Wymiana uszczelniaczy półosi i kasowanie luzów mechanizmu różnicowego w m32 na przykładzie Astry J 1.6 turbo a16let

Awatar użytkownika
krystiano

Astro-maniak
Posty: 304
Rejestracja: 21 kwie 2015, 17:53
Imię: Krystian
Auto: Astra J 1.6T 218 KM 371,2 Nm
Silnik: A16LET
Rocznik: 2010
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Szczecin
Pomocny: 7 razy
Kontakt:

Wymiana uszczelniaczy półosi i kasowanie luzów mechanizmu różnicowego w m32 na przykładzie Astry J 1.6 turbo a16let

#1

Nieprzeczytany post autor: krystiano »

Objawem luzów w mechaniźmie różnicowym są stuki i tzw kliknięcia przy zmianie biegów. W szczególności z 1 na 2 i 2 na 3.
Również nagłe naciśnięcie pedału przyspieszenia i jego zwolnienie , powoduje hałas wydobywający się z dyferencjału.
Skutkiem długotrwałej jazdy z taką usterką jest uszkodzenie i wymiana mechanizmu różnicowego lub całej skrzyni, gdyż trwale zostaje zniszczona obudowa dyfra.
Jako przykład podaję skrzynię z silnika a16let i części dobierałem właśnie pod ten silnik. Nie wiem czy w innych m32 są takie same nr części.
Luz w mechaniźmie kasowany jest za pomocą płytek regulacyjnych o wymiarach :
średnica zewnętrzna - 72,70 mm
średnica wewnętrzna - 62 mm
grubość podkładek to od 0,7 mm do 2,1 mm , co 0,05 mm.
Ja zakupiłem 4 , bo nie wiedziałem jakie mi będą potrzebne.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Oczywiście przy okazji wymieniłem uszczelniacze półosi, które dawały już oznaki swojego końca , nr GM 12755013. Polecam tylko oryginały bo kupiłem w hurtowni zamienniki i niestety jakość nie ta i przepuszczały olej.
Potrzebna też będzie uszczelka kołnierza mechanizmu , GM 12855009.

Na początek odkręcamy koła i nakrętkę piasty. W dalszej kolejności nakrętki mcpersona i drążka stabilizatora.

[External Link Removed for Guests]

Wyciągamy półosie z piast i ze skrzyni biegów.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Następnie wymieniamy uszczelniacze. Od strony kierowcy znajduje się w kołnierzu, który wykręcamy i wyciągamy

[External Link Removed for Guests]

Od strony pasażera niestety trzeba nabić uszczelniacz bezpośrednio pod autem. Polecam dorobić specjalną tuleję na wymiar uszczelniacza. Jednak jest on delikatnie spasowany, także wchodzi bez problemu.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Teraz czas na regulację luzów mechanizmu różnicowego.

Po zdjęciu kołnierza mechanizmu, na który musimy nałożyć nową uszczelkę, nakładamy kilka podkładek regulujących i delikatnie dokręcamy kołnierz do mechanizmu by usunąć maksymalnie luzy.
Spowrotem odkręcamy i robimy pomiary.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

U mnie udało się zmierzyć luz 0,55 mm. Dołożyłem drugi pierścień regulacyjny 0,7 mm ( miałem już poprzednio zamontowany pierścień 1,5 mm ) i wszystko skręciłem.
Oczywiście przy montażu półosi warto na uszczelniacze nałożyć trochę oleju i zachować ostrożność by ich nie uszkodzić.

[External Link Removed for Guests]

Wszystko skręcamy, zalewamy 2,6 litra oleju ( u mnie teraz Millers Oils EE Transmission 75w90 ) i cieszymy się cichą pracą skrzyni biegów.
U mnie różnica jest kolosalna. Biegi wchodzą bardzo płynnie, bez oporów i co najważniejsze, nie ma tego hałasu przy zmianie biegów i przy przyspieszaniu oraz zwalnianiu.
No i w końcu skrzynia sucha dzięki nowym uszczelniaczom :)
Ostatnio zmieniony 28 lis 2018, 0:24 przez krystiano, łącznie zmieniany 1 raz.
161nt167

dzunior321

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
Imię: Grzesiek
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: dzunior321 »

Witam.możesz bardziej wyjaśnić jak obliczyć luz żeby wiedzieć jaką podkładkę zastosować?

Dodano po 24 minutach 4 sekundach:
Hałas podczas nagłego naciśnięcia pedału przyśpieszenia to na postoju czy podczas jazdy??

dzunior321

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
Imię: Grzesiek
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: dzunior321 »

Vzy na postoju podczas dodawania gazu rowniez wystepowal stuk? Ja mam tak ze na postoju dodaje energicznie gaz to jest stuk jak nacisne sprzeglo to cisza.

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 40 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: melon »

Jaki masz silnik i skrzynię?
Na postoju to raczej półosie się nie kręcą.
Może dwumasa Ci się odzywa.

dzunior321

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
Imię: Grzesiek
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: dzunior321 »

Silnik 1,6t
Skrzynia m32

Dodano po 4 minutach 7 sekundach:
Jak najlepiej sprawdzić dwumase

Awatar użytkownika
rusticfool

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 sie 2018, 21:54
Imię: Marcin
Auto: Astra j
Województwo: warmińsko-mazurskie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: rusticfool »

Witam. Zabieram się za tą samą operację. Czy kasowanie luzu przyniosło efekt na dłużej czy tylko na chwilę?

dzunior321

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
Imię: Grzesiek
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: dzunior321 »

Jak jest duzy luz to pomoze na pewno.jak cos to mam te pierscienie dystansowe na sprzedaz, napisz na priv jak cos.

Awatar użytkownika
rusticfool

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 21 sie 2018, 21:54
Imię: Marcin
Auto: Astra j
Województwo: warmińsko-mazurskie
Pomocny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: rusticfool »

Nie moge znalesc pw xd

Awatar użytkownika
Kostkaaa

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 06 lip 2020, 18:33
Auto: Astra K
Silnik: B14XFL
Rocznik: 2017
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: Kostkaaa »

Witam mam podobny problem w mojej astrze K luz na półosi od strony kierowcy. Nie wiem czy tylko to jest powodem metalicznego kliknięcia podczas zmiany biegu i wysprzęglania, nie mniej jednak jest to denerwujące i zamierzam to ogarnąć. Pytam o podkładki gdzie można je nabyć? Pozdrawiam, Marcin

dzunior321

Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: 17 lut 2019, 16:40
Imię: Grzesiek
Auto: Astra J
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 2 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: dzunior321 »

Podkładki dostaniesz w aso, powodów stuku może być wiele, podstawa to dobra diagnoza.

ODPOWIEDZ