Wymiana uszczelniaczy półosi i kasowanie luzów mechanizmu różnicowego w m32 na przykładzie Astry J 1.6 turbo a16let
- krystiano
- Posty: 304
- Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
- Imię: Krystian
- Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- Pomocny: 7 razy
- Kontakt:
Wymiana uszczelniaczy półosi i kasowanie luzów mechanizmu różnicowego w m32 na przykładzie Astry J 1.6 turbo a16let
Objawem luzów w mechaniźmie różnicowym są stuki i tzw kliknięcia przy zmianie biegów. W szczególności z 1 na 2 i 2 na 3.
Również nagłe naciśnięcie pedału przyspieszenia i jego zwolnienie , powoduje hałas wydobywający się z dyferencjału.
Skutkiem długotrwałej jazdy z taką usterką jest uszkodzenie i wymiana mechanizmu różnicowego lub całej skrzyni, gdyż trwale zostaje zniszczona obudowa dyfra.
Jako przykład podaję skrzynię z silnika a16let i części dobierałem właśnie pod ten silnik. Nie wiem czy w innych m32 są takie same nr części.
Luz w mechaniźmie kasowany jest za pomocą płytek regulacyjnych o wymiarach :
średnica zewnętrzna - 72,70 mm
średnica wewnętrzna - 62 mm
grubość podkładek to od 0,7 mm do 2,1 mm , co 0,05 mm.
Ja zakupiłem 4 , bo nie wiedziałem jakie mi będą potrzebne.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście przy okazji wymieniłem uszczelniacze półosi, które dawały już oznaki swojego końca , nr GM 12755013. Polecam tylko oryginały bo kupiłem w hurtowni zamienniki i niestety jakość nie ta i przepuszczały olej.
Potrzebna też będzie uszczelka kołnierza mechanizmu , GM 12855009.
Na początek odkręcamy koła i nakrętkę piasty. W dalszej kolejności nakrętki mcpersona i drążka stabilizatora.
[External Link Removed for Guests]
Wyciągamy półosie z piast i ze skrzyni biegów.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Następnie wymieniamy uszczelniacze. Od strony kierowcy znajduje się w kołnierzu, który wykręcamy i wyciągamy
[External Link Removed for Guests]
Od strony pasażera niestety trzeba nabić uszczelniacz bezpośrednio pod autem. Polecam dorobić specjalną tuleję na wymiar uszczelniacza. Jednak jest on delikatnie spasowany, także wchodzi bez problemu.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Teraz czas na regulację luzów mechanizmu różnicowego.
Po zdjęciu kołnierza mechanizmu, na który musimy nałożyć nową uszczelkę, nakładamy kilka podkładek regulujących i delikatnie dokręcamy kołnierz do mechanizmu by usunąć maksymalnie luzy.
Spowrotem odkręcamy i robimy pomiary.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
U mnie udało się zmierzyć luz 0,55 mm. Dołożyłem drugi pierścień regulacyjny 0,7 mm ( miałem już poprzednio zamontowany pierścień 1,5 mm ) i wszystko skręciłem.
Oczywiście przy montażu półosi warto na uszczelniacze nałożyć trochę oleju i zachować ostrożność by ich nie uszkodzić.
[External Link Removed for Guests]
Wszystko skręcamy, zalewamy 2,6 litra oleju ( u mnie teraz Millers Oils EE Transmission 75w90 ) i cieszymy się cichą pracą skrzyni biegów.
U mnie różnica jest kolosalna. Biegi wchodzą bardzo płynnie, bez oporów i co najważniejsze, nie ma tego hałasu przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu oraz zwalnianiu.
No i w końcu skrzynia sucha dzięki nowym uszczelniaczom
Również nagłe naciśnięcie pedału przyspieszenia i jego zwolnienie , powoduje hałas wydobywający się z dyferencjału.
Skutkiem długotrwałej jazdy z taką usterką jest uszkodzenie i wymiana mechanizmu różnicowego lub całej skrzyni, gdyż trwale zostaje zniszczona obudowa dyfra.
Jako przykład podaję skrzynię z silnika a16let i części dobierałem właśnie pod ten silnik. Nie wiem czy w innych m32 są takie same nr części.
Luz w mechaniźmie kasowany jest za pomocą płytek regulacyjnych o wymiarach :
średnica zewnętrzna - 72,70 mm
średnica wewnętrzna - 62 mm
grubość podkładek to od 0,7 mm do 2,1 mm , co 0,05 mm.
Ja zakupiłem 4 , bo nie wiedziałem jakie mi będą potrzebne.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Oczywiście przy okazji wymieniłem uszczelniacze półosi, które dawały już oznaki swojego końca , nr GM 12755013. Polecam tylko oryginały bo kupiłem w hurtowni zamienniki i niestety jakość nie ta i przepuszczały olej.
Potrzebna też będzie uszczelka kołnierza mechanizmu , GM 12855009.
Na początek odkręcamy koła i nakrętkę piasty. W dalszej kolejności nakrętki mcpersona i drążka stabilizatora.
[External Link Removed for Guests]
Wyciągamy półosie z piast i ze skrzyni biegów.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Następnie wymieniamy uszczelniacze. Od strony kierowcy znajduje się w kołnierzu, który wykręcamy i wyciągamy
[External Link Removed for Guests]
Od strony pasażera niestety trzeba nabić uszczelniacz bezpośrednio pod autem. Polecam dorobić specjalną tuleję na wymiar uszczelniacza. Jednak jest on delikatnie spasowany, także wchodzi bez problemu.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Teraz czas na regulację luzów mechanizmu różnicowego.
Po zdjęciu kołnierza mechanizmu, na który musimy nałożyć nową uszczelkę, nakładamy kilka podkładek regulujących i delikatnie dokręcamy kołnierz do mechanizmu by usunąć maksymalnie luzy.
Spowrotem odkręcamy i robimy pomiary.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
U mnie udało się zmierzyć luz 0,55 mm. Dołożyłem drugi pierścień regulacyjny 0,7 mm ( miałem już poprzednio zamontowany pierścień 1,5 mm ) i wszystko skręciłem.
Oczywiście przy montażu półosi warto na uszczelniacze nałożyć trochę oleju i zachować ostrożność by ich nie uszkodzić.
[External Link Removed for Guests]
Wszystko skręcamy, zalewamy 2,6 litra oleju ( u mnie teraz Millers Oils EE Transmission 75w90 ) i cieszymy się cichą pracą skrzyni biegów.
U mnie różnica jest kolosalna. Biegi wchodzą bardzo płynnie, bez oporów i co najważniejsze, nie ma tego hałasu przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu oraz zwalnianiu.
No i w końcu skrzynia sucha dzięki nowym uszczelniaczom
Ostatnio zmieniony 28 lis 2018, 0:24 przez krystiano, łącznie zmieniany 1 raz.
161nt167
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
Witam.możesz bardziej wyjaśnić jak obliczyć luz żeby wiedzieć jaką podkładkę zastosować?
Dodano po 24 minutach 4 sekundach:
Hałas podczas nagłego naciśnięcia pedału przyśpieszenia to na postoju czy podczas jazdy??
Dodano po 24 minutach 4 sekundach:
Hałas podczas nagłego naciśnięcia pedału przyśpieszenia to na postoju czy podczas jazdy??
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
Vzy na postoju podczas dodawania gazu rowniez wystepowal stuk? Ja mam tak ze na postoju dodaje energicznie gaz to jest stuk jak nacisne sprzeglo to cisza.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
Silnik 1,6t
Skrzynia m32
Dodano po 4 minutach 7 sekundach:
Jak najlepiej sprawdzić dwumase
Skrzynia m32
Dodano po 4 minutach 7 sekundach:
Jak najlepiej sprawdzić dwumase
- rusticfool
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 sie 2018, 21:54
- Imię: Marcin
- Auto: Astra j
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Pomocny: 1 raz
Witam. Zabieram się za tą samą operację. Czy kasowanie luzu przyniosło efekt na dłużej czy tylko na chwilę?
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
Jak jest duzy luz to pomoze na pewno.jak cos to mam te pierscienie dystansowe na sprzedaz, napisz na priv jak cos.
- rusticfool
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 sie 2018, 21:54
- Imię: Marcin
- Auto: Astra j
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Pomocny: 1 raz
- Kostkaaa
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 lip 2020, 18:33
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFL
- Rocznik: 2017
- Województwo: śląskie
Witam mam podobny problem w mojej astrze K luz na półosi od strony kierowcy. Nie wiem czy tylko to jest powodem metalicznego kliknięcia podczas zmiany biegu i wysprzęglania, nie mniej jednak jest to denerwujące i zamierzam to ogarnąć. Pytam o podkładki gdzie można je nabyć? Pozdrawiam, Marcin
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra J
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 2 razy
Podkładki dostaniesz w aso, powodów stuku może być wiele, podstawa to dobra diagnoza.