Dołączę do tematu
Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Czy jakbym podłączył inny sterownik lc03 i ustawił ciśnienia na reduktorze i sprawdził wytryski a potem przełożył na fabrycznych to by coś się stało?
Podłączenie do fabrycznego LPG - poradnik
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 sty 2023, 16:22
- Auto: Astra J
- Województwo: lubelskie
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 sty 2023, 9:48
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL
- Rocznik: 2015
- Województwo: mazowieckie
- WszystkooLPG
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 mar 2023, 19:21
- Imię: Marcin
- Auto: Astra
- Województwo: mazowieckie
Wrzucam Link do mojego filmu na YouTube jak obsługuje i naprawiam Fabryczna instalację możecie zobaczyć jak komputer pokazuje parametry Sterownik LC03 . Astra J 1.4t
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- OBD
- Posty: 2
- Rejestracja: 03 maja 2023, 12:55
- Imię: Omar
- Auto: Opel Insginia 1.4
- Silnik: B14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: Zagranica - Inne
- Wdzięczny: 1 raz
Witam wszystkich. Przepraszam, jeśli coś jest niezrozumiałe, nie mówię po polsku i używam tłumacza.
Dzięki temu doskonałemu przewodnikowi udało mi się połączyć ze sterownikiem LC03 mojego Opel Insignia. Okazuje się, że ma taką samą wersję oprogramowania układowego jak Opel Astra (GM255090G54) i widzę dane bez problemu.
Jednak aktualizacja, którą publikujesz z większą ilością danych na temat oprogramowania układowego GM255090G54, jest w formacie .BIN i jeśli spróbuję ją załadować za pomocą opcji "open bin calib”, program pozostaje przy ekranie ładowania i nie działa. Nie wiem czy może ten nowy firmware nie jest poprawnym plikiem, a prawda jest taka że chciałbym mieć możliwość dodania większej ilości danych ze sterownika.
Jeśli możesz w tym pomóc, z góry dziękuję. Wszystkiego najlepszego.
Dzięki temu doskonałemu przewodnikowi udało mi się połączyć ze sterownikiem LC03 mojego Opel Insignia. Okazuje się, że ma taką samą wersję oprogramowania układowego jak Opel Astra (GM255090G54) i widzę dane bez problemu.
Jednak aktualizacja, którą publikujesz z większą ilością danych na temat oprogramowania układowego GM255090G54, jest w formacie .BIN i jeśli spróbuję ją załadować za pomocą opcji "open bin calib”, program pozostaje przy ekranie ładowania i nie działa. Nie wiem czy może ten nowy firmware nie jest poprawnym plikiem, a prawda jest taka że chciałbym mieć możliwość dodania większej ilości danych ze sterownika.
Jeśli możesz w tym pomóc, z góry dziękuję. Wszystkiego najlepszego.
Sylwo28 pisze: ↑31 sie 2019, 18:10Witam wszystkich,
Na początek - nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek ewentualne uszkodzenia powstałe w wyniku zastosowania się do poniższego poradnika. Wszystkie czynności wykonujecie na własna odpowiedzialność !
Będziemy zajmować się zagadnieniem podłączenia i prostej diagnostyki sterownika Landi Renzo LC03 – zintegrowanego poprzez OBD z komputerem silnika. Sterowniki tej serii wchodzą w skład systemu Omegas Plus i były/są montowane m.in. w Astrach J i pokrewnych.
Sterownik ten , w odróżnieniu od starszego LC02 nie posiada wyprowadzonego złącza diagnostycznego. Na szczęście jest możliwość wykonania takiego podłączenia we własnym zakresie.
Co zyskujemy ?
- niezależność od ASO
- możliwość podglądania podstawowych parametrów: czas wtrysku LPG, ciśnienie w listwie, temperatury…
- możliwość ew. regulacji reduktora , np. po regeneracji bądź wymianie.
- brak odpowiedzi niezależnych serwisów LPG w stylu „Panie, tu się nie da podłączyć, idź Pan do ASO”
Co potrzeba ?
- wtyk serwisowy AMP superseal 4 pin (ja użyłem akurat ten ale nic nie stoi na przeszkodzie aby użyć innego)
- trzy przewody długości ok 20cm z czego dwa zakończone wsuwkami typu SICMA
- opaski zaciskowe, ew. koszulka na ochronna na przewody
-piwo (po robocie)
Skąd pozyskać materiały ?
W przypadku złącza diagnostycznego AMP to chociażby popularny serwis aukcyjny Koszt to kilka PLN. Można kupić zestaw do montażu lub gotową wtyczkę z kabelkami. Wtyk z końcówkami typu żeńskiego.
