Montaż czujników parkowania przód i tył z funkcją martwego pola

Rafi3040

Astro-maniak
Posty: 229
Rejestracja: 16 paź 2015, 20:54
Imię: Rafał
Auto: Astra J Sport Tourer 1,7CDTI
Silnik: 1,7DTL
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 3 razy

Montaż czujników parkowania przód i tył z funkcją martwego pola

#1

Nieprzeczytany post autor: Rafi3040 »

Montaż czujników parkowania przód i tył z funkcją martwego pola możemy założyć sam przód sam tył ja założyłem też dodatkowo funkcję martwego pola zazwyczaj wiązkę do przełącznika czujników parkowania mamy i dwie kostki w bagażniku po lewej stronie też, są potrzebujemy cztery czujniki na tył wraz z wiązką koszt ok 400 , cztery czujniki przód wraz z wiązką koszt ok 400 mocowania też musimy kupić tzw koszyki można je za parę groszy kupić i moduł parkowania koszt ok 50-100 i do tego aktywacja .Ściągamy zderzaki robimy otwory są one zaznaczone od wewnętrznej strony zderzaka przyklejamy koszyki wkładamy czujniki zakładamy zderzaki tylną wiązkę wpinamy do modułu parkowania natomiast od przedniej musimy pociągnąć parę przewodów do modułu na tył 6 przewodów. Jeśli ktoś chciałby mieć dodatkowo martwe pole to dodatkowo trzeba dokupić czujniki boczne 4 sztuki numer 13291381 koszt ok 1000 i moduł do zaawansowanego parkowania numer 13418009 koszt ok 1000 i jak na razie tylko serwis ma dostępny dodatkowo po dwa otwory na bokach zderzaków przednim i tylnym i dwa lusterka z funkcją martwego pola. Dodatkowo z modułu zaawansowanego musimy poprowadzić przewody do lusterek i tak z modułu X1 pin 9 idzie do lusterka lewego do pinu 8 i z modułu X1 pin 2 idzie do lusterka lewego pin 9 ,z modułu X1 pin 10 idzie do lusterka prawego pin 8 a z modułu X1 pin 11 idzie do lusterka prawego do pinu 9. Sam montaż czujników nie jest drogi natomiast z funkcją martwego pola koszty się podwajają mi się podoba ta funkcja jest ona do 150 km powyżej tej prędkości zapalają się ikonki w lusterkach poniżej schematy co do tylnych czujników jakby ktoś montował boczne czujniki trzeba przełożyć piny o jeden z UDP na UDQ [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]

draxterix

Astro-maniak
Posty: 373
Rejestracja: 19 lut 2015, 12:54
Imię: Marcin
Auto: Astra J HB
Silnik: 1,4 Turbo
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: draxterix »

Dzięki uprzejmości, koledze Rafała (i jego cierpliwości) zrozumiałem wszystko.

Jeśli macie zwykły parkotronik - a chcecie mieć parkotronik wraz z czujnikami martwej strefy potrzebujecie poza tym co napisał Rafał - wiązkę drzwi lewych (a), gniazdo drzwi lewych (b), wiązkę - nawet zniszczoną parkotronika (c)

Co robimy?
1. W pierwszej kolejności tworzymy wiązkę którą założymy do naszego samochodu z zakupionych przewodów - wyciągamy 2 dowolne piny z kostki lusterka (a) oraz 2 dowolne piny z kostki drzwi (a). Łączymy je w ten sposób - 2 przewody z lusterka do 2 przewodów kostki drzwi (1 do 1). (piny możemy wyjąć przy pomocy igły) Tworzymy takie 2 wiązki (przód L i przód P).

Następnie ściągamy boczki obu drzwi, i dostajemy się do kostki lusterka. Wpinamy w kostkę lusterka nasz przewód do wtyczki lusterka 8 i 9 (po lewej i prawej stronie) i prowadzimy do kostki drzwi wsadzając je w 2 wolne piny gniazda drzwi (po lewej i prawej stronie).

Następnie wyciągamy gniazdo kostki z drzwi lewych i prawych i w wolne miejsca (tam gdzie w gnieździe wpięliśmy naszą nową wiązkę te 2 piny) wpinamy 2 przewody z wiązki (b). Po tej modyfikacji powinniśmy mieć 4 przewody wyciągnięte z gniazda drzwi luzem.

Następnie należy dociągnąc te przewody na tył samochodu do modułu parkotronika. Prawe drzwi przeciągnąłem przodem do lewych pod kierownicą i schowkiem... można też inaczej. Przeciągnięte przewody podłączamy do modułu parkotronika Kostka X1. Piny do kostki możemy wziąć z zakupionej wiązki (c) i wpinamy.

X1 pin 9 do lusterko lewe pinu 8
X1 pin 2 do lusterko lewe pinu 9
X1 pin 10 do lusterko prawe pinu 8
X1 pin 11 do lusterko prawe pinu 9

Lusterka mamy podłączone.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kolejnym krokiem jest montowanie czujników zbliżenia - muszą być 4 sztuki - 2 na przodzie 2 na tyle. Tu robota jest łatwiejsza - montujemy 4 dodatkowe czujki w linii obecnych czujników (poza czujnikami potrzebne nam są gniazda na czujniki (bierzemy je z wiązki c)

Podłączamy w ten sposób:

Z każdej czujki z pinu 3 przeciągamy przewody do modułu pakotronika - czyli przy module parkotronika dojdą nam 4 nowe przewody o tym dalej.

Pozostałe 2 przewody czujek wpinamy w istniejącą wiązkę. Każdy pin czujki 1 i 2 podłączamy do do najbliższego czujnika. Inaczej mówiąc wpinamy się w przewód pin 1 do pinu 1 a pin 2 do pinu 2. Czyli z lewego bocznego czujnika podpinamy się do lewego zewnętrznego, z prawego bocznego do prawego zewnętrznego, tył lewy boczny do lewego zewnętrznego, prawy boczny do prawego zewnętrznego. Izolujemy i zabezpieczamy (gniazda czujek wziałem z wiązki (c)

Wracamy więc do modułu parkotornika. Luźne przewody podłączamy tak:

- lewy przedni czujnik pin 3 idzie do X3 pin 3
- prawy przedni czujnik pin 3 idzie do X3 pin 12
- lewy tylny czujnik pin 3 idzie do X2 3 pin 7
- prawy przedni czujnik pin 3 idzie do X2 pin 1


I nagle zonk - przecież w kostce X2 na miejscu już coś mamy ..... musimy więc poprzekładać w niej piny - nie jest to trudne. Robimy to tak:

X2 - pin 1 idzie do boczny prawy tylny pin 3 czujki
X2 - stary pin 1 przekładam na pin 2
X2 - stary pin 2 przekładam na pin 3
X2 - stary pin 3 przekładam na pin 5
X2 - stary pin 5 przekładam na pin 6
X2 - pin 7 idzie boczny lewy tylny pin 3 czujki

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na koniec - zła wiadomość - nowy moduł parkotronika trzeba zaprogramować bo przełożenie 1 do 1 niestety nic nie da. Póki co zajął się tym Marcin Włodarski ale koszt 400zł zaboli. Chyba że ktoś potrafi to ogarnąć.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2018, 10:34 przez draxterix, łącznie zmieniany 6 razy.

David29

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 gru 2014, 20:10
Imię: Dawid
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: David29 »

Cześć a mógł byś podać w jakie piny wpiąć czujniki z przedniego PDC w module ? Chciałem u siebie rozszerzyć bo miałem tylko tył a teraz chce mieć przód i tył, mam moduł i potrzebne rzeczy żeby to zrobić tylko brakuje mi info w które piny to dokładnie podłączyć jak by to miało znaczenie to moja astra jest z 2013r.

zaapp

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

@David29 Masz na rozpisce na pierwszym zdjeciu gdzie trzeba wpiąć sygnał z poszczególnych czujników oraz ich zasilanie. Zasilanie nie idzie z instalacji samochodu tylko z modułu (tak przypominam jakbyś zapomniał :)).
Nie próbujesz przypadkiem zamontować opcji z martwym polem? Szukam, w którym miejscu mają być zamontowane czujniki na zderzakach (Sedan) i ciężko to znaleźć.

David29

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 gru 2014, 20:10
Imię: Dawid
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 2 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: David29 »

Dzięki ale już sobie założyłem czujniki na przód miałem gotową kostkę niebieską która wpiąłem w moduł. Martwe pole mi nie potrzebne po za tym zbyt dużo z tym zachodu i kosztów. jeśli chodzi o przedni zderzak i opcje z 4 czujnikami to w mojej po liftowej wersji były oznaczone kółeczka jako miejsce montażu tych czujników bez problemu widoczne ale nie wiem jak przed lift miał. Dodam tylko że jeśli ktoś kiedyś będzie chciał dołożyć sobie czujniki na przód tak jak ja, to najlepiej kupić wiązkę z przed lifta najtańszą dopasować do zderzaka i zrobić własną instalacje przepchać przez ścianę grodziową i przy fotelu kierowcy w progu odnaleźć instalacje po kabelku idącą od modułu od tej niebieskiej kostki gdzieś do przodu i tam je połączyć, bo niema kostki gotowej jak w przed liftowej. Gdzieś te kable tam pewnie są pod maską ukryte ale ja nie miałem czasu ich szukać i łatwiej było mi zrobić w ten właśnie sposób.A co chodzi o moduł to trzeba wymienić z 2 kostkowej na 3 kostki i z programowania to zmienić nr VIN na ze swojego auta i wszystko działa.

zaapp

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

Zrobiłem w prawie ten sam sposób u siebie. Różnica taka, że przeciągnąłem przewody z przedniego zderzaka, przez cały samochód, aż do modułu. U siebie też "namacalnie" znalazłem miejsce na wywiercenie otworów w zderzaku i udało się trafić idealnie w te kółeczka bez ściągania zderzaka.
Teraz będę zakładał dodatkowo martwe pole. Nie wiem jak jest ze skrajnymi bocznymi czujnikami, czy tam też są zaznaczone miejsca kółeczkami na wewnętrznej stronie zderzaka?

David29

Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 08 gru 2014, 20:10
Imię: Dawid
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 2 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: David29 »

Szczerze mówiąc nie zwracałem na to uwagi to nie podpowiem ale czasami można popatrzeć po aukcjach na zderzaki bez i może jak ktoś da więcej zdjęć i lepszej jakości to może uda się to sprawdzić bez zdjęcia zderzaka a najlepiej napisz PW do autora to myślę że podpowie skoro zakładał.

zaapp

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

@David29 Coś wykombinuję :)

Zauważyłem, że ten temat się trochę rozruszał to dodam jeszcze coś od siebie.

Programowanie zaawansowanego modułu parkowania wraz z funkcją martwego pola polega tylko na wpisaniu numeru VIN do modułu tak jak napisał @David29 (400zł zostaje w kieszeni ;) ). Dodatkowo trzeba w zegarach włączyć opcję obsługi czujników martwego pola (jak jest włączona to wyrzuca błąd na zegarach, że czujniki są uszkodzone jak ich nie ma). Kolejna opcja do skonfigurowania to wyświetlanie segmentowego wskazania parktronika. Trzeba włączyć go tak aby współpracował ze skrajnymi czujnikami w zderzakach.

Jeszcze pozostaje do sprawdzenia czy zwykłe diody z opornikami będą odpowiednie do wskaźników martwego pola (tych, które są w lusterkach). Fajnie wyglądają te wkłady lusterek ale są strasznie drogie. Na początek spróbuję z tańszym zamiennikiem dla tej opcji :).

Dorzucę jeszcze zdjęcia:
Moduł i przycisk:
69589120_236437027253148_9158436572335439872_n.jpg
Co widać na ekranie po dłuższym przytrzymaniu przycisku:
69828952_913344095696170_2455478200927518720_n.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

zibimysz

Astro-maniak
Posty: 362
Rejestracja: 24 cze 2013, 21:59
Imię: zbyszek
Auto: ASTRA J
Silnik: B14NEL
Rocznik: 2015
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Augustów
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 5 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: zibimysz »

Kolego Twoja astra była seryjnie bez czujników? Mam zamiar założyć przód i tył bez martwego pola, czy wiązka pod przycisk przy radiu jest w każdej astrze? Te dwie wtyczki w bagażniku po lewej to niebieska jest do wiązki przednich czujników i idzie progiem do slupka przednich drzwi, druga czarna idzie do bcm, do tyłu trzeba kupić wiązkę, kwestia modułu jest bez znaczenia jaki numer ma?
Poszukałem i znalazłem takie informacje
[External Link Removed for Guests]

Oznaczenie UD7 to chyba tylko tylne czujniki, natomiast UD5 tył i przód wychodzi ze moduł który to obsługuje to 13354532 oraz 22810361 ten drugi znalazłem w sieci że pasuje do kombi

zaapp

Astro-maniak
Posty: 117
Rejestracja: 03 kwie 2018, 9:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Rocznik: 2018
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 11 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: zaapp »

Moja fabrycznie miała tylko tylne czujniki. Przednie dołożyłem a teraz dopiero martwe pole chcę dodać.
Jak chodzi o wiązkę pod przycisk to nie mam pojęcia jak to wygląda gdy Astra nie miała ich fabrycznie nawet w wersji UD7. Może jej nie być a może być zaplątana z innymi przewodami gdzieś za ekranem radia. Dorobienie jej nie jest jakoś bardzo trudne.
Moduły mogą być jeszcze z Merivy B i Mokki - sam mam z Opla Mokki i działa bardzo fajnie. Wystarczyło zmienić numer vin w nim.
Jak kupisz moduł z numerem 13354532 to nie powinno być problemów z działaniem.

ODPOWIEDZ