Wymiana uszczelniaczy półosi i kasowanie luzów mechanizmu różnicowego w m32 na przykładzie Astry J 1.6 turbo a16let
- Kostkaaa
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 lip 2020, 18:33
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFL
- Rocznik: 2017
- Województwo: śląskie
Re: Wymiana uszczelniaczy półosi i kasowanie luzów mechanizmu różnicowego w m32 na przykładzie Astry J 1.6 turbo a16let
Może ktoś polecić jakiegoś mechanika na śląsku do diagnozy tych stuków?
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 01 gru 2011, 16:34
- Imię: Maciej
- Auto: Opel Astra III 2005r.
- Silnik: 1.9 150km
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Czarna Woda
Witam czy te podkładki były wkładane tylko od strony kierowcy.? Byłem pewien że wkłada je się pod satality.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 lis 2020, 11:40
- Imię: Arkadiusz
- Auto: Astra J
- Silnik: B16dtl
- Rocznik: 2015
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 1 raz
Panowie czy terkotanie (zbliżone do stukania przegubów) na 1 2 3 na jeździe na wprost a zniknięcie tego przy skręcie w prawo to oznaka luzów ? Przegub wewnętrzny właśnie od strony kierowcy ma luz wzdłużny jakby wew skrzyni. Po wyjęciu półosi wkładają palucha do środka lub jest jakby na satelicie z frezem. Czy taka regulacja podkładkami spowoduje skasowanie luzów na satelitach wewnątrz mechanizmu? Czy podkładkami kasujemy luz całego mechanizmu???? Co ciekawe objawy stuków pojawiły się po wymianie rozrządu i sprzęgła kpl. Dziękuje za odp
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 03 lip 2020, 11:11
- Imię: Pawel
- Auto: Astra j
- Silnik: 14nel
- Rocznik: 2012
- Województwo: podlaskie
Panowie powielam temat podkladki montujemy z obu stron czy tylko od strony pasażera
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 08 kwie 2022, 8:29
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 16 razy
Z tego co się dowiedziałem to tylko od strony kierowcy.
Wie ktoś może gdzie można dostać te podkładki? Ciężko z dostępnością z tego co widzę, chyba że zdemontować, pomierzyć, zamówić po numerze GM w ASO i dopiero wtedy skręcać.
Niestety wtedy auto jest uziemione przez kilka dni...
Dodano po 2 minutach 26 sekundach:
Wrzucam screen z 7zap dla zainteresowanych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 08 kwie 2022, 8:29
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2010
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
- Wdzięczny: 6 razy
- Pomocny: 16 razy
Tychy, Pampik z alfaholicy.org. Wystarczy wpisać w szukajke "Pampik M32" i wyskakują wyniki z forum Alfy.
Piszę dla potomnych, bo dzisiaj z nim rozmawiałem. "Jeżeli chcesz zlikwidować luz na wejściu półosi w skrzynie / mechanizm różnicowy, trzeba wymienić sam mechanizm, a nie ściskać łożyska . Ten luz nie jest na łożysku, a na satelitach mechanizmu . Jak dasz grubszą podkładkę, tylko spalisz łożyska prędzej czy później."
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 08 kwie 2020, 9:26
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j
- Silnik: 14 net
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 3 razy
Witam. Podpowie ktoś gdzie dostać wyżej wspomniane podkładki?
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 08 kwie 2020, 9:26
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra j
- Silnik: 14 net
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 3 razy
Może znacie wymiary flanszy zakrywającej mechanizm różnicy?
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 28 kwie 2023, 21:27
- Imię: Rafał
- Auto: Astra IV 1.7 CDTI Edition 150
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2012
- Województwo: wielkopolskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Witam
Od jakiegoś czasu słyszę z lewej strony pojedynczy stuk ,przy 1 wciśnięciu hamulca i po ruszeniu słychać ten sam pojedynczy stuk.
Sprawdziłem luzy na kole, ale nic nie znalazłem. W czasie jazdy po nierównościach nie ma nic słychać. Nie dawno miałem wymieniane amortyzatory z przodu. Czy może tak być że mocowanie amortyzatora zostało za słabo dokręcone lub się poluzowało i stuka przy ruszeniu i hamowaniu ?
Teraz doszło stukanie jednostajne po puszczeniu gazu. Coś jakby zacisk/klocek/jarzmo miało luz i puka(ale to nie to). Po naciśnięciu hamulca przestaje i po wciśnięciu gazu też przestaje. Czy luz na wejściu przegubu do skrzyni można usunąć dzięki podkładkom pod flansze ?
To filmik z moim luzem, skrzynia na luzie
[External Link Removed for Guests]
Czy tu pomogą podkładki ?
Znalazłem filmik który jest bardzo podobny do moich stuków tylko moje są znacznie cichsze i słychać je od około 50 km/h tylko na luzie lub po puszczeniu gazu. Jak auto ciągnie jest cisza. [External Link Removed for Guests]
Od jakiegoś czasu słyszę z lewej strony pojedynczy stuk ,przy 1 wciśnięciu hamulca i po ruszeniu słychać ten sam pojedynczy stuk.
Sprawdziłem luzy na kole, ale nic nie znalazłem. W czasie jazdy po nierównościach nie ma nic słychać. Nie dawno miałem wymieniane amortyzatory z przodu. Czy może tak być że mocowanie amortyzatora zostało za słabo dokręcone lub się poluzowało i stuka przy ruszeniu i hamowaniu ?
Teraz doszło stukanie jednostajne po puszczeniu gazu. Coś jakby zacisk/klocek/jarzmo miało luz i puka(ale to nie to). Po naciśnięciu hamulca przestaje i po wciśnięciu gazu też przestaje. Czy luz na wejściu przegubu do skrzyni można usunąć dzięki podkładkom pod flansze ?
To filmik z moim luzem, skrzynia na luzie
[External Link Removed for Guests]
Czy tu pomogą podkładki ?
Znalazłem filmik który jest bardzo podobny do moich stuków tylko moje są znacznie cichsze i słychać je od około 50 km/h tylko na luzie lub po puszczeniu gazu. Jak auto ciągnie jest cisza. [External Link Removed for Guests]