Montaż czujników parkowania przód i tył z funkcją martwego pola
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Re: Montaż czujników parkowania przód i tył z funkcją martwego pola
Dziś sprawdziłem swojego clona i jednak programowanie mam nie aktywne. Trzeba będzie szukać osoby która by mogła zaprogramować lub zagłębić się w aktualizacje softu, czytałem wątek na forum insigni ale nie za bardzo wiem z której strony zacząć
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Minęło trochę czasu. Więc udało się zmienić vin w module. Wczoraj już miałem skompletowane wszystkie graty. Chciałem przetestować przed montażem, podłączyłem wszytko, instalacje z czujnikami miałem w bagażniku, po skasowanie błędów zaczęło działać przy ruszania do przodu do tyłu itp. Dziś rano na parkingu to samo. Zajechałem do pracy ok 5 km i lipa przestało działać, jest tylko komunikat "układ czujników wyłączony" op com nie pokazuje błędów, pojawia się błąd pdc jak wyciągnę z modułu pdc wiązkę przód lub tył ale to tak ma być. Miałem w weekend montować całą instalacje. Jedna rzecz mnie zastanawia jak że jak wyłączę fizycznie cała instalacje pdc to w radiu dalej mam informację asystent parkowania. Wcześniej znikalo jak nie było modułu
Co może być problemem?
Co może być problemem?
Dużo to kosztowało? Bo mnie się dalej (tak od 10 lat wydaje), że żadnego większego realnego pożytku nie ma z czujników lepszych niż uniwersalne za stówkę. Takie niedawno trzeci raz założyłem na tył (do auta żony).
Mam fabryczne przód/tył (wyświetlane na ekranie), ale to tylko zabawka. Nic lepiej to nie działają/nie pomagają niż te za stówkę.
Mam fabryczne przód/tył (wyświetlane na ekranie), ale to tylko zabawka. Nic lepiej to nie działają/nie pomagają niż te za stówkę.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Dużo, mało pojęcie względne. Ogólnie wszystko wyszło coś koło 550zl można by było zejść z kosztów żeby kupić same wtyczki do pdc i zrobić wiązkę samodzielnie. Czy będzie działać lepiej od uniwersalnych, każdy pdc da taki sam efekt, ale założyłem że zrobię oryginalnie.
O! Jak 550 to rewelacja! Niestety, jestem "skażony" przez forum forda, gdzie na oryginalne czujniki (do dziesięcioletniego auta) wydawano ponad 2000.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 11 razy
@zibimysz Możesz mieć np przyciśnięty czymś któryś z czujników. Rozumiem, że masz je chwilowo w bagażniku przed zamontowaniem. Te czujniki jak są brudne, zablokowane przez coś albo zawilgocone za bardzo to w ten sposób się zachowują.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Zgadza się wiązkę przednia i tył mam luzem w bagażniku. Jak robiłem test to czujniki piszczały po odpaleniu auta można było wyłączyć włączyć piszczenie z przycisku, po wybraniu wstecznego też piszczały tył, dźwięk był z tylnych głośników. Obecnie system po odpaleniu auta pokazuje komunikat jw. Dziś wieczorem zrobię jeszcze kolejny test.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 11 razy
Spróbuj jeszcze skasować błędy opcomem, można poprzepinać czujniki między sobą, posprawdzać ciągłość wiązek. Możliwe gdzieś styku nie ma albo coś ale to wszystko powinno być widać przez błędy.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Sprawdziłem wiązkę miernikiem było ok. Jak miałem komunikat że układ jest wyłączony op com nie pokazywał żadnych błędów, więc na początek wypiełem wiązkę przednia i komunikat znikł i już się pojawiły błędy czterech przednich pdc, dało mi to do myślenia ponieważ w przedniej wiązce miałem nowe pdc zamienniki a w tylnej oryginalne kupione razem z wiązka. Po kilku zmianach pdc wyszło że jak nie mam wsadzonych zamienników to nie mam komunikatu że system jest wyłączony i można sprawdzić błedy op com, wyszło że winna jest tych zamienników mimo że na początku działały. Trzeba szukać 4 pdc które będą działać.
Dziś przyszły kolejne pdc zamienniki i znowu lipa przy pierwszym podłączeniu widoczny błąd w op com wszystkich świeżo kupiony czujników z błędem B095_-3A. Tym razem szukam oryginalnych, oby nie było problemów po zmianie koloru
Dziś temat montażu pdc przód/tył w astrze j st (fabrycznie nie było) zamykam. Dziś był montaż na aucie okazało się że gniazda X118 nie ma a szukałem bardzo wnikliwie, bylem wstępnie na to przygotowany miałem nową wiązkę z gniazdem X118. Nową wiązkę poszła aż do bagażniku do modułu, nie chciało się lutować przewodów w progu jak była już całą przygotowana. Problemem wcześniejszym okazały się chyba dwie kwestie jedna to brak wizualizacji pdc, i druga nie do końca pewna to moduł kupiłem drugi i na tym drugim po włączeniu wizualizacji zaczęło działać. Jak będzie wolna chwilą to zamienię moduły i się zobaczy.
Wielkie dzięki dla osób które pomagały tj. Zaapp oraz za włącznie wizualizacji pdc dla Norbi333.
PS. Trzeba coś wybrać nowego do asterki do realizacji
Dziś przyszły kolejne pdc zamienniki i znowu lipa przy pierwszym podłączeniu widoczny błąd w op com wszystkich świeżo kupiony czujników z błędem B095_-3A. Tym razem szukam oryginalnych, oby nie było problemów po zmianie koloru
Dziś temat montażu pdc przód/tył w astrze j st (fabrycznie nie było) zamykam. Dziś był montaż na aucie okazało się że gniazda X118 nie ma a szukałem bardzo wnikliwie, bylem wstępnie na to przygotowany miałem nową wiązkę z gniazdem X118. Nową wiązkę poszła aż do bagażniku do modułu, nie chciało się lutować przewodów w progu jak była już całą przygotowana. Problemem wcześniejszym okazały się chyba dwie kwestie jedna to brak wizualizacji pdc, i druga nie do końca pewna to moduł kupiłem drugi i na tym drugim po włączeniu wizualizacji zaczęło działać. Jak będzie wolna chwilą to zamienię moduły i się zobaczy.
Wielkie dzięki dla osób które pomagały tj. Zaapp oraz za włącznie wizualizacji pdc dla Norbi333.
PS. Trzeba coś wybrać nowego do asterki do realizacji