W przypadku złącza w sterowniku LPG, potrzebne wsuwki można pozyskać z innego (ja tak zrobiłem, kupiłem sam wtyk wycięty z rozbitka) lub kupić wsuwki typu SICMA 1,5mm
IMG_20190823_221143.jpg
Kolejność sygnałów:
IMG_20190824_001407.jpg
Gotowy kabel:
IMG_20190823_230112.jpg
Po zmontowaniu wtyczki, należy podłączyć przewody w aucie. Należy:
- wysunąć wtyk pociągając za fioletowy zatrzask od czoła wtyku
- odciąć opaskę zaciskową trzymającą przewody przy wtyku
- delikatnie rozchylić zatrzaski pokrywy i przesunąć ją w kierunku od wiązki do fioletowego zatrzasku. Poniżej fotka poglądowa:
kolejnosc.jpg
Następnie zlokalizować odpowiednie miejsca we wtyku:
pinout.jpg
Wyjąć zielone korki, w wolne miejsca wsunąć końcówki, pomagając sobie np. cienkim precyzyjnym wkrętakiem.
Zlokalizować czarny kabel (masa sygnału) z fabrycznej wiązki wychodzący z pinu nr 22 i dopiąć do niego nasz przewód masy (wtyk AMP pin 1).
Połączenie zaizolować (ja użyłem taśmy samowulkanizującej).
Złożyć wtyk, zamontować nową opaskę:
efekt.jpg
----------------------------------------------
Pora na podłączenie komputera. Co potrzeba:
- interfejs LPG-USB (ja akurat w innym aucie mam STAG więc używam takiego) do kupienia za ok 50PLN - z długim kablem dla wygody.
- program Max Plus 2010 , koniecznie w wersji 1.2.27.4. Do pobrania np. [External Link Removed for Guests]
- "witamina" do w/w dostępna na lpg-forum: [External Link Removed for Guests]
- plik konfiguracji. W programie do mojego firmware go nie było więc na podstawie innych zrobiłem swój. Nie jest on może idealny, w wolnych chwilach jeszcze go modyfikuję ale w obecnej wersji dość sporo widać.
Plik ten należy ( po rozpakowaniu oczywiście) wkleić w folder z danymi programu. W systemie Windows7 którego używam, folder programu znajduje się w lokalizacji Moje dokumenty -> calibration tool -> config -> dat
GM255090G54.rar
Aby połączyć się ze sterownikiem, zapłon musi być włączony i musi pracować silnik. W innym przypadku po minucie zerwie nam połączenie.
Poniżej film jak to działa:
viewtopic.php?f=79&t=844394#p1316614
Jeśli uważasz powyższy poradnik za pomocny, kliknij "podziękuj"
pozdr
UPDATE:
Zmodyfikowany plik konfiguracji, widać o wiele więcej, dodałem także wskaźnik "ile czasu potrzeba na przełączenie w zalezności od temperatury"/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- njk
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 paź 2023, 14:07
- Auto: astra j
- Województwo: wielkopolskie
witam mam problem z uruchomieni8em programu wgraniem witaminki. jak mam to zrobić??
- Artur19891989
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 lis 2023, 9:11
- Imię: Artur
- Auto: Astra j
- Silnik: 14net
- Rocznik: 2015
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
Witam próbuje podłączyć się z fabryczną instalacją LC03 w mojej astrze według twojej instrukcji, i wszystko idzie dobrze do momentu próby załadowania firmware. Zaczyna ładować po czy wyświetla się;
02/11/2023 08:15:49 App: testing COM4
02/11/2023 08:15:49 App: connected!
02/11/2023 08:15:49 Firmware: GM255120G54
02/11/2023 08:15:50 Op: checking bootloader
02/11/2023 08:15:50 Boot: testing COM4
02/11/2023 08:15:50 Boot: connected!
02/11/2023 08:15:50 Boot: try getting the trace data
02/11/2023 08:15:50 Boot: data found!
02/11/2023 08:15:50 Ecu SN: 26986
02/11/2023 08:15:50 Ecu PN: 25
02/11/2023 08:15:50 Hw Rev: 3.6
02/11/2023 08:15:50 Hw Date: 24.08.2015
02/11/2023 08:15:50 Boot: disconnected!
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam
02/11/2023 08:15:49 App: testing COM4
02/11/2023 08:15:49 App: connected!
02/11/2023 08:15:49 Firmware: GM255120G54
02/11/2023 08:15:50 Op: checking bootloader
02/11/2023 08:15:50 Boot: testing COM4
02/11/2023 08:15:50 Boot: connected!
02/11/2023 08:15:50 Boot: try getting the trace data
02/11/2023 08:15:50 Boot: data found!
02/11/2023 08:15:50 Ecu SN: 26986
02/11/2023 08:15:50 Ecu PN: 25
02/11/2023 08:15:50 Hw Rev: 3.6
02/11/2023 08:15:50 Hw Date: 24.08.2015
02/11/2023 08:15:50 Boot: disconnected!
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam