przewodami i na końcu też wtyczka którą wpinasz we wtyczkę przy lewarku podejrzewam ,że ją masz to i będziesz mógł sobie założyć też podświetlenie lewarka ściągnij osłonę lewarka i zobacz czy masz tam po prawej stronie kostkę z przewodami. Myślę ,że nie trzeba robić aktywacji hamulca ja nie robiłem i działa tyle że u mnie była inna sprawa ponieważ przerabiałem zwykłe H7 na BI Xeony AFL skrętne i miałem je aktywowane a hamulec elektryczny występuje właśnie z Xeonami.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Wielkie dzieki za odpowiedzi.
Dla pewnosci fotki zaciskow
EDIT:
Jednak gniazda pod lewarkiem nie nam, czyli musze szukac zebym mial w komplecie gniazdo a nie tylko wtyczkę od przełącznik. Te przewody wpinam w gniazdo x200, piny opisane wcześniej ewentualnie czy moge ominąć gniazdo x200 i kable z modulu poprowadzić prosto pod lewarek.
Dla pewnosci fotki zaciskow
EDIT:
Jednak gniazda pod lewarkiem nie nam, czyli musze szukac zebym mial w komplecie gniazdo a nie tylko wtyczkę od przełącznik. Te przewody wpinam w gniazdo x200, piny opisane wcześniej ewentualnie czy moge ominąć gniazdo x200 i kable z modulu poprowadzić prosto pod lewarek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2017, 13:32 przez zibimysz, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 229
- Rejestracja: 16 paź 2015, 20:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra J Sport Tourer 1,7CDTI
- Silnik: 1,7DTL
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 3 razy
Dokładnie pierwszy zacisk to manualny A drugi do elektrycznego hamulca, gniazdo X200 możesz ominąć. Astra zaskakuje jedne mają tą wtyke pod lewarkem drugie nie masz schemat to powinieneś sobie poradzić
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
zaciski i moduł kupione czekam na paczkę, teraz poluję na podłokietnik kompletny, oraz chyba kupię tą wiązkę wnętrza może się przyda. Kwestia schematu to na razie nie ogarniam tych skrótów (kolorów i kolejności) bo nie bawiłem się w takie rzeczy.
z jakiej książki są schematy?
Jak będę miał wszystkie elementy i czas to będę się zabierał do zabawy.
skróty użyte w schemacie już poznane:
RD/D-BU - czerwony z niebieskim paskiem
BK - czarny
WH/D-BU - biały z niebieskim paskiem
D-BU - niebieski
D-WH - biały
BU/VT - niebieski z fioletowym paskiem
BN/WH - brązowy z białym paskiem
BN - brązowy
BU/BK - niebieski z czarnym paskiem
GY/BK - szary z czarnym paskiem
YE - żółty
co oznacza literka D ?
mam mechanizm i metr kabla (z gumą) i teraz do rzeczy nie ma przewodu GY/BK (szary z czarnym) w zamian jest żółto czerwony oraz nie ma BN/WH (brązowy z białym) w zamian jest szary z czerwonym (ciekawe czemu są inne kolory), reszta kabli jest
jutro będę miał tunel zobaczę co będzie tam
z teorii zostało:
gniazdo BCM K9X4 (czwarte od lewej, czarne)
Rozpiska pin
[External Link Removed for Guests]
gniazdo BMC K9X6 (szóste od lewej, różowe) pin 18,19 i 24,25
[External Link Removed for Guests] l
F pin 18
L pin 19
G pin 24
K pin 25
Polaczenie w petli oznacza ze pin 18 i 24 sa połączone i tak ma zostać po podlaczeniu F i G czy juz nie? Druga para 19 i 25 tak samo jak ww?
bezpiecznik nr 30 w X2 z góry zlokalizowałem czy ciężko dostać się żeby wpiąć się, trzeba wyciągnąć skrzynkę?
zapomniałe całkowicie o uchwytach na belce, tak wyglada belka z uchwytami Mialem w planie dorabiać a stanelo ze kupielem belke z uchwytami.
Tunel mam z wtyczka i gniazdem x300 kolory przewodów sa takie same jak w module (na schemacie sa dwa kable innego koloru)
Pin 7 i 8 to podswietlenie przycisku. Pin 8 to masa, pin 7 idzie do bezpiecznika , pytanie do którego ponieważ wg tej strony
Opel Astra J (Astra IV) od 2014 – bezpieczniki schemat | Auto Genius
[External Link Removed for Guests]
Bezpiecznik nr 8 to Lewe światło mijania, moduł sterujący nadwozia
I kwestia bezpiecznika nr 30 wg danych z strony to hamulec eletryczny jest pod nr 29
Pin 13 i 14 to zapalnicza z tylu podlokietnika podlaczyc to to gniazda z przodu czy tez do bezpiecznika 7 lub 16
Pin 9 i 10 to oswietlenie lewarka czy to mozna pod bezpiecznik podlaczy czy zostaje do podswietlenia radia a moze pod pin 7 i 8 od guzika lub Złacze X7, pin 9,
z jakiej książki są schematy?
Jak będę miał wszystkie elementy i czas to będę się zabierał do zabawy.
skróty użyte w schemacie już poznane:
RD/D-BU - czerwony z niebieskim paskiem
BK - czarny
WH/D-BU - biały z niebieskim paskiem
D-BU - niebieski
D-WH - biały
BU/VT - niebieski z fioletowym paskiem
BN/WH - brązowy z białym paskiem
BN - brązowy
BU/BK - niebieski z czarnym paskiem
GY/BK - szary z czarnym paskiem
YE - żółty
co oznacza literka D ?
mam mechanizm i metr kabla (z gumą) i teraz do rzeczy nie ma przewodu GY/BK (szary z czarnym) w zamian jest żółto czerwony oraz nie ma BN/WH (brązowy z białym) w zamian jest szary z czerwonym (ciekawe czemu są inne kolory), reszta kabli jest
jutro będę miał tunel zobaczę co będzie tam
z teorii zostało:
gniazdo BCM K9X4 (czwarte od lewej, czarne)
Rozpiska pin
[External Link Removed for Guests]
gniazdo BMC K9X6 (szóste od lewej, różowe) pin 18,19 i 24,25
[External Link Removed for Guests] l
F pin 18
L pin 19
G pin 24
K pin 25
Polaczenie w petli oznacza ze pin 18 i 24 sa połączone i tak ma zostać po podlaczeniu F i G czy juz nie? Druga para 19 i 25 tak samo jak ww?
bezpiecznik nr 30 w X2 z góry zlokalizowałem czy ciężko dostać się żeby wpiąć się, trzeba wyciągnąć skrzynkę?
zapomniałe całkowicie o uchwytach na belce, tak wyglada belka z uchwytami Mialem w planie dorabiać a stanelo ze kupielem belke z uchwytami.
Tunel mam z wtyczka i gniazdem x300 kolory przewodów sa takie same jak w module (na schemacie sa dwa kable innego koloru)
Pin 7 i 8 to podswietlenie przycisku. Pin 8 to masa, pin 7 idzie do bezpiecznika , pytanie do którego ponieważ wg tej strony
Opel Astra J (Astra IV) od 2014 – bezpieczniki schemat | Auto Genius
[External Link Removed for Guests]
Bezpiecznik nr 8 to Lewe światło mijania, moduł sterujący nadwozia
I kwestia bezpiecznika nr 30 wg danych z strony to hamulec eletryczny jest pod nr 29
Pin 13 i 14 to zapalnicza z tylu podlokietnika podlaczyc to to gniazda z przodu czy tez do bezpiecznika 7 lub 16
Pin 9 i 10 to oswietlenie lewarka czy to mozna pod bezpiecznik podlaczy czy zostaje do podswietlenia radia a moze pod pin 7 i 8 od guzika lub Złacze X7, pin 9,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2017, 10:41 przez zibimysz, łącznie zmieniany 29 razy.