Montaż czujników parkowania przód i tył z funkcją martwego pola
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Re: Montaż czujników parkowania przód i tył z funkcją martwego pola
Dziś sprawdziłem czy za radiem jest wiązka pod przycisk pdc, oczywiście ze jest, była wpięta w zaślepkę gdzie powinien być przycisk
Lista zakupów przygotowana
Przycisk dpc
Czujniki 8szt
Wiązka na przód i tył (tylna ma dwie części jedna w zderzaku druga między ww. Wiązką a modułem)
Koszyki 8 szt
Listwa czarna do przedniego zderzaka
Moduł
Kwestia przedniej wiązki do podłączenia to przypadkiem nie gniazdo do którego podłącza się wiazkę kierunków które są w zderzaku, jak patrzyłem w necie to są wiązki tylko do PDC, lub z halogenem i wtyczka od kierunków na zdjęciach podobna lub identyczna jak od PDC.
Wtyczka z prawej strony u góry. Lista zakupów przygotowana
Przycisk dpc
Czujniki 8szt
Wiązka na przód i tył (tylna ma dwie części jedna w zderzaku druga między ww. Wiązką a modułem)
Koszyki 8 szt
Listwa czarna do przedniego zderzaka
Moduł
Kwestia przedniej wiązki do podłączenia to przypadkiem nie gniazdo do którego podłącza się wiazkę kierunków które są w zderzaku, jak patrzyłem w necie to są wiązki tylko do PDC, lub z halogenem i wtyczka od kierunków na zdjęciach podobna lub identyczna jak od PDC.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 11 razy
@zibimysz Co do złącza w zderzaku przednim to jedni mają inni nie. Przedliftowe wersje raczej mają. Na moim przykładzie widać, że moja poliftowa nie miała ale ktoś inny może mieć, np Ty .
Czarną listwę zderzaka o której wspomniałeś lepiej jest chyba kupić już z otworami i koszyczkami na czujniki. Wtedy nie potrzebujesz 8 koszyczków tylko 6. Jakbyś miał sedana to na tył wystarczyłaby dokładka z koszyczkami. Nie trzeba wtedy praktycznie nic wiercić poza dwoma czujnikami w przednim zderzaku.
Czarną listwę zderzaka o której wspomniałeś lepiej jest chyba kupić już z otworami i koszyczkami na czujniki. Wtedy nie potrzebujesz 8 koszyczków tylko 6. Jakbyś miał sedana to na tył wystarczyłaby dokładka z koszyczkami. Nie trzeba wtedy praktycznie nic wiercić poza dwoma czujnikami w przednim zderzaku.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Kostka X118 jest odpowiedzialna wg schematu za podłączenie wiązki PDC, oraz za halogeny (schemat jest na forum), fajnie by było żeby znaleźć schemat pinów złącze X118 było wiadomo co jeszcze jest w kostce i gdzie może być. W mojej astrze nie ma świateł halogenowych.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 11 razy
@zibimysz
To mam dla Ciebie rozpiskę co jest z złączu i gdzie się znajduje (pliki pdf w załącznikach). Też mam Asterkę bez halogenów z przodu i u mnie tego złącza nie było (Chyba, że mam aż takie problemy ze wzrokiem ). Nie ściągałem zderzaka ale kierunkowskazy były podłączone od razu do wiązki pod skrzynką bezpieczników. Przy dokupionej wiązce zderzaka przedniego wszystko wychodziło z kostki X118. Wiązka posłużył mi jako dawca kostek do czujników. Wszystko dorobiłem sam i działa już ponad rok bez problemu.
Dodam kolejną aktualizacje co widać w menu Asystenta parkowania po podpięciu modułu zaawansowanego pilota parkowania. Może to rzeczy, na które nikt nie zwraca uwagi ale warto wiedzieć co będzie w ustawieniach.
Moduł posiada od razu soft z opcją do podłączenia haka holowniczego. Wtedy odłącza tylne czujniki. Prawdopodobnie każdy moduł parktronika ma taką opcję ale na moim nie ma tej opcji widocznej w radiu. Niemniej jednak moduł świateł przyczepy odłącza czujniki tylne w momencie rozwarcia masy na styku obecności przyczpy.
To mam dla Ciebie rozpiskę co jest z złączu i gdzie się znajduje (pliki pdf w załącznikach). Też mam Asterkę bez halogenów z przodu i u mnie tego złącza nie było (Chyba, że mam aż takie problemy ze wzrokiem ). Nie ściągałem zderzaka ale kierunkowskazy były podłączone od razu do wiązki pod skrzynką bezpieczników. Przy dokupionej wiązce zderzaka przedniego wszystko wychodziło z kostki X118. Wiązka posłużył mi jako dawca kostek do czujników. Wszystko dorobiłem sam i działa już ponad rok bez problemu.
Dodam kolejną aktualizacje co widać w menu Asystenta parkowania po podpięciu modułu zaawansowanego pilota parkowania. Może to rzeczy, na które nikt nie zwraca uwagi ale warto wiedzieć co będzie w ustawieniach.
Moduł posiada od razu soft z opcją do podłączenia haka holowniczego. Wtedy odłącza tylne czujniki. Prawdopodobnie każdy moduł parktronika ma taką opcję ale na moim nie ma tej opcji widocznej w radiu. Niemniej jednak moduł świateł przyczepy odłącza czujniki tylne w momencie rozwarcia masy na styku obecności przyczpy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Dzięki za szczegółowe informacje. Po zakupach grantów mam w planie demontaż przedniego zderzaka, związku z schematami które podałeś, będę szukał gniazda x100 a następnie x118.
PS. Jak wygląda sprawa lakierowania czujników zamieników?
PS. Jak wygląda sprawa lakierowania czujników zamieników?
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 11 razy
Niestety co do czujników to nie mam pojęcia jak to lakierować. Wiem, że warstwa lakieru nie powinna być zbyt gruba. Kupiłem specjalnie dlatego aerograf żeby móc nałożyć cienką warstwę bazy i bezbarwnego. Mam do polakierowania cztery czujniki i dwa koszyczki (koszyczki skrajne do przedniego zderzaka). W tylnym koszyczki nie będą widoczne a wystawał będzie sam okrągły koniec czujnika.
Już tylko czekam aż będzie troszeczkę cieplej to będę finalizował modyfikację o zaawansowany parktronik .
Już tylko czekam aż będzie troszeczkę cieplej to będę finalizował modyfikację o zaawansowany parktronik .
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Wczoraj pierwsze zakupy dotarły.
Kupiony przycisk, moduł z uchwytem, i krótka wiązka od modułu do zderzaka na tył.
Co ciekawe jak podłączyłem sam przycisk nic się nie zmieniło, natomiast jak podłączyłem moduł, na przycisku po włączeniu go przez chwilę migała dioda czerwona, oraz co jest ciekawe w ustawieniach pojazdu pojawiło się asystent parkowania (wcześniej tego nie było) Kwestia malowania przednich koszyków pdc to te poniżej? Możesz przesłać jak wygląd tylny czujnik w zderzaku, chodzi czy ma gumkę dookoła czy tylko jest czujnik
Kupiony przycisk, moduł z uchwytem, i krótka wiązka od modułu do zderzaka na tył.
Co ciekawe jak podłączyłem sam przycisk nic się nie zmieniło, natomiast jak podłączyłem moduł, na przycisku po włączeniu go przez chwilę migała dioda czerwona, oraz co jest ciekawe w ustawieniach pojazdu pojawiło się asystent parkowania (wcześniej tego nie było) Kwestia malowania przednich koszyków pdc to te poniżej? Możesz przesłać jak wygląd tylny czujnik w zderzaku, chodzi czy ma gumkę dookoła czy tylko jest czujnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 11 razy
Podłączenie samego przycisku nic nie zmieni bo jest on podłączony do modułu parktronika. Bez modułu przycisk dalej będzie "wisiał w powietrzu". Jak widać sporo rzeczy działa bezpośrednio po podłączeniu. Ale często jest tak że numer VIN się nie zgadza w danym module i występuje błąd. Po wpisaniu odpowiedniego numeru vin wszystko jest ok. Nie jest to droga operacja bo można to zrobić np opcomem i przynajmniej jest trochę taniej niż 400zł .
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
- Imię: zbyszek
- Auto: ASTRA J
- Silnik: B14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: Augustów
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 5 razy
- Kontakt:
Dziś dotarła wiązka PDC tylna z koszykami i czujnikami
Wszystko demontażu w śmieszne cenie udało się wyrwać za wszystko tylko 53zl z przesyłką. Jedynie czujniki będzie trzeba przemalować ale to dopiero jak będzie wszystko działało po montażu. Jeszcze czekam na wiązkę na przód (udało się znaleźć razem z gniazdem x118 na zapas jakbym nie znalazł pod maską) z listwa czarną. Zostaje do zakupu 4pdc i dwa koszyki. Jak zrobić otwory pod pdc, znalazłem takie narzędzie
Kolego możesz powiedzieć gdzie w op com mam szukać modułu pdc do zmiany vin, zobaczył bym czy dam radę czy szukać oryginalnego oprogramowania.Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 118
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2018
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 11 razy
Otwory wycinałem wiertłem do drewna (nie piórowym ani nie frezem tylko takim połączeniem wiertła do metalu i frezu do drewna, dziwna ta hybryda). Można próbować jeszcze np wiertłem stożkowym. Ważne żeby nie używać wysokich obrotów bo można przytopić plastik zderzaka.
W opcomie masz opcję od parktronika. Nazwa jest na tyle jednoznaczna, że znajdziesz. Wejdź w diagnostykę > Body > Wybierz rok > Astra J > tutaj jest ta opcja z parktrtonikiem. Później otwórz sobie notatnik i wpisz numer vin swojego samochodu i skopiuj też numer vin, który masz w module parkowania (żeby np. później sprawdzić w jakim samochodzie był wcześniej moduł). Następnie w opcomie kliknij programming i wybierz zmianę vinu. Wklej w okienko vin swojego samochodu i naciśnij OK. Zrobione .
Innym softem takim jak GDS albo coś podobnego nic nie podziałasz . Opcom albo Opel Skanner lub jakieś własne oprogramowanie do tego się tylko nadaje.
A u siebie już został mi tylko przedni zderzak i przeciągnięcie okablowania do bagażnika.
Pro tip dla ogarniających martwe pole w sedanach: nie trzeba ściągać tylnego zderzaka żeby wkleić koszyczki. Gdzie zrobić otwory jest zaznaczone na zderzaku (przynajmniej u mnie). Nie sądziłem, że gorący gwóźdź będzie takim dobrym sposobem do robienia otworu do pilotowania wiertła. Wklejenie koszyczków na kleju epoksydowym da się zrobić bez problemu posiadając kanał .
W opcomie masz opcję od parktronika. Nazwa jest na tyle jednoznaczna, że znajdziesz. Wejdź w diagnostykę > Body > Wybierz rok > Astra J > tutaj jest ta opcja z parktrtonikiem. Później otwórz sobie notatnik i wpisz numer vin swojego samochodu i skopiuj też numer vin, który masz w module parkowania (żeby np. później sprawdzić w jakim samochodzie był wcześniej moduł). Następnie w opcomie kliknij programming i wybierz zmianę vinu. Wklej w okienko vin swojego samochodu i naciśnij OK. Zrobione .
Innym softem takim jak GDS albo coś podobnego nic nie podziałasz . Opcom albo Opel Skanner lub jakieś własne oprogramowanie do tego się tylko nadaje.
A u siebie już został mi tylko przedni zderzak i przeciągnięcie okablowania do bagażnika.
Pro tip dla ogarniających martwe pole w sedanach: nie trzeba ściągać tylnego zderzaka żeby wkleić koszyczki. Gdzie zrobić otwory jest zaznaczone na zderzaku (przynajmniej u mnie). Nie sądziłem, że gorący gwóźdź będzie takim dobrym sposobem do robienia otworu do pilotowania wiertła. Wklejenie koszyczków na kleju epoksydowym da się zrobić bez problemu posiadając kanał .