Wymiana zaworu SCV

Awatar użytkownika
mielik6

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 25 kwie 2017, 13:48
Imię: Tomek
Auto: Astra J FL
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie

Wymiana zaworu SCV

#1

Nieprzeczytany post autor: mielik6 »

Wymiana zaworu SCV [External Link Removed for Guests] Wymiana jest bardzo prosta i zajmuje max 15 minut
Potrzebujemy :
Klucz imbusowy 5 , ewentualnie Torx 30
Zawór SCV
Latarka :D

Zawór jest umieszczony jest w pompie wysokiego ciśnienia którą widać jeśli spojrzymy w dół w miejscu zaznaczonym strzałką :


[External Link Removed for Guests]

Oto i on

[External Link Removed for Guests]

Wypinamy wtyczkę z zaworka; w tej wtyczce jest zabezpieczenie które trzeba przesunąć (możemy sobie pomóc płaskim śrubokrętem bo za pierwszym razem ciężko schodzi)


Odkręcamy 2 śruby trzymające zawór.Jest tam nie za dobry dostęp.Ja poradziłem sobie kluczem małą grzechotką i przedłużką

Wyciągamy go z pompy

W pompie wiadomo ,że znajduje się olej napędowy więc można wsiąść szmatkę żeby wyczyścić ręce bo będą mokre

W zestawie z nowym zaworkiem znajduje się oring który wymieniamy

[External Link Removed for Guests]

Wyjmujemy stary oring z pompy :

[External Link Removed for Guests]

I wkładamy nowy

Wkładamy również nowy zawór jednocześnie zwracając uwagę żeby nie wypadł oring (może stawiać lekki opór):
[External Link Removed for Guests]

Przykręcamy go spowrotem tak jak był na początku (w zestawie znajdują sie również nowe śruby)
Wpinamy wtyczkę

[External Link Removed for Guests]


Cieszymy się wykonaną pracą.
Po odpaleniu samochodu mogą spaść na moment obroty ze względu na zapowietrzony układ paliwowy więc bez stresu chwilę czekamy

Polecam również nauczenie małej dawki paliwa lecz jestem jeszcze przed tym zabiegiem

Pozdrawiam i mam nadzieje ,że komuś się przyda :)

gadula1985

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 16 kwie 2018, 19:53
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Województwo: śląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: gadula1985 »

Pomocne nawet bardzo

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: kecram »

Głupie pytanie ale to jest silnik 1.7 ?

Awatar użytkownika
mielik6

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 25 kwie 2017, 13:48
Imię: Tomek
Auto: Astra J FL
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie

#4

Nieprzeczytany post autor: mielik6 »

kecram Tak ,to 1.7 :)
Ostatnio zmieniony 28 cze 2018, 20:39 przez mielik6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kecram

Astro-maniak
Posty: 851
Rejestracja: 10 lis 2016, 13:26
Auto: Astra J Cosmo Sports Tourer FL
Silnik: A20DTH
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódzkie
Pomocny: 6 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: kecram »

Patrząc po zdjęciach tak myślałem

szwalba

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
Imię: Michal
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 cdti
Województwo: lubuskie

#6

Nieprzeczytany post autor: szwalba »

Jakie miałeś objawy? Bo u mnie podczas przyspieszania włącza tryb awaryjny i komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" poza tym lekko i sporadycznie falują obroty. Na komputerze pokazał zapisany błąd: nadciśnienie w układzie zasilania. W ASO stwierdzili że zawór scv do wymiany, koszt 1200 zł. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest ok ale przy kolejnym mocnym przyśpieszeniu znowu wywala komunikat.

Awatar użytkownika
mielik6

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 25 kwie 2017, 13:48
Imię: Tomek
Auto: Astra J FL
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie

#7

Nieprzeczytany post autor: mielik6 »

szwalba, U mnie falowały obroty na biegu jałowym.
Co do kosztów to już dokładnie nie pamiętam ile płaciłem ,zamówiłem na ebayu.Potem 123zł w oplu za programowanie.

szwalba

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
Imię: Michal
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 cdti
Województwo: lubuskie

#8

Nieprzeczytany post autor: szwalba »

Wczoraj wyjąłem zawór i zrobiłem mu kąpiel w nafcie pod napięciem 12v (tak jak na filmikach YT) jak na razie jest ok auto lepiej się zbiera i nie wchodzi w tryb awaryjny. Mam nadzieję, że problemy nie wrócą, bo trzeba będzie jednak wydać 700 zł na nowy.

Awatar użytkownika
mielik6

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 25 kwie 2017, 13:48
Imię: Tomek
Auto: Astra J FL
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie

#9

Nieprzeczytany post autor: mielik6 »

szwalba, Przed zakupem nowego próbowałem tego sposobu ale u mnie nie było efektu.

szwalba

Użytkownik
Posty: 52
Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
Imię: Michal
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 cdti
Województwo: lubuskie

#10

Nieprzeczytany post autor: szwalba »

Z tego co kojarzę to Ty masz ten krótszy który można rozebrać i dokładnie wyczyścić, a nawet wypolerować tłoczek żeby było ok ale jak masz już nowy to musztarda... Ja się bronie bo szkoda 700 zł tym bardziej, że już wydałem 500 :/ bo jeden mechanik 100 (bez efektu) później wymiana filtra w ciemno 100 później ASO 200 (trafna diagnoza w końcu) i środek do czyszczenia układu zasilania wlewany do zbiornika (z nadzieją że pomoże) 100. Aaa i nafta za 12 zł ;)

EDIT:
Re: Wymiana zaworu SCV
A nie, też masz ten długi nie rozbieralny, coś mi się już miesza.

ODPOWIEDZ