nie znam się na samochodach ale spotkało mnie coś ciekawego wiec chętnie zapoznam się z opinią szanownego grona:\
opis zjawiska - duży wyciek oleju
samochód Salon 2018
podjechałem na serwis i okazało się że kilka śrub jest niedokręconych (poluzowały się i wykręciły ) łeb śruby odstawał na około 0,5 cm od "bloku"
podjechałem do serwisu i śruby zostały dokręcone grzechotką
Pytanie:
1. Czy takie coś powinno się zdarzyć
2. Na co uważać ( w teorii po dzisiejszej wizycie 24/04/2019) wyciek powinien zniknać
3. Czy mogło się coś uszkodzić
załączam foto
Odkręcona śruba pokrywa silnika
- mikildz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 20:39
- Imię: Artur
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,4
- Województwo: łódzkie
Odkręcona śruba pokrywa silnika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fabrikfehler
1.Mogło się zdażyć, że zostały niedokręcone na lini montażowej.
2. Śruby mogą być przekręcone i urwane 1cm pod główką (polecam odkręcić każdą i sprawdzić - ponownie zakrecić i dociągnąć przy użyciu klucza dynamometrycznego na moment 20-30Nm - czyli 2 do 3kg/m)
3. Na teście silnika w komorze pod względem szczelności i prawidłowych parametrów oraz sprawności podzespołów ukazałby się wyciek oleju - silniki chodzą przez min 1h i 15min na min 4kprm. Co by wukluczało pkt. 1.
4. Przed zdaniem auta w salonie mogło dojść do wycieku (wina owych śrub lub wadliwej uszczelki) i omyłkowo zapomniano dokręcić owe śruby przez niedopatrzenie lub kawe w czasie pracy bądź jakiegoś praktykanta z zawodówki :p zdarza sie to częsyo - oparte na doświadczeniu haha
5. Wyciek może powrócić, jeżeli uszczelka krzywo siedzi, nie została odtłuszczona, nie została odtłuszczona również powierzchnia głowicy, bądź patrz pkt.2
6. Widzę, że masz istalacje LPG - mogło być tak prze przy montażu instalacji LPG zciągnięto dekiel i przy jego ponownym zakładaniu pominięto (zapomniano) fakt jego ponownego zakręcenia przez dokręcenie tylo w palcach.
1.Mogło się zdażyć, że zostały niedokręcone na lini montażowej.
2. Śruby mogą być przekręcone i urwane 1cm pod główką (polecam odkręcić każdą i sprawdzić - ponownie zakrecić i dociągnąć przy użyciu klucza dynamometrycznego na moment 20-30Nm - czyli 2 do 3kg/m)
3. Na teście silnika w komorze pod względem szczelności i prawidłowych parametrów oraz sprawności podzespołów ukazałby się wyciek oleju - silniki chodzą przez min 1h i 15min na min 4kprm. Co by wukluczało pkt. 1.
4. Przed zdaniem auta w salonie mogło dojść do wycieku (wina owych śrub lub wadliwej uszczelki) i omyłkowo zapomniano dokręcić owe śruby przez niedopatrzenie lub kawe w czasie pracy bądź jakiegoś praktykanta z zawodówki :p zdarza sie to częsyo - oparte na doświadczeniu haha
5. Wyciek może powrócić, jeżeli uszczelka krzywo siedzi, nie została odtłuszczona, nie została odtłuszczona również powierzchnia głowicy, bądź patrz pkt.2
6. Widzę, że masz istalacje LPG - mogło być tak prze przy montażu instalacji LPG zciągnięto dekiel i przy jego ponownym zakładaniu pominięto (zapomniano) fakt jego ponownego zakręcenia przez dokręcenie tylo w palcach.
- mikildz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 kwie 2019, 20:39
- Imię: Artur
- Auto: Astra H
- Silnik: 1,4
- Województwo: łódzkie
Dzięki za odpowiedź
Śruby odkręcone nie urwane ( na szczęście)
Byłem w salonie wstępna diagnoza odkręciły się samoistnie ( w teorii) po dokręceniu wyciek się zmniejszył jednak nie zniknął, zamówili uszczelkę i czekam na wymianę.
Co do gazu montowy fabrycznie więc możesz mieć rację
Śruby odkręcone nie urwane ( na szczęście)
Byłem w salonie wstępna diagnoza odkręciły się samoistnie ( w teorii) po dokręceniu wyciek się zmniejszył jednak nie zniknął, zamówili uszczelkę i czekam na wymianę.
Co do gazu montowy fabrycznie więc możesz mieć rację