Wymiana zaworu SCV
- mielik6
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 13:48
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J FL
- Silnik: A17DTC
- Województwo: świętokrzyskie
Wymiana zaworu SCV
Wymiana zaworu SCV
[External Link Removed for Guests]
Wymiana jest bardzo prosta i zajmuje max 15 minut
Potrzebujemy :
Klucz imbusowy 5 , ewentualnie Torx 30
Zawór SCV
Latarka
Zawór jest umieszczony jest w pompie wysokiego ciśnienia którą widać jeśli spojrzymy w dół w miejscu zaznaczonym strzałką :
[External Link Removed for Guests]
Oto i on
[External Link Removed for Guests]
Wypinamy wtyczkę z zaworka; w tej wtyczce jest zabezpieczenie które trzeba przesunąć (możemy sobie pomóc płaskim śrubokrętem bo za pierwszym razem ciężko schodzi)
Odkręcamy 2 śruby trzymające zawór.Jest tam nie za dobry dostęp.Ja poradziłem sobie kluczem małą grzechotką i przedłużką
Wyciągamy go z pompy
W pompie wiadomo ,że znajduje się olej napędowy więc można wsiąść szmatkę żeby wyczyścić ręce bo będą mokre
W zestawie z nowym zaworkiem znajduje się oring który wymieniamy
[External Link Removed for Guests]
Wyjmujemy stary oring z pompy :
[External Link Removed for Guests]
I wkładamy nowy
Wkładamy również nowy zawór jednocześnie zwracając uwagę żeby nie wypadł oring (może stawiać lekki opór):
[External Link Removed for Guests]
Przykręcamy go spowrotem tak jak był na początku (w zestawie znajdują sie również nowe śruby)
Wpinamy wtyczkę
[External Link Removed for Guests]
Cieszymy się wykonaną pracą.
Po odpaleniu samochodu mogą spaść na moment obroty ze względu na zapowietrzony układ paliwowy więc bez stresu chwilę czekamy
Polecam również nauczenie małej dawki paliwa lecz jestem jeszcze przed tym zabiegiem
Pozdrawiam i mam nadzieje ,że komuś się przyda
Potrzebujemy :
Klucz imbusowy 5 , ewentualnie Torx 30
Zawór SCV
Latarka
Zawór jest umieszczony jest w pompie wysokiego ciśnienia którą widać jeśli spojrzymy w dół w miejscu zaznaczonym strzałką :
[External Link Removed for Guests]
Oto i on
[External Link Removed for Guests]
Wypinamy wtyczkę z zaworka; w tej wtyczce jest zabezpieczenie które trzeba przesunąć (możemy sobie pomóc płaskim śrubokrętem bo za pierwszym razem ciężko schodzi)
Odkręcamy 2 śruby trzymające zawór.Jest tam nie za dobry dostęp.Ja poradziłem sobie kluczem małą grzechotką i przedłużką
Wyciągamy go z pompy
W pompie wiadomo ,że znajduje się olej napędowy więc można wsiąść szmatkę żeby wyczyścić ręce bo będą mokre
W zestawie z nowym zaworkiem znajduje się oring który wymieniamy
[External Link Removed for Guests]
Wyjmujemy stary oring z pompy :
[External Link Removed for Guests]
I wkładamy nowy
Wkładamy również nowy zawór jednocześnie zwracając uwagę żeby nie wypadł oring (może stawiać lekki opór):
[External Link Removed for Guests]
Przykręcamy go spowrotem tak jak był na początku (w zestawie znajdują sie również nowe śruby)
Wpinamy wtyczkę
[External Link Removed for Guests]
Cieszymy się wykonaną pracą.
Po odpaleniu samochodu mogą spaść na moment obroty ze względu na zapowietrzony układ paliwowy więc bez stresu chwilę czekamy
Polecam również nauczenie małej dawki paliwa lecz jestem jeszcze przed tym zabiegiem
Pozdrawiam i mam nadzieje ,że komuś się przyda
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 kwie 2018, 19:53
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
- Imię: Michal
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Województwo: lubuskie
Jakie miałeś objawy? Bo u mnie podczas przyspieszania włącza tryb awaryjny i komunikat "awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem" poza tym lekko i sporadycznie falują obroty. Na komputerze pokazał zapisany błąd: nadciśnienie w układzie zasilania. W ASO stwierdzili że zawór scv do wymiany, koszt 1200 zł. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jest ok ale przy kolejnym mocnym przyśpieszeniu znowu wywala komunikat.
- mielik6
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 13:48
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J FL
- Silnik: A17DTC
- Województwo: świętokrzyskie
szwalba, U mnie falowały obroty na biegu jałowym.
Co do kosztów to już dokładnie nie pamiętam ile płaciłem ,zamówiłem na ebayu.Potem 123zł w oplu za programowanie.
Co do kosztów to już dokładnie nie pamiętam ile płaciłem ,zamówiłem na ebayu.Potem 123zł w oplu za programowanie.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
- Imię: Michal
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Województwo: lubuskie
Wczoraj wyjąłem zawór i zrobiłem mu kąpiel w nafcie pod napięciem 12v (tak jak na filmikach YT) jak na razie jest ok auto lepiej się zbiera i nie wchodzi w tryb awaryjny. Mam nadzieję, że problemy nie wrócą, bo trzeba będzie jednak wydać 700 zł na nowy.
- mielik6
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 kwie 2017, 13:48
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J FL
- Silnik: A17DTC
- Województwo: świętokrzyskie
szwalba, Przed zakupem nowego próbowałem tego sposobu ale u mnie nie było efektu.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 lis 2017, 20:52
- Imię: Michal
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 cdti
- Województwo: lubuskie
Z tego co kojarzę to Ty masz ten krótszy który można rozebrać i dokładnie wyczyścić, a nawet wypolerować tłoczek żeby było ok ale jak masz już nowy to musztarda... Ja się bronie bo szkoda 700 zł tym bardziej, że już wydałem 500 :/ bo jeden mechanik 100 (bez efektu) później wymiana filtra w ciemno 100 później ASO 200 (trafna diagnoza w końcu) i środek do czyszczenia układu zasilania wlewany do zbiornika (z nadzieją że pomoże) 100. Aaa i nafta za 12 zł
EDIT:
Re: Wymiana zaworu SCV
A nie, też masz ten długi nie rozbieralny, coś mi się już miesza.
EDIT:
Re: Wymiana zaworu SCV
A nie, też masz ten długi nie rozbieralny, coś mi się już miesza